Strada Lidia, ca și gata de șantier. Va fi modernizată de Strabag, cu 8,6 milioane de euro

De Roxana Deaconescu

Strada Lidia, ca și gata de șantier. Va fi modernizată de Strabag, cu 8,6 milioane de euro

foto: captură Google Maps
Reactualizat la:
Firma austriacă Strabag se va ocupa de modernizarea și extinderea la patru benzi a fostei străzi Lidia, actuala Mareșal Constantin Prezan. A câștigat licitația primăriei, cu o ofertă de 8,6 milioane de euro. Urmează semnarea contractului și pregătirile de șantier.
Scris de Roxana Deaconescu - Firma austriacă Strabag se va ocupa de modernizarea și extinderea la patru benzi a fostei străzi Lidia, actuala Mareșal Constantin Prezan. A câștigat licitația primăriei, cu o ofertă de 8,6 milioane de euro. Urmează semnarea contractului și pregătirile de șantier.

Societatea Strabag cu subcontractanții Tubular Tehno Sistem și Cons Electrificarea Instal vor lucra mai bine de un an pe strada Mareșal Constantin Prezan, fosta str. Lidia. Au avut cea mai bună ofertă la licitația lansată în iarna anului trecut de primărie: 41,7 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 8,6 milioane de euro, cu aproape 1 milioane de euro mai puțin decât suma estimată la licitație, care era de 9,5 milioane de euro/45,6 milioane de lei cu TVA.

Primăria a demarat în 23 noiembrie licitația pentru „execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții «Modernizare și extindere la 4 benzi str. Mareșal C-tin Prezan (Lidia) – Venus»”.

Ofertele au putut fi depuse până în 6 ianuarie 2020. Au fost interesate trei firme și o asociere: Porr Construct (subcontractanți Cons Electrificiarea Instal și Tubular Tehno Sistem), Strabag (subcontractanți Tubular Tehno Sistem și Cons Electrificarea Instal), Sylc Con Trans (subcontractant Cons Electrificarea Instal) și asocierea Super Construct cu Electroechipament Industrial și Romtim Instal.

Patru benzi, dar două pentru parcare

Se discută de mulți ani despre reabilitarea și extinderea fostei străzi Lidia. PMT are studiul de fezabilitate aprobat încă din anul 2017, iar lucrările au fost anunțate de mai multe ori. Deși strada va avea patru benzi, se va putea circula doar pe două.

„Strada va fi amenajată la un ecart corespunzător a patru benzi, dar nu va funcționa cu 4 benzi, pentru că traficul nu necesită asta, ci va fi amenajată astfel încât pe o parte și pe alta să fie locuri de parcare civilizate. Se vor crea două sensuri giratorii noi și se va lărgi sensul giratoriu de la AEM, extrem de important pentru traficul din Timișoara, cu două benzi”, spunea primarul Timișoarei încă din 2017.

8,6 milioane de euro pentru 2 km și două sensuri giratorii

Proiectul include și două sensuri giratorii noi: la intersecția cu Bd. Sudului și la cea cu Calea Urseni. Atenție, nu este vorba despre lărgirea întregii străzii Mareșal Constantin Prezan, ci doar despre bucata ce leagă Calea Martirilor de AEM, pe o lungime de 2 kilometri.

Documentația pregătită de specialiștii din PMT spune că fosta str. Lidia va avea patru benzi de circulație, două pe sens, de la intersecția cu Calea Martirilor și str. Venus până în sensul de la AEM – Piața Gh. Domășneanu. De asemenea, proiectul include și reamenajarea intersecției cu Bd. Sudului, a intersecției cu Calea Urseni și str. Venus, amenajarea trotuarelor, a pistelor de biciclete, a locurilor de parcare și a spațiilor verzi. Va fi extinsă și rețeaua de troleibuz și se va lucra și la rețelele edilitare.

Urmează ca primăria să semneze contractul cu societatea Strabag, să predea amplasamentul și să dea ordinul de începere a lucrărilor. Investiția se face cu bani din bugetul local, iar durata contractului este de 16 luni. Dacă totul merge bine și lucrările încep în curând, șantierul ar putea fi gata în toamna anului 2021.

Articole pe aceeași temă:

Licitație pentru extinderea la patru benzi a străzii Mareșal Constantin Prezan. Primăria pune la bătaie 9,5 milioane de euro

21 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. aa says:

    pt 2 km este enorm, “s-a dat cu 1 mil mai putin, arata doar ca se stia sumele din contract si este o manarie”, oricum tot ce face robu e prost facut, pe bune traficul nu o cere la 4 benzi? pt ce sau mai amenajat parcariile dintre blocuri ca sa se transforme strazile in parcari? sau e mai bine ca pe ele sa se circule? sa preia traficul ..deci e mai bine sa se stea incolonati in sir de la faem pana pe martirilor, la fel e situatia si pe mai departe pana in brancoveanu, ar trebui 2 benzi dus 2 intors, trafic invernal, robu duce orasul la sapa de lemn

  2. BUBAHUBA says:

    face autostrada de banii astia?

  3. Fotbal1 says:

    4 benzi dar 2 pentru parcare, deci bataie de joc…, in loc sa faca parcari…
    Deci tot asa se putea reface asfatul pe actuala strada si era acelasi lucru…

  4. Gogu says:

    Super, numai ce a fost in santier complet strada Lidia acum vreo 5 ani.

    • Costel says:

      Da, dar atunci a fost alt mandat. Vin alte alegeri, deci trebuie bani pentru campanie…

    • stop says:

      Cum naiba sa nu necesite 4 benzi?! E o aglomeratie in intervalele in care merg oamenii spre/dinspre Continental…sa vezi ce va fi cand vom astepta sa-si scoata oamenii masinile din parcare!!!

      • Riveran Lidia says:

        De ce crezi ca daca vor fi doua benzi se va rezolva aglomeratia? Problema e generata de intersectia cu sensul giratoriu de la AEM unde sunt deja doua benzi. Numarul de masini care asteapta sa intre in acea intersectie va fi acelasi.
        In alta ordine de idei, vedeti copacii din fotografie? Uitati-va bine la ei pentru ca nu o sa-i mai vedeti.

  5. Alex says:

    Ieftin! Sa se faca doua!

  6. Rada smecheru' says:

    Cons Electrificicarea Instal, o firma abonata la contractele cu primaria, de data asta subcontractant la trei firme, deci cum necum, un artificiu pentru a castiga oricum contractul, enooorm de scump pt 2 km de drum. Atata vreme cat primarul mareste impozitele de la an la an sa sustina astfel de contracte, n-am nici un chef sa le platesc din buzunarul propriu smecherilor de la Cons Electrificarea Instal sau altora, care fac lobby pe langa primarie, consiliul judetean si chiar pe langa guvernul PNL-ist sau alta coloratura politica, banul sa iasa. Aloo, DNA-ul, DIICOT-ul aude ceva ? Mai e vreo urma de solidaritate pe undeva prin tara asta? Ce vreti de la noi ? Numai sa le dam bani la smecherii astia?

  7. CH says:

    Înnebunesc: Lidia nu are nevoie de 2 benzi pe sens, deocamdată, centura nu a avut nevoie de 2 benzi. Punct. Ce să mai zic de viziunea pentru viitor? Interesează pe cineva de la primărie cum va arăta orașul ăsta peste 50 de ani? Face cineva planuri în conformitate? Nu, pentru noi e azi, acum, că doară peste 50 de ani nu vom mai fii, să-și bată ăia capu’ atunci. Io mi-am luat banii de primar, pensiile speciale, mă doare-n ….de ce-o să fie…

  8. Gheorghe says:

    Ce pomi frumosi sunt acolo in poza. Drujba mea ii cere!
    Cred ca primii ce vor cadea vor fi pomii aia.

    In alta ordine de idei, daca tot numai 2 bemzi raman opentru ciculatie, 2 fiind pentru parcare, ce sens are santierul asta? Doua benzi am avut, si tot doua vom avea.

  9. Ionutz says:

    Acuma cand se gata starea de urgenta….la fix….pana acuma cand erau goale strazile ati dormit pe voi.

  10. WEST says:

    16 LUNI 2 KM AHAHAHAHAHAHAHAA

  11. Calatorul says:

    Acuma Mai nou castiga firmele din Austria licitatia… ??? Pana la urma care e faza … ???? Eu cred ca e o vrajeala !! din nou !!!

    • Mars says:

      Calatorule, tu ori esti postac pesedac cu minciuni de genul “nu ne vindem tara la straini”, ori lucrezi la Superconstruct…
      Lucrarile facute de PORR sau de Strabag sunt de 100 de ori mai ok decat toate carpelile facute firmele romanesti la un loc, firme de 2 lei, gen Confort, Superconstruct, CCCF, etc.
      Cu austriecii lucrarile au fost tot timpul executate mult mai repede, mai organizat, cu materiale mai de calitate (probabil se poate fura mult mai putin), si rezista mult mai bine in timp.
      Singura firma romaneasca mai ok d.p.d.v. al calitatii asfaltului (nu si a marcajelor, care tin 2 saptamani, zici ca sunt cu lavabila) e SDM-ul, si asta numai in ultimii ani. Doar ca SDM se misca inceeeet.

  12. Timisorean says:

    4,3 mil de euro 1 km de extindere??? Adica 2 benzi in plus, ca 2 exista deja! La noi se face 1 km de autostrada cu 4 mil de euro, care e aproape de 2 ori mai lata decat un drum de oras cu 4 benzi si pretu asta e dublu decat fac vecinii nostri!!!! La ce jaf public am ajuns???!!!
    Mai avem pe cineva in tara asta sa verifice? Ministerul transporturilor, curtea de conturi, procurori?? Sau numai daca primarul e psdist il luam cu catuse???
    Daca ne uitam la parcarile supraetajate facute in bucuresti sau care se fac in oradea, cluj etc vedem ca pretul e aproximativ 10.000 euro/1 loc de parcare. Deci de 8 mil de euro trebuia facuta si largirea de drum cu 2-3 mil de euro si vreo 5 parcari supraetajate de 100 de locuri!!!!!!!
    Timisoreni treziti-va!!!

  13. Mumu says:

    Ne poate spune cineva, cati bani a inghitit aceasta strada “Lidia” de cand e Robu primar?

  14. Bauali says:

    Oamenii dragi nu contează piele sau de unde ești
    Hai sa fim uniți și sa ii fugărim din tara noastră pe jegurile asta cu ce au pe ei și atât
    Trezitiva unii am murit și eu îs gata doar sa știu ca viitorul copiilor sa fie mai bun

  15. steff says:

    Sensurile giratorii sunt bune, insa in rest pare cam inutila toata agitatia daca raman tot 2 benzi circulabile. Consider ca deja s-au facut destule parcari intre blocuri incat sa nu mai fie necesare 2 benzi din sosea pt parcat. Sper sa se revina asupra deciziei, deoarece e nevoie de 2 benzi in special unde se vireaza la stanga pentru a intra pe stradute le perpendiculare pe Lidia. Acolo se creeaza cozi pana cineva de pe contrasens isi face mila si te lasa sa virezi.

  16. Didu says:

    Sa intelegem ca se ca vor plati parcarile la pretul de sosea ; le-au bagat acolo ca sa nu amenajeze parcarile ca atare , ci au umflat cu ele “obiectivul” si suma (si asa enorma) ce o vor plati firmei castigatoare . Si probabil se gandesc ca nimeni nu o sa-si dea seama …

    • Didu says:

      Daca chiar e nevoie de parcari, ar trebui sa le amenajeze de sine statator, mentinandu-se astfel si copacii, si eventual sa largeasca la 4 bezi doar portiunea de la intersectia cu Cl Urseni la sensul giratoriu AEM.

  17. Ştirile judeţului Timiş

    Timișoara va avea al doilea viceprimar din 19 ianuarie. La aproape patru luni de la alegeri
    Primăria Timișoara va avea și cel de-al doilea viceprimar, pe Cosmin Tabără, începând de marți, 19 ianuarie. Atunci a fost programată ședința de consiliu local în care va fi ales noul edil. Convocarea a fost făcută de Ruben Lațcău, cel care a preluat temporar atribuțiile lui Dominic Fritz, bolnav de Covid-19.

    Ştirile judeţului Timiş

    Cătălin Iapă ar fi vrut să fie viceprimar în Administrația Robu. Se întoarce la Timișoara să termine un doctorat
    Cătălin Iapă ar fi vrut să fie viceprimar și a sperat până în ultima clipă că primar al Timișoarei va fi tot Nicolae Robu. Cum fostul edil a pierdut alegerile, iar Iapă își pierde funcția de secretar de stat, deși ar fi vrut să rămână în București, nu știe ce va face. Deocamdată, vrea să termine un doctorat. 5

    Ştirile judeţului Timiş

    Sală de sport din Timișoara, închisă de instanță pentru că nu avea aviz ISU. După un incendiu
    Una dintre cele mai celebre săli de sport din Timișoara se închide, după ce proprietarii au pierdut un proces cu Primăria Timișoara. Acolo a izbucnit și un incendiu în noiembrie 2019, după care s-a descoperit că sala funcționa fără autorizație de securitate la incendiu. 2

    Sănătate

    Crește rata de infectare cu Covid-19 în județul Timiș. În 37 de localități trece de 3 la mia de locuitori
    În 37 de localități din Timiș, rata de infectare cu coronavirus este de peste 3/1000 locuitori pe ultimele 14 zile, iar în alte 32 de localități depășește 1,5/1000 locuitori, conform raportării Instituției prefectului Timiș de astăzi, 15 ianuarie. În localitatea Bucovăț rata de infectare depășește pentru a doua oară pragul de 7/1000 de locuitori, însă nu s-a dispus măsura carantinării.

    Sănătate

    Patru decese și aproape 300 de noi îmbolnăviri cu Covid-19, în Timiș, în ultimele 24 de ore. 58 timișeni sunt internați la ATI
    În Timiș au fost raportate 258 de noi infectări cu Sars-Cov2 astăzi, 15 ianuarie, cele mai multe dintre acestea în Timișoara - 119. Patru persoane infectate cu Covid-19 au murit în ultimele 24 de ore. 2

    Sănătate

    Covid-19 în România: peste 3.000 de noi cazuri și 63 de decese. 1091 persoane la ATI
    La nivel național, în ultima raportare transmisă de autorități, vineri, 15 ianuarie, au fost confirmate 3.353 de noi infectări cu coronavirus, 259 dintre acestea fiind din Timiș. 63 de pacienți cu Covid-19 au murit în ultimele 24 de ore. Sunt 1.091 pacienți internați în stare gravă la ATI.

    Ştirile judeţului Timiş

    Deșeurile periculoase se colectează SEPARAT de celelalte tipuri de deșeuri din gospodărie
    ADVERTORIAL. RETIM Ecologic Service SA și ADID Timiș informează cetățenii zonei 1 a județului Timiș că deșeurile periculoase se colectează separat de celelalte tipuri de deșeuri din gospodărie - reciclabile, reziduale și voluminoase. Astfel, deșeurile periculoase NU se pun în recipientele ridicate în sistem din „poartă în poartă” de către RETIM.

    Sănătate

    Încă 606 de cadre medicale vaccinate în Timiș. Au apărut nouă reacții adverse
    În ultimele 24 de ore, în Timiș au fost administrate încă 606 doze de vaccin împotriva coronavirusului. Au apărut și nouă reacții adverse, de intensitate scăzută spre moderată. 1

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici