Strada Eneas a văzut în sfârșit asfalt proaspăt, dar pista pentru biciclete încă nu a fost trasată până la intersecția cu Calea Șagului. Motivul? Societatea de Drumuri Municipale încă nu a terminat pregătirile pentru a se putea ocupa de toate lucrările de semnalizare rutieră din oraș, după ce consilierii lucrări i-au atribuit acest serviciu pentru următorii 15 ani.
Vă reamintim, strada Eneas, care leagă Calea Girocului de Calea Șagului, a intrat în reparații la începutul lunii mai. A fost turnat asfalt proaspăt de la intersecția cu Drubeta până la cea cu Calea Șagului. Totodată, ar fi trebuit amenajată și pista de biciclete, pe carosabil, însă lucrările întârzie puțin.
Anul trecut Primăria Timișoara a înregistrat o premieră pe strada Eneas, când a trasat prima pistă de biciclete cu dublu sens… pe o stradă cu sens unic de circulație, pe Diaconul Coreși și pe o bucată din Eneas.
În vara anului trecut s-a dat în folosință doar o porțiune din stradă, de la Calea Martirilor până la Drubeta, oficialii primăriei anunțând că vor continua amenajările și pe cealaltă bucată din Eneas, până în Calea Șagului, urmând să asigure o legătură sigură și facilă pentru bicicliști între Șagului și Martirilor, traseul fiind paralel cu Bd. Liviu Rebreanu, pe care nu există piste pentru biciclete.
Traseul pentru bicicliști are lumini roșii în asfalt, o lățime de doi metri, este delimitat și semnalizat corespunzător și vopsit cu verde. Exact așa va fi și restul pistei de pe Eneas, până în Șagului, deși primarul Nicolae Robu a stabilit recent că la Timișoara nu se mai vopsesc pistele de biciclete, pentru că devin periculoase atunci când plouă.
„Pista de pe strada Eneas o facem ca pe cea care am făcut-o anul trecut. Acolo va fi continuitate, vom avea grijă să fie o vopsea care să nu alunece”, ne-a declarat edilul-șef.
Potrivit reprezentanților primăriei, începând de săptămâna viitoare, dacă vremea permite, ar trebui să demareze lucrările pentru amenajarea pistei.
Articole pe aceeași temă:
Semafoarele si semnele de circulatie din Timisoara, sub lupa SDM in urmatorii 15 ani
Citiți principiile noastre de moderare aici!