Conducerea RATT propune construirea unui cartier cu șapte blocuri de câte zece etaje (pentru 390 de angajați), cu parcare supraterană, spații verzi și loc de joacă, pe strada Stan Vidrighin nr. 2, teren care aparține primăriei, dar de câțiva ani este aflat în administrarea RATT. Studiul de oportunitate pentru acest proiect nu a fost votat însă de consilierii locali, în principal cei ai PSD.
„Am fost stupefiaţi. O societate unde 60% din venituri sunt subvenţii de la bugetul local şi care îşi prognozează 100.000 de lei profit dividente după plata taxelor să realizeze un proiect de 12.000.000 de euro este cel puţin aberant. Dacă nu cumva este altceva. Am luat organigrama de la RATT azi-dimineaţă. Şoferi, vatmani, super şoferi, secţia de transport cu angajaţi acum se ridică la 419 persoane. De ce ar fi 390 acum fără locuinţe? O logică simplă, nu aş vrea să mergem neapărat pe logica asta, poate mai angajează. Pentru vaporetto spun că îşi planifică aproximativ 70 de persoane. 390 de locuinţe, şapte blocuri de zece niveluri parter, 10 etaje plus o mansardă. Mai cunoaşteţi un alt investitor financiar de o asemenea potenţă care să suporte o asemenea investiţie de 12.000.000 de euro?”, a spus consilierul local PSD Dan Idolu.
PSD Timiș vine cu o altă propunere: închirierea de locuințe de serviciu în căminele școlilor, care nu mai sunt folosite de elevi.
„Noi venim cu altă propunere şi o să solicităm primăriei să inventarieze şi să prezinte o situaţie exactă a tuturor căminelor şcolare din Timiş şi din Timişoara. Am avut pe lista cu proiecte reabilitarea celor două cămine de la Liceul Auto. S-a considerat că nu sunt fonduri. Acolo nu mai sunt copii. Două cămine sunt numai acolo. Sunt cămine și la alte licee. Dau exemplu Liceul Azur, Liceul Electrotimiş. Dacă pentru şoferi şi vatmani acele cămine nu corespund, se pot găsi şi alte soluţii. Colegul Dugulescu a propus închirierea pentru cazuri punctuale, nu la modul general că avem nevoie de şapte blocuri, ci punctual închirierea de locuinţe de serviciu, dar nu că avem nevoie de investiţii imobiliare când obiectul de activitate este transportul în comun. La societăţi care sunt peformante nu sunt grile de salarizare. Dacă avem venituri putem creşte, dacă nu sunt venituri, nu putem creşte”, a mai spus Idolu.
Articole pe aceeași temă:
RATT s-a impiedicat pe drumul spre cartierul nou de 11 milioane de euro
RATT vrea sa construiasca un cartier intreg cu parcare supraterana, la Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!