Banii de la UE pe tramvaiele Armonia ajung in podurile noi peste Bega, Jiul si ILSA

De Roxana Deaconescu
9Comentarii
Banii de la UE pe tramvaiele Armonia ajung in podurile noi peste Bega, Jiul si ILSA
© foto: arhiva
Cu câteva zeci de minute înainte de termenul limită, reprezentanții primăriei au reușit să depună proiectul prin care cer bani de la UE pentru reabilitarea tramvaielor Armonia. Scopul este recuperarea sumelor cheltuite din bugetul local pentru modernizarea garniturilor, însă se va putea obține doar jumătate din sumă, aproape 9 milioane de euro, bani care vor fi investiți în podurile Jiul și ILSA, anunță primarul Nicolae Robu.

Municipalitatea a depus, marți, 9 octombrie, proiectul prin care cere banii europeni pentru Armonii, pe Axa Retro. Din bugetul local s-au cheltuit în jur de 16 milioane de euro pentru modernizarea a 30 de tramvaie GT4. Abia jumătate din sumă va putea fi recuperată de la UE, pentru că, potrivit autorităților locale, nu se pot obține fonduri Retro pentru tramvaiele care au fost introduse deja în uz în momentul depunerii cererii. Doar 16 garnituri sunt eligibile, proiectul fiind depus pe POR – Axa 4, prioritatea de investiții 4e, obiectiv specific 4.1.

„Cererea de finanțare a fost depusă, deci un prim proiect pe această axă de mobilitate, pentru tramvaiele Armonia. Vom primi circa 42 de milioane de lei, asta înseamnă peste 8 milioane de euro”, a afirmat, marți, primarul Timișoarei, foarte încântat de performanța primăriei.

Nicolae Robu a și găsit destinația banilor recuperați de la UE: îi va investi în noile poduri pe care dorește să le construiască în Timișoara.

„Spre exemplu, îi vom putea folosi pentru construirea celor două noi poduri peste Bega, podul Jiul și podul ILSA/ ISHO, care la anul vor fi ceva pe teren. Banii vor veni pe parcursul anului 2019. Eu am dat un exemplu. Noi podurile le construim oricum pe bani de la bugetul local, numai că umplem golul prin cheltuielile cu podurile prin ceea ce ne va intra ca rambursare pentru tramvaiele Armonia”, a explicat primarul.

Podul Jiul va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, dar și piste de biciclete și trotuare decente. Există de ceva vreme un studiu de fezabilitate pentru ridicarea podului, însă primăria s-a chinuit să obțină avizele de la mai multe instituții pentru a putea trece la următorul pas. Edilul-șef spunea încă din vară că se va trece la faza următoare…

„La următoarea ședință a consiliului local, fie la sfârșitul lunii august, fie începutul lunii septembrie, vom da undă verde pentru elaborarea proiectului tehnic și detaliile de execuție. În luna octombrie estimez că vom lansa licitația pentru execuție”, declara Robu în 3 august.

Cât despre podul ILSA, proiectul și studiul de fezabilitate pentru investiție a fost finalizat încă din decembrie 2017, de către Mulberry Development, dezvoltatorul proiectului imobiliar ISHO. Documentația urma să fie predată municipalității, care trebuie să facă investiția, estimată la 2,2 milioane de euro. Proiectanții au estimat că este nevoie de șase luni pentru obținerea avizelor, a autorizației de construire și organizarea licitațiilor.

Proiectul prevede lărgirea unui tronson aferent Inelului II de circulație la patru benzi de circulație, dar și crearea unui nou bulevard de legătură care va traversa noul cartier din zonă, precum și podul nou cu patru benzi peste Bega și o pasarelă pietonală.

Articole pe aceeași temă:

Tion: Podul Jiul mai asteapta un aviz
Din nou probleme cu proiectul Podului Jiul. După ce s-a așteptat doi ani după un aviz de la Administrația Apelor Române, primarul Nicolae Robu spune acum că Direcția pentru Cultură a cerut modificări în arhitectura podului și că acest lucru întârzie începerea lucrărilor. Cei de la Monumente susțin î...
foto: arhiva
Oradea și Aradul au deja proiecte depuse și chiar aprobate pentru a cumpăra tramvaie noi pe fonduri europene, dar Timișoara încă nu a finalizat documentația. Primarul Nicolae Robu susține că în curând vor fi depuse proiectele pentru fonduri europene pentru tramvaie, urmând să fie cerută finanțare pe...
tramvai autentic (4)
Primăria Timișoara nu mai cumpără 40 de tramvaie noi pentru oraș, ci doar 16! Nu pentru că nu ne-ar trebui, ci pentru că nu poate obține fonduri europene pentru atât de multe tramvaie, documentația fiind respinsă de trei ori, potrivit primarului Nicolae Robu. PMT vrea garnituri „multi-articulate lun...



9Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor