Primarul Robu a găsit probleme în proiectul Centurii Sud. Vrea pasaj subteran sau suprateran la Drumul Boilor

De Roxana Deaconescu
38Comentarii
Primarul Robu a găsit probleme în proiectul Centurii Sud. Vrea pasaj subteran sau suprateran la Drumul Boilor
Primarul Timișoarei a luat la puricat proiectul centurii de sud a orașului. A vrut să vadă cum sunt gândite intersecțiile cu drumurile actuale și cu cele care se vor amenaja și a avut parte de câteva surprize. Robu spune că Drumul Boilor, care va lega Timișoara de Moșnița Veche, este ignorat, iar el își dorește un pasaj acolo. Mai mult, sunt probleme și cu alte intersecții, dar nu vrea să vorbească încă despre ele.

Reprezentanții primăriei se chinuie de ceva ani cu drumul dintre str. Albăstrelelor și DC149, cunoscut ca și Drumul Boilor. Ei bine, această șosea nu va fi legată cu viitoarea centură de sud a orașului, dezvăluie Robu. Mai mult, el spune că sunt probleme și cu alte intersecții, despre care nu vrea însă să vorbească.

„Săptămâna trecută, mi-am exprimat curiozitatea asupra detaliilor proiectului, mai ales asupra modului în care sunt gândite intersecțiile cu drumurile actuale și cu cele avute în plan. Mare mi-a fost mirarea când am văzut că Drumul Boilor, acest drum care leagă Moșnița Veche de Timișoara pe o scurtătură, drum extrem de util pentru o mulțime de cetățeni care locuiesc în zona periurbană din estul Timișoarei, este pur și simplu ignorat. Dar în neregulă sunt și alte intersecții, despre care n-o să vorbesc însă, acum”, a explicat Robu.

Primarul Timișoarei spune că l-a sunat pe directorul CNAIR, iar marți a avut loc o întâlnire între reprezentanții PMT și ai primăriilor și comunelor din estul și sudul Timișoarei și reprezentanții consiliului județean.

„Ei bine, întâlnirea a avut loc și, chiar dacă la finele ei nu s-a stabilit nimic ferm, sunt speranțe că scăpările vor fi remediate. De fapt nu este vorba de scăpări, ci de o anumită filosofie avută în vedere de proiectanți, după părerea mea inadecvată contextului. Am avut o discuție și cu dl Președinte al CJ, care este de asemenea nemulțumit și sunt convins că, făcând corp comun toți cei interesați, vom avea, în final, câștig de cauză. Noi vrem la intersecția cu Drumul Boilor un pasaj – subteran sau suprateran – aceasta ar fi soluția ideală”, a precizat edilul-șef.

El spune că Primăria Timișoara își arată disponibilitatea să intre într-un parteneriat și să susțină financiar realizarea pasajului, „numai să se facă”.

„Am acceptat, neavând de ales, ca acest atât de important obiectiv să fie pe două benzi, nu pe patru, în logica e mai mult decât nimic, dar vrem ca măcar să se facă cum trebuie”, a conchis Robu.

Oricum, primarul promite că, de îndată ce ajunge PNL iar la putere, centura de sud va fi extinsă.

O bandă și jumătate pe sens, nu două

CNAIR a semnat la jumătatea lunii decembrie a anului trecut contratul pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire a Municipiului Timișoara Sud. Este vorba despre o șosea de aproape 26 de kilometri, care va trece pe raza localităților Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșnița Nouă și Ghiroda.

„Varianta de ocolire Timișoara Sud este tronsonul care completează varianta de ocolire a Timișoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega și nodul rutier km 549+076 (pe DN6) de unde se desprinde Varianta de Nord existentă, închizând astfel, varianta de ocolire ce înconjoară întreg municipiul”, au anunțat, la acea vreme, reprezentanții CNAIR.

Varianta de care vorbește primarul, cu două benzi, cam pică din picioare. Chiar la semnarea contractului, șeful CNAIR explica faptul că profilul centurii nu va fi de două benzi, ci de una și jumătate pe sens.

Neaga a prezentat argumentele care au stat la baza deciziei, dar a insistat că exproprierile au fost gândite în așa fel încât să permită extinderea platformei șoselei dacă va fi nevoie.

„Platforma șoselei este de zece metri, ceea ce înseamnă o bandă şi jumătate pe sens. Din studiul de trafic nu rezulta la ora întocmirii necesitatea a două benzi. Dacă în viitor traficul o va solicita, exproprierile sunt făcute pentru patru benzi pentru a se putea asigura extinderea. Vor exista trei noduri de legătură, opt viaducte şi pasaje. Avem zece ani garanţie, nu mai dorim garanții scurte, mergem pe calitate”, a mai declarat Neaga.

Operatorul economic care realizează proiectarea și execuția este TIRRENA SCAVI SpA. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fără TVA, echivalentul a 58 milioane euro fără TVA, având un cost/km de 2,25 milioane euro fără TVA. Durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care șase luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de antreprenorul câștigător este de zece ani.

Articole pe aceeași temă:

După o aşteptare de 12 ani şi la 20 de luni de la lansarea licitaţiei pentru execuţia Centurii Sud de ocolire a Timişoarei, marţi, la Palatul Administrativ a avut loc semnarea contractului de proiectare şi execuţie a şoselei care va face legătura între Calea Şagului şi Calea Lugojului. Un termen ...



38Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor