Programul estival de transport „Trenurile Soarelui” va funcționa din 13/14 iunie până în 6/7 septembrie. În cadrul acestuia, CFR Călători introduce 32 de curse suplimentare spre Marea Neagră. Astfel, cu cursele din programul obișnuit, se ajunge la 54 de legături directe între principale orașe ale țării și litoral.
„Regiunile ţării vor fi conectate timp de trei luni cu destinaţiile de vacanţă cele mai căutate de pe litoralul românesc, CFR Călători oferind tuturor posibilitatea de a călători cu cele 32 de trenuri suplimentare directe (16 dus /16 întors) dinspre Oradea, Arad, Deva, Craiova, Timișoara Nord, Reșița Nord, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați, București Nord.
De asemenea, călătorii au la dispoziție și o serie de legături din capitală, pe fondul existenței mersului de tren cadențat (la 1-2 ore) pe ruta București Nord – Constanța și retur. Durata călătoriei pe această rută este redusă, în medie de 2 ore și 30 de minute cu trenurile InterRegio și de 2 ore și 7 minute cu trenurile InterCtiy”, precizează reprezentanții CFR Călători.
Primele trenuri care vor ajunge pe 14 iunie pe litoral sunt garniturile dinspre zona Moldovei, dar și tradiționalul „Tren al Tineretului” de pe ruta Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Piteşti – București Nord – Constanța & stațiuni – Mangalia şi retur.
Spre Delta Dunării, accesul este posibil numai prin stația de cale ferată Tulcea Oraș. Turiștii au la dispoziție două trenuri Regio directe din Constanța spre Tulcea Oraș și retur sau legăturile de pe ruta Medgidia – Tulcea Oraș.

foto: CFR Călători
De la Timișoara și retur
De la Timișoara, primul tren pleacă pe 13 iunie, după-masa. Va fi un tren pe zi, Timișoara Nord – Mangalia (IR 1992, R 9170 sau R 8809, în funcție de zi perioadă), care pleacă de la Timișoara la ora 17:14. Principalele opriri ulterioare sunt Reșița Sud, Caransebeș, Drobeta Turnu-Severin și Craiova. Va ajunge la București la ora 5:14, iar pe litoral orele următoare: Constanța – 7:44; Eforie Nord – 8:22, Eforie Sud – 8:30, Costinești – 8:46, Costinești Tabără – 8:58, Neptun HC – 9:13 și Mangalia – 9:27.
La întoarcere, trenurile R 8820/ IR 1990/ R 9165 pleacă la 19:53 de la Mangalia. Următoarele opriri de pe litoral ar fi: Neptun – 20:08, Neptun HC – 20:15, Costinești Tabără – 20:30, Costinești – 20:36, Eforie Sud – 20:53, Eforie Nord – 21:03, Constanța – 21:50. Ar urma să ajungă la Timișoara a doua zi, la ora 12:23.
Din apropiere, de pe ruta Oradea-Arad-Craiova-litoral, poate fi luat și trenul IR 1922/ R 8813. Din Arad, plecarea ar fi la 17:10. Invers, acesta pleacă de la 15:31 de la Mangalia și ajunge la Arad a doua zi, la 9:44.
CFR Călători promite climă, trenuri noi și modernizate
Reprezentanții CFR Călători spun că, în perioada estivală, parcul activ de material rulant al CFR Călători va fi concentrat pe programul estival de transport. Astfel, pe celelalte rute ar putea apărea modificări în funcție de evoluția și dinamica cererii de transport. Reprezentanții companiei vorbesc și despre condițiile din trenuri.
„Trenurile InterRegio estivale au în compunere vagoane clasă climatizate, dotate cu prize electrice pentru încărcarea bateriei laptop-ului sau a telefonului mobil, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, iar în garniturile de lung parcurs se află și vagoane cu locuri pentru dormit”, precizează reprezentanții companiei.
Și vagoanele modernizate prin PNRR și rama electrică Alstom Coradia Strea vor deservi litoralul în acest sezon estival. Vagoanele și locomotivele modernizate vor apărea în mod special pe ruta InterCity Brașov – București Nord – Constanța, dar nu numai. Noua ramă electrică circulă de la 1 iunie pe ruta București Nord – Constanța.
Compania dă și câteva exemple de prețuri:
„Prețul pentru o călătorie cu loc rezervat București – Constanța, fără reduceri, la casa a II-a, este 43,50 lei la tren Regio, 82,50 lei la tren IR și 94,00 lei la tren IC. La cumpărarea cu anticipație a legitimațiilor de călătorie pasagerii se pot bucura de reduceri de până la 10% din tariful de transport. Astfel un bilet cumpărat în avans cu cel puțin 11 zile, pe ruta București – Constanța la clasa a II-a, este 39,55 lei la tren R, 74,85 lei la tren IR și 85,20 la tren IC.
Dacă se optează pentru oferta dus-întors prin care se acordă o reducere de 10% din tariful de transport, un bilet la vagon clasa a II-a, pe ruta mai sus menționată, costă 79,10 lei la tren R, 149,70 lei la tren IR și 170,40 la tren IC”.
Trimite articolul
Xdap, minunat! sper sa ma intalnesc cu domnul ministru al transporturilor si familia sa in drum spre mare folosind acest tren pe distanta Timisoara – Constanta.