Clientii din Timis sunt mari amatori de reclamatii depuse la Protectia Consumatorilor

De Marcel Hoster
2Comentarii
Clientii din Timis sunt mari amatori de reclamatii depuse la Protectia Consumatorilor
© foto: arhiva
Timişenilor le place să reclame, chiar dacă în cea mai mare parte nu au dreptate. În Timiş sunt depuse la Protecţia Consumatorilor mai multe plângeri decât în toate celelalte judeţe ale regiunii la un loc, dar peste 70% dintre acestea sunt nejustificate.

Cele mai mari probleme cu care se confruntă cei de la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor Timiş sunt cele din domeniul serviciilor, iar cele legate de firmele de curierat sunt pe primul loc, am aflat de la Dan Pervescu, purtătorul de cuvânt al OPC Timiş.

„Sunt probleme legate de domeniul comerţului online, dar nu direct. Problemele apar legate de transmiterea produselor către beneficiari. Cu firmele care aduc aceste produse la clienţi acasă. Cele mai multe asemenea reclamaţii apar în perioada sărbătorilor, de iarnă sau de Paşti, dar şi când sunt acele promoţii gen Black Friday. Firmele de transport spun că produsele vor ajunge într-o anumită perioadă la beneficiari, dar ele întârzie foarte mult. De asemenea, se mai înregistrează situaţia în care produsele ajung deteriorate la destinatari”, am aflat de la Dan Pervescu.

Conform reprezentantului OPC, orice produs achiziţionat pe internet poate fi returnat, fără niciun fel de explicaţii, în termen de maxim 14 zile, desigur în aceleaşi condiţii în care a fost primit, fără a fi deteriorat, iar furnizorul este obligat ca în maxim 14 zile să returneze cumpărătorului banii în acelaşi fel în care i-a primit sau într-un mod agreat de persoana care a achiziţionat acel produs.

Probleme mai sunt şi în alte domenii, din nou legate de serviciile prestate, de restaurante, unităţi de alimentaţie publică, reparaţii de produse electro-casnice, de exemplu.

Interesant este că timişenii se dovedesc a fi reclamagii, aici se înregistrează mai multe plângeri decât cele depuse în toate celelalte judeţe ale regiunii la un loc.

„Jumătate dintre plângeri sunt lansate pe domeniul serviciilor. Totuşi, în 70 la sută dintre cazuri se întâlnesc situaţii în care acestea se dovedesc nefondate. Spre exemplu, vine clientul şi reclamă un produs, el are semnat un contract, certificatul de garanţie, care stabileşte clar ce şi cum. Iar el vine şi spune că nu a ştiut, voi credeţi că stă cineva să citească acea garanţie, spun aceştia”, a mai declarat Pervescu.

În ceea ce priveşte „clienţii” OPC, există şi o serie de persoane care vin în mod constant cu reclamaţii, dar, surprinzător, de cele mai multe ori chiar aceştia au şi dreptate în reclamaţiile lansate.



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor