tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Primaria Timisoara vrea sa cumpere minibusuri de peste 1 milion de euro

Primaria Timisoara vrea sa cumpere minibusuri de peste 1 milion de euro

la 3 April 2013 15:04
3 April 2013 15:04
Oficialii Primăriei Timişoara s-au mai documentat între timp şi spun că nu vor să cumpere de fapt microbuze, ci minibusuri, autobuze de dimensiuni reduse. O companie a şi prezentat deja în faţa primăriei, miercuri, un astfel de autobuz de capacitate mică, alături de unul de capacitate medie. Reprezentanţii RATT spun că am avea nevoie de cel puţin zece, care să fie folosite pentru a transporta elevii la şcoală şi restul călătorilor pe liniile secundare.
Scris de A. Strugariu - Oficialii Primăriei Timişoara s-au mai documentat între timp şi spun că nu vor să cumpere de fapt microbuze, ci minibusuri, autobuze de dimensiuni reduse. O companie a şi prezentat deja în faţa primăriei, miercuri, un astfel de autobuz de capacitate mică, alături de unul de capacitate medie. Reprezentanţii RATT spun că am avea nevoie de cel puţin zece, care să fie folosite pentru a transporta elevii la şcoală şi restul călătorilor pe liniile secundare.

Trimite articolul

X

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a vorbit marţi despre intenţia de a achiziţiona astfel de mijloace de transport. Edilul s-a referit la cumpărarea de microbuze, dar miercuri a explicat că este vorba de fapt despre minibusuri, care sunt cam acelaşi lucru, principala diferenţă între ele fiind aceea că într-un minibus călătorii pot sta şi în picioare.

„Vom cumpăra microbuze. Vrem să cumpărăm microbuze – le vom lua probabil pe credit furnizor, vom vedea -, care dimineaţa să ducă elevii la şcoală, când sunt ore de vârf în trafic, după-amiaza să îi ia pe elevi de la şcoală şi să îi ducă acasă, iar între aceste momente de vârf să fie folosite ca mijloace suplimentare pe anumite trasee”, declara, marţi, Robu. Miercuri, edilul a explicat că este vorba despre minibusuri, vorbind şi despre reacţiile pe care le-a stârnit anunţul său – „dacă unii s-au gândit la cine ştie ce microbuze care n-ar avea ce căuta într-un oraş modern”. Tot miercuri, o companie a prezentat două modele de autobuze, de mică şi medie capacitate, în faţa sediului primăriei: un autobuz Mercedes-Benz Sprinter City 65 şi unul Mercedes Citaro.

„Sprinter City 65 este un autobuz urban de mici dimensiuni, se pretează foarte bine pentru transportul de noapte, pentru liniile care fac joncţiunea dintre liniile principale din interiorul unui oraş, pentru zonele cu centre istorice, aşa cum are Timişoara, pentru curse speciale către aeroport. Acoperă acele segmente de transport de mică capacitate, inclusiv transportul şcolarilor. Este făcut în Germania, are şasiul coborât şi respectă normele de transport pentru persoanele cu handicap, are absolut tot ce poate prezenta un autobuz de mari dimensiuni. Cutia este una automată, în 7 trepte, schimbarea treptelor nu se simte, este absolut lin, consumul este undeva la 17-19%, în condiţii de trafic urban cu capacitate maxima şi aer condiţionat. Capacitatea totală de transport este de 30 de persoane, cu tot cu locuri în picioare şi pe scaune. Este modelul pe care noi îl recomandăm Timişoarei. Acest autobuz este proiectat de la zero să fie pentru transportul persoanelor. Valoarea ar fi undeva la 130.000 de euro”, a explicat reprezentantul companiei, Ştefan Weigel. În funcţie de numărul vehiculelor achiziţionate s-ar putea oferi un discount, a precizat acesta.

Directorul Regiei Autonome de Transport Timişoara (RATT), Ioan Goia, spune că, din analizele făcute până acum, ar fi nevoie de cel puţin zece astfel de mijloace de transport, deci vorbim – dacă ne referim la oferta prezentată miercuri – de circa 1,3 milioane euro. Aşa cum declara şi primarul, minibusurile ar urma să fie folosite nu doar pentru transportul elevilor la şcoală, ci şi de către restul călătorilor, pe anumite linii secundare.

„Dimineaţa, la orele de vârf, când elevii pleacă la şcoală, 40-50% din călători sunt elevi care circulă spre şcoli. Deci aproape jumătate din cei ce circulă dimineaţa între 7 şi 8.30 sunt elevi. Am făcut o analiză şi dacă ar fi să asigurăm traseele secundare şi transportul şcolar integrat cel puţin zece ne-ar trebui. Ca să putem asigura liniile secundare, care nu au gradul de încărcare corespunzător liniilor principale, sunt la jumătate din gradul de încărcare, ca număr de călători care se urcă în mijlocul de transport. De exemplu autobuzele de pe liniile 28, 21, linia 13 barat, linia 32, Expres 6. Statistic, noi am făcut o analiză, sunt vreo 30.000 de elevi în Timişoara, din care cel puţin 10.000 deja i-am contorizat noi care circulă cu noi lunar. Aceste minibusuri sunt mai rentabile pentru noi ca gestiune a costurilor pentru că tot consumul, la un autobuz de capacitate mică, se reduce sub jumătate. Dacă noi consumăm 40 de litri la un autobuz cu climă, în condiţii de climatizare, vara, acesta consumă 17 litri la suta de kilometri”, a afirmat Goia.

Directorul RATT a explicat şi care ar fi diferenţa între microbuze şi minibusuri pentru transportul public de persoane.

„Sunt autobuze de mică şi medie capacitate, microbuzele nu permit să se stea în picioare la transportul clasic de persoane, licenţierea ARR se dă în anumite condiţii. Fiind transport urban, în momentul ăsta avem podea coborâtă, condiţiile celelalte de rampă, pe care nu le găsim la microbuze, sunt autobuze de mică capacitate”, a adăugat Goia.

Dacă marţi primarul părea hotărât în privinţa noilor achiziţii, miercuri edilul a afirmat că nu s-a luat încă o decizie clară în acest sens. Oricum, o astfel de investiţie trebuie să fie aprobată întâi de consiliul local – ceea ce nu ar fi o problemă având în vedere componenţa consiliului -, iar pentru cumpărarea minibusurilor trebuie organizată o licitaţie publică.

„Pe noi ne interesează să achiziţionăm microbuze (n.r. – minibusuri) dacă se va dovedi că merită să o facem (…) Urmărim care este situaţia pe piaţă, care sunt ultimele noutăţi, pentru că ne interesează să îmbunătăţim parcul auto al RATT. Dorim, pe de o parte, să asigurăm transportul elevilor la şcoală dimineata şi apoi, după terminarea orelor, înapoi acasă, în condiţii de siguranţă, cu minibusuri în condiţii avantajoase de confort şi de securitate. Am dori să folosim aceste mijloace de transport în comun şi pentru a asigura un răstimp pentru anumite rute care nu au linii de transport în comun pe tot parcursul zilei, respectiv ca mijloace de înlocuire a celor de mari dimensiuni, de exemplu a autobuzelor articulate, pentru intervalele de timp în care nu există suficienţi călători încât să se justifice ca pe linii să circule acele autobuze mari, articulate, cu consum ridicat, cu viteza mică de deplasare şi care încurcă şi traficul în bună măsură”, a declarat, miercuri, Robu.

Noile autobuze de mici dimensiuni ar urma să fie achiziţionate fie prin credit furnizor, fie în regim de leasing, din spusele primarului.

Nu avem bani de tramvaie noi, Primaria Timisoara vrea transport cu microbuzul!

Trimite articolul

X
Taguri:
minibusuri ,
primarie ,
stiri ,
timis online ,
timisoara ,
transport
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Loading... Timișoara. Cum participă arhitectura la transformarea orașului
    2
    Podul Turcului de la Parța nu poate fi demolat. CJT ridică altul
    3
    Interviu cu Radu Trifan, noul manager al Muzeului Satului Bănățean: „Avem o întârziere istorică de câteva decenii în care nu ne-am îmbogățit colecția”
    4
    „Creațiunile lui Prometeu” și magia muzicii de film, în decembrie la Opera Națională Română din Timișoara
    5
    Mircea Cărtărescu, considerat favorit la Premiul Nobel, vine la Festivalul Internațional de Literatură de la Timișoara
    6
    Fii familia de care un copil are nevoie! DGASPC Timiș caută oameni cu suflet mare
    7
    VIDEO. S-a deschis DN 69A, noua legătură dintre Timișoara și autostradă. Primele impresii ale șoferilor
    8
    Idee de weekend. Două festivaluri, o mulțime de savori ale Banatului, la Buziaș și Jamu Mare
    9
    „Am fost la notar” sau „am fost la Tribunal cu o citație”, în topul scuzelor oferite polițiștilor locali de cei care parchează ilegal
    10
    Timișoara se mobilizează pentru siguranța femeilor: manifestație în Piața Libertății

    Cele mai noi știri

    Capitală Culturală

    „Creațiunile lui Prometeu” și magia muzicii de film, în decembrie la Opera Națională Română din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Casa de Cultură din Buziaș găzduiește „Sărbătoarea Crăciunului” și aniversarea a 35 de ani de carieră ai solistului Adrian Stanca

    Capitală Culturală

    Michael Wolf, între Art Deco și modernism: o expoziție dedicată arhitectului bănățean la Muzeul Național de Artă

    Capitală Culturală

    „Meninele din Timișoara”: Tradiția spaniolă întâlnește portul bănățean într-o expoziție inedită

    România

    FOTO. Fritz, împreună cu președintele Nicușor Dan la Paris

    Capitală Culturală

    Teatrul German marchează 55 de ani de carieră ai actriței Ida Jarcsek-Gaza prin premiera spectacolului „Penthesilea. Un recviem”

    Capitală Culturală

    Premiera spectacolului „Kasimir și Karoline” la Teatrul Maghiar din Timișoara: o radiografie a fragilității umane în vremuri de criză

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Încă un pas pentru noul Spital Municipal. Primăria și specialiștii IFC fac ultimele consultări pentru a găsi investitori

    Ştiri din Timiș

    Târg caritabil de Crăciun pentru a ajuta trei copii care suferă de afecțiuni grave

    Eveniment

    Scene șocante la Timișoara. Pompierii au scos din Canalul Bega un om mort
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici