Contribuabilii, învățați de angajații primăriilor să depună declarații fiscale online, în urma unei campanii ANAF

De Marcel Hoster
Contribuabilii, învățați de angajații primăriilor să depună declarații fiscale online, în urma unei campanii ANAF
© Tion: Contribuabilii, învățați de angajații primăriilor să depună declarații fiscale online
Pentru a „învăța” contribuabilii persoane fizice asupra schimbărilor legate de depunerea declarației unice, Direcțiile de Finanțe derulează o amplă campanie în acest sens. Oamenii, în cea mai mare parte, au reacționat pozitiv la schimbare, dar există o categorie de contribuabili pentru care utilizarea noii modalități de declarare a veniturilor și a cotelor de impunere a acestora este dificilă.

Contribuabilii persoane fizice trebuie să se obișnuiască să depună declarația unică la Finanțe doar online. Modificarea a devenit realitate de ceva timp și majoritatea celor viziați o consideră utilă, chiar dacă există situații în care sistemul informatic al ANAF mai cedează. Direcțiile de finanțe lucrează la promovarea noii modalități de trimitere a declarației, dar și la înscrierea contribuabililor în Spațiul Privat Virtual – SPV, sistemul unde există toate datele fiscale ale persoanei vizate, am aflat de la Mihaela Nicola, noul director al Direcției Regionale a Finanțelor Publice Timișoara.

„Această declarație unică se impune a fi completată și depusă doar online. E o campanie destul de amplă, la nivel naţional, cu privire la conștientizarea persoanelor fizice, pentru înregistrarea persoanelor fizice în Spațiul Virtual Privat. Declarația se depune doar online și presupune un pic mai mult efort și din partea noastră ca persoanele să conştientizeze că nu se mai poate depune în format pe hârtie”, a declarat Mihaela Nicola.

Noul sistem de depunere online crează, totuși, probleme și aceasta nu neapărat din cauza opacității contribuabililor ci și din cauza lipsei de informare, cunoaștere sau dotare tehnică. Din acest motiv, cei de la Finanțe au inițiat un program în care se lucrează cu angajați din primării, care să ajute oamenii la depunerea acestor documente fiscale.

„Majoritatea oamenilor sunt receptivi, întâmpinăm probleme cu o anumită categorie de persoane, dar pe care nu îi putem condamna. Sunt anumite persoane care nu au o adresă de mail, un telefon de pe care să poată rula programul. Încercăm să venim în sprijinul lor, există un protocol de colaborare cu primăriile, cu Unitățile Administrative Teritoriale – UAT. Am făcut o campanie de prelucrare cu câte un reprezentant al UAT ca să fie ei instruiţi, să fie aproape de persoanele din zonele unde noi nu suntem prezenți cu unități teritoriale, să poată lucra cu oamenii, să le asigure și acces la un calculator, logistică, inclusiv suport de specialitate”, a mai spus Mihaela Nicola.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !


Regulament de plasare a anunturilor