tion.ro Web analytics

Zi de doliu pentru bicicliștii din Timișoara. Masa Critică în memoria tânărului care a pierit lovit de betonieră

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:

Zi de doliu pentru bicicliștii din Timișoara. Masa Critică în memoria tânărului care a pierit lovit de betonieră

foto: the noizz
Reactualizat la:
Bicicliștii din Timișoara au tras un semnal de alarmă după ce un coleg de trafic și-a pierdut viața, joi, într-un accident în cartierul Lipovei. Au pornit în tradiționalul marș Masa Critică, au pedalat până la locul accidentului și apoi spre primărie. Au vopsit în alb două biciclete, în semn de protest, și au fost legitimați de jandarmi.
Scris de Roxana Deaconescu - Bicicliștii din Timișoara au tras un semnal de alarmă după ce un coleg de trafic și-a pierdut viața, joi, într-un accident în cartierul Lipovei. Au pornit în tradiționalul marș Masa Critică, au pedalat până la locul accidentului și apoi spre primărie. Au vopsit în alb două biciclete, în semn de protest, și au fost legitimați de jandarmi.

Zeci de bicicliști de toate vârstele s-au adunat, vineri seară, la Masa Critică. Au profitat de ocazie pentru a atrage atenția autorităților asupra infrastructurii neadecvate pentru biciclete din oraș. Au pedalat de la Parcul Botanic spre locul accidentului, iar apoi au mers la sediul Primăriei Timișoara. Atât la primărie, cât și lângă pista pe care a mers Cătălin, tânărul de doar 22 de ani care și-a pierdut viața în accident au vopsit în alb două biciclete, în semn de protest. Au scris numele lui Cătălin pe ele. Le-au legat cu lanțuri și le-au lăsat acolo. Cu toții au fost legitimați de jandarmi, însă manifestarea nu a fost oprită.

„Zi de doliu, astăzi, în rândul comunității bicicliștilor din Timișoara și în rândul oamenilor care mai au decența să creadă că nimeni nu ar trebui să moară în propriul oraș, efectiv strivit sub greutățile unei mașini – fie că ești pieton sau biciclist. Situația din Timișoara se agravează de la an la an din cauza lipsei unor reguli și reglementări stricte privind infrastructura și circulația prin oraș pentru toți cetățenii care aleg să iasă din casă. Tristețea și furia care se propagă în rândul bicicliștilor și a timișorenilor trebuie să ia sfârșit. Vrem un oraș sigur, un oraș pentru oameni și viață”, au atras atenția bicicliștii timișoreni, pe grupul de Facebook Masa Critică.

Colegul lor de trafic a murit strivit de o autobetonieră, joi, la intersecția Calea Sever Bocu cu str. Amurgului. Potrivit oamenilor legii, Cătălin pedala pe pista amenajată pe trotuar și a fost izbit de autobetoniera care a virat dreapta. Ambii aveau verde la semafor. Din primele cercetări, oamenii legii au transmis că biciclistul nu a respectat semnificația marcajului stop de pe pistă și a traversat strada pe trecerea de pietoni pe bicicletă. Acolo a fost prins sub roțile autobetonierei. Numai că sunt două aspecte, spun bicicliștii: pe trecerea de pietoni era amenajată o pistă, iar șoferul era obligat să acorde prioritate pentru că a virat dreapta.

„Condamnăm autoritățile locale și Poliția Locală”

„Condamnăm autoritățile locale și Poliția Locală pentru toți morții și viii din traficul agresiv pe care l-au creat și încurajat prin unde verzi, modernizări în forță, ignoranță și pasivitate. Condamnăm incompetența autorităților locale de a administra un oraș cu și pentru oameni. Condamnăm abuzul autorităților locale asupra vieții cetățenilor timișoreni!”, au mai atras atenția bicicliștii timișoreni.

Masa Critică este un marș în masă cu bicicletele sau alte mijloace de deplasare nemotorizate, care are loc de obicei în ultima zi de vineri a fiecărei luni, în mai multe orașe de pe glob. Masa Critică nu are niciun mesaj oficial, cu toate că este în general înțeleasă ca un efort de a promova mijloacele alternative de transport (nemotorizate) și de a atrage atenția asupra problemelor de siguranță a celor ce folosesc forme de transport nemotorizate atunci când sunt nevoiți să împartă drumul cu traficul motorizat.

foto: the noizz

Articole pe aceeași temă:

UPDATE. Biciclist mort în urma unui accident de circulație, la Timișoara

 

114 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. gimi says:

    Condoleante familiei pacat ca un baiat de 22 de ani a decedat, dar pista de biciclete petrecerea de pietoni este un pericol sunt si conducator auto si biciclist dar titlul este eronat de la o zi la alta.NU betoniera a lovit biciclistul ci invers se vede pe filmare,apropo unde se mai merge pe trecere de pietoni cu bicicleta,scuterul,trotineta care au 30 km/ora. Semnul de atentie nu implica si cedarea.

    • mimi says:

      Betoniera sau orice masina cand vireaza are obligatia de a se asigura, bine, asta intr-o tara civilizata, nu in mahalaua asta in care soferii stiu ei mai bine ca pietonul si biciclistul nu au ce cauta in trafic.

      • eu says:

        Mergi si bate coasa..ca esti praf..ce nu intelegi..esti biciclist…poti sa opresti intr-un metru..sau mori avand impresia ca toti trebuie sa te lase pe tine sa treci…

      • Adi says:

        Vina e-mpartita dar biciclistul e mai vinovat, avea casti, viteza, nu s-a asigurat si era PE bicicleta. Daca n-avea casti poate auzea frana camionului dar si camionul a intrat cam tare-n curba. Ceasul rau, pisica verde…

        • Tavi says:

          adi taci din gura ca scoti numai aberatii. Pista traversare biciclisti egal conducator adica biciclist pe vehicul (bicicleta), nu pieton! De aceea exista doua marcaje distincte pentru pieton si bicilisti, mai pe intelesul prostilor. Soferul efectuand virajul dreapta si intersectand traiectoria biciclistului trebuia sa-i acorde prioritate chiar daca nu era semafor. Mai citeste legislatia rutiera aditza ca esti zero la soferie

      • gigi says:

        Zi sa mori tu!

      • anonimus says:

        Nu masina se asigura, ci soferul acesteia. Iar soferul nu avea cum sa vada ceva acolo, pista fiind prea departe de carosabil. Oglinzile sunt pozitionate in asa incat sa vezi imediat langa tine, nu la 3 metri in lateral. Incepi sa vezi ceva pe geamul din dreapta abia atunci cand esti deja jumatate virat la dreapta, dar ca orice sofer profesionist deduci ca nu are cum sa circule un pieton cu viteza cu care circuli tu. Dar la biciclisti profesionisti care circula cu 30+ pe trotuar nu te gandesti.

        • Alex says:

          anonimus @ unghiul mort nu iti da dreptul tie ca sofer sa intri orbeste sau la noroc intr-o intersectie. Mai mult, daca te uiti pe film vei observa, asta daca poti, ca acest cretin cu betoniera circula cu aceeasi viteza cu masina care merge inainte, desi cu un asemenea mastodont trebuia sa faca viraj dreapta la 90 de grade, pe o curba de raza foarte mica! Dovada ca ajunge pe banda 2 dupa viraj. La o viteza mai mica nu se intampla acesta tragedie

          • anonimus says:

            E clar ca nu-i da dreptul, dar asta e problema cu biciclistii si pietonii care nu sunt si soferi. Nu anticipeaza momentele cand soferii nu ii pot vedea. Ca regula generala, daca tu nu ii vezi ochii soferului, nici el nu te vede pe tine. Iar intratul pe banda doi sau chiar pe contrasens e o practica obisnuita pentru a nu prinde trotuarul cu rotile din spate.

      • emilut says:

        Gresit !
        Pentru siguranta ta, ca biciclist sau pieton, te opresti si te asiguri (de preferat fara casti in urechi).Asta daca iti pasa de viata ta. Daca nu, te duci ca berbecul la taiat.

        Si cu civilizatia asta, lasati-o mai moale, ca nici biciclistii nu-s usa de biserica. Majoritatea circula de parca toata strada ar fi a lor. Am vazut cazuri destule cand se baga pe rosu, tipa la pietoni ca nu le fac lor loc, desi nu era pista marcata acolo etc..

      • Cristi says:

        Mașina se oprește când cineva se angajează să traverseze pe trecerea de pietoni,când cineva vine cu viteză pe trotuar,fără să se asigure,nu poate fi văzut,iar dacă șoferul betonierei l-ar fi văzut în ultima clipă,i-ar fi fost imposibil să oprească pe loc câteva zeci de tone. Pricepi acum ??? Așa că mare atenție bicicliști și pietoni,aveți și voi obligații,nu numai drepturi !!!

      • Samacacinguralupokus says:

        Mimi, draguto, daca in locul betonierei era o autospeciala de pompieri care trebuia sa ajunga la un incendiu ? 🤔 Sau o salvare ? Sau un autotre de 17 metri, deja trecut cu capul tractor de zebra ? Hm ? Acum vezi de ce nu au biciclistii voie sa traverseze zebre pe biţiclă si glonţ ? Hm ?

    • Ich says:

      Mai deșteptule, in primul rand betoniera a făcut la dreapta, în cazul de fata avea obligativitatea a se asigura și a acorda prioritate biciclistului, indiferent ca mergea pe ea sau pe lângă, și încă un aspect, dacă pista de biciclete este amenajata pe trecerea de pietoni, iar baiatul mergea înainte, în opinia ta trebuia sa coboare la fiecare intersecție ptr a tranversa cum vrei tu trecerea de pietoni????și alte aspect, ori unde un lume nu este obligat sa cobori de pe bicicleta ptr a tranversa strada, mai documentează-te și apoi dai cu părerea aia proasta a ta

      • Seba says:

        Biciclistul avea STOP, restul e can can.

        • antiseba says:

          seba tu esti zero barat in materie de soferie. Biciclistul (stop de fapt nu exista, dar tu te iei dupa tembelii de la circulatie) avea prioritate deoarece mergea inainte iar tembelul cu betoniera virand drepta si taind drumul biciclistului trebuia sa-i ACORDE PRIORITATE. Restul ideilor tale sunt can-can!

      • Gusti says:

        Ich,

        daca ar durea prostia, tu ai urla tot timpul. Biciclist frustrat si fara cunostiinte rutiere.

        • Iancu says:

          gusti mai invata limba romana pentru a putea invata corect Regulamentul privind circulatia pe drumurile publice. Orice vehicul care schimba banda, intoarce, vireaza stanga/dreapta si taie calea altui vehicul care isi pastreaza directia de mers , este obligat sa acorde prioritate! Mai mult pe acea zebra putea fi si un pieton, care ar fi avut aceeasi soarta pentru ca boul betonierei nu il mai putea evita la viteza cu care a intrat in viraj

          • Dacian says:

            Si de când bicicleta este un autovehicul in circulația rutieră? Ia vezi in decret la art.6 pct.B și E ce zice? Dar art. 8?
            …iar daca nu e autovehicul – nu se aplică regulile enumerate de tine cu prioritatea in intersecție!
            Iar ca pieton are prioritate doar daca este deja angajat în traversare (respectiv dacă era deja pe trecere)! Astfel are obligația să se asigure că nu vine nici un autovehicul înainte să se angajeze în traversare!

  2. gimi says:

    Apropo inculpatul mai candideaza ca-ci becurile din zona Dacia sunt de 2,3 zile la parcarea supraetajata de pe ulmului si fara sa fie aprinse,oare si in soarelui ii bezna merge seara la 22.30 upa sotie la autobuz?

  3. Timisoara_pedaleaza says:

    Foarte bine. Va sustin Masa Critica. Si eu am pedalat la evenimentele de vineri, ultima din luna, cu plecare de la Catedrala. Nu va lasati intimidati de autoritati vremelnice!

  4. Seba says:

    Deci are STOP, el vine ca berbecu si intra sub rotile camionului dar sunt de vina autoritatile?
    Mai baieti, ce naiba? Mai bine educati biciclistii decat sa dati vina pe unul si pe altul.

    • Marius says:

      Corect. Eu ma intreb daca popa o sa-l ingroape cu slujba obisnuita sau ii face din aia scurta pentru sinucigasi?
      Probabil normala, caci, desi s-a sinucis, nu cred ca a intentionat asta. A fost doar prostia, neglijenta, inconstienta si lipsa de educatie (civica ma refer, nu vorbesc de scoala). Si au mai fost si incurajarile celor ce sustin ca ai prioritate cu bicicleta in orice conditii si ca pista de biciclete e un fel de cararea raiului.
      Multi critica politia, nu o iubesc nici eu, dar sa fim seriosi, daca au spus ce au spus despre vinovatie (presupusa, deocamdata) trebuie sa le dam crezare, ca e meseria lor. Doar nu va inchipuiti ca soferul de betoniera era cine stie ce sef mafiot cu pile. Daca era vreo masina de zeci de mii de euroi mai puteam banui ca este vorba de vreo influenta oculta, dar asa …
      Si pana la urma am vazut cu totii ca biciclistul a intrat sub rotile betonierei, nici macar in fata ei, ci din lateral.

      • Miki says:

        marius esti un bou cu comentariul tau ocult. Tehnic nu te pricepi nici sa schimbi un bec. Mai bine vezi cine avea prioritate. Maine peste tine va trece un asemenea tampit chiar daca tu traversezi ca pieton in reluare, la viteza lui nu mai putea sa te evite

        • Samacacinguralupokus says:

          Miki, cred ca iddyotu estint, biciclistul avea stop, avea castile ijln urechi, nu s-a asigurat si a intrat sub rotile betonoerei. Stii ce inseamna asta? Inseamna ca in momentul in care berbecul a lovit rotile betonierei, cabina betonierei era deja trecuta de tre erea se pietoni.Poti rumega atat sau esti de ala de bubui. Azi am stat 20 de minute la ciocanu in intersectie, 4 idyoty au trecut pe rosu, vreo 5 au trecut pe zebra calare in sa (desi nu erau nici macar liniile alea anemice) si din 11 biciclisti doar unul avea vesta reflectorizanta. Sunteti niste idyoty, dar daca ma intalnesc cu unu gen pokus ala, ii dau doua pedale si ii bag bițicla in kur.

    • Adi says:

      Vina e-mpartita dar biciclistul e mai vinovat, avea casti, viteza, nu s-a asigurat si era PE bicicleta. Daca n-avea casti poate auzea frana camionului dar si camionul a intrat cam tare-n curba. Ceasul rau, pisica verde…

      • Un_Timisorean says:

        A intrat kamikaze in betoniera.Prefer sa ma dau jos de pe bicicleta la orice intersectie unde am trecere de pietoni si sa fie aceea pista langa trecere,eu tot asa voi face daca tin la viata mea! Ma asigur temeinic si daca il vad ca trece pe rosu in viteza sa zicem,asa macar am timp de reactie sa evit prostul,nu am pierdut decat cateva secunde,nu sa fiu in roti cu rotile toata viata sau in pamant.Daca si acest biciclist sau alti ar sta la trecere sa se asigure temeinic,nu s-ar fi intamplat,dar multi se incred in verde sau ca ma vede soferul si de-aici pana la accidente mai e putin.Unde va grabiti dragi biciclisti ? Sunteti la pedalat sau concurs ? Daca la concurs,mergeti la competitii atunci,nu in oras se tine concursul si nu cum mergeti unii ca va doare undeva de alti. Lasa ca 1 sa potolit pe veci,poate invatati ceva,sper.Nu imi este ok sa fiu asa agresiv verbal,dar ma doare sa vad nepasarea unora sa nu credeti si am suflet,dar prostia se plateste din pacate cu viata in cele din urma!

        • alt timisorean says:

          un_timisorean *cu atitudinea ta le dai apa la moara acelor cocalari care vor sa mearga cu masina pe terasa birtului daca ar putea. Apropo mai invata cum este corect: Lasa ca unul s-a poltolit…. Si nu te agita prea tare, dupa un semn de punctuatie se mai lasa si un spatiu liber :))

      • Ich says:

        Alt destept, Pai tu ai impresia ca,căstile acopereau zgomotul produs de motorul betoniere???concluzia este ca șoferul este vinovat de moartea bicicliștu-lui ptr ca în primul rand nu sa asigurat la manevra de a vira la dreapta, ptr acopereau și simplu a virat fata nici cea mai mică intenție de reducere a vitezei

    • Cetateanul says:

      Corect. Biciclistul trebuia sa opreasca.

  5. Spectacol says:

    E trist că a murit, dar nu faceți din el un George Floyd. Pe zebră nu se trece călare pe bicicletă și cu căștile în urechi. Faceți întâi educație pentru bicicliști, că nici pistele nu se fac de azi pe mâine. Nu sunteți singuri în oraș.

    • Gogu says:

      Faceti educatie pentru respect in trafic si piste conforme, si educarea soferilor mioritici. Apoi dati amenzi pentru nerespecarea regulilor(gen mers pe contrasens, unde foarte greu ii eviti).

      Moartea acestui biciclist e datorita regulilor si pistelor facute la misto de catre Primaria TM si indolenta de la Rutiera, care acum tace malc. In Tm se conduce dupa regulile junglei si avem participanti la trafic indisciplinati, datorita autoritatilor indolente.

      Eu zic ca toti avem de pierdut cand moare un om dintre noi, care ar fi trait mult si bine. Indiferent de cine are dreptate sau nu… ca doar n-a omorat pe cineva, incat sa merite pedeapsa capitala, dar sigur conducatorul de betoniera a considerat ca “acuma nu-i mai iert”, desi aflandu-se in eroare.

    • Dan says:

      Adevărul e că pierdea foarte mult timp dacă frâna, se oprea și se asigura. Mai avea și căști în urechi.
      Dar pentru că s-a grăbit și nu a așteptat 10-15 secunde să treacă mașina, și-a pierdut viața.
      Merită ?
      Opriți-vă și căscați bine ochii la treceri că altfel muriți cu prioritatea în mână !

    • Marius says:

      Foarte bine spus!
      Ma bucur ca mai comenteaza si oameni “cu scaun la cap”.
      M-am cam saturat de aia cu osanale pentru bicicliete. Nu stiu ce facea si unde mergea biciclistul (nici nu conteaza de fapt), dar ala cu betoniera sigur nu era la plimbare. Si nici nu era sa care cimentul cu roaba ca sa se extazieze astia anti-masini. Si daca spun unii ca circula cu viteza, cum circula biciclistul?

    • Ich says:

      Și tu ești prost, dacă tu mergi cu bicicleta prin oraș, iar la fiecare tranversare de strada, tu te dai jos de pe bicicleta??? Ca apoi sa urci iar sa continui drumul???

    • tibi says:

      mai bine invata in pzda ma-tii cand se da prioritate si lasa teoriile, sa fta cainii si politia rutiera ca nu va ia carnetele, nenorocitilor.

      • Dacian says:

        Pune-ti poza aici ca sa nu te ocolesc in trafic când te văd cu bicicleta! Poate așa înveți reguli de circulație și de bun simț…

  6. Soros says:

    Data viitoare strigam iesi afara javra ordinara…. ale ale mooye pnl!

  7. Christopher Ellis says:

    nu este o idee bună să vă așteptați ca un camion de cotitură să vadă un biciclist, mai bine să așteptați douăzeci de secunde înainte de a se deplasa.

    • Ich says:

      Prietene, acel camion nu are OGLINDA RETROVIZOARE PE PARTEA DREAPTA??? Oare nu cum-va trebuie înainte de a vira sa e sigura ca nu vine nimeni din dreapta lui??? În speță o bicicleta???

      • Anonim says:

        Nu trebuie sa se asigure din dreapta când virează la dreapta boule! Învață pentru permis și după aia comentează!

  8. Marius says:

    Eu inteleg ca si pietonii si biciclistii au aceleasi drepturi ca cei ce conduc masini. Dar biciclistii (unii, ca si eu am bicicleta) nu inteleg ca nu este posibil sa fi in siguranta cand vi cu viteza si intri in fata unui autoturism (cu atat mai mult a unui camion sau alta masina mare). Pana la urma cel ce pierde cel mai mult este biciclistul. Asta a pierdut totul. Si-a pierdut viata. Cand intri intr-o intersectie trebuie sa te asiguri si daca zbori calare pe matura. Data vine alta matura? Ce ati vrea? Sa opreasca toate masinile la fiecare colt ca poate vine vre-un biciclist lansat? Atunci nu mai e poluare si aglomeratie? Adevarul e ca multi nu fac decat sa ceara ca sa se ia de la altii si sa li se dea lor, indiferent ca e vorba de spatiu (benzi auto transformate in piste, locuri de parcare in loc de garaje, teren de facut constructii in loc de parcuri, etc). Si multa ipocrizie. Si politica facuta pe pielea altora.
    Oare din cei prezenti la manifestare cati respecta mereu legea? Ca biciclisti vreau sa zic.
    Oare daca biciclistul intra intr-un copil mic si-l nenorocea, mai faceau miting? Ma indoiesc. Si cu pistele astea idioate de pe trotuare se va intampla si asta cu siguranta.
    Pana la urma cel mai vulnerabil trebuie sa fie mai precaut decat cel mai putin vulnerabil. Din punct de vedere al simtului de conservare, daca nu de altceva.
    Recent am observat ca si maidanezii (unii) se uita inainte de a trece strada. Si parca nu mai sunt calcati asa de multi ca pe vremuri. Si atunci oamenii nu pot?

    • Nici O'Lae says:

      Un comentariu pertinent, sunt 100% de acord cu tine

    • Ich says:

      Stai jos noua 2, mai documentează-te în privința drepturi-lor pietonilor/bicicliștilor

      • Seba says:

        I-auzi. Te pomeni ca au numai drepturi, semnele de circulatie sunt pentru prost sau cum?
        Mirosi a biciclist frustrat si fara permis de conducere.

        • Anonim says:

          Decretul 328 cap.1 art.8 ”
          ART. 8

          Conducatorii de vehicule, de animale izolate sau in turma, pietonii, calatorii si orice alte persoane care folosesc drumurile publice trebuie sa se comporte in asa fel incit sa nu constituie un pericol sau o stinjenire pentru circulatie. Acestia trebuie sa evite producerea de pagube materiale.”
          Deci NU AU ACELEAȘI DREPTURI!

      • Misto says:

        Ce drept mai are mortul? Fa și tu o faza din asta în care te repezi într-un camion și vedem ce drept o sa ai sa zbueri mdi departe

    • Daniel says:

      Sunt de acord. In plus sunt de părere că singurii bicicliști vigilenți sunt cei care sunt și șoferi. Eu sunt și șofer și biciclist și pot spune că experiența cu șofatul m-a făcut să fiu super atent pe bicicleta. Unii bicicliști nu sunt atenți, sar in fața mașinilor. Îmi pare rău de băiat, păcat de el și de viața lui. Dar acest lucru sa fie și un semnal de alarmă ptr bicicliști: sa fie mai atenți, sa se asigure și să respecte regulile de circulație, cu atât mai mult cu cat nea Robu nu s-a ocupat sa ofere o infrastructură sigură pentru biciclete. Condoleante familiei indurerate.

    • Mihaela says:

      👏👏

  9. cornel says:

    Ca pieton si ca biciclist esti vanat parca de soferi in acest oras in care politia este degeaba. Ce am retinut este ca si betoniera si biciclistul aveau verde si ca era pista de biciclete trasata langa zebra. Nu neg ca biciclistul are o mare parte din vina. Rog politia sa faca un experiment si sa puna un coleg in civil pe bicicleta si sa stationeze pe pista de biciclete imediat cum ies masinile de sub Pasajul Jiul spre gara. Este pista trasata langa zebra, sunt si 2 semne triunghiulare cu pieton traversand si biciclist pe bicicleta traversand. Sa vada ca nici 10% din soferi nu-i dau prioritate si daca totusi incepe sa treaca este claxonat ba chiar si injurat.

    • Marius says:

      Da, dar mai este si chestia ca te asiguri inainte de a traversa, chiar si daca traversezi calare pe matura.
      Mi s-a intamplat de nenumarate ori sa se arunce in fata masinii, pe neasteptate, ca, vezi doamne, are prioritate.
      Pai daca el merge pe trotuar/pista, paralel cu drumul si coteste brusc ca sa traverseze cum poate sa spuna ca s-a asigurat? Si cum poate sa se simta in siguranta si sa creada asta? Cand conduci un autovehicul trebuie sa fi atent si in stanga, dar si in dreapta. De asemenea trebuie sa te mai uiti si in oglinda, etc. Toate astea fac ca sa existe OBLIGATIA de a te asigura inainte de a traversa. Pentru ca sa eviti “ceasul rau”.
      De asemenea traversarile ar trebui sa tina cont de specificul fiecarui loc in parte, astfel incat acolo unde este pericol mare de accident sa nu fie permisa traversarea calare pe bicicleta. Ceea ce nu prea se intampla.

      • tibi says:

        ia zi, BOULE, ce trebuie sa faci, ca sofer, cand te apropii de zebra, indiferent daca vezi sau nu pietoni, indiferent daca are sau nu pista? nu cumva REDUCI VITEZA, in plm de cod rutier

        • Anonim says:

          Boule ia vezi pe ce distanță oprește un autovehicul care circulă cu 30km/h cât zice legea că trebuie să ai la trecerea de pietoni! Vezi și câte secunde îi ia… biciclist tâmpit ce ești! Nu ești în stare să înveți reguli de circulație, dar comentezi!

  10. andrei says:

    biciclisti sa puna mana pe legislatia rutiera, ei se cred mai nou pa tarla

  11. Eu says:

    Ce prioritate sa acorde când biciclistul a intrat in el din lateral ? Sunteți deraiați ! In plus avea și casti in urechi ! Voi unii mergeți pe sosea ca pe maidan … pe contrasens , pe mijlocul drumului și aproape niciodată nu va dați jos la treceri de pietoni ! Asta-i adevarul !

  12. Petru says:

    Condoleanțe. Păcat de tinerețea lui. Din păcate sunt mulți bicicliști care habar nu au despre regulile de circulație și ce trebuie respectat.

  13. Asa e says:

    Sa mai invete si ei 2 semne de circulatie nu e mult, ei sunt zmeii trotuarelor, ei nu vor obligatii DOAR DREPTURI!!!

    JOS DE PE TROTUAR!!!!!!

    • Asa este says:

      Sa mai invete si soferii 2 semne de circulatie, cum ar fi cel de 30 km/h, cedeaza trecerea sau parcarea interzisa pe trotuar. Ei sunt zmeii trotuarelor, caci cred ca au doar drepturi cand isi tureaza cotetul la ore din noapte.

      Jos de pe trotuar cotetele poluante.

      • Marius says:

        1) Betoniera si biciclistul aveau cam aceeasi viteza.
        2) Poate ai tu cotet poluant. Nu toate masinile sunt rable. De fapt majoritatea sunt in regula.
        3) Motoare turate in miez de noapte intalnesti la un procent insignifiant de mic dintre soferi, mai mult la tineri de varsta biciclistului si la motociclisti.
        4) Cand sta sirul de masini ca sa traverseze pietonii/biciclistii unul cate unul, cum le vine, nu este poluare?
        5) O masina parcata pe trotuar nu prea are cum sa accidenteze un pieton, dar un biciclist care circula cu viteza cu care a circulat asta de a murit, poate nenoroci un om, ca sa nu mai vorbesc ce se poate intampla daca da peste un copil (ceea ce se va intampla mai devreme sau mai tarziu, fara indoiala), sa va vad atunci).

        • Beske says:

          Ba omule… TU TE AUZI CE ZICI???? TU TE AUZI???? Voi ăștia cu mașinile aveți prioritate non-stop, oriunde, oricând. Faceți ce vreți. Treceți pe rosu, înjurați pietonii când treceți pe rosu, comentați absolut mereu la oricine trece zebra, turati motoarele ca bivolii ca să zboare pietonii pe zebră… Sa nu mai zic dacă e bătrân și abea merge. Sunteți niște distruși și asa veți rămâne. PUNCT.

      • Misto says:

        Probabil e greu pentru tine sa ocolești cazanele parcate pe trotuare, noaptea, dacă circuli ca nebunul cu viteză, pe trotuar(lucru de asemenea interzis) și probabil fără lumini, ca altfel le-ai vedea.

  14. Gogu says:

    Daca e ceva important la regulile de circulatie, marcaj si semne, e ca nu trebuie sa fie nimic ambiguu. Iar un STOP desenat pe pista contra unui semafor care da verde se incadreaza la ambiguu si nu e normal sa fie 10 pareri pro si 10 contra, ca atunci cei care au facut regulile se afla intr-o grava eroare: Primaria si Rutiera. Tot acestea trebuie sa aiba un punct de vedere public si fara echivoc in incidentul acesta. Ei au facut regulile, ei au dat avizele. Daca nu iau masuri vor fi in continuare tragedii, iar noi ne luptam intre noi, pe considerentul ca autoritatile si-au facut treaba. Dar oare si-au facut-o?

  15. Unit_tm says:

    Era sa lovesc si eu cu masina un tanar trotinist care trecea strada cu viteza si cu casti pe cap. Pe mine m-a marcat si am inceput sa ma uit si cu 2-3m in jurul trecerii, nu doar la cine e in dreptul ei. Tanarul m-a înjurat si si-a vazut mai departe jignit de drum. Ambele tabere ar trebui sa invete sa fie mai responsabile. Chiar si cand biciclistii sunt acoperiți de lege sa nu uite ca e foarte simplu sa moara cu dreptatea in mana…

  16. Gko says:

    Sunt șofer , nu vânez pe nimeni , e plăcerea mea sa dau prioritate la pietoni , dar trebuie semnalate 2 aspecte :
    1. Pietonul/biciclistul trebuie sa se asigure înainte de a trece ,mulți nu o fac
    2.M-i se pare halucinant sa am verde cu mașina și sa vreau sa virez stânga de exemplu , si sa fie verde și la pietoni in același timp…

    • Adi says:

      Vina e-mpartita dar biciclistul e mai vinovat, avea casti, viteza, nu s-a asigurat si era PE bicicleta. Daca n-avea casti poate auzea frana camionului dar si camionul a intrat cam tare-n curba. Ceasul rau, pisica verde…

  17. Alex says:

    S-au gasit desteptii astia sa faca mars pentru un nesimtit, la fel ca ei, care nu sriu ce inseamna STOP. Jos cu biciclistii din TM!

  18. John says:

    Credeti ca puteti face un efort imens si sa nu mai folositi sintagme gen “biciclistii timisoreni”? Roxana, se poate? Citesti comentariile sau nu iti pasa? Cred ca ar fi un minim respect fata de meseria pe care incerci sa o faci. O mana de indivizi nu reprezinta un intreg segment de populatie, deci nu pot vorbi in numele altora decat in numele lor personal. Deci va rog sa citati cu nume si prenume pe cei care se exprima, nu “biciclistii timisoreni”. Si eu sunt biciclist timisorean si nu impartasesc aberatiile cum sa altcineva ar fi de vina pentru accident, nu biciclistul. Unii, cum se pare ca era si victima, merg pe bicicleta de parca sunt supermani. Nu realizeaza pericolul la care se expun cand li se rupe in doua de regulile de circulatie. E exclus total sa treci ce dementul pe trecerea de pietoni fara sa te dai jos de pe bicicleta. Asta daca vrei sa traiesti. Daca vrei sa te sinucizi…treci pana nu mai treci. Mai bagi in belele si pe altii ca dau peste tine fara nici o vina.

    • Adi says:

      Vina e-mpartita dar biciclistul e mai vinovat, avea casti, viteza, nu s-a asigurat si era PE bicicleta. Daca n-avea casti poate auzea frana camionului dar si camionul a intrat cam tare-n curba. Ceasul rau, pisica verde…

  19. Soferu says:

    Legal, matematic, fizic, omeneste, economic, cum vreti voi, intelegi urmatoarele:
    1. Si eu vreau sa mai intru cu masina langa piata unirii ca pe vremuri. Sunt impotriva transformarii in pietonal ca sa se plimbe 10 ametiti. Dar daca nu mai am voie, nu mai am conditiile necesare sa intru, nu mai intru si punct. Sunt anti strazi cu sens unic, trebuiau largite nu facute cu sens unic. Dar daca asa sunt, asa le respect. Asa si voi cu bicicletele, daca nu aveti piste, nu aveti voie o luati prin alta parte si punct!
    2. Un pieton poate sa opreasca instant pe loc. Nu il costa nimic opritul si nici pornitul de pe loc. Un biciclist poate oprii in 1-3 m. Opritul il costa o uzura de saboti de frana si disc sau jante, depinde de frane, probabil la nivel de cativa bani ca si cost de uzura. Pornitul de pe loc nu in costa nimic. Un sofer opreste in cativa metrii pana la zeci de metrii, in functie de viteza. Opritul costa placute si discuri, la nivel de lei pe oprire. Pornitul produce poluare si costa carburant. Si atunci logic hai sa mai vedem cine ar trebui sa forteze pe cine sa opreasca, cat de logic, economic, poluant e sa se arunce pietonul sau biciclistul in fata masinii sau sa faca un pas in spate sa astepte sa treaca masinile si sa treaca cu mai multi de o data!
    3. Pe masina se platesc impozite, unii platim mii de lei si atunci voi fara sa platiti nimic, fara sa aveti o scoala de condus, fara sa aveti asigurari la biciclete vreti numai drepturi!
    Mai vedeti-va lungul nasului! Ca toti numai drepturi si cerinte aveti in cap. Mai invatati sa intrebati nu ce fac ceilalti pentru voi, ci ce faceti voi pentru ceilalti!

    • Adi says:

      Vina e-mpartita dar biciclistul e mai vinovat, avea casti, viteza, nu s-a asigurat si era PE bicicleta. Daca n-avea casti poate auzea frana camionului dar si camionul a intrat cam tare-n curba. Ceasul rau, pisica verde…

    • Marius says:

      Ok. Ai castigat un fan.
      Este exact si parerea mea.

    • cracra says:

      Esti prea prost.

    • leana says:

      Pe bune că ne explici că șoferii sunt mai importanți decât pietonii și bicicliștii pentru că îi costă mai mult să frâneze și plătesc impozite? Pietonii sunt cei mai importanți. ÎNTOTDEAUNA. Că toți ne naștem, și dacă avem noroc murim pietoni. Iar unii dintre pietoni sunt copii, sau bătrâni, sau în scaun cu rotile. Pe nimeni nu-l naște mă-sa nici pe două roți nici pe 4. Pietonii au prioritate, iar dacă tu ca șofer consideri că-i datoria lor să aștepte să se strângă turmă la trecere ca să nu-ți consumi tu plăcuțele și discurile atunci ABSOLUT degeaba ai plătit pentru școala de șoferi cu care te lauzi. Pe lângă banii pe care îi plătesc șoferii la impozite mașinile mai și poluează. Nu spun, doamne ferește că nu-s necesare, dar fiecare individ care merge pe jos, pe bicicletă sau pe trotinetă este un individ care te ajută pe tine PERSONAL să respiri mai bine pentru că nu sporește poluarea, nu un individ care este nesemnificativ pentru că nu plătește impozite cum pari tu a crede. Și da, ar fi drăguț să ne intereseze și binele celorlați în trafic, și să fim politicoși, inclusiv ca pietoni. Dar între “ar fi drăguț dacă pietonii s-ar gândi la cât îi costă pe șoferi frânele” și “vreți numai drepturi fără să plătiți nimic” este o diferență ca de la cer la pământ. Pietonii nu VOR drepturi ci AU drepturi. Fă bine și le respectă.

  20. Ionion says:

    Distanță fizică între participanți? De ce nu respectă masurile sanitare?

  21. Adi says:

    Vina e-mpartita dar biciclistul e mai vinovat, avea casti, viteza, nu s-a asigurat si era PE bicicleta. Daca n-avea casti poate auzea frana camionului dar si camionul a intrat cam tare-n curba. Ceasul rau, pisica verde…

  22. clar says:

    Au aparut si asa zisii “soferi” care nu au calcat in viata lor in afara tarii, uite-i ce bine se pricep la cate drepturi au ei si cum biciclistii si pietonii ar trebui eliminati din oras.
    In curand o sa va cresteti copiii numai in gaze de esapament si o sa-i bagati in clasa direct cu masina caci si asa suntem primii la poluare si la covid.
    I-auzi, pornitul si opritul masinii costa, atunci nu va mai luati jafuri de masini care polueaza si va consuma pretioasele placute si ulei. Atunci nu mai opriti la trecerile de pietoni sa dati prioritate, ca opritul costa.
    Ti-ai luat masina, iti asumi responsabilitatea pentru ea, taxe, amenzi, consum tot.
    A avea masina e o responsabilitate, nu un drept, dar ce poti sa-i ceri romanului nascut in masina, needucat si care nu stie ce e ala respect fata de altii.

    Si ne mai miram de ce raman numai nulitati pe aici de au plecat toti oamenii buni din tara asta.

    • Marius says:

      M-am gandit si eu ca ar trebui ala sa-si ia o betoniera de lux si sa opreasca din colt in colt, ca poate trece vre-un nebun ca sageata si-i intra sub roti (alea din spate).
      Eu zic sa te bagi fara sa te uiti, poate…

    • Liv says:

      Nu, Romania nu este prima la pollard si COVID. Ai nevoie sa-ti update informatiile personal.

  23. Gogu says:

    Acelasi subiect intr-o tara educata (Danemarca, Olanda) ar aduce un strigat din partea majoritatii catre autoritati sa previna astfel de tragedii. Nimeni nu castiga din moartea acestui om, daca pe viitor se va intampla din nou. Si mai mult, nimeni nu ar trebui sa se bucure de moartea violenta a altui om. Altfel suntem niste barbari, care ne dam buni crestini in fiecare duminica…

    • Victor says:

      Nimeni nu castiga si nimeni nu se bucura de moartea unui om. Un castig dupa tragedia asta ar fi totusi daca biciclistii ar studia Codul Rutier, chiar daca nu dau examen. Faptul ca protesetaza masiv si se revolta arata nu nu il cunosc si devin donatori de organe. Din pacate.

  24. Oarecare says:

    Eu condamn faptul că nu există o lege prin care sa oblige persoanele care vor sa meargă pe bicicleta in trafic, sa urmeze un curs de circulație, sa se primească un atestat, sa se învețe ca sunt semne pe care si daca esti pe bicicleta , trebuie să le respecți. Din pacate sunt multi kamikaze in trafic, șoferi, biciclist si pietoni. Înainte să abuzezi de prioritatea ta, asigurate ca iti este acordată prioritatea.

  25. O tâmpenie.!!? Felicitări Jandarmeria Română Mă bucur că loati măsuri. Mi-e scârbă de multe ori când mă plimb prin Oraș. 🤮 Felicitări Jandarmeria Română

  26. Lucian says:

    Buna!Sunt taximetrist si fac zilnic aprox 200 km doar in oras.Poate unii or sa ma injure despre ce scriu dar asta este adevarul pe langa care trec zilnic!Sa incep cu “inceputul”nu inteleg de unde atata tupeu pe biciclisti sa faca acest protest cand nici 10% din ei nu cunosc semnele de circulatie sa nu mai zic de mers pe contrasens,nu coboara la trecerea de oietoni trec glont etc…daca esti sofer sigur te intalnesti cu cate un dobitoc de asta de biciclist deci tupeu maxim pe ei !Dar cu ocazia asta poate isi dau si ei seama si iau alte masuri cum ar fii in fiecare saptamana a faca o adunare prin care sa se educe unii pe altii!Regret amarnic pierderea acestui tanar,nu are rost sa mai discutam despre vinovat ca se stie deja a cui este vina in proportie de 99%.Suntp genul care ma implic si tot timpu ai atentionez dar de fiecare data imi este ridicat degetup,deci covilizatie 0!Daca va credeti coco procedati la fel “ca aveti prioritate”!Vorbind romaneste te caci pe ea prioritate ca mori cu ea in brate!Bina este clar si a incompetentilor din primarie pt ca nu au locuri special amenajate si sigure dar atentia te pasuie de orice primejdie,lasati castile,figuriile de orice fel si ASIGURATIVA INDIGERENT DE CIRCUMSTANTE!Trecerea de pietoni este un loc de refugiu prin care tu poti trece IN MAI MARE SIGURANTA nicidecum UN COLT DE RAI!!!Eu as schimba legislatia ca acolo e problema,as introduce “Pietonul are obligatia de a se asigura nclusiv cand traverseaza pe culoarea verde”Bafta di condolente familiei indurerate!

  27. Liv says:

    Este trist cind cineva isi pierde viata, indifferent pe bicicleta or merging, dar nu doar in Timisoara Romania sunt aceste accidente intimplate. Canada si USA au acidente de acest fel. Au fost biciclisti prinsi si omoriti si de autobuze pentru ca folosesc casti cu musica si nu aud, masinile mari au vizibilitate redusa sa vada, iar biciclestii nu trebuie sa treaca pe zebra pe bicicleta ci pe linga bicicleta. Responsibilitatea este a noastra la toti sa ne asiguram. Multi traim fara responsabilitati, si in acest caz sunt consequences. Este trista intimplarea dar daca se invata ceva din aceasta tragedie nu vor continua sa fie vieti pierdute .Condoleance famililiei pentru pierderea lor.

  28. dANIEL says:

    Nimeni nu este deranjat de faptul că jandarmii iar se bagă în seamă că musca în curul calului?
    Es

    Când vom începe să solicităm și desființarea acestei structuri de bătăuși plătiți de noi dar care lucrează pentru cei de la putere? Ca și inutilii, incompetenții și retardații de la Poliția Locală …

    • Athos says:

      Pe mine mă deranjează că nu știi limba română, coane dAniel. Așa că lasă treburile publice pe seama celor care se pricep. Vii și tu, ca negrii americani, cu pretenții idioate de desființare a structurilor de ordine și forță? Ești vreun Antifa? Vreun #rezist sau vreun idiot de teapa acestora? Ce statui din Timișoara vrei să dărâmi sau să furi? Că unii „distinși” concetățeni dintr-o etnie anume au furat bustul lui E. Ungureanu. Te pomeni că ai vreo gașcă de cartier ce vrea să ia taxe de protecție și o deranjează Jandarmeria… Apropo, ai Bacalaureatul? Dacă da, cu ce medie?

  29. Marius says:

    Pistele de biciclete care traversează soseaua sunt o aberatie, indiferent daca in alte tari exista sau nu. Nu ai cum să dai prioritate cuiva care iese dintre boscheti, după alte masini sau dintre pietoni cu 20-30km/h. Absolut toti participantii la trafic, inclusiv biciclete, motociclete, trotinete sau altele, ar trebui sa respecte fix aceleasi reguli, fără depasiri prin dreapta sau in intersectii. Daca ala din fata ta vireaza la dreapta, nu poti sa consideri ca ai tu prioritate fata de el sa mergi inainte prin dreapta lui, depasirile se fac dor pe stanga, e aberant, dar din pacate legal pt cei cu 2 roti.

  30. Snack says:

    ” Ambii aveau verde la semafor”. Pai așa e și cu pietonii : Se face verde la mașini și verde la pietoni. Cine dracu a gândit sistemul ăsta de tot kktul, sa răspundă… Mașinile deși au verde trebuie sa oprească la trecerea de pietoni fiindcă și pietonii au verde. O prostie mai mare doar în administratia lui Robu am mai văzut.

  31. Snack says:

    . Se face verde la șoferi și verde la pietoni. De aici pleacă totul. Orice analiză e de prisos, până nu rezolvați chestiunea asta cu verdele. Punctus.

    • Victor says:

      Pietonii circula cu 4-5km/h si poti sa ii vezi din timp si sa le dai prioritate. La o bicicleta in viteza e aproape imposibil. Daca biciclistul nu s-a putut opri in 2-3 m, cum ar fi facut-o betoniera???

  32. ardelean1102 says:

    CASCA IN URECHI

    UNDE VEDEM ATATA GRIJA

    NU SUNTEM PRECAUTI

    ALTII SUNT DE VINA … OARE ??/

    UN MASTODONT NU IL OPRESTI INTR-UN METRU

    PROSTII CRED CA DA

  33. ubor says:

    atata stie jandarmeria . sa apere statul nu cetateanul.

  34. C₂₁H₃₀O₂ says:

    Exact la asta ma gandeam si eu…cum zicea nenea soferu’, daca n ai masina stau dreacu in casa ca tu nu platesti taxe ca noi astia cu drepturi limitless. Am cateva intrebari de bun simt: Nu poti sa belesti ochii mai atent in intersectii, zone pietonale, etc?. Nu poti sa semnalizezi din timp o intentie? Nu poti sa reduci viteza aia putin? Nu poti sa iti asumi putina responsabilitate cand iesi cu tigaia in trafic? Poate nu ar strica sa fim putin mai oameni…

  35. Bicycle_TM says:

    Aloooo masa critica!! Frumoasa intentia voastra, dar mai bine v-ati aduna si ati invata toti cum se circula civilizat si sigur pe bicicleta. Majoritatea din voi sunteti recalcitranti, superficiali si confundati orasul cu o pista de raliu pentru voi. Ei bine – nu este asa. Nu aveti numai drepturi, ci si obligatii – la fel ca si conducatorii auto! Clar – soferul betonierei trebuia sa se asigure la viraj. Poate a si facut-o fiindca betoniera intrase in viraj deja iar colegul vostru decedat a intrat lateral sub roti – la viteza aceea nu l-au mai salvat franele bicicletei. Daca n-ar fi avut viteza ar fi putut opri. Castile pe urechi sunt o idee cretina pe care unii dintre voi o imbratiseaza. In trafic aveti nevoie de toate simturile – inclusiv de auz – pentru a percepe orice situatie periculoasa!!!

    Deci invatati de aici: ca voi biciclistii trebuie sa va asigurati si sa va feriti. Altfel cu prioritatea in brate se poate muri!!
    Si mai ganditi-va ca pistele de bicicleta facute de tembelul ala de primar nu sunt pentru raliuri pe 2 roti. Mai sunt si pietoni de toate varstele care au si ei drepturi sa foloseasca trotuarele.

    Sunt sigur ca adevaratii ciclisti dintre voi – cei care cunosc legislatia rutiera, care circula civilizat si prudent – o sa-mi dea dreptate. Ceilalti – D-zeu cu voi, caci prioritatea, viteza si neatentia nu va dau dreptul la viata!

    RIP Catalin, iar voi, masa critica, invatati civilizatie rutiera!! La urma urmei e viata voastra – nu a soferilor!!!

  36. Adrian says:

    Regula elementara sa te dai jos de pe bicicleta. AveMm 40 km ora si a sarit un om la 50 pe bicicleta direct in fata mea pe trecerea de pietoni. Viteze lui si a masinii micsoreaza timpul de reactie a soferului. Fiti atenti!!!!

  37. leana says:

    Eu nu înțeleg de unde reacțiile de ură împotriva bicicliștilor. Știți că anul trecut au fost omorâți și doi pietoni pe trecere, nu? Câți alții au avut zile și doar au fost accidentați cine să știe? Când traversezi orașul spre serviciu nu se poate să nu întâlnești pe cineva care să încalce regulile la semafor. În general mai mulți. Și pietoni, și șoferi și bicicliști. Poate dacă poliția ar face controale din când în când s-ar salva niște vieți? Dacă ai știi că riști o amendă usturătoare poate te-ai gândi de două ori. Și ca pieton, nu doar ca biciclist sau șofer. În altă ordine de idei este incorect să arunci vina pe unul dintre cei doi participanți. De ce aveau amândoi verde? Sunt absolut imbecile trecerile cu verde pentru toți. O calcă șoferii cât pot în ideea că te sperie ca pieton ca să treacă ei primii. Cât despre pietoni sau bicicliști … mulți dintre ei nici nu realizează că și ceilalți au verde – vezi verde treci, nu? Ce sens au pistele de bicicletă peste traversare când nu par să știe nici polițiștii ce rol au? Că poți trece dar nu ai prioritate. Că poți trece și ai prioritate dacă șoferii cotesc. Că poți trece dar pe lângă bicicletă – asta-i cea mai absurdă, că pe lângă bicicletă ești prin definiție pieton deci nu ai nevoie de pistă. Atâta timp cât nu există o legislație unitară și clară sau o înțelegere unitară și clară a legislației de ce permit desenarea lor? Că eu sincer nu o să accept că pista îmi spune că am dreptul să trec pe traversare ca pieton. O fac, dar numai pentrui că știu că într-un accident eu ajung la morgă nu șoferul. Dar este absurd să presupui că se trasează chestii fără nicio semnificație. Am deja TOATE drepturile unui pieton când sunt pe lângă bicicletă, pentru că SUNT pieton. Sau minunile de trotuare comune – sunt o mizerie nici ca pieton nu poți circula liniștit, nici ca biciclist. În altă ordine de idei de unde ura pe bicicliști? Sigur că unii sunt zmei. Dar și unii șoferi și unii pietoni sunt zmei. Nu poți disprețui o întreagă categorie pentru că există în ea imbecili. Am fost înjurată de MULTE ori că mergeam pe pistă, am văzut de două ori șoferițe care nu aveau mâinile pe volan, am văzut de zeci de ori mașini care circulau cu nonșalanță pe contrasens, șamd. Problema nerespectării regulilor este generalizată. Și ar putea avea la bază neclaritatea regulilor. Dar sigur s-ar rezolva dacă ar exista consecințe. Chiar niciun polițist nu poate fi trimis să-i amendeze pe cei care trec neregulamntar? Dacă s-ar ști că unul saui doi se ocupă de asta în mod regulat poate ne-am mai calma cu toții.

    • Bicycle_TM says:

      Da Ileana, iti dau dreptate!
      E pacat ca a aparut asa un dispret – ca sa nu zic ura – intre participantii la trafic. Fiecare padure are uscaturile ei: soferi nepregatiti, inapti sunt destui. La fel si biciclisti neatenti si inconstienti. M-as bucura sa vina cineva cu o solutie. Legile nu rezolva nimic daca nu sunt respectate. Respectarea lor e treaba politiei. Ori politia e de plastelina – cel putin aia a lui Robu sunt nepregatiti, corupti si lenesi. De aceea cel mai bine ar fi sa avem NOI grija unii de altii: toleranta, buna-dispozitie, prietenie. Frustatia pe care o au unii n-o sa comprime timpul. Distanta parcursa si timpul raman aceleasi. Ciclismul este un supersport, face mare placere – dar faceti-l oameni buni save si cu bun simt!

      Ne vedem pe 2 roti…

    • Victor says:

      Ileana draga, esti putin… paranoica, nimeni nu uraste biciclistii. Acolo pista de biciclete se termina la trecerea de pietoni. Pe trecerea de pietoni traverseaza PIETONII! In cazul asta, biciclistul a intrat in betoniera si nu invers. Daca era o alta masina, un Matiz, nu o betoniera, ii indoia usa din dreapta si probabil ca nu murea. Dar cine platea reparatia masinii?

      • leana says:

        Pe bune că în postările anterioare nu ai citit nimic anti bicicliști? :)) Mai citește. Filmarea n-am văzut-o că n-am stomac pentru așa ceva, dar din comunicatul poliției reiese că era pe pistă. “Un biciclist de 22 de ani, care circula pe pista …”. Oricum, eu nu susțin că biciclistul era nevinovat. Eu spun că este o mare prostie să existe semafoare la care să aibă verde și pietonii și mașinile, și mai spun că semnificația pistelor de biciclete pe traversări nu este clară. Șoferii par toți convinși că-s lipsite de orice semnificație, iar polițiștii dau informații diferite privind semnificația lor. Și mai spun, de asemenea, că este o atitudine generală de dispreț față de diverse categorii de persoane, în trafic. Când vezi pietoni, bicicliști și mașini care trec pe roșu, și vezi, problema nu este că sunt bicicliști. Sau șoferi. Ci că nu se impune respectarea regulilor de către toți.

  38. Dan says:

    Prietene, ai vazut filmarea ? Biciclistu ala mergea cel putin la fel de rapid ca betoniera, probabil in unghiul mort. Betoniera era deja pe trecere cand el a intrat in ea din lateral.

  39. Victor says:

    Am trecut pe acolo, nu exista psista de biciclete paralela cu trecerea de pietoni. Nici indicatorul rutier care sa semnalizeze o pista de biciclete care traverseaza carosabilul. Faptul ca asa de multi biciclisti comenteaza si “protesteaza” arata ca nu cunosc nici codul rutier si nici nu au experienta rutiera. Cititi codul rutier! In plus pedalati preventiv! Si daca ar fi avut dreptate biciclistul mort, tot nu l-ar mai fi ajutat.

    • Hhh says:

      Ai fost pe naiba

      • Victor says:

        Dar tu ai fost? Ai vazut STOP scris pe trotuar? OK este foarte sters, dar se vede, daca esti atent. Este si o linie, tot pe pista de biciclete de pe trotuar care incheie acolo pista pentru biciclete. Ai vazut bicicleta aia alba legata de stalp cu lantul? E mai simplu sa fii in turma. Ai protestat si pentru moartea lui George Floyd, condamnat anterior pentru jaf armat? Apa cu gheata ti-ai turnat in cap la Ice Bucket Challenge, nu stiai pentru ce dar era cool, ca toti smecherii faceau asta?

  40. TMEUTM says:

    Un biciclist a gresit o data fatal. Poate a gresit de mai multe ori, poate era beat mereu, poate asculta muzica mereu, poate trecea pe rosu de multe ori. Incalca legea la greu, sa presupunem. Stiti ceva? Nu a omorat pe nimeni. Da, a murit el. Mai lasati aberatiile ca mai putin si vad ca unii isi freaca mainile ca a murit un om din cauza ca asculta muzica sau ca nu s-a dat jos de pe bicicleta sau ca nu i-a facut semn la ala cu betoniera sa treaca fiindca e liber pe trecere. Majoritatea pro soferi, nu au nici o atentionare ca ala a luat curba extrem de in viteza. Daca ar fi luat-o asa cum trebuia, si de asta era mai bolovan, maxim isi lua un ghidon de betoniera si cadea pe asfalt. Ganditi-va ca nu se circula cum trebuie in oras. De cate ori ati vazut treceri pe rosu? De cate ori ati vazut oameni care nu incetinesc la treceri? De cate ori ati vazut ca nu se da prioritatea de dreapta? De cate ori ati vazut viraje sau intoarceri pe linii continue? Lista poate continua. Stiti ceva? Mereu cei cu masini i-au omorat pe ceilalti sau i-au accidentat pentru ca nu au respectat legea. De ce va luati de un om care si-a pierdut viata mai rau ca de unul care omoara pe treceri sau ca a baut la volan? Nu am vazut aceeasi ura si adversitate fata de cel beat ce a intrat in statia STPT. Daca era mai devreme si erau cativa oameni in statie? Nu va dati seama ca tot comportamentul vostru si faptul ca voi stiti mai bine ca biciclistul e de vina si “restul e can-can” cum zic cu fala unii, incurajeaza condusul agresiv, cu viteza? A mai scris cineva aici si bine a subliniat, ca ii incurajati sa se urce cu masinile unde vor.
    Un biciclist cu o bicicleta de 15 kg e mult mai putin periculos decat 1-2 tone de fiare si cu o viteza superioara. Amintiti-va de cei cazuti pe treceri, ba chiar pe trotuare si semnalati ca si daca biciclistii sunt idioti (sau cum ii numiti voi) ca nu stiu codul rutier, un sofer mult superior atat dpdv al inteligentei, dar si al atentiei, ii pot feri.

    • Victor says:

      Dar tu cavalerul dreptatii, de cate ori ai vazut pietoni care traverseaza pe rosu sau prin loc nepermis, biciclisti care traverseaza pe bicicleta pe rosu si fac slalom printre masini in intersectii, indiferent de ce arata semaforul? Sunt cand pe trotuar can pe carosabil, cum le convine. Ce are sula cu prefectura si generalizezei? Aici se discuta de un caz concret, ce tot bati campii? Cel mai probabil pentru greselile din trafic 90% dintre amenzi merg catre soferi nu catre pietoni sau biciclisti. Cate cazuri de biciclisti amendati pentru ca au circulat bauti cunosti? Crezi ca nu exista?

  41. wrx says:

    Va rog sa tineti cont de faptul ca betoniera nu a trecut cu partea din fata peste biciclist ci biciclistul a venit lansat si a intrat in/sub betoniera. Probabil biciclistul l-a observat in ultimul moment si a incercat sa franeze dar din nefericire a derapat sub camion. Asa ca indiferent cine avea prioritate, soferul nu prea avea ce sa faca. El s-a asigurat, a trecut pe jumatate si biciclistul l-a lovit din lateral.
    Cine cunoaste zona poate sa verifice si sa spune exact ce semne de circulatie sunt acolo ?

  42. Parinte says:

    Condoleante familiei..
    Dar este vina baiatului, nu a familiei.
    Este OBLIGATIA ta ca si sofer.. sa cedezi trecerea, cand virezi..
    Asa cum este OBLIGATIA ta, ca si pieton / biciclist, sa te asiguri..
    Dar acum este prea tarziu.
    La orice trecere..fie ca esti Pieton, Biciclist, Sofer,..si ce o mai fii. incetinesti..si treci.. te asiguri..
    NU ZBORI.. altefel mergi la ceruri..
    Condoleante familiei.. durerea este foarte mare..
    Imbratisari..

  43. Ştirile judeţului Timiş

    Managerul companiei Intel în România și coordonatorul dosarului de candidatură Timișoara-Capitală Culturală, noii consilieri ai lui Fritz
    Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a anunțat, vineri, doi noi consilieri personali. Este vorba de Simona Fiț, care a coordonat procesul de elaborare a dosarului de candidatură Timișoara – Capitală Culturală Europeană, și Val Mureșan, manager pe România al companiei Intel.

    Sănătate

    Localitățile din Timiș unde au fost confirmate cazuri noi de Covid-19
    În Timiș au fost depistate, de joi până vineri, 27 noiembrie, 315 persoane infectate cu Covid-19, conform Instituției Prefectului. Cele mai multe cazuri de SARS-Cov2 au fost confirmate la Timișoara: 148.

    Sănătate

    România: aproape 8.500 de cazuri noi de Covid-19 și 172 decese. Timiș: peste 300 de persoane depistate cu coronavirus în 24 de ore și 6 decese
    În România au fost depistate, în ultimele 24 de ore, aproape 8.500 de cazuri de SARS-Cov2, în timp ce în Timiș au fost confirmate, de joi până vineri, 315 persoane cu Covid-19.

    Capitala Culturala

    Fundația Județeană pentru Tineret Timiș prezintă ELAN - Incubator de imaginație civică pentru tineri 
    ELAN înseamnă tineri activiști implicați în construirea viitorului Timișoarei, iar un pas pe acest drum este Hackathonul: Construim OpportUNITY v1.0.

    Capitala Culturala

    Teatrul Național din Timișoara se deschide virtual de Ziua Națională a României
    Spectacolul ”O scrisoare pierdută” de I. L. Caragiale va fi transmis live stream în direct din Sala Mare.

    Sănătate

    Aparat pentru determinarea nivelului de anticorpi, la pacienții care au avut Covid-19, pus în funcțiune la Spitalul Victor Babeș Timișoara
    Spitalul de Boli Infecțioase Victor Babeș din Timișoara este locul unde a fost pus în funcțiune un aparat care determină cantitatea de anticorpi la un pacient care a suferit de Covid-19. Aparatul este unic în Vestul țării și ajută medicii să stabilească dacă plasma prelevată de la un donator care a avut Covid-19 îndeplinește criteriile necesare donării.

    Angajari TION

    Chorus Marketing and Distribution angajeaza director vanzari
    Companie de solutii electrice complete pentru tehnologii energetice si de automatizari, cu o vasta experienta in domeniu si intentii generoase de viitor

    Ştirile judeţului Timiş

    Alin Nica vrea ca Centura de Vest a Timișoarei să fie realizată de CJ Timiș, cu finanțare națională sau europeană
    Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș, transmite, pe pagina sa de Facebook, că, în ultimele două săptămâni a analizat și a lucrat mult pe partea de identificare a unor soluții tehnice și financiare pentru infrastructura județului. Una dintre propunerile lui Nica este legată de Centura de Vest, de realizarea căreia să se ocupe CJ Timiș, cu finanțare națională sau europeană. 3

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici