tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Primul autobuz electric din Turcia ajunge la Timișoara în opt luni. Fritz: Cam în doi ani le vom avea pe toate 44

Primul autobuz electric din Turcia ajunge la Timișoara în opt luni. Fritz: Cam în doi ani le vom avea pe toate 44

De Roxana Deaconescu
la 24 August 2021 15:13
21 Comentarii

Primul autobuz electric din Turcia ajunge la Timișoara în opt luni. Fritz: Cam în doi ani le vom avea pe toate 44

foto: Ministerul Dezvoltării
24 August 2021 15:13
Primăria Timișoara a semnat, marți, contractul de furnizare pentru primele autobuze electrice din istoria transportului public local. Primul mijloc de transport va fi livrat în opt luni, undeva prin primăvara anului viitor, spune Dominic Fritz, care spune că toate cele 44 de autobuze cumpărate de Ministerul Dezvoltării vor ajunge în Timișoara în următorii doi ani, deși contractul este pe patru ani.
Scris de Roxana Deaconescu - Primăria Timișoara a semnat, marți, contractul de furnizare pentru primele autobuze electrice din istoria transportului public local. Primul mijloc de transport va fi livrat în opt luni, undeva prin primăvara anului viitor, spune Dominic Fritz, care spune că toate cele 44 de autobuze cumpărate de Ministerul Dezvoltării vor ajunge în Timișoara în următorii doi ani, deși contractul este pe patru ani.

Trimite articolul

X

162,3 milioane de lei cu tot cu TVA (136.400.145 fără TVA) costă cele 44 de autobuze electrice cu o lungime de 18 metri pe care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației le cumpără pentru Timișoara, cu tot cu 15 stații de încărcare rapidă și 44 de stații de încărcare lentă. Ministerul a încercat să caute o firmă care să le livreze încă din februarie 2019, dar prima licitație a fost anulată. Abia în vara lui 2021 a găsit de unde să le cumpere, câștigătoarea licitației fiind anunțată Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret AS.

Marți, 24 august, PMT a semnat și contractul de furnizare cu turcii de la Karsan, în sala de consiliu a primăriei.

„Autobuzele electrice vor avea o capacitate de cel puțin 130 de persoane, din care cel puțin 44 pe scaune. Vor avea podea integral coborâtă și facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități. Vor rezista la temperaturi cuprinse între -25 și +45 de grade Celsius, la ploaie, praf, ceață, noroi, zăpadă, chiciură, gheață, apă cu sare, produse petroliere, materiale și soluții antiderapant. Vor avea scaune din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, cu proprietăți antigraffiti, antivandalism, vopsea înglobată, cu tapiţerie rezistentă la uzură şi murdărie, uşor lavabilă. Vor fi prevăzute cu sistem de supraveghere video la interior şi la exterior, cu cel puţin opt camere digitale color, cu înregistrare audio. Vor avea o durată de funcţionare de minimum 15 ani, din care opt fără reparație generală”, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.

Potrivit primarului Dominic Fritz, primul autobuz electric articulat KRS 18 EV va fi livrat în opt luni, adică ar trebui să ajungă în oraș cândva prin luna aprilie a anului 2022.

„Cam în doi ani, în 2023, le vom avea pe toate 44. Vrem să creștem numărul autobuzelor pe traseu”, a declarat edilul-șef, care a precizat că autobuzele vor circula mai întâi pe liniile expres, urmând să fie scoase, în general, pe cele mai aglomerate linii.

Mijloacele de transport electrice vor avea o garanție de șase ani, potrivit reprezentanților firmei turcești, iar în contract au fost incluse și 15 stații de încărcare rapidă, care vor fi amenajate la capetele de traseu, precum și 44 de stații de încărcare lentă. Valoarea totală a proiectului desfășurat pe fonduri europene, care include și 12 autobuze electrice pentru Brașov, cu tot cu stațiile de încărcare, este de 226.186.216 lei, iar finanțarea nerambursabilă este de 184.977.159 lei, în timp ce contribuția ministerului este de 720.000 de lei. Contractul pentru Timișoara are o valoare de 136.400.145 de lei fără TVA, adică 162,3 milioane de lei cu tot cu TVA, și o durată de 48 de luni. Cofinanțarea municipalității este de 8,3 milioane de lei, potrivit PMT.

Termenul limită pentru finalizarea implementării proiectului desfășurat cofinanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 este 1 ianuarie 2023.

Timișoara va avea mijloace de transport noi de la două companii din Turcia. Prima este Bozankaya, care livrează către STPT 21 de tramvaie, tot cu fonduri europene, în baza unui contract încheiat acum doi ani. Primul tramvai a venit în urmă cu aproape două luni la Timișoara și este în probe pentru omologare.

editor Amalia Kui

Pe aceeași temă:

Timișoara va avea autobuze electrice de 33 de milioane de euro din Turcia. Oficial de la Ministerul Dezvoltării

Viitorul transportului public în Timișoara: troleibuze noi, autobuze electrice și poate mai vin tramvaie

Trimite articolul

X
Taguri:
autobuz electric ,
autobuz turcia ,
transport in comun
21 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Oare primaria functiona ca in epoca de piatra? says:
    August 24, 2021 at 3:54 pm

    O a revenit MAESTRUL FRITZ din concediu cu forte noi.Si arunca prima poveste din padurea fermecata?La astea cati bani mai trebuiesc platite ca si la tramvaie ba sant finantate din fonduri europene ba ca trebuie platite?Dar sa ne spuna ceva concret actual nu de perspectiva,cand se va face curatenie in oras,cand se vor face parcari,cand se vor finaliza lucrarile in parcuri ca de aste la anul si la multi ani cam ajunge

    Reply
  2. dan says:
    August 24, 2021 at 4:09 pm

    Felicitari romanilor nu sunteti in stare sa produce-ti un autobuz in romania sau macar sa face-ti un parteneriat sa cumparati un patent etc, v-a luati painea de la gura si da-ti la turcaleti sau la alti straini

    Reply
    • Culmea e ca ne lăudăm cu industria Automotive de la noi says:
      August 24, 2021 at 4:24 pm

      Cu specialiștii noștri căutați de fabricile auto străine de la noi ori UE, dar TOATE contractele de miliarde ptr refacerea transportului public, le dam la străini, nici măcar din UE, ci LA TURCI. Licitații Smenuite de miticii din Ministere, Pe șpăgi uriașe, evident. Iarnoua ne livrează ciurucuri în loc de autocare nemțești, care sa tina mai mult

      Reply
    • Paul - Timisoara says:
      August 24, 2021 at 4:38 pm

      Buna observatia. Noi romanii suntem sensibili la observatiile care vin din “afara”….
      Bravo

      Reply
    • antiVrajeala says:
      August 24, 2021 at 6:37 pm

      De anul asta se produc la Baia Mare autobuze electrice 100% romanesti, acum sa vedem cum se fac caietele de sarcini, cu specificatii pe care pot sa le acopere baimarenii, sau… sa castige cine trebuie licitatiile, in fct de “comision”

      Reply
      • ion says:
        August 25, 2021 at 11:10 am

        Mai exact de anul asta incepe asamblarea la Baia Mare de autobuze cu origine si productie China.

        Reply
        • antiVrajeala says:
          August 25, 2021 at 1:51 pm

          chinezarii zici? te ai informat bine, sau vorbesti asa sa pari deosebit.
          Motor electric DANA TM-4
          Sistem direcție Bosch/ZF
          Sistem climatizare Valeo
          Sistem frânare
          Wabco (Westinghouse Air Brake Company)
          Baterii CATL(astia is chinezi, intr-adevar)

          Mercedes e masina nemteasca? cam cat din masina crezi ca e produs de Daimler? Un simplu exemplu: cate folosesc motoare Renault?

          Stii expresia aia “a vorbit si ion…”?

          Reply
    • Cratimescu says:
      August 24, 2021 at 7:22 pm

      Bine ca esti tu in stare sa pui cratimele alea corect.

      Reply
    • Agentul432 says:
      August 24, 2021 at 7:31 pm

      Felicitări tie ca ai reusit sa absolvi clasa a 4-a prin pile si șpagă, ca alta sansa n-ai fi avut având in vedere halul in care scrii

      Reply
    • GSR says:
      August 24, 2021 at 7:48 pm

      v-a rog s-a v-a verifica-ti grama-ti-ca

      Reply
    • Sss says:
      August 25, 2021 at 12:29 pm

      Astea si tramvaiele vin de la guvern, ei au facut licitatia. Scrie in primul rand al articolului. Unii comenteaza doar sa comenteze.

      Reply
  3. Ceasca says:
    August 24, 2021 at 4:34 pm

    Nu cred ca-l mai prind primar…

    Reply
  4. Anti_vir says:
    August 24, 2021 at 4:58 pm

    Trebuia neaparat autobuse cu baterie in loc de extinderea retelei de firobuse evident ca sa fie costurile mai mari. Bateriile vor valora jumatate din pretul autobusului cand vor trebui inlocuite. Dar daca vom avea tramvaie cu baterie enorma de ce sa nu avem si autobuse…

    Reply
    • Anonymous Coward says:
      August 25, 2021 at 2:04 pm

      Nici intretinerea si extinderea liniilor aeriene pentru firobuze nu se face pe gratis. In fapt, mai ales extinderea e foarte scumpa, si la fel e si schimbarea unei rute. Sa nu zic ca frecvent reteaua electrica pentru firobuze are probleme.

      La cum evolueaza industria, sansele sa fie mai scazute costurile cu bateriile sunt foarte mari. Chiar daca costurile-s tot pe-acolo (ca semnificativ mai mari nu ma astept sa fie), cativa banuti in plus pentru o flexibilitate mai mare (de ex. pus autobuz electric pe linia lu’ tramvaiu’ 4 pana se termina refacerea liniei, in loc de autobuz cu motor cu ardere interna) io cre’ ca merita.

      Cu autobuze electrice poti desfiinta tot, tramvaie, firobuze, autobuze cu motoare cu ardere interna, si adapta permanent rutele de transport dupa necesitati, cu costuri cvasi-nule, si cu costuri de exploatare minime fata de ce avem acuma – multe tramvaie si firobuze arhaice, si autobuze care consuma mult combustibil.

      Reply
  5. gelu says:
    August 24, 2021 at 5:14 pm

    Ce jalnic am ajuns. Nici macar un autobuz electric nu santem in stare sa facem. Iti trebuie o baterie, ceva motoare electrice si un sasiu. Trist , toata industira dezvoltata in trecut a fost distrusa si vanduta la fier vechi. Chiar nu puteam folosi cateva fabrici din cele care le aveam.

    Reply
  6. Nebunie curata says:
    August 24, 2021 at 5:17 pm

    Romania te iubesc asa zic guvernanti actuali.Am fabricat autobuze si microbuze troleibuze la AUTOBUZUL Bucuresti,am fabricat locomotive electrice,diesel la Bucuresti si Craiova,am fabricat vagoane la Arad,Caracal,Turnu Severin,am avut fabrica de tramvaie la Timisoara,am facut Aro care era competitiv cu Land Roverul.Fabricile astea trebuiau retehnologizate nu date la fier vechi.Noroc ca au mai venit investitori care au mai salvat ce sa putut salva din ele. Fabricam autobuze electrice la ora actuala la Oradea.Si noi nu cumparam tramvaie,autobuze de la turci nici macar dinto tara din UE garnituri de,metrouri de la spanioli,vagoane CFR stiu eu de unde dar nu cumva sa fie produse in Romania.Dece sa dam de lucru muncitorilor romani si dam bani la straini.Pardon scuze de la investitori si produse in Romania nu vine “SPAGA”aferenta

    Reply
    • emilut says:
      August 25, 2021 at 11:38 am

      Tot planul a fost pus la punct de către cei din vest (actuala UE +USR-plus și alții care mai ling clanțele pe acolo). Dezvoltarea României deranja pe mulți și au avut grijă de asta.

      Reply
  7. cet says:
    August 24, 2021 at 6:22 pm

    Doamne, parca-i un dric imens!

    Reply
  8. Uite PSD, ba nu, e USR says:
    August 25, 2021 at 10:39 am

    Multumim Firea, pardon, Fritz.

    Reply
  9. Sss says:
    August 25, 2021 at 12:32 pm

    Eu ma intreb ce tonaj au, cu firobuzele a fost problema. O sa dea vina pe ele ca sunt drumurile proaste.

    Reply
  10. Ovidiu says:
    August 26, 2021 at 1:45 pm

    Nu ne trebuie, prea scumpen si nu sunt fiabile, turci impletea covoare acu 30 de ani, brusc sunt mai buni decat germanii, francezii si americanii ? Nu cred.

    Reply
  11. Cele mai citite știri

    1
    Pace în Orientul Mijlociu, între Israel și Hamas
    2
    Visit Timiș reprezintă Banatul la târgul internațional de turism de la Rimini
    3
    Bombe din al Doilea Război Mondial descoperite în apropierea unei stații de autobuz
    4
    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER
    5
    Focar de pestă porcină africană la Tomnatic
    6
    A început sezonul gripal. Medicii spun că vaccinarea este cea mai bună armă de apărare
    7
    Festivalul TAIFAS revine la Timișoara cu retrospectiva Radu Jude și premiere din cinematografia balcanică
    8
    Vărșăndan vs. Bolojan: Guvernul blochează cultura. Protest al Teatrului German din Timișoara împotriva OUG 52/2025
    9
    „Sub Vălul Siguranței”, instalație realizată de un artist macedonean alături de copii refugiați din Timișoara
    10
    Maria Corina Machado a câștigat Premiul Nobel pentru Pace, premiu râvnit de președintele american Trump

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 6 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER

    Sănătate

    FOTO. Modernizări importante la Secția de Chirurgie Generală a Spitalului Municipal Timișoara

    Sănătate

    Sfaturi online care pot face rău. Ce trebuie să știe părinții despre alergii și astm

    Cinema

    Filmul săptămânii: „Eternity”, care ridică întrebarea: prima dragoste sau viața alături de cel iubit până la bătrânețe?

    Ştiri din Timiș

    Atelier caritabil pentru sprijinirea Ioanei Piroska în lupta cu cancerul, la Timișoara

    Eveniment

    Accident cu două persoane rănite în localitatea Bethausen

    Sănătate

    Ecografia aparatului urinar, metoda rapidă și neinvazivă de depistare a afecțiunilor renale

    Ştiri din Timiș

    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

    Ştiri din Timiș

    Înot gratuit la Timișoara pentru seniori și timișoreni activi
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici