USR a organizat, la finele săptămânii trecute, o dezbatere cu tema: „Calea ferată – mijloc de dezvoltare sau de congestionare”. Au fost invitați să participe atât reprezentanți ai societății civile, cât și ai CFR, Primăriei Timișoara sau Consiliului Județean Timiș. Din păcate, prea îngrijorați de evenimentele din propriile partide, nicio persoană din conducerea Primăriei Timișoara sau CJ Timiș nu a răspuns acestei invitații. În schimb, au fost prezenți sau au transmis puncte de vedere vizavi de acest subiect mai mulți reprezentanți ai CFR, printre care Ion Simu-Alexandru, directorul Regionalei CF Timisoara și Ion Stoichescu, șeful Diviziei de investiţii.
Un aspect interesant ridicat în timpul dezbaterii a fost legat de introducerea liniei de cale ferată în subteran, lucru dorit de primarul Nicolae Robu, care, de altfel, a cerut experților din Primăria Timișoara să inclusă acest lucru și în viitorul Plan Urbanistic al Timișoarei. Problema este că, concomitent cu elaborarea PUG-ului, CFR a demarat studiul de fezabilitate pentru reabilitarea aceleiași căi ferate, însă ea va rămâne acolo unde e și acum.
„Studiul de Fezabilitate pentru reabilitarea căii ferate care este în curs de elaborare de către firma SC Consis Proiect SRL, ia în considerare soluția de reabilitarea la sol și dublarea liniei pe porţiunile singulare de cale, motivarea acestei soluții fiind următoarea: soluţia de reabilitare la sol a fost impusă de caietul de sarcini, iar un element important a fost preţul de cost, mult mai mic de cât al reabilitării prin transferarea liniei în subteran sau pe estacadă. Din păcate, așa cum a subliniat și dl. deputat Cătălin Drulă, nu s-a făcut în prealabil o analiză de opţiuni majore, iar cerinţa caietului de sarcini, așa cum a fost acesta întocmit de către CFR, a fost exclusiv pentru soluţia de reabilitare la sol. În aceste condiții participanţii la dezbatere au fost deosebit de interesaţi îndeosebi de intersecţia căii ferate cu căile rutiere și de timpii de așteptare petrecuţi la bariere și în pasaje și de soluțiile concrete în acest sens. Aceștia au subliniat și că acestă dezbatere ar fi trebuit să aibă loc cu toţi factorii de decizie: CFR, primăria municipiului Timișoara, Consiliul Judeţean Timiș. Surpriza a constituit-o, pentru unii participanţi, că noul PUG, aflat acum în etapa finală de obţinere a ultimelor avize necesare, prevede introducerea completă în subteran a tronsonului de cale ferată care traversează orașul; reprezentanţii CFR susţin însă că nu au avizat niciodată, din punct de vedere tehnic, o astfel de soluţie susținând că CFR-ul a avizat PUG-ul cu menţiunea că tot ce ține de CFR să se trateze printr-un proiect separat. Din păcate, reprezentanţii primăriei și ai Consiliului Judeţean Timiș, deși au fost invitaţi, nu au participat la această dezbatere, punctul de vedere în acest sens al primăriei Timișoara fiind foarte important”, au transmis reprezentanții USR Timiș, organizatorii dezbaterii.
Este curios atunci cum se va rezolva această problemă, având în vedere că viziunile Primăriei Timișoara și CFR se bat cap în cap.
Citiți principiile noastre de moderare aici!