In toamna am putea circula pe primele strazi cu pavaj nou in centrul Timisoarei

De A.S.
Reactualizat la:
5Comentarii
In toamna am putea circula pe primele strazi cu pavaj nou in centrul Timisoarei
© TION - In toamna am putea circula pe primele strazi cu pavaj nou in centrul Timisoarei
Pe mica Stradă Fără Nume dintre Piaţa Libertăţii şi Piaţa Sfântul Gheorghe se scot şi se pun în continuare pietre, operaţiune care are loc din martie încoace, în încercarea de a găsi varianta ideală de pavaj pentru străzile şi pieţele din centrul istoric al Timişoarei. Una care să nu le creeze probleme la mers nici doamnelor şi domnişoarelor pe tocuri, care să arate bine şi să nu se deterioreze prea curând. Lucrările se extind, iar în toamna acestui an am putea avea primele zone pavate, estimează reprezentanţii primăriei.

Pe Strada Fără Nume din centrul Timişoarei s-au testat, începând din primăvară, diverse variante de pavaj. Recent, timişorenii care au trecut prin zonă au putut observa că s-au scos pietrele care erau puse acolo şi s-a pavat din nou străduţa. Ar trebui să fie varianta finală pentru acea stradă, spune primarul Nicolae Robu.

Ar trebui să se pună varianta finală de pavaj. Schimbările apăr pe străzile mari, de promenadă, unde va fi flux pietonal de-adevăratelea. Asta înseamnă pe Lucian Blaga, pe Vasile Alecsandri, pe Eugeniu de Savoya și pe Mercy. Pe cele patru străzi vom avea în zona centrală plăci mari, astfel încât promenadă să poată decurge în bună condiții. Având în vedere neînțelegerile din lungul timpului, țin să precizez că vorbim despre plăci mari de piatră naturală, de granit, și nu despre alte plăci”, a declarat, zilele trecute, Robu.

Cei care gestionează proiectul privind reabilitarea centrului istoric la nivelul primăriei spun că se mai impun corecţii pe Strada Fără Nume, dar forma finala de pavaj este stabilită pentru centrul istoric şi în curând vor fi abordate şi alte zone. Dintre pieţe, prima ar putea fi Libertăţii, în timp ce primele străzi pregătite pentru pavare sunt General Praporgescu şi Mercy.

Parţial este ultima variantă de pavaj, parţial nu. Sunt zone în care nu este convenabilă nici acum pentru că sunt rosturi prea mari sau sunt porţiuni neregulate. Nu s-a terminat, se mai fac corecţii. Vom avea pavaj cu piatră combinată, de trei dimensiuni, pe străzile intens circulate – piatră mică, de 6 centimetri pe 6, piatră de 10 pe 10 sau 12 pe 12 şi de 60 pe 60. Vom începe pavarea probabil în Piaţa Libertăţii, aşteptăm să ne vină avizul de descărcare arheologică semnat. După Strada fără nume mergem pe Praporgescu şi după începem Mercy. Vom face pavarea acolo unde este posibil. În toamnă am putea avea primele străzi pavate. Putem începe doar pe străzile pentru care avem avizele de descărcare. Deocamdată avem o lucrare foarte mare de apă care se va executa în perioada următoare. Este o conductă magistrală, începe de pe Grisellini şi se duce pe Savoya”, explică directorul Direcţiei de Dezvoltare a Primăriei Timişoara, Aurelia Junie.

Patru pieţe şi zece străzi din zona Cetate au intrat în reabilitare prin proiectul pe fonduri europene: Piaţa Unirii, Piaţa Libertăţii, Piaţa Sfântul Gheorghe, Piaţa General Traian Doda (fostă Ţarcului) şi străzile Sergent Constantin Muşat, Vasile Alecsandri, Lucian Blaga, Florimund Mercy, Francesco Grisellini, Strada Fără Nume, Radu Negru, Eugeniu de Savoya, General Praporgescu şi Enrico Carusso.

Termenul de finalizare a lucrărilor este iulie 2015.

Articole pe aceeași temă:

Probleme cu pavajul nou din centrul istoric al Timisoarei: il vom testa, dar trebuie refacut!

Autoritatile au stabilit forma finala de pavaj pentru centrul istoric al Timisoarei

Noi strazi pietonale dupa reabilitarea centrului istoric al Timisoarei. Unde se va mai putea parca?



5Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor