Valoarea estimată a contractului este 22,8 milioane de lei, fără TVA, adică 27,2 milioane de lei sau 5,4 milioane de euro, cu TVA. Ofertele sunt așteptate până pe 28 august, ora 15.
„În baza contractului vor fi furnizate 10 troleibuze electrice noi, cu podea coborâtă, capacitate de minim 80 de călători (dintre care minim 30 pe scaune), cu o lungime de 12 metri în cadrul proiectului «Asigurarea unui transport public local ecologic prin achiziția de troleibuze nepoluante»”, se arată în descrierea achiziției.
Potrivit caietului de sarcini, vehiculele trebuie să aibă „consum redus de energie, sistem de frânare regenerativă, sisteme moderne de siguranță și control (monitorizare video, sistem de frânare automat), si dotări pentru confort (aer condiționat, încălzire, sistem de informare a călătorilor, prize electrice Wi-Fi, GPS și panouri LED)”.
Vă reamintim, proiectul are o finanțare europeană prin Programul Regional Vest 2021 – 2027. Împreună cu cele 10 troleibuze scurte, primăria a mai cerut bani europeni și pentru încă 10 tramvaie și 20 de autobuze, suplimentar față de unitățile deja livrate anii trecuți de Bozankaya, respectiv Karsan.

foto: arhivă/PMT
Timișoara are în desfășurare și un contract pentru troleibuze produse de aceeași firmă Bozankaya. Primul a ajuns deja de la începutul lunii trecute în oraș și va fi scos în circulație după ce va trece de omologare. Săptămâna viitoare urmează să pornească spre Timișoara încă un transport cu cel puțin două bucăți.
În total, este vorba despre opt troleibuze de 12 metri și 25 de troleibuze articulate de 18 metri, pentru care primăria plătește puțin sub 100 de milioane de lei, fără TVA, finanțarea fiind făcută prin PNRR.
Trimite articolul
Xdap, altceva nu sunt in stare astia, doar sa mai cumpere. cate stau degeaba nu conteaza, lasa sa stea in soare/ploaie, ca si cei ce folosesc STPT.
-
Mașina va fi un lux în oraș. Adică exact așa cum trebuie.
Sa inteleg ca, pana nu vor veni aceste troleibuze noi, pe liniile 14 si M14 vor circula tot numai autobuzele acelea vechi?