Piața festivalurilor din România, în continuă creștere: sute de mii de participanți la Electric Castle și Neversea

De A. M. A.
Piața festivalurilor din România, în continuă creștere: sute de mii de participanți la Electric Castle și Neversea
© foto: Facebook/ Electric Castle
230.000 de participanți la Electric Castle și 240.000 la Neversea sunt cifrele care confirmă că piața festivalurilor din România este într-o continuă creștere.

Evenimente ca Neversea, Electric Castle, Untold, AfterHills, concerte ale unor artiști renumiți precum Ed Sheeran, Bon Jovi, The Cure, Metallica etc., aduc cca. 1 milion de participanți și duc piața festivalurilor din România la încasări de peste 600 milione de lei, conform estimărilor unei firme de consultanță.

În perioada 17-21 iulie a avut loc cea de a 7-a ediție a festivalului Electric Castle, care uimește de la an la an, fie prin artiștii pe care-i aduce, fie prin atmosfera de vis creată pe domeniul castelului Banffy. Au fost 5 zile magice, unde au participat 230.000 de festivalieri din toate colțurile lumii și 250 de artiști care au susținut show-uri de neuitat pe cele 10 scene ale festivalului.

Așadar, Festivalul Electric Castle este o rotiță în mașinăria unui business ce a explodat în România ultimilor ani. O firmă de consultanță estimează că cei peste 1 milion de spectatori din acest sezon vor duce piața festivalurilor din România la un record istoric, dincolo de granița de 600 de milioane de lei! Toate aceste evenimente au contribuit la una dintre cele mai spectaculoase creșteri din economie.

“Clujul reprezintă, în prezent, etalonul în materie de business în acest sector. Dincolo de creșterea potențialului turistic, Untold înseamnă un business pe orizontală, cu zeci dacă nu sute de firme conectate, din care câștigă tot orașul, de la operatorii din turism, la transportatori, sectorul de food, autorități, din taxe și impozite etc.”, spun analiștii de la firma de consultanță.

Potrivit studiului realizat de firma de consultanță, afacerile din acest sector au atins, anul trecut, nivelul de 472,6 milioane de lei, cu peste 80 de milioane de lei peste rezultatele din 2017. Față de anul de referință 2010, evoluția business-ului este una spectaculoasă, ne arată Startupcafe.

Din păcate, Timișoara nu se află pe harta festivalurilor de mare impact din România. Poate acest studiu va reprezenta un stimulent în vederea organizării unui eveniment mai serios, nu pe genunchi, în viitoarea Capitală Culturală Europeană.

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !


Regulament de plasare a anunturilor