tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Podul de Fier din Iosefin a rămas fără garanție, avertizează Viena. Primăria Timișoara nu îl poate repara în 2021

Podul de Fier din Iosefin a rămas fără garanție, avertizează Viena. Primăria Timișoara nu îl poate repara în 2021

De Roxana Deaconescu
la 13 April 2021 11:34 Reactualizat la: 13 April 2021 21:41
20 Comentarii

Podul de Fier din Iosefin a rămas fără garanție, avertizează Viena. Primăria Timișoara nu îl poate repara în 2021

foto: arhivă
13 April 2021 11:34 Reactualizat la: 13 April 2021 21:41
Celebrul Pod de Fier din Iosefin, uitat până acum de toți cei care au ocupat fotoliul de primar al Timișoarei, a ieșit din garanția de 100 de ani. Avertizarea a venit de la primăria din Viena, iar actuala administrație, de la Timișoara, spune că nu se poate repara efectiv anul acesta. Dar vom avea o parte din documentație.
Scris de Roxana Deaconescu - Celebrul Pod de Fier din Iosefin, uitat până acum de toți cei care au ocupat fotoliul de primar al Timișoarei, a ieșit din garanția de 100 de ani. Avertizarea a venit de la primăria din Viena, iar actuala administrație, de la Timișoara, spune că nu se poate repara efectiv anul acesta. Dar vom avea o parte din documentație.

Trimite articolul

X

Primăria Timișoara a primit, nu demult, o scrisoare de la municipalitatea din Viena, care anunța că s-a încheiat garanția de 100 de ani a Podului de Fier din Iosefin, trecut în planul USR PLUS din campania electorală cu intervenții în anul 2021.

„Vrem să facem un plan de reabilitare. Am primit o scrisoare de la primăria din Viena, care ne anunță că garanția de 100 de ani a podului a expirat. În acest an facem un DALI de reabilitare, în vară cel târziu ar trebui să pornim procedura. Momentan suntem într-o procedură de prioritizare a lucrărilor. Podul de Fier este foarte important, pentru că este un pod istoric și este într-o stare destul de proastă”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Documentația pentru Avizarea Lucrărilor de Intervenție are alocată o sumă de 60.000 de lei în proiectul de buget pentru anul 2021, iar conducerea PMT susține că „suma permite și o achiziție directă a serviciilor”, dar nu este stabilit încă dacă se va merge pe această variantă.

Modernizarea Podului de Fier din Iosefin a fost propusă în mai multe rânduri, dar tot ce a reușit vechea administrație a fost să amplaseze niște jardiniere pe el. Inclusiv fostul viceprimar, Traian Stoia, propunea reabilitarea și transformarea în atracție turistică, cu o terasă, dar nu s-a mai concretizat nimic. PMT a cerut inclusiv un aviz de reparație de la Direcția pentru Cultură, în toamna lui 2019, pe baza unor poze.

Potrivit viceprimarului Ruben Lațcău, „dacă documentația se termină repede și se poate face o rectificare, Podul de Fier ar putea fi introdus la execuție. Cert este însă că vrem ca anul acesta să pregătim documentația de reabilitare”.

Podul de Fier din Iosefin a fost asociat cu Gustave Eiffel, cel care a ridicat faimosul turn ce-i poartă numele din Paris. Se spune că podul timișorean s-a făcut după desenele lui, însă nimeni nu a putut confirma această informație până acum. Informațiile de pe internet spun că podul a fost montat în anul 1871 pe locul actualului pod Maria, cel care leagă Cetate de Iosefin. Mai apoi ar fi fost demontat și remontat, în 1916, între str. Ady Endre și str. Andrei Mureșanu. Proiectarea a fost făcută de un inginer din primărie, iar structura metalică a fost făcută la Reșița.

Trimite articolul

X
Taguri:
podul de fier ,
podul iosefin
20 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Shane Diesel says:
    April 13, 2021 at 12:32 pm

    Probabil reabilitarea va fi mai scumpa fata de pretul podului platit acum 100 ani la austrieci.

    Reply
  2. Aperol Spritz says:
    April 13, 2021 at 12:34 pm

    Cunosc poduri care au 2000 ani, care este stress? Podul de fier este doar pietonal, nu este afectat de vibrații, mai tine 500 ani, trebuie doar vopsit și aranjat

    Reply
    • anonimus says:
      April 14, 2021 at 11:48 am

      Aia daca nu are deja rugina.

      Reply
  3. Nica says:
    April 13, 2021 at 12:36 pm

    Vai de steaua primariei.
    Astia nu sunt in stare nici sa-l vopseasca.

    Reply
  4. tibi says:
    April 13, 2021 at 1:14 pm

    podul de fier e inca foarte folosibil. nu are nimeni grija ca s-ar prabusi podul cand treci peste el. E PIETONAL. chiar asta trebuie sa fie prima grija? s-a facut dezinsectia de se agita lumea pentru podul asta?

    Reply
    • Covidiu says:
      April 13, 2021 at 3:54 pm

      de ce spui ca e prima grija? faptul ca ai citit tu acum o stire despre asta pe tion nu inseamna ca e “prima grija”. e una dintre lucrurile care trebuie rezolvate, pur si simplu. si de ce s-ar exclude cu dezinsectia? de ce nu se pot face amandoua?

      Reply
      • tibi says:
        April 13, 2021 at 6:55 pm

        spune-mi tu mie de ce nu se poate face dezinsectia. au fost saptamani la rand fara ploaie si nu s-a facut. deci?

        cat despre urgenta lucrarii, chiar stirea o zice – “iar actuala administrație, de la Timișoara, spune că nu se poate repara efectiv anul acesta. Dar vom avea o parte din documentație.” adica in mintea stiristilor, asta e urgenta, ca parca n-ar fi alte subiecte.

        Reply
  5. Bogdan N says:
    April 13, 2021 at 1:36 pm

    Noroc ca tine vopseaua de acu 100 de ani!

    nici sa il vopseasca nu au fost in stare

    Reply
  6. andrei_itist says:
    April 13, 2021 at 2:06 pm

    aici se vede seriozitatea altor popoare. cum s-a gandit tara Austria, orasul Viena la o constructie DIN ALTA TARA, informand tara si orasul strain despre iesirea din garantie. noi probabil nici nu detinem astfel de informatii despre constructiile proprii. sa nu ne mai miram ca suntem cum suntem.

    Reply
    • Ouch says:
      April 13, 2021 at 3:31 pm

      S-a mai intamplat. In perioada imperiului documentatiile si arhivele erau bine puse la punct.

      Reply
  7. adf says:
    April 13, 2021 at 3:23 pm

    Ce nu este clar?Veneau austriecii si îl faceau în timpul garanției,acum a expirat…100 de ani.Acum vin ai nostrii si costa(pot sa-si facă prețurile).PRIMAREEEEE.TREZESTETE SI APUCATE DE LUCRU! Râde robu de voi🤡🤡🤡🤡🤡🤡

    Reply
    • Aperol Spritz says:
      April 13, 2021 at 4:57 pm

      Am primit email de la Traian că un pod din Roma a ieșit din garanție de aproape 2000 ani…

      Reply
    • tibi says:
      April 13, 2021 at 6:56 pm

      rade robulache, dar rade doar pentru ca e senil si dezaxat.

      Reply
  8. Anti_vir says:
    April 13, 2021 at 3:56 pm

    In primul rand sa mute jardinierle de pe pod ca sa nu mai fie solicitata structura.

    Reply
    • Tica says:
      April 13, 2021 at 5:35 pm

      Corect!
      Daca sunt 30 de jardiniere la 100Kg bucata se va reduce cu 3 tone sarcina pe pod!!!

      Reply
  9. Dan A. says:
    April 13, 2021 at 5:18 pm

    1) Podul a fost construit in 1870-1871 pentru tramvaie, facea legatura intre Cetate si Iosefing (prin Piata Maria). Dupa introducerea tramvaiului electric in 1899 se pune problema inlocuirii cu unul mai solid. In 1913 a fost demontat si elementele sale lasate de-a lungul Begai pana in 1917, din lipsa de bani din cauza razboiului. In 1917 e montat in locul actual. Ar fi trebuit sa fie un pod pentru trafic rutier, dar locuitorii din zona s-au opus pentru ca rampele ar fi “ingropat” spatiul din fata caselor.
    2) Jardinierele de beton au fost probabil puse de Robu, care a vazut doar aspectul estetic, ca la poarta de pe Lugojului, chestiunile tehnice nu i-au stat niciodata in calea ideilor sale (sa nu uitam palmierii din orasul tropical Timisoara).

    Reply
  10. iulia1990 says:
    April 13, 2021 at 11:10 pm

    Expertiza se poate face in Timisoara

    Domn profesor academician Dubina impreuna cu colectivul de la Contructii Metalice pot face

    Dar nu se vrea … Stim si cunoastem

    Mita pe la Iasi sau la Ploiesti sau la Brasov orase fara poduri metalice

    Acolo se face expertiza

    Totul se fura si se minte

    Deci ce facem cu acest monument ??

    Nimic ca si la Casa Muhle

    Reply
  11. Urinel says:
    April 13, 2021 at 11:56 pm

    Domenicu’, băi tati, am eu nişte fraţi care-l rezolvă-ntr-o noapte, moşule! Trimite numa garda să caute hoţi dă zăpadă prin Pădurea Verde ca să nu ne disturbeze şi până dimineaţă nu mai rămâne bucată dă fer din el, să moară mama lu’ Ştefan ăl Mare!

    Reply
    • Kalașnikov says:
      April 15, 2021 at 8:36 pm

      Completare : sa le spunem – austriecilor-

      Reply
  12. Kalașnikov says:
    April 15, 2021 at 8:32 pm

    Poate ca nu ar fi tocmai rău dacă le-am spune să și-l ia. Sigur le-ar fi bun să-l monteze pe la ei pe undeva.

    Reply
  13. Cele mai citite știri

    1
    „Orașele viitorului”, la Timișoara. Despre ce se va vorbi în cadrul conferinței
    2
    Operațiune de sabotaj instrumentată de Rusia pe teritoriul României, dejucată de SRI
    3
    UPDATE. Un bloc de locuințe s-a prăbușit parțial în București după o explozie
    4
    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara
    5
    CFR suspendă peste 10 trenuri care pleacă de la și spre Timișoara. Se pierd legături cu Oradea, Satu Mare și Baia Mare
    6
    „Vestul adevărat”, cel mai nou spectacol al Teatrului Național Timișoara
    7
    VIDEO. Deșeurile timișenilor, trimise de azi în județul Hunedoara
    8
    Trei noi „Visiting Professors”, după ultima zi a PneumoClinicsTM
    9
    PROGRAM. Cannes ajunge la Timișoara. Încep proiecțiile celor mai apreciate filme de la festivalul francez
    10
    A modificat sau nu primăria „culoarul verde” de pe Take Ionescu? Lațcău vorbește despre fake-news

    Cele mai noi știri

    Capitală Culturală

    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara

    Eveniment

    UPDATE. Scăpări de gaz în Lugoj: intervenție a pompierilor și evacuări în zona Filaret Barbu

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Spiritul Crăciunului pe două roți. Motocicliștii din Timiș marchează 20 de ani de fapte bune printr-o paradă caritabilă

    Ştiri din Timiș

    Mișcare pentru speranță. Clasă de Pilates caritabilă în sprijinul lui Reli, diagnosticată cu cancer

    Eveniment

    Carambol într-o intersecție din Timișoara. O femeie a fost rănită

    Capitală Culturală

    Un Crăciun mai bun pentru copiii în nevoie. Târg caritabil la Iulius Town Timișoara

    Ştiri din Timiș

    25 de microbuze școlare ecologice pentru primării și școli speciale, aprobate de Consiliul Județean Timiș

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Amintiri, eroism și lecții pentru prezent. Timișoara comemorează 36 de ani de la Revoluția din Decembrie 1989

    Mapamond

    Comisie internațională pentru despăgubiri: peste 50 de țări sprijină compensarea pagubelor cauzate de Rusia în Ucraina

    Capitală Culturală

    Un „blind date” literar la Timișoara. Clubul de carte InEdu sărbătorește Crăciunul
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici