Tronsonul „muzeu” de pe autostrada Lugoj-Deva se deschide cu restricții

De Adrian Panduru
17Comentarii
Tronsonul „muzeu” de pe autostrada Lugoj-Deva se deschide cu restricții
© foto: Asociatia Pro Infrastructura
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis un comunicat în care precizează că se poate deschide drumul de patru benzi, de la Ilia la Holdea, cu anumite restricții de viteză și tonaj. Cum care drum? Autostrada „muzeu” pe care se va putea merge cu viteza „fulminantă” de 90 de kilometri la oră, iar în unele zone de 60 de kilometri la oră!

Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, care ține de la Ilia la Holdea, în lungime de 21 de kilometri, era programat să se deschidă încă din 12 august, când trebuia să aibă loc recepția loturilor 3 și 4, un total de 43 de kilometri. Lotul 4 (22 de kilometri între Ilia și Șoimuș) s-a deschis în 14 august, iar la lotul 3 consultantul a găsit lucrări neconforme și a amânat recepția. Între timp a fost reziliat și contractul cu constructorul lotului 3, urmând ca reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să finalizeze lucrările neconforme după refectuarea unei expertize.

Concluziile CNAIR, în această fază a expertizei sunt că „lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort și siguranță”.

CNAIR transmite că au fost necesare investigații suplimentare pentru stabilirea soluțiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel:

„Autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 tone;

– viteza maximă de 90 km/h;

– viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale;

– viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobra (km 67+000 – km 67+500);- semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor”.

Practic, un drum cu aceleași restricții de viteză ca și drumul alternativ autostrăzii, pe care se circulă acum, de la Margina, pe dealurile Coșavei și Coșeviței, până când se coboară la Ohaba și vehiculele se îndreaptă spre Săcămaș, apoi spre Ilia sau Deva. O „Mărie cu altă pălărie”, al cărui singur avantaj este faptul că nu mai pierzi cinci – șapte minute de la Săcămaș până la Ilia pentru a intra pe autostrada spre Deva.

Reprezentanții CNAIR transmit că „deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii”, iar „deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri”.

„Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepționate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada să poată fi utilizată. Totodată, așteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigațiilor și analizelor efectuate de către specialiști, să fie identificate soluțiile de remediere a neconformităților din cauza cărora tronsonul nu a fost recepționat”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR S.A.

După recepția lotului 4, consultantul a recomandat ca la lotul 3 să nu se înceapă această procedură pentru că s-au găsit deficiențe – „probleme cu ravelări în taluz, cu fisuri, marcaje incomplete, lipsă capace canal, disfuncționalități la garduri” – după cum a declarat fostul purtător de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, pentru Tion.ro. Mai mult, pe traseu au fost sesizate fisuri în carosabil, pe o bandă de mers.

Pe lotul 3 a lucrat (pentru că a fost reziliat la finalul lunii august contractul, de CNAIR) asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.

Pe A1 mai există o problemă: cei 10 km dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în această vară. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.

Articole pe aceeași temă:

Ministrul Transporturilor: lotul muzeu al Autostrăzii Lugoj-Deva se deschide în două săptămâni

Petiție online pentru deschiderea lotului 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva

S-a amânat recepția pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. S-ar putea deschide doar lotul patru, cu o condiție…



17Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor