Strada Eneas a intrat în șantier încă de săptămâna trecută. Muncitorii Societății de Drumuri Municipale vor înlocui covorul asfaltic de la intersecția cu Drubeta până la intersecția cu Calea Șagului, ne-au declarat oficialii primăriei. Se va lucra pe porțiuni, astfel încât traficul să nu fie dat complet peste cap, dar șantierul este programat să țină două sau trei săptămâni. Atunci când se va turna covorul asfaltic va fi închisă însă circulația pe tronsonul aflat în lucru, dar va fi deschisă în aceeași zi, susțin specialiștii din instituția de pe C.D. Loga.
„Luni se va asfalta primul tronson, se va circula cu restricții. Ar trebui să dureze cam două-trei săptămâni, se face în regim de forță majoră. Pista de biciclete va fi la fel ca și cea începută”, ne-au spus reprezentanții primăriei.
Vă reamintim că Primăria Timișoara a înregistrat, anul trecut, o premieră pe strada Eneas, când a amenajat prima pistă de biciclete cu dublu sens, pe o stradă cu… sens unic de circulație, pe Diaconul Coresi și pe o bucată din Eneas.
Vorbim despre un traseu pentru bicicliști cu lumini roșii în asfalt, cu o lățime de doi metri, delimitat și semnalizat corespunzător, de culoare verde, deși autoritățile locale au stabilit ulterior că nu mai vopsesc pistele de biciclete din oraș, pentru că vopseaua devine alunecoasă pe vreme ploioasă.
În vara anului trecut s-a dat în folosință doar o porțiune din stradă, de la Calea Martirilor până la Drubeta, oficialii primăriei anunțând că vor continua amenajările și pe cealaltă bucată din Eneas, până în Calea Șagului, urmând să asigure o legătură sigură și facilă pentru bicicliști între Șagului și Martirilor, traseul fiind paralel cu Bd. Liviu Rebreanu, pe care nu există piste pentru biciclete. Lucrările erau programate anul trecut, dar iată că au început abia în această primăvară.
Despre costuri nu se știe mare lucru, încă. Tronsonul care s-a amenajat anul trecut a costat aproape 100.000 de euro, potrivit autorităților locale, fiind vorba despre doar un kilometru. Acum discutăm despre aproape trei kilometri de carosabil.
Articole pe aceeași temă:
Premiera la Timisoara: pista de biciclete cu lumini in asfalt si dublu sens pe o strada cu sens unic
Citiți principiile noastre de moderare aici!