tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Primul tren nou cumpărat în România în ultimii 20 de ani ar putea intra în circulație la finalul anului. Va ajunge și la Timișoara

Primul tren nou cumpărat în România în ultimii 20 de ani ar putea intra în circulație la finalul anului. Va ajunge și la Timișoara

De Amalia Kui
la 31 May 2024 10:11
4 Comentarii

Primul tren nou cumpărat în România în ultimii 20 de ani ar putea intra în circulație la finalul anului. Va ajunge și la Timișoara

foto: Asociația Pro Infrastructură
31 May 2024 10:11
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură estimează că primul tren nou cumpărat de statul român în ultimii 20 de ani - un tren Coradia Stream - ar putea intra în circulație la finalul acestui an.
Scris de Amalia Kui - Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură estimează că primul tren nou cumpărat de statul român în ultimii 20 de ani - un tren Coradia Stream - ar putea intra în circulație la finalul acestui an.

Trimite articolul

X

„Am vizitat depoul de mentenanță și primul Coradia Stream ajuns în țară din cele 37 care vor deservi multiple rute InterRegio. Când vom circula cu ele? Cum sunt scaunele?

Producătorul estimează că în iunie 2024 va trimite către ONFR-AFER documentația testelor, iar autoritățile române ar avea nevoie de 5 luni pentru a da OK-ul final. Deci în decembrie ar trebui să ne plimbăm cu toții. Alstom promite că livrează 12 rame până în iunie 2025 și restul până la sfârșit de 2025”, transmit cei de la Asociația Pro Infrastructură pe pagina lor de Facebook.

Potrivit acestora, trenul este complet diferit față de cele aflate în circulație în România.

„Experiența este diferită față de orice alt tren aflat în circulație astăzi în România: unul modern la care problemele cu clima sau curățenia ar trebui să fie istorie, fiind proiectat pentru o întreținere ușoară. Echipamentele principale se află pe acoperiș, astfel încât mentenanța să se facă rapid și facil”, adaugă reprezentanții asociației.

Aceștia mai spun că spațiile pentru bagaje sunt ample și permit stocarea unor genți voluminoase, însă la anumite locuri călătorii trebuie să aibă grijă la cap.

Fiecare din cele șase vagoane ale unui tren Coradia Stream este dotat cu un ecran ce afișează diferite detalii despre călătorie, inclusiv unde se află trenul pe rută. Scaunele sunt făcute din aceleași materiale atât la clasa I, cât și la clasa a II-a.

Cele 37 de trenuri electrice inter-regionale (RE-IR1) Coradia Stream sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice, din Polonia, şi vor conecta Capitala cu principalele centre urbane ale ţării, printre care și Timișoara.

Valoarea totală a contractului se ridică la 2,42 miliarde de lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Trimite articolul

X
Taguri:
alstom ,
pro infrasturctura ,
tren
4 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. klaus says:
    May 31, 2024 at 5:20 pm

    Candva noi le faceam unora trenuri si locomotive !!Acum de cand cu istetii care ne conduc tara noi le cumparam de la altii ! Ce-am ajuns !

    Reply
    • măi klaule says:
      June 1, 2024 at 7:48 am

      Lăsați-ne cu placa asta expirată! 😀 Tot ce am “produs” pe vremea comunismului în fabrici care erau sub conducerea statului, am produs încet, prost și prin copierea produselor care deja pe atunci erau expirate în vest. De aia exportam doar în țări africane și sud-americane. Dacia era licență Renault, Oltcit era licență Citroen, Roman Diesel era licență MAN, Tractorul Brașov era licență Ferguson. Dacia Lăstun nu era mașină. Punct. Timișoara a renunțat în 2000 la tramvaiele românești Timiș2 din anii ’80 pentru că erau mult în urmă la orice capitol față de vechiturile produse in anii ’60 pe care le-am primit donație din Karlsruhe. Iar în 2004 noi încă produceam Dacia 1310, deci un facelift slab cu mici îmbunătățiri (injecție electronică) al unui model de mașină franțuzească din anii ’60 (Renault12). Asta spune tot. Fabricile de atunci au fost puse pe picioare cu tehnologie și produse din vest, iar ceea ce merge și acum (Dacia) a fost modernizat tot de către specialiștii din vest, care au venit și cu idei, și cu bani, și cu know-how, și cu specialiști. Altfel, încă produceam și acum tot 1310, ca Lada rusească. NU TE OPREȘTE NIMENI să îți deschizi fabrică de locomotive daca crezi că poți să oferi ceva mai competitiv ca preț, mai bun și mai sigur decât ceea ce oferă mărcile consacrate în domeniu.

      Reply
      • Gogu says:
        June 1, 2024 at 10:04 pm

        Eu cred ca vorbesti fara sa stii. Este adevarat ca unele produse nu erau ultimul zumzet dar sa spui asta despre tot ce se producea … ori nu stii ce vorbesti ori minti. Utilaj petrolier se exporta la greu, pentru ca era bun si la un pret rezonabil. Despre altele nu stiu dar asta pot sa o confirm din cunostintele mele directe.

        Reply
        • LasaNeee says:
          June 2, 2024 at 3:03 pm

          Haide, bah, că sunt chestii cunoscute și verificabile. 😀 Cu ce minte? Sunt date publice despre exporturi. Iar o Dacie 1310 poți să găsești în ziua de azi sa vezi ce “ultimul zumzet” produceam noi in 2004 cot la cot cu Opel Astra H sau VW Golf 5.

          Reply
  2. Cele mai citite știri

    1
    FOTO. Scandal, vineri dimineață, lângă „locuința-barcă" de pe Bega
    2
    Plante rezistente la secetă, în loc de gazon, pe bulevardul Liviu Rebreanu din Timișoara
    3
    Spitalul Militar din Timișoara marchează Ziua Mondială a Sănătății Mintale printr-un gest simbolic
    4
    Bărbat reținut după ce și-a bătut concubina și i-a blocat ieșirea din casă
    5
    PROGRAM. Muzică populară și Direcția 5 la Festivalul Papricașului și Vinului de la Buziaș
    6
    Un motociclist a ajuns la spital după un accident în Șag
    7
    Fundația „Preot Ioan Olariu” și Parohia Timișoara Iosefin continuă să ofere burse și ajutoare financiare
    8
    Drum din zona turistică a Timișului, asemănător Transluncaniului, reabilitat de CJT cu 90 de milioane de euro
    9
    Mai mulți polițiști locali pe teren la Lugoj
    10
    Simonis către Fritz: „Bine ați venit la Timișoara, domnule primar”. Ironii și bilanțuri la primul eveniment major al noului prefect Elena Micicoi

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Fântâni arteziene, piațetă nouă și mai mult spațiu verde. Sânnicolau Mare își modernizează centrul cu o investiție majoră

    Eveniment

    Bărbat reținut după ce și-a bătut concubina și i-a blocat ieșirea din casă

    Ştiri din Timiș

    Salt spre viitor: UVT primește fonduri strategice și demarează un proiect energetic de referință în Dumbrăvița

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 6 decembrie

    România

    Sfântul Nicolae: tradiții și obiceiuri păstrate cu sfințenie în gospodăriile românilor

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 6 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER

    Sănătate

    FOTO. Modernizări importante la Secția de Chirurgie Generală a Spitalului Municipal Timișoara

    Sănătate

    Sfaturi online care pot face rău. Ce trebuie să știe părinții despre alergii și astm

    Cinema

    Filmul săptămânii: „Eternity”, care ridică întrebarea: prima dragoste sau viața alături de cel iubit până la bătrânețe?
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici