Consiliul judetean aloca 350.000 de lei pentru dezvoltarea turismului din Timis

De Adrian Panduru
2Comentarii
Consiliul judetean aloca 350.000 de lei pentru dezvoltarea turismului din Timis
Asociaţia pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Timiș (APDT) va primi, în acest an, de la Consiliul Județean Timiș, drept cotizație, 350.000 de lei. Cel puțin asta este propunerea care va fi supusă votului consilierilor județeni din Timiș în ședința de miercuri, 29 martie. Suma este de 35 de ori mai mare decât în 2014, anul înființării APDT, și cu 150.000 de lei mai mare decât în anul precedent.

CJ Timiș a înființat în anul 2014 Asociaţia pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Timiș, organism care are ca scop „promovarea potenţialului turistic, cultural, a punctelor de atracţie turistică existente în judeţul Timiș și zona Banatului, atât în ţară, cât și în străinătate”.

La înființare, asociația avea 33 de membri, iar CJ Timiș s-a angajat să plătească o cotizație anuală în valoare de 10.000 de lei. În 2015, cotizația a ajuns la 50.000 de lei, iar în 2016, la 200.000 lei. Acum, APDT a ajuns la 41 de membri. ONG-urile plătesc anual 1.000 de lei, IMM-urile dau câte 2.000 de lei, iar firmele mari, câte 3.000 de lei. Primăriile plătesc 50 de bani pe locuitor.

Cotizația a crescut de la un an la altul ca urmare a unui proiect european (Eco-Timiș) și pentru realizarea stretagiei turistice a celui mai vestic județ al țării, după cum se precizează în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.

„Cuantumul cotizației datorate de către Județul Timiș către bugetul Asociației, cunoaște o modificare substanțială, respectiv de la 200.000 lei la 350.000 lei, ca urmare a Proiectului European Eco-Timiș, un nou produs turistic, câștigat de APDT Timiș, alături de parteneri din Serbia, în cadrul programului transfrontalier România-Serbia, dar și pentru realizarea Strategiei turistice a Județului Timiș”, se menționează în expunerea de motive.

Proiectul Eco Timiș, câștigat alături de Centrul de voluntari Pancevo, Camera de Comerț Pancevo și Asociația Miltonia, durează 18 luni și referă la activități de dezvoltare și promovare a turismului pe malurile Timișului, în România și Serbia. Pe anumite porțiuni vor fi amenajate locuri pentru turiști și activități de agrement, se vor cumpăra biciclete, canoe, se vor amenaja locuri de pescuit și foișoare pentru cei care iubesc fauna și doresc să observe natura și păsările.

APDT și-a propus ca în 2017 să creeze un „brand turistic al destinației Timiș/Banat”, în contextul „desemnării Timișoarei drept Capitală Culturală Europeană a anului 2021 și necesitatea corelării acțiunilor de pregătire și promovare a destinației turistice Timiș/Banat”.

APDT Timiș va organiza și o nouă ediție a Zilelor Lacului Surduc, dar și o tură de cicloturism, iar asociația va susține reluarea festivalului Rock la Mureș, de la Periam. APDT vrea să realizeze o broșură care să prezinte obiceiurile și tradițiile etniilor din Timiș și Banat, prin intermediul unor rețete culinare.

 



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor