Autostrada Timisoara – Belgrad ar putea deveni realitate mai devreme decat era prevazut

De M. Hoster
2Comentarii
Autostrada Timisoara – Belgrad ar putea deveni realitate mai devreme decat era prevazut
Timişoara poate deveni, în următorii ani, un important punct de legătură pentru mai multe autostrăzi. Dacă lucrările la autostrada care porneşte de la Nădlac şi merge spre Deva sunt în derulare, în doi sau trei ani ar putea începe construcţia unei noi autostrăzi, cea dintre Timişoara şi Stamora – Moraviţa, spre Belgrad. Vestea bună este că la pachet cu noua rută ar putea fi inclusă la finanţare din bani europeni şi centura sud de ocolire a Timişoarei!

Ministrul transporturilor, Alexandru Nazare, s-a aflat săptămâna trecută la Bruxelles, acolo unde a discutat despre revizuirea proiectelor cuprinse în Reţeaua Trans-europeană de Transport TEN-T. Iar noua autostradă Timişoara – Stamora Moraviţa, ce ar urma să se lege cu cea realizată de sârbi de la Belgrad până la graniţă, a fost inclusă în proiectele importante europene în domeniul transportului rutier. Mai precis, este vorba de reactivarea unor proiecte care existau, dar numai la nivel teoretic. Odată cu introducerea autostrăzii Belgrad – Timişoara în programul TEN-T se deschiderea accesării de fonduri europene şi pentru această rută. Drumul ar face legătura între două importante căi de comunicaţii rutiere. Este vorba de coridorul pan-european IV, respectiv XI. Iar prognozata intrare a Serbiei în Uniunea Europeană întăreşte şi mai mult necesitatea şi posibilitatea apariţiei noii autostrăzi.

Vestea cea mai bună pentru timişoreni este că noua rută ar putea să cuprindă şi finanţarea din fonduri europene a centurii sud a Timişoarei. Intenţia ministrului este să includă această a doua parte a centurii în proiectul noii autostrăzi, iar finanţarea s-ar face din fonduri europene pentru întreg traseul. Centura sud ar urma să fie realizată la nivel de autostradă, urmând să reprezinte ultimul tronson al viitoarei autostrăzi, am aflat de la surse din cadrul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara.. Deocamdată nu este sigur traseul centurii sud, aceasta ar putea fie să închidă ringul Timişoarei, fie să se lege de autostrada Timişoara – Lugoj, în unul dintre nodurile rutiere ce vor fi realizate. Suntem în situaţia în care totul depinde numai de noi acum, trebuie să facem cât mai repede proiectul, mai spun sursele noastre.

Finanţarea lucrărilor ar urma să fie inclusă în programul pe perioada 2014 – 2020 al Uniunii Europene.

De la Timişoara, la Bari, pe autostradă

Autostrada de la Timişoara spre sârbi ar pleca din capitala Banatului, ar continua spre Vrsac, la Belgrad, Cacak, apoi în Muntenegru prin Podgorica şi Bar. De aici, transbordarea se va face cu bac-ul peste Marea Adriatică, spre Bari, în Italia. La finalizare, noua autostradă va avea în jur de 600 de kilometri. Iar o porţiune de  50 de kilometri va fi situată în Timiş, mai precis între Timişoara şi Stamora Moraviţa.

Tot ca o veste bună pentru timişoreni, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a reuşit să obţină includerea în noua reţea TEN-T a  traseului Timişoara – Sebeş – Turda – Târgu – Mureş – Iaşi – Ungheni.

Autostrada Belgrad – Timisoara ramane deocamdata doar la stadiul de proiect

Pe autostrada, de la Timisoara la Belgrad. De unde bani pentru constructie?



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor