tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Primul tramvai Bozankaya, fabricat în Turcia, a pornit spre Timișoara

Primul tramvai Bozankaya, fabricat în Turcia, a pornit spre Timișoara

De Oana Bocănici
la 19 June 2021 10:51 Reactualizat la: 19 June 2021 10:53
45 Comentarii

Primul tramvai Bozankaya, fabricat în Turcia, a pornit spre Timișoara

sursa: forum RATT
19 June 2021 10:51 Reactualizat la: 19 June 2021 10:53
Unul dintre cele 21 de tramvaie achiziționate de Primăria Timișoara de la firma turcească Bozankaya a fost finalizat și trimis spre noi. Tramvaiul a costat 11,5 milioane de lei.
Scris de Oana Bocănici - Unul dintre cele 21 de tramvaie achiziționate de Primăria Timișoara de la firma turcească Bozankaya a fost finalizat și trimis spre noi. Tramvaiul a costat 11,5 milioane de lei.

Trimite articolul

X

Primul tramvai turcesc destinat Timișoarei a trecut de faza de testare în Europa și a fost livrat către Timișoara. Garnitura a fost testată în laboratoare specializate din Germania, Cehia, Spania și Turcia, așa cum informa PMT în luna aprilie.

Primăria Timișoara cumpără 21 de tramvaie noi, cu fonduri europene, în baza contractului de furnizare 103 din luna iulie a anului 2019. Pentru a fi acceptat la recepție, primul tramvai livrat trebuie să fie omologat/agrementat în România.

11,58 de milioane de lei costă un tramvai nou. Fiecare garnitură va avea 29,95 metri lungime, 2,40 metri lățime și o capacitate pentru 200 de călători. Autonomia unui tramvai trebuie să fie, conform caietului de sarcini de la licitație, de 63 de kilometri, asigurată printr-o sursă de furnizare a energiei electrice, montată pe tramvai, mai informează PMT.

Așa cum se lăudau reprezentanții primăriei, noile tramvaie ar urma să aibă cea mai mare autonomie din lume. Aceștia vor investi și peste 40.000 de euro pentru promovarea noilor tramvaie.

editor Amalia Kui

Pe aceeași temă:

Zeci de mii de euro pentru promovarea noilor tramvaie turcești din Timișoara

FOTO. Primul tramvai turcesc al Timișoarei a intrat în teste, în Europa. Primăria cumpără 21 de garnituri

 

Trimite articolul

X
Taguri:
bozankaya ,
tramvai turcesc ,
tramvaie timisoara
45 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Oare primaria functiona ca in epoca de piatra? says:
    June 19, 2021 at 11:22 am

    Herr FRITZ oare nu se poate renunta la acest contract?Ca la Timisoara nu trebuiesc tramvaie noi si cu bani economisiti ati putea salva CAPUSEALA de la COLTERM

    Reply
    • pe șinele vechi, se vor strica în max. 6 luni says:
      June 19, 2021 at 4:17 pm

      Tramvaie noi fără investiții majore în terasament=ZERO
      vor ZORNĂI MAI RĂU CA ALEA noi DE LA ARAD, aduse de Robu

      Reply
      • Siemens says:
        June 20, 2021 at 8:42 am

        Meseriasului “Sinele vechi” @ daca nu cunosti realitatea dormi in continuare! Tramvaiele ce zici tu ca sunt noi, sunt acele vechituri cu 30 de ani de exploatare aduse din gunoaiele Germaniei de Ciuhandu si coafate de Robu. Mare parte din infrastructura este refacuta in anii 2000, mai trebuiau schimbate sinele de pe Buziasului, Gara Tm Est – Meteo si linia lui 7. Daca Robu ar fi cumparat in 2012 tramvaie noi, cu podea integral coborâtă de la Astra, model Imperio sub licenta Siemens astazi nu mai filozofai tu aici. Dar e plina Romania de specialistii lui peste prajit

        Reply
        • Ovidiu Potra says:
          June 21, 2021 at 12:24 pm

          Prefer tramvaie Made la Arad decat made in Turkey, sunt prea sarac ca sa cumpar lucruri ieftine

          Reply
    • Suleiman bey says:
      June 19, 2021 at 5:41 pm

      Tramvaiele sunt cumpărate cu fonduri europene,BRAVO ROBU,sobolanii sunt dăunători,haterilor :))))

      Reply
    • Ovidiu Potra says:
      June 21, 2021 at 12:22 pm

      Avem nevoie de tramvaie dar nu turcesti ci Made in Germany, turcii nu au traditie in domeniu

      Reply
  2. Oare primaria functiona ca in epoca de piatra? says:
    June 19, 2021 at 11:39 am

    Aceștia vor investi și peste 40.000 de euro pentru promovarea noilor tramvaie Pardon am uitat ca deja Domnul FRITZ a alocat bani pentru promovare si atunci cum sa retraga bani Se supara Domnul Barna si cei care au luat comisioanele(Spaga)

    Reply
  3. Realitatea says:
    June 19, 2021 at 12:09 pm

    putem scapa odata de violetul ala…obsesia bolnavului Robu?

    Reply
    • andrei_itist says:
      June 19, 2021 at 12:30 pm

      orice oras trebuie sa aibe o culoare. acesta este culoarea Timisoarei. get used to it.

      Reply
      • Alex says:
        June 20, 2021 at 2:06 pm

        Culoarea tradițională a RATT este galben, Andrei. Amintește-ți de Timiș2, sau uită-te la poze dacă nu le-ai prins.

        Violetul nu este culoarea Timișoarei, este doar culoarea Politehnicii, cu care s-a făcut o încercare de branding care a cam eșuat. Mai ales că echipa s-a dus pe plută, de fapt întreg fenomenul fotbalistic de la Timișoara s-a dus pe plută.

        Este foarte bună sugestia să revizuim schema de culori la noile tramvaie. Oare RATT/STPT nu are un cuvînt de spus?

        Reply
      • Baader says:
        June 21, 2021 at 12:38 pm

        Culoarea Timisoarei la transport in comun este galben-portocaliu cu dungi maro si albe. Doar necunoscatorii cred ca este alb-violet. Alb-violet este culoarea lui Poli si nu a orasului!

        Reply
    • Unul oarecare says:
      June 19, 2021 at 1:14 pm

      Pardon dar nu inteleg ce are Robu cu treaba asta.Vina lui este ca a obtinut finantarea pentru ele???

      Reply
      • Alergic la proști says:
        June 19, 2021 at 4:20 pm

        Nu Robu a rezolvat finanțarea, ci Ministerul din București, care a și încasat șpaga la contract…

        Reply
        • Unul oarecare says:
          June 20, 2021 at 10:08 am

          Bucuresti ne Bucuresti dar finantarea pentru ele au fost obtinute de Robu ca si pentru “VAPORETE”,autobuze scolare si cum si Giuhadru a obtinut finantare pentru autobuze si troleibuze Dar intrebarea este ce a obtinut HERR FRITZ in pelerinajele lui la BUCURESTI,”Am obtinut bani pentru Colterm,Am obtinut bani pentru Timisoara culturala,Am obtinut bani pentru drumuri”Si cand sa ajunga bani “GUVERNUL SABOTEAZA PRIMARIA TIMISOARA Abureli ala USR

          Reply
    • UnTimisorean says:
      June 19, 2021 at 1:51 pm

      Violet e culoarea echipei de fotbal a orasului Timisoara (poate, in viitor, vom avea si echipa, si stadion). Noi, timisorenii, o apreciem.

      Reply
      • sss says:
        June 20, 2021 at 12:09 pm

        Timisoreanul pacii. Nu ai pic de simt estetic.

        Reply
    • ioana says:
      June 19, 2021 at 3:27 pm

      Si eu ma gandeam exact la acelasi lucru.
      Consider ca galbene, cum erau inainte, erau mult mai placute estetic si usor de reperat in trafic.

      Reply
      • asdfghgfdsa says:
        June 19, 2021 at 4:53 pm

        de aia nu poti tu sa circuli cu masina ca nu le vezi sau? uitate la semne si citeste legislatia aia si respecto

        Reply
        • ioana says:
          June 20, 2021 at 6:26 pm

          Nu v-am jignit cu nimic astfel incat sa ma luati in balon. Mai mult, si daca aveti conflicte care, este evident ca va depasesc si pe care nu le mai puteti controla de vreme ce le exhibati public, macar invatati sa scrieti corect romaneste.

          Reply
    • Dan A. says:
      June 19, 2021 at 5:47 pm

      Alb-violet vine de la Ciuhandu. Chestie de gusturi, dar mie imi placeau galbene cu alb, usor de vazut de la distanta si cu sanse mai mici de a fi lovite de bizoni la volan. Robu e devina pentru autonomia pe baterii inutila, care a dus la pretul exagerat si termenul de livrare intarziat. Sa nu uitam cat a durat sa gaseasca un furnizor, licitatie dupa licitatie. Cu aceiasi bani aveam mai multe garnituri, si livrate mai repede. 5km autonomie pe baterii insemna libertatea de a merge fara curent intre 50% si 100% din traseu, in functie de linia pe care circula.

      Reply
      • Manole says:
        June 21, 2021 at 12:48 pm

        Vine de la Orza, viceprimarul lui Ciuhandu. Ciuhandu era ocupat cu casele…

        Reply
    • Ruben says:
      June 19, 2021 at 7:22 pm

      RATT avea de la mijlocul anilor 2000 mijloacele de transport în alb-violet

      Reply
    • Baader says:
      June 21, 2021 at 12:35 pm

      Orza ne-a bagat violetul, Robu l-a dus mai departe…

      Reply
  4. ovii says:
    June 19, 2021 at 12:10 pm

    Arata bine, astept sa il vad in realitate.

    Reply
  5. ovi says:
    June 19, 2021 at 12:31 pm

    foarte frumos, ma bucur, abia astept sa le vad operationale si sa dispara odata vechiturile.
    insa degeaba se aduc tramvaie noi daca infrastructura (sinele) este praf. ar trebui investit in reabilitarea infrastructurii

    Reply
  6. Andrei says:
    June 19, 2021 at 1:47 pm

    Toate bune si frumoase, dar de ce trebuie promovate tramvaiele? Presa locala e plina de stiri despre ele si nu cred sa fi luat vreun ban in acest scop. La cine se duc cei 40.000 euro?

    Reply
  7. Dan says:
    June 19, 2021 at 3:14 pm

    Arata super bine.

    Reply
  8. Miau says:
    June 19, 2021 at 3:26 pm

    Ce sursă de furnizare a energiei electrice au tramvaiele acestea? Baterii sau generator diesel?

    Reply
  9. Bobo says:
    June 19, 2021 at 3:33 pm

    Nu prea inteleg faza cu promovarea…..ceea ce inteleg eu e ceva de genul ca se lauda ca au tramvaie noi…..dar de ce?si atatia bani pentru asta…

    Reply
  10. ionel says:
    June 19, 2021 at 4:24 pm

    Producatorii sunt germani. Fabricarea in Turcia e un artificiu de afaceri de sec 21, e vorba de o filiala. E un pic mai alambicat de.gasit legatura, dar era pe internet acum 2 ani. Deci platim si avem tramvaie germane, fabricate la unitatea din Turcia, parte dintr-un conglomerat german.
    Banii pt facut reclama la tramvaie cine stie la ce firme merg?

    Reply
    • Ovidiu Potra says:
      June 19, 2021 at 10:07 pm

      Nu cred in tramvaie facute de turci,eu voi folosi bicicleta

      Reply
    • Ovidiu Potra says:
      June 21, 2021 at 12:26 pm

      Sunt made in Turkey iar turcii nu au traditie la asa ceva, ne trebuia made in Germany pentru ca banii tot din Germania vin

      Reply
  11. Tim says:
    June 19, 2021 at 4:41 pm

    Par cam lungi, s-a gindit cineva (cind au făcut comanda) dacă 2 tramvaie au loc in stații ? Sau urmează reabilitarea stațiilor ? ( nu ca nu ar fi nevoie….)

    Reply
    • Baader says:
      June 21, 2021 at 12:46 pm

      Sunt statii scurte unde unul singur nu are loc dar doua.

      Reply
  12. Nic says:
    June 19, 2021 at 6:18 pm

    Bun, si pe ce linie o sa circule?

    Reply
    • Un timisorean. says:
      June 20, 2021 at 8:33 am

      Sigur pe linia 7 nu o sa circule, ramane ca si pana acum tramvaie nemtesti pe linia aia. Cel mai lung traseu si cele mai vechi tramvaie.

      Reply
  13. Tibi c says:
    June 19, 2021 at 8:08 pm

    Pacat ca deocamdata nu vor putea circula decît pe lunia 1 și 2,asta pentru ca de la Ciuhandu nimeni nu a facut 1 m de cale de rulare pe cea veche astea nu prea merg asa ca asteptam Cetați ,Brediceanu si spre Mosnița proiecte facute deja de vreo 12 ani.

    Reply
  14. xulescu says:
    June 19, 2021 at 9:14 pm

    Tot lui Lae sa-i multumiti si pentru astea. Ca si pentru cam tot ce s-a facut in orasul asta dupa revolutie. Asteptam inca maretele proiect si realizari ale actualului, atat de aclamat si iubit de popor.

    Reply
  15. Alin says:
    June 19, 2021 at 10:30 pm

    Ca primim tramvaie noi, foarte bine. Nu pot decit sa ma bucur. Cu atit mai mult cu cit banii vine Uniunea Europeana.

    Ce nu pricep si sincer ma deranjeaza, este partea cu promovarea. Contractul este semnat, banii nu ii scoatem noi din buzunar …

    Ce promovam? Niste tramvavaie deja cumparate?

    Le e frica ca nu se vor urca pasagerii in ele? Sau? Nu putem cheltui cei 40.000 Euro – bani care de data sint din buzunarul nostru – pe altceva util timisorenilor?

    Reply
  16. Just. says:
    June 20, 2021 at 12:32 am

    Aducem tramvaie și infrastructura a fost înjumătățiă de ceilalți primari.
    Linia tramvaiului 3 si 5.Așa că nu mai contează un tramvai. Și despre culoare violet este OK că după puțin timp nu mai funcționează aerul condiționat și la acestea.

    Reply
  17. Alin says:
    June 20, 2021 at 1:30 am

    Bravo domnu Robu! Asteptam cu nerabdare si realizarile domnului Fritz. Posibil sa fie in timpul viitorului mandat a domnului Robu.

    Reply
  18. Laurean says:
    June 20, 2021 at 12:13 pm

    Arată mult mai bine decât ce și-au luat Clujul și Oradea.

    Reply
    • xxxxxxx says:
      June 21, 2021 at 2:22 pm

      La Oradea cel putin au fost alte ratiuni. Deja existau 10 tramvaie Siemens si faptul ca cei de la Arad au ales sa fabrice tot sub licenta Siemens tramvaie compatibile cu liniile si statiile din Oradea, faptul ca e fabrica romaneasca si aproape de Oradea fiind atractiva perspectiva service-ului precum si faptul ca oradenilor le-a placut cum au functionat Simemens-urile in ultimii 10 au facut sa nu piarda prea multa vreme cu deciziile, tramvaiul aratand pe dinafara suficient de modern. Autonomia a fost discutata ulterior comenzii si s-a considerat ca sunt suficienti cateva sute de metri sa scoti tramvaiul din intersectie. De altfel istoric vorbind sunt si foarte rare cazurile, mai ales daca in oras se rearanjeaza un pic traficul.
      Acestea fiind spuse si eu consider ca arata mai binisor pe dinafara asta turcesc. Pe dinauntru si din punct de vedere al confortului calatorului ma indoiesc ca sunt diferente notabile, cred ca si cei de la Astra tot interior turcesc sau chinezesc utilizeaza. Iar din punct de vedere tehnic… sa vedem. As vrea sa stiu si parerea vatmanilor, a tehnicienilor dupa ce apuca sa-l vada un pic.
      Sa-l folositi cu bucurie!

      Reply
  19. Ovidiu Potra says:
    June 21, 2021 at 12:20 pm

    Tramvaie turcesti, se fac praf in cativa ani, turcii nu se pricep decat la saorma si cam atat, in plus au probleme cu Drepturile Omului la ei acasa, e dictatura, pentru ce sprijinim cu banii nostri o Dictatura a lui Erdogan si gasca

    Reply
  20. Stefan says:
    June 22, 2021 at 1:43 pm

    E ok dar când vor ajunge pe linile din Timișoara prima tura va deraea nu mai da ă va merge cu 5/la oră nu va deraea

    Reply
  21. Cele mai citite știri

    1
    Doi suspecți arestați în cazul jafului de bijuterii de la Luvru
    2
    Un șofer băut s-a urcat la volan, a refuzat recoltarea de probe și a fost reținut de către polițiștii din Timiș
    3
    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente
    4
    Filmul săptămânii: „Springsteen: Deliver Me from Nowhere”, o privire în culisele albumului „Nebraska”
    5
    Biopsia lichidă, o metodă modernă de diagnostic și monitorizare a cancerului, utilizată la Spitalul Victor Babeș Timișoara
    6
    Circulație dată peste cap pe trei străzi din Timișoara. Se fac diferite lucrări
    7
    Bărbat de 63 de ani reținut pentru că a spart mai multe geamuri în Giroc și Chișoda
    8
    Proiectul Magistralei Verzi, aprobat în faza de SF. Nu puteau lipsi discuțiile despre locurile de parcare eliminate
    9
    Legendă a cinematografiei iugoslave, Karpo Godina, invitat la Timișoara pentru o retrospectivă și un masterclass
    10
    Expoziție dedicată pictorilor maghiari ai Banatului secolului XIX

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

    Ştiri din Timiș

    Înot gratuit la Timișoara pentru seniori și timișoreni activi

    Eveniment

    Trei tineri, prinși după ce au comis o tâlhărie într-un supermarket din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Parada Cățeilor invadează centrul orașului de Moș Nicolae

    Ştiri din Timiș

    Casa Mühle, cumpărată de UPT. Va deveni „hub educațional și cultural”

    Lugoj

    Primăria Lugoj pune la bătaie aproape 9 milioane de euro pentru întreținerea drumurilor în următorii patru ani

    Eveniment

    O învățătoare de la Școala Generală 7 din Timișoara, lovită de mașină pe trecerea de pietoni. E în comă, la spital

    Ştiri din Timiș

    Tensiuni la Colegiul „Carmen Sylva”: directoarea repusă în funcție a fost demisă după două zile

    Sănătate

    Vaccinul pneumococic protejează împotriva unor infecții severe. Ce recomandă medicii timișoreni

    Sănătate

    Investiție europeană de 9,8 milioane lei pentru dezvoltarea diagnosticului molecular al cancerului la Spitalul Județean din Timișoara
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici