CNADNR cere firmei care a executat lucrarile la autostrada A6 sa prezinte un plan pentru a opri alunecarea taluzurilor

De Marcel Hoster
Reactualizat la:
CNADNR cere firmei care a executat lucrarile la autostrada A6 sa prezinte un plan pentru a opri alunecarea taluzurilor
© TION: CNADNR cere firmei care a executat lucrarile la autostrada A6 sa prezinte un plan pentru a opri alunecarea taluzurilor
Autostrada A6 este în garanţie până în decembrie 2017, iar compania constructoare va efectua lucrările de stabilizare ale taluzurilor, anunţă Compania de Drumuri. Italienii care s-au ocupat de tronsonul de autostradă dintre Centura de Ocolire a Lugojului şi autostrada A1 vor trebui să prezinte un proiect de soluţionare a degradărilor, ce va fi aprobat de către beneficiar, CNADNR.


Alunecarea taluzurilor celor zece kilometri din autostrada A6, care face legătura dintre Centura de Ocolire a Lugojului şi lotul 1 din autostrada Lugoj – Deva, rămâne responsabilitatea companiei italiene care s-a ocupat de lucrările de construcţie al tronsonului, dau asigurări cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – CNADNR. Lucrările de execuţie a autostrăzii Lugoj Deva, Lot 1, km 0+000 km 27+620, au inclus şi lucrări pe sectorul de autostradă A6 între km 0+000 şi km 10+518.

Problemele cu taluzurile autostrăzii au apărut în acea zonă încă de la începutul anului trecut. Ulterior, de fiecare dată când a plouat mai mult, alunecările de teren au continuat, de fiecare dată compania constructoare acţionând, pe propria cheltuială, pentru remedierea deficienţelor. La începutul acestui an au apărut din nou astfel de alunecări, pământul ajungând şi pe banda de urgenţă a A6. Iniţial, probleme au apărut pe sensul de mers dinspre A1 spre centură, pentru ca în 2016 situaţia să se repete şi pe cel de-al doilea sens de mers, dinspre centură spre A1. În prezent, pe porţiunea de 150 de metri unde se lucrează la stabilizarea taluzurilor sunt impuse restricţii de viteză.

Deocamdată lucrările sunt în garanţie, au anunţat cei de la CNADNR, până în 23 decembrie 2017. Dar, pentru a nu mai apărea probleme, firmei care a construit tronsonul de 10 kilometri a A6, inclusă în proiectul de realizare a primului tronson din autostrada Lugoj – Deva, i s-a cerut să prezinte un proiect de soluţionare a degradărilor, pentru a nu mai apărea asemenea situaţii.

„După avizarea proiectului de soluţionare a degradărilor în CTE / CNADNR, care va avea loc în luna mai 2016, vor fi stabilite cheltuielile ce vor fi suportate de către Antreprenor conform clauzelor contractuale, lucrarea fiind în garanţie până în 23.12.2017”, au anunţat reprezentanţii Companiei de Drumuri.

Lucrările de realizare a autostrăzii A6 au fost recepţionate cu proces verbal la terminarea lucrărilor în data de 23.12.2013, au transmis reprezentanții CNADNR. Valoarea totală a lucrărilor aferente contractului „Proiectare şi Execuţie Autostrada Lugoj Deva, Lot 1: km 0+000 – 27+400” a fost de 681.040.913,98 lei fără TVA. Doar pentru porţiunea de A6 realizată, costurile au fost estimate la aproximativ 200 de milioane de euro.

Alunecările de teren au apărut la taluze de debleu mai mari de 2 metri pe autostrada A6, pe sectoare de autostradă în lungime totală de 1,1 km, „din cauza infiltraţiilor de apă ce apar pe zone unde sunt prezente lentile de material granular”, conform CNADNR.
Articole pe aceeași temă:

Noi probleme pe autostrada A6. Taluzul s-a prabusit din nou pe o portiune de drum

Probleme cu malurile autostrazii A6. Dupa opt luni inca se lucreaza la consolidare

Din nou probleme cu marginile autostrazii A6, in zona Lugoj



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase