tion.ro Web analytics

Premieră la Timișoara: Trecere de pietoni în formă de clape de pian, desenată între Catedrală și Filarmonică

De Bogdan Marta

Premieră la Timișoara: Trecere de pietoni în formă de clape de pian, desenată între Catedrală și Filarmonică

foto: arhivă
Timișorenii care au trecut prin centrul orașului au avut parte de o surpriză, în acest weekend. Între Catedrală și Filarmonică a fost desenată o trecere de pietoni în formă de clape de pian.
Scris de Bogdan Marta - Timișorenii care au trecut prin centrul orașului au avut parte de o surpriză, în acest weekend. Între Catedrală și Filarmonică a fost desenată o trecere de pietoni în formă de clape de pian.

Zebrele în formă de claviatură nu sunt o idee nouă. Ele au apărut pentru prima dată în Polonia, la Varșovia, în urmă cu mai bine de zece ani, fiind ideea artistelor Helena Czernek și Klara Jankiewicz, care doreau astfel să marcheze 200 de ani de la nașterea compozitorului și pianistului Frederic Chopin. Din Polonia, însă, ideea zebrelor pian s-a răspândit în lume, astfel de treceri putând fi văzute și la Sibiu sau Chișinău. Iar din acest weekend și la Timișoara.

Traversăm muzical momente mai grele, sau mai ușoare. O facem cu stil … în Timișoara. În ton și semiton pentru pietoni și doar pe clape albe pentru bicicliști”, a explicat, pe pagina sa de Facebook, viceprimarul Dan Diaconu.

Astfel de zebre pian vor apărea și în alte locuri din Timișoara, în special în preajma instituțiilor de cultură care au legătură cu muzica, cum ar fi Opera sau Liceul de Muzică „Ion Vidu”.

[relatedArticles]

51 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Oana says:

    In orice alt loc decat centrul istoric, aceste treceri de pietoni ar fi aratat super.
    Asa a iesit un balci, o chestie de un ridicol extrem- trecerea de pietoni pian intre trotuarele sotron.
    Suntem de un mare penibil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. piste says:

    Arata bine trecerea, mai bine decat o nuca in perete.
    Si ajuta bizonii sa treaca mai bine pe rosu sau peste pietonii / biciclistii aflati pe trecere.
    Felicitari competentilor care au copiat ideea unei treceri de pietoni, dar nu ar copia si numarul de copaci sau de piste de bicicleta calumea din tarile respective.

    • eut says:

      in caz de accident rutier, un avocat bun iti va folosi trecerea asta neconforma cu marcajele rutiere pentru a-si scapa clientul…o sa iti invoce ca tabla indicatoare era dupa copacul netoaletat si nu se vedea iar pe drum de fapt nu e o trecere de pietoni…eu sint tare curios daca politia isi asuma responsibilitatea legala sa aproble asa ceva

      • Toni says:

        ala ar fi un avocat prost! Nu exista trecere se pietoni neconforma! alea care s-au uzat vopseaua de ele sunt neconforme? Indicatorul rultier iti “semnaleaza” o trecere de pietoni!

        • klaus mengele sagt iohanis gott says:

          ok exista semnul care poate fi mascat de acea legal trebuie sa existe marcaj si semn!daca vopseaua este stearsa adminul drumului raspunde penal si da se poate invoca legalitatea unui marcaj rutier care are un stas!la fel indicatorul stop sau cedeaza trecerea au o forma nu pot fi puse oricum!poate duce in eroare de aceea se folosesc stas uri!

  3. Andrei says:

    Sugestie: Locomotiva de muzeu de langa Podul Jiul ar putea fi transformata in “Locomotiva Thomas”. Nu stiu daca e nevoie de drepturi de autor.

    • Marian says:

      Acea locomotiva, lasata in paragina de autoritatile locale, are o valoare istorica!
      De ce vrei sa se transforme intr-un kitsch ?
      Cei din primarie distrug tot ce le ajunge pa mana.

  4. A/A says:

    ca si majoritatea marcajelor din oras, se vor sterge foarte repede … (din poza se vede stratul extrem de subtire) sigur nu e reflectorizanta, sigur e o vopsea mai ieftina decat cea platita de primarie etc etc

  5. pieton says:

    Incet cu pianu pe…scari sau pe zebra. Stiam ca exista o lege a Circulatiei,care avea cupriinse si Semnale,Semne Marcaje etc. Au ajuns poate facultative. Totul este posibil.

  6. Gogu says:

    Interesanta ideea, nu vad nimic rau in asta. O singura intrebare as avea: marcajele rutiere nu trebuie sa respecte niste standarde? De exemplu, niste limite pentru latimea dungii albe, distanta minima intre dungile albe, etc…

  7. cosva says:

    Se vede “deosebit” si “unic in tara” din mertanul condus de Vasile ? Intreb pentru un prieten… 🙂

  8. Anton says:

    Arata bine… dar ESTE LEGALA si respecta legile privind marcajele pe drumurile publice ?

    Pate Chis a facut o alta “surpriza” asa cum a facut cu catargele fara aprobari.

  9. Timisorean says:

    Pam pam, urmatorul scandal si urmatoarele amenzi! Pe drum, in zona de monumente, deci intra in atributiile a 3 institutii: politia rutiera, directia de cultura si inspectia in constructii. Punem pariu ca nu are robu nici un aviz?

  10. Malai says:

    Infractiunea de SEMNALIZARE FALSA ? Inducerea in eroare a participantilor la trafic. Ce este porcaria aia? Trecere de pietoni? Din cate stiu semnele de circulatie sau semnalizarile trebuie sa aiba o anumita forma stabilita prin lege.

    • Nagy Zoltan says:

      @Malai Nu dungile pe jos definesc existenta trecerii de pieton ci semnul pe stalp. Doar in lipsa semnului pe stalp se considera zebra ca marcaj

      • Cetățean says:

        De când au plantat semafoarele au mai dispărut din semne… Sau au venit fomiștii și le-au predat la “fer vechi”…

        • Nagy Zoltan says:

          Daca e semafor, nu e nevoie de semn. Prioritatea e asa: semnalul agentului daca e pe teren, semaforul, semnul de pe stalp, semnul pictat pe jos.

      • pong says:

        Care marcaj nu este legal. Vezi sectiunea marcaje in codul rutier.

  11. Mihai says:

    Sunt curios daca in cazul unui accident pe trecerea asta de pietoni, intre un trecator si un fiu de barosan, daca se considera asta accident pe trecere de pietoni. Se va judeca si hudeca si CCR va zice, functie de cine e vinovatul, ca asa ceva nu este explicit trecere de pietoni si se da “nevinovat” la cel ce a produs accidentul. Trebuie numai o beizadea de pesedist si un pieton nevinovat. si o CCR ca ceea din zilele noasttre.

    Legal, asa ceva nu este trecere de pietoni, ca nu respecta marcajul din lege.

    • stefan says:

      imi imaginez ca esti cel mai fain caracter din grupa de prieteni.
      sau un infect care in scoala generala era cea mai mare laba si azi are 3 copiii si altceva nu stie decat sa alerge dupa copii.
      greu cu evolutia asta.
      daca vedem asa ceva in vestul europei ne place de avem orgasm. la noi in tara nimic nu e binevenit.

      • Mihai says:

        Draga Stefane, multumesc de raspuns.
        Insa sa stii ca in toate ce ai spus , esti pe langa.
        Presupunerile tale te rog sa ti le pastrezi pentru tine. Pentru un om “evoluat” ca tine, precis nu vei avea nici o greutate.
        Inca o data la desenele alea de pe asfalt.
        Alea nu sunt legale, fiindca nu respecta nici o lege, si inca incurca pe participanti.
        Legea este lege, pentru toti. Si daca unii vor sa deseneze (inca) pe strazi, le recomand strazi laturalnice si nu strazi in zone istorice si cu trafic intens. Astea intra in alta categorie. Grupa mare de la Gradi.
        In orice tara civilizata, asa ceva se poate face numai daca ai avizele necesare, cu derogarile necesare, etc. In Varsovia a fost sarbatorita ziua de nastere a lui Chopin si de aia, la nivel local, s-a facut derogare. In Timisoara ce s-a sarbatorit? Fantezia unuia? Nu stiu precis, dar daca a facut Chis, trebuia sau trebuie Robu sa fie de acord. Ori incalcarea legilor sau respectarea legilor, este la buna apreciere si la hatarul unora.
        Si inca sunt multi naufragiati psihic carora le curg balele de placere (sau la orgasm) cand vad asa ceva.
        PS. Sunt mult mai umblat prin lume si am vazut multe si stiu ce inseamna si legea dar si ce se intampla daca nu respecti legile. Prin alte tari, ma refer eu, care sunt mult mai evoluate ca Romania.
        Iti doresc o zi frumoasa si cativa neuroni (activi) in plus.

  12. @Mălai Viteazu says:

    Ai semne de circulație, care te atenționează !!! Ai semafor ! Ai, OCHI !!!!!!

    • klaus mengele sagt iohanis gott says:

      degeaba!legile spun altceva!marcajul rutier si indicaoarele rutiere functioneaza impreuna la trecerea de pietoni lipsa unuia dintre ele poate genera accidente de aceea e indicat sa nu se joace nimeni cu ele!e ca si cand iti rupi masina intr o groapa si tu spui ca ai ochi de ce nu ai ocolit groapa intelegi ma salbaticule!

  13. Ionuț says:

    Sunt născut în Timișoara de 45 ani și m-am săturat de oamenii care comentează negativ orice din oraș.
    Dacă nu face…nu e bine.
    Dacă face, de ce face.
    Dacă face într-un anume fel, de ce nu e ön alt fel.
    Dacă e ön alt fel, de ce nu e ön altă parte.

    Nu credeți că e penibil să tot comentați?

    • pong says:

      Nu e mai penibil decat sa aplauzi orice prostie facuta.

    • tibi says:

      eu cred ca ar trebui sa-ti pui capat vietii. macar ai face ceva

    • Eh says:

      Si timp de 45 de ani nu ati reusit sa iesiti din tara sa vedeti cum arata un oras din vest, macar gen Szeged, Mako, Novi Sad sau Belgrad?
      Sa vedeti cum trebuie sa arate o zona pietonala, cata verdeata este si cum se pune accent pe mersul pe jos sau cu bicicleta?
      Si cum arata o infrastructura in orasele si zonele respective?
      Sau nu este voie sa vedem dezastrul din oras care a ajuns si trebuie doar sa pupam si sa vorbim pozitiv?

    • Bogdan says:

      Nu se putea spune mai bine !

      Toti flotantii ( fara suparare , nu am nimic cu nimeni )au pareri despre cum ar trebuii sa fie si ei sunt in oras de 3-4 ani maxim . Orasu se dezvolta frumos !! Parerea mea! Aproape toti strainii cu care am vorbit apreciaza orasu si oamenii din el .
      S-au facut proiecte in oras ,care ani de zile ,au fost considerate imposibile . Exemplu bun ar fi pasajele .
      Cainii latra ursu trece !

    • Ian says:

      Dumnezeul omule a nenorocit orasul cu pavajele care se vad si in poza. Le=a pus si prin centru. Si tu vi cu bazaconia ca bine ca se face. Ai auzit de expresia? Sa te fereasca al de sus de prostu harnic.

  14. grigore says:

    eroare ! Liniile sunt inspirate de la acordeonu’ lu’ vela-miniteru !

  15. daniela says:

    vai de noi… asa ca sa se uite lumea la vopsea nu sa sevasigure uitanduse in stanga si in dreapta inainte de a trece.. care or fi idiotii de or apribat asa ceva?

  16. tm says:

    Arata foarte bine.

  17. Adi says:

    Uraaa, uraaa, Robu-interlopu’, stima noastra si mandria, azi in Tighisoara, maine-n toata tara!

  18. dacia says:

    bariera sub forma de bagheta de dirijor ii statea in gat lui Lae. Acum, din lipsa de preocupari cu adevarat serioase si benefice pentru acest oras, tractoristul din Bocsig impreuna cu toata adunatura de apaludaci de partid cheltuie banii orasului pe rahaturi de doi bani si pe lucrari fara nici o utilitate, In 2020 inca exista strazi de pamant, fara canalizare iar orasul este fara o centura decenta! Patinoarul de plastic, cazile de baie numite pompos vaporetto, minibusele electrice care nu au functionat un singur minut, sunt tot atatea ctitorii ale martafoiul care se visa tractorist.

  19. Anonim says:

    Intrebare respecta legea circulatiei are autorizatie pentru astfel de lucrari Primaria Timisoara recte SDM ? Ca apoi iar se mira prostul orasului ca el nu a stiut

  20. Adi says:

    Tot ce se intampla rau in orasul Timisoara in ultimii 25 de ani privind sistematizarea circulatiei se datoreaza lui Chis Culita, ca dovada ca nu cunoaste norme elementare de standarde rutiere . Acest marcaj nu este o trecere pentru pietoni,este orice altceva dar nu este un marcaj rutier. Conducatorii auto il pot ignora,deoarece nu a fost predat in scolile de soferi si nu face parte din anexa 1 a codului rutier unde sunt prezentate indicatoarele si marcajele.

    D. Treceri pentru pietoni

    37. Intervalul dintre benzile care marchează trecerea pentru pietoni trebuie să fie cel puțin egal cu lățimea acestor benzi și să nu fie mai mare decît dublul acestei lățimi; lățimea totală a unei benzi și a intervalului dintre benzi trebuie să fie de la 1 m pînă la 1,40 m. Lățimea minimă recomandată a trecerilor pentru pietoni trebuie să fie de 2,5 m pentru drumurile unde viteza este limitată la 60 lunii și de 4 m pentru drumurile unde această limită este mai ridicată sau unde viteza nu este limitată.

    • pion says:

      Stie Culita,ca a absolvit cica Ingineria Sistemelor de circulatie Rutiera numai la forma Invatamant de la foarte mare distanta.(IMD),si poate tine minte cum a promovat examene.

    • Oxigen says:

      Cum sa gandesti ca poti ignora o trecere de pietoni marcata cu indicator si semaforizata pentru ca marcajul de la sol nu corespunde intocmai unui standard dintr-o anexa a unui OUG??? E in mod evident o trecere de pietoni, frumoasa sau nu, e alta poveste.

      • Costel says:

        Pentru că este STANDARD, deci este obligatoriu pentru cei din România.

      • klaus mengele sagt iohanis gott says:

        pentru ca…poate fi ceata poate fi ploaie pot fi conditii in care acel marcaj te ajuta sa observi trecerea!lipsa marcajului legal nu fantezist atrage raspunderea penala a administratorului de drum!cu marcajul rutier nu te joci si nu faci figuri de stil!

        • Oxigen says:

          In concluzie trecerea ramane trecere, nu poate fi ignorata prezenta ei datorita marcajului. Ajutorul de a fi observat vine din natura vopselei cu care e executat, daca vopseaua e conforma e la fel de vizibila ca cea din standard.

  21. Rockefeller says:

    Centrul orasuliu trebuie sa vanda in turism istorie, clasic, genul asta merge intr-un cartier nou cu multi tineri. Jos Robu!

  22. Adi says:

    PentruOxigen {marcat si semnalizat corespunzator}

    Reguli pentru circulația vehiculelor – Intersecții și obligația de a ceda trecerea
    h) pietonului care traversează drumul public, prin loc special amenajat, marcat și semnalizat corespunzător ori la culoarea verde a semaforului destinat lui, atunci când acesta se află pe sensul de mers al vehiculului.

  23. Dani says:

    Cand oameni nu au proiecte mari, fac unele mai mici neinsemnate… ca poate poate scot ochii lumii civilizate…

  24. CITIZEN says:

    atat comentati , era mai bine daca nu facea asta nimic, sa va lase sa va rupeti rotile de la bolizi in magnificile gropi din Timisoara…desi vulpea nu mananca struguri parca, tot zice ca sunt acrii!!!

  25. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Enel: întreruperile de curent din Timișoara și județ în perioada 6 - 10 decembrie

    Ştiri din Timiș

    Franța și Portugalia, în zona roșie pe lista țărilor cu risc epidemiologic crescut

    Ştiri din Timiș

    „Și tu poți fi Socio Claus”. Donează sânge și oferă tichetele copiilor cu dizabilități

    Ştiri din Timiș

    Peste 500 de limitatoare de viteză noi, în fiecare an, pe străzile Timișoarei. Costă peste 20.000 de euro

    Ştiri din Timiș

    Biciclete furate din scara unui bloc din Calea Circumvalațiunii, în Timișoara

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Noul Campus Lenau s-a scumpit și va fi gata prin 2022. Va costa peste 13 milioane de euro

    Ştiri din Timiș

    Rata de infectare cu Covid-19, tot în scădere în județ și la Timișoara

    Sănătate

    Coronavirus, 5 decembrie: 916 cazuri și 78 de decese în România. 123 de infectări în Timiș

    Eveniment

    Marocan rămas blocat pe o insulă a Mureșului, salvat de polițiștii de frontieră din Timiș

    Sănătate

    Atenție la preparatele din carne în perioada sărbătorilor. Sfaturile specialiștilor de la „Babeș” privind trichineloza

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici