„Ce înseamnă o ‹‹școală de elită››, dincolo de etichetarea mediatică? Ce ne facem cu profesorii foarte buni din unitățile de învățământ de la sat, care nu sunt considerate ‹‹școli de elită››? Ce ne facem cu zecile de mii de profesorii foarte buni, dar care nu au fost repartizați la aceste ‹‹școli de elită››? Mă tem că nu vom putea obține răspunsuri mulțumitoare, singurul scop al măsurii fiind, probabil, de a cumpăra pacea socială pentru valul de nemulțumiri ce va urma în 2018, când profesorii riscă să treacă prin scăderi salariale, nicidecum creșteri ale veniturilor”, este de părere Marilen Pirtea.
Acesta își subliniază punctul de vedere și susține că nu s-a reflectat asupra unor aspecte importante înainte ca ideea să fie lansată public: „Ce este mai valoros pentru societate, să duci un elev de la 9 la 9,50 – căci la liceele considerate bune vin de obicei elevi bine pregătiți, sau să duci un elev de la 3 la 7? Desigur, acestea sunt probleme cunoscute de către cei care se lovesc de problemele din sistem, nu sunt chestiuni rezervate înțelegerii privilegiate a specialiștilor. Din păcate, nu s-a reflectat asupra lor înainte să se lanseze ideea salarizării preferențiale.”
Deputatul PNL solicită responsabililor din Educație „să înceteze a destabiliza învățământul și să se concentreze pe soluții constructive”. De asemenea, acesta face referire și la restanțele pe care Guvernul le are față de profesori. „Înainte de a arunca în profesori cu bani pe care nu îi are, Guvernul ar trebui să se achite de datoriile existente, 5000 de lei în medie pentru fiecare cadru didactic, drepturi câștigate în instanță și amânate de la plată pe termen nedeterminat”, spune Marilen Pirtea.
(873074)
Citiți principiile noastre de moderare aici!