Robu vrea si un tunel pietonal langa pasajul subteran Michelangelo

De A.S.
22Comentarii
Robu vrea si un tunel pietonal langa pasajul subteran Michelangelo
© TION - Robu vrea si un tunel pietonal langa pasajul subteran Michelangelo
Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, crede că proiectul uneia dintre cele mai mari lucrări de infrastructură care se desfăşoară la ora actuală în oraş pe bani europeni, amenajarea pasajului rutier subteran Michelangelo, şi proiectul Michelangelo 2, pentru care se aşteaptă finanţarea, nu au fost bine gândite… Şi asta, pentru că nu a fost prevăzut şi un pasaj subteran pietonal în zona respectivă, spune edilul-şef. Robu nu renunţă însă la idee!

Proiectul privind amenajarea Complexului rutier Michelangelo, care este la ora actuală în desfăşurare şi care ar trebui să fie finalizat în această toamnă, în septembrie, cuprinde construirea unui pasaj rutier subteran pe relaţia bulevardul Corneliu Coposu – bulevardul Vasile Pârvan şi reabilitarea Podului Michelangelo.

Proiectul Michelangelo 2, iniţiat tot în timpul fostei administraţii, prevedea lărgirea la trei benzi de circulaţie a străzilor Surorile Martir Caceu (Negoiu) şi FC Ripensia, precum şi realizarea unor pasarele pietonale din sticlă pe strada Cluj şi pe Aleea Ripensia, dar primarul Nicolae Robu a anunţat recent că a cerut ca proiectul să fie modificat. Mai exact, edilul a solicitat să se renunţe la pasarelele pietonale, motivând că „sunt total nepotrivite”.

Pentru Michelangelo 2 nu a fost încă aprobată finanţarea, dar reprezentanţii municipalităţii spun că este ca şi asigurată din economiile care s-au făcut pe alte proiecte europene.
În opinia primarului, abordarea a fost greşită, pentru că în zona Michelangelo ar fi trebuit să fie prevăzut şi un pasaj pietonal. Chiar dacă a afirmat în primă fază că acum nu se mai poate face nimic, pentru că lucrurile sunt avansate, Robu a precizat că nu renunţă la idee.

„Eu aș fi făcut cu totul altfel, dar nu mai putem acum… Eu aș fi făcut trecere pietonală printr-un alt tunel, lângă subpasajul auto actual, jos, pe acolo, pe lângă mașini. Un pasaj subteran pietonal, era simplu că bună ziua… O să-l facem altădată. Un perete îl aveam deja făcut, că este al subpasajului rutier, mai trebuia făcut un L practic, planșeul și peretele vertical, cu o lățime de 2-3 metri, că nu trebuia mai mult pentru pietoni. Era o investiție care nu costa foarte mult și nu mai aveam probleme. Iar studenții puteau să vina pe traseul acesta și atunci aveai fluență și pe strada Cluj, și pe FC Ripensia, nu mai aveai treceri de pietoni la Liceul de Muzică, respectiv în partea cealaltă. Nu renunț la idee, se va face și asta”, a explicat edilul-şef.

Oricum, Robu spune că el este cel care a venit cu ideea realizării unui pasaj rutier subteran în zona Michelangelo – Piaţa Leonardo Da Vinci, pe vremea când la conducerea oraşului se afla ţărănistul Gheorghe Ciuhandu, care a iniţiat mai apoi acest proiect şi a obţinut fonduri europene pentru implementarea sa.

„Legat de proiectul Michelangelo, pot spune că eu am lansat ideea realizării unui subpasaj la Michelangelo, cu foarte mulţi ani în urmă, când nu mă gândeam de niciun fel ca vreodată să fiu primar al oraşului, atunci când am iniţiat proiectul „Timişoara – Viziune 2030″. Eram rector la acea vreme şi i-am propus domnului primar Ciuhandu să generăm un proiect vizionar pentru Timişoara, unul în care să ne putem permite să visăm obiective majore, mai greu de pus în practică, dar care într-o bună zi vor trebui puse în practică. În timpul dezbaterilor, la începutul generării acelui proiect, eu am venit şi am dat un exemplu, pentru că participanţii erau cam inhibaţi (…) Eu am spus atunci că, dacă nu vom face un subpasaj în zona Michelangelo, nu vom rezolva niciodată problema traficului în Timişoara”, susţine Robu.



22Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor