Banda dedicata pentru mijloacele de transport in comun pe doua strazi importante din Timisoara

De Roxana Deaconescu
46Comentarii
Banda dedicata pentru mijloacele de transport in comun pe doua strazi importante din Timisoara
© Tion: Banda dedicata pentru mijloacele de transport in comun pe doua strazi importante din Timisoara
Pentru ca troleibuzele și autobuzele Societății de Transport Public Timișoara să nu mai stea în trafic, primarul Nicolae Robu vrea să le amenajeze o bandă dedicată de circulație. Cel puțin pe două străzi destul de circulate din oraș, pentru început. Robu explică și de ce crede că șoferii vor respecta banda dedicată.

Primarul Nicolae Robu a anunțat că vrea să amenajeze patru benzi de circulație pe străzile Cluj și Arieș, din care una va fi specială pentru mijloacele de transport în comun. Nu este prima dată când se încearcă așa ceva la Timișoara, dar primarul Nicolae Robu crede că acum șoferii vor respecta măsurile impuse.

Troleibuzele 15 și 16, dar și Expresul 2 ar putea ajunge la timp în zonele Girocului și Soarelui, dacă ar avea o bandă dedicată de circulație.

„Avem în momentul de față o bandă dedicată transportului în comun, pe sensul de la Spitalul Județean la Michelangelo, și trei benzi pentru transportul obișnuit, pe sensul de la Michelangelo la Casa Tineretului, de unde avem doar două benzi până la Județean. Aș vrea să facem încă o bandă care să fie dedicată exclusiv transportului în comun pe sensul de la Michelangelo până la Județean. Transportul în comun pe benzi dedicate asigură o mai bună ritmicitate a acestuia. În momentul în care troleibuzul sau autobuzul intră într-un ambuteiaj, evident că nu se mai respectă timpii estimați pentru ajungerea într-o anumită stație”, a anunțat primarul Timișoarei.

Nu este prima dată când se recurge la o asemenea măsură în Timișoara. Pe Calea Șagului a fost amenajată cândva o bandă specială pentru fosta RATT, dar șoferii s-au aventurat imediat. Edilul-șef crede că pe Cluj și pe Arieș șoferii n-ar intra cu mașinile în locul mijloacelor de transport în comun.

„Unde nu s-a respectat nu erau benzi suficiente, era nerealistă soluția. Dacă aș veni să spun că pe prima bandă de la Michelangelo la Județean, așa cum e strada acum, nu mai circulă decât mijloacele de transport în comun, n-ar respecta nimeni. Nici cele trei benzi care sunt acum nu sunt arhisuficiente. În momentul în care vii cu o bandă în plus, cele trei vor fi suficiente pentru mașinile obișnuite și atunci se va respecta. În ultimă instanță se poate face și o separare, așa cum s-a făcut la sensul giratoriu de la Pestalozzi. Este un material plastic care e bun pentru o separare în relief, nu numai desenată. Lumea va circula foarte bine pe trei benzi și se va respecta regimul special pentru transportul în comun. Mă bazez pe oferta făcută în primul rând și apoi pe bunul simț al șoferilor, și apoi pe pârghia existentă a amenzilor”, a mai explicat Robu.

Edilul-șef spune că este esențială „predictibilitatea transportului în comun” și că anul 2018 va fi unul în care sistemul de transport public va trece prin schimbări de îmbunătățire.

„Omul trebuie să știe din câte în câte minute vine tramvaiul, autobuzul sau troleibuzul. Ele trebuie să respecte acest grafic cu precizie. În perioada următoare, la tramvaie și acolo unde avem bandă dedicată transportului în comun cu autobuzul și troleibuzul se vor respecta acești timpi, pentru că v-am spus deja, transportul în comun este o prioritate pentru noi”, a conchis Robu.



46Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor