tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Transportul public, intre realitate si utopie. Ce face STPT cand Robu face sondaje pe Facebook

Transportul public, intre realitate si utopie. Ce face STPT cand Robu face sondaje pe Facebook

la 14 May 2018 11:14

Transportul public, intre realitate si utopie. Ce face STPT cand Robu face sondaje pe Facebook

<p>Foto: arhivă</p>
14 May 2018 11:14
Mai e mult până departe și mai e mult până când Timișoara se va putea mândri cu un transport în comun la standarde europene. În vreme ce primarul Nicolae Robu face sondaje și se plânge de faptul că oficialii STPT nu i-au prezentat un studiu de redefinire a sistemului de transport în comun, reprezentanții societății spun că se lucrează de ceva vreme deja la „optimizări”. Vedeți care sunt principalele planuri ale STPT!
Scris de Roxana Deaconescu - Mai e mult până departe și mai e mult până când Timișoara se va putea mândri cu un transport în comun la standarde europene. În vreme ce primarul Nicolae Robu face sondaje și se plânge de faptul că oficialii STPT nu i-au prezentat un studiu de redefinire a sistemului de transport în comun, reprezentanții societății spun că se lucrează de ceva vreme deja la „optimizări”. Vedeți care sunt principalele planuri ale STPT!

Trimite articolul

X

Specialiștii fostei RATT lucrează de ceva vreme la un studiu, susțin oficialii STPT. Am aflat chiar de la directorul Ioan Goia care sunt principalele planuri ale Societății de Transport Public Timișoara.

STPT are un parc inventar format din tramvaie (130 vagoane motor și 103 vagoane remorcă care circulă pe 10 linii), troleibuze (50 de troleibuze Skoda care circulă pe opt linii), autobuze (85 autobuze Mercedes Conecto C și 30 Conecto G care circulă pe 11 linii urban și 7 linii curse convenție), precum și 13 minibuze.

Cu tramvaiele se asigură 50% din totalul călătorilor transportați, cu troleibuzele 27%, iar cu autobuzele se transportă 23% din călători. STPT are de întreținut și de reparat o lungime totală de cca 90,9 km cale simplă, 218,9 km linie de contact și 9 stații de redresare cu o putere de 26.600kVA, telecomandate. Sau cel puțin acestea sunt informațiile publicate pe site-ul ratt.ro.

De anul acesta, STPT ar trebui să aibă în parcul auto și toate cele 30 de tramvaie Armonia reabilitate de primărie cu 500.000 de euro bucata. Mai e nevoie însă de tramvaie. Pentru a putea spune că avem mijloace de transport suficiente, șeful STPT spune că ar mai fi nevoie de încă 40 de tramvaie noi. Reprezentanții primăriei susțin că lucrează deja la un proiect pentru a putea cumpăra tramvaie noi cu fonduri europene.

„Modernizate eu zic că ne oprim la 30, ne dorim și tramvaie noi. În ceea ce privește minibuzele, sunt foarte mulțumit de ele. Le utilizăm deja pe traseele secundare și, mai nou, și pe liniile periferice, în cursul zilelor lucrătoare. Trebuie să vină și celelalte 7 și avem 20, suntem rezolvați. La frecvență discutăm în funcție de fluxul de călători pe care îl avem.

Noi, până la urmă, ofertăm în funcție de cerere și regimul de randament de călători per kilometru ne impune o anumită frecvență cu care circulăm. Și atunci, nu putem suplimenta aceste curse pe o frecvență mai redusă, dacă cererea de pe piață este și ea redusă. Chiar dacă transportul are un caracter social, ar trebui să avem un minim de eficiență ca rentabilitate. Și atunci, nu putem circula la o frecvență la care și-ar dori zonele periferice”, explică Ioan Goia.

Fără transbordare

Care sunt planurile de viitor ale fostei regii în ceea ce privește redefinirea sistemului de transport public? Directorul societății spune că vrea să scape călătorii de transbordare, adică cei care vor să ajungă dintr-un cartier în altul să nu fie nevoiți să schimbe mijlocul de transport.

„Linia 6 tramvai este suspendată și probabil 10 își va relua după anumite configurații traseul. Noi facem niște optimizări acum. Asta înseamnă, în principiu, fără transbordare, dacă vrei să traversezi orașul dintr-un cartier în altul. Vrem să ajungem ca acel călător care vine dintr-o zonă a orașului și vrea să ajungă în alta să nu mai aibă nevoie de un alt mijloc de transport. Să fie fără transbordare. Până acum era vorba ca transbordarea între două moduri de transport să se întâmple în zona centrală”, spune Goia pentru tion.ro.

În ultimii ani s-au făcut mai multe modificări pe unele linii. De exemplu, linia 7 merge acum din Dâmbovița până în Torontalului. Și linia 9 are un alt traseu încă din noiembrie 2016 și merge până la Gara de Nord.

„Am început să schimbăm la ele: linia 7 a fost modificată, linia 9 a fost modificată, urmează linia de tramvai 3, care e gândită deja, dar trebuie să așteptăm până se modernizează rețeaua, mai durează, e adevărat. Am rezolvat autobuzele, prin expresuri traversăm fără probleme orașul dintr-o parte în alta, avem 8 expresuri. La troleibuze urmează o optimizare, dar mai avem câteva lucrări de făcut, mai avem de amenajat rețeaua de contact pe zona centrală, o să facem o optimizare radicală, o să vedeți la timpul potrivit, nu discutăm acum”, mai explică Goia.

Șeful Societății de Transport Public Timișoara spune că momentan nu poate dezvălui alte modificări, până ce nu se fac lucrările necesare. Ar putea reveni pe traseu și linia 19.

„Tot ce e posibil, nu spunem, dar tot ce e posibil! 19 venea în zona centrală, la primărie, pe un sens, am adus 16. Nu vrem să renunțăm la troleibuzele care să atingă centrul”, completează directorul STPT.

Mai greu cu linii noi

Timișoara crește de la o zi la alta. Dezvoltatorii imobiliari construiesc la greu la marginile orașului, iar oamenii ar avea nevoie și de mijloace de transport pentru a ajunge în centru. Se vor face extinderi de rețele în anumite zone, spune Goia, pentru că nu prea se poate vorbi despre linii noi.

„În zonele noi de blocuri, de principiu mergem pe extinderi de rețele. Pe cele consacrate încercăm să le prelungim, fie că este rețea de autobuz, de troleibuz sau de tramvai. Linii noi, din optimizările pe care le facem, nu vor fi foarte multe propuneri. Sunt câteva zone neacoperite de transportul public, într-adevăr cu platforme industriale transformate în dezvoltări imobiliare și acolo ne gândim foarte serios, pentru că, din studiul sociologic pe care l-am făcut în această perioadă de aproape de un an de când îl facem, reiese că este necesar transport.

Eu cred că vom extinde cu siguranță atât troleibuzul, cât și autobuzul. Autobuzul este mai flexibil și rezolvăm mai ușor problema. Transportul electric, în schimb, se va merge pe termen mediu, fiindcă e nevoie de investiție în infrastructură, în rețeaua-contact. Cu autobuzul e mai simplu, ne gândim și la el, că vine varianta hibridului, vine varianta electrică și avem nevoie de transport ecologic”, mai explică șeful fostei RATT.

Până ce STPT va putea pune în aplicare planurile din studiul întocmit, anul acesta specialiștii societății și consilierii locali au decis să crească prețul biletelor pentru transportul public.

Articole pe aceeași temă

S-au scumpit biletele pentru transportul public. Tarif unic pe toate liniile STPT

Trimite articolul

X
Taguri:
mijloace de transport in comun timisoara ,
planuri fosta ratt ,
planuri stpt ,
transport public timisoara
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Schimbări importante pentru șoferii europeni: permis digital și reguli noi pentru începători
    2
    Un acordeonist legendar deschide festivalul muzicii noi, la Timișoara
    3
    Cântăreț stradal amendat de Poliția Locală pentru că a dat drumul prea tare la boxe în centrul Timișoarei. Curg reclamațiile din cauza gălăgiei
    4
    „Recviem IN MEMORIAM”. Concert vocal-simfonic extraordinar în memoria victimelor comunismului, la Filarmonica Banatul
    5
    Cum să găsești echilibrul între muncă, copii și viața personală. O seară dedicată părinților, la Timișoara
    6
    Ultima aventură în Orașul Paralel: party în Elisabetin
    7
    Spargere la Muzeul Luvru din Paris. Au fost furate mai multe bijuterii
    8
    Femeile își fac vocea auzită. Întâlnire despre „mental load” și sănătate mintală, la Timișoara
    9
    Un rănit în explozia din blocul din București, transportat în Austria
    10
    Spectacolul-feerie „Anotimpuri” ajunge de la Sibiu la Teatrul Merlin

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Cum te protejezi mai bine în 2026? Vezi ce legi poți folosi în avantajul tău când cumperi o locuință sau accesezi un împrumut

    Capitală Culturală

    „Recviem IN MEMORIAM”. Concert vocal-simfonic extraordinar în memoria victimelor comunismului, la Filarmonica Banatul

    Ştiri din Timiș

    Consiliul Județean Timiș susține „Electroruga de Buzad”, un festival care aduce cultura contemporană în mediul rural

    Ştiri din Timiș

    TimPark dă startul campaniei de eliberare a abonamentelor de parcare pentru anul 2026

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Lucrările la noul liceu „Școală Verde” din Moșnița Nouă avansează rapid, la două luni de la debut

    Capitală Culturală

    Jazz și colinde în Mansarda Bastionului Maria Theresia. Concert de iarnă cu studenții UVT

    Lugoj

    Ciorile, ținute la distanță. Tehnologie de ultimă generație pentru un Lugoj mai curat

    Ştiri din Timiș

    Noi parcări pentru cartierul Calea Șagului. Garajele vechi vor fi demolate

    Ştiri din Timiș

    PROGRAM. Eroii Revoluției din Decembrie 1989, comemorați la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    15 Decembrie 1989, ziua în care Timișoara a aprins scânteia Revoluției anticomuniste
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici