tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Noi discuții între minister și primărie pe tema căii ferate care va traversa Timișoara

Noi discuții între minister și primărie pe tema căii ferate care va traversa Timișoara

De Cristian Mîrț
la 1 September 2023 17:56
8 Comentarii

Noi discuții între minister și primărie pe tema căii ferate care va traversa Timișoara

foto: Facebook/Sorin Grindeanu
1 September 2023 17:56
Vineri, 1 septembrie, într-o nouă deplasare la Timișoara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu s-a întâlnit cu reprezentanții Primăriei Timișoara pentru a discuta subiectul modernizării căii ferate Timișoara Est – Ronaț Triaj, obiectiv cu ceva întârzieri la proiectare.
Scris de Cristian Mîrț - Vineri, 1 septembrie, într-o nouă deplasare la Timișoara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu s-a întâlnit cu reprezentanții Primăriei Timișoara pentru a discuta subiectul modernizării căii ferate Timișoara Est – Ronaț Triaj, obiectiv cu ceva întârzieri la proiectare.

Trimite articolul

X

Pe de o parte, înainte de întâlnire, ministrul Sorin Grindeanu îi acuză pe reprezentanții Primăriei Timișoara că întârzie cu acordarea avizelor necesare. Teoretic, potrivit contractului semnat în noiembrie 2022, proiectarea sectorului Timișoara Est – Ronaț Triaj, parte a proiectului mai mare de reabilitare a căii ferate Caransebeș – Arad, ar fi trebuit să dureze șase luni. Același contrat, în valoare de 300 de milioane de euro, prevede și un termen de 36 de luni pentru execuție. Teoretic, Din cauza acestei întârzieri, cu motive discutate nu o dată în ultimele luni, s-a organizat și întâlnirea de vineri.

„Întâlnirea pe care o am cu primarul și echipa acestuia – arhitectul-șef și alți responsabili –, pe de o parte, și, pe de altă parte, Ministerul Transporturilor, este legată de proiectul feroviar care traversează Timișoara, care în acest moment nu are toate agreementurile de la primărie. Am ajuns în situația pe care nu mi-o doream, și anume, să fie ultimul proiect care primește aviz. (…) Sper să ajungem la o înțelegere astfel încât să se primească avizele de la primărie, avize pe care le-a mai dat o dată, în trecut. Acest proiect a fost avizat în trecut. E adevărat, era altă administrație, dar… știți cum e. Am fost și cu Szijjarto (ministrul maghiar de Externe – n.r.) mai înainte să îi arăt holul (CJT-ului – n.r.), e plin de foști președinți. (…) Eu îmi doresc să depășim aceste blocaje. Ar fi păcat, vă spun sincer. Ar fi păcat să pierdem o investiție importantă. Cred că este cea mai mare investiție din Timișoara de după revoluție. Vorbim de 300 de milioane de euro!”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.

Nemulțumirile primăriei

În urma întâlnirii purtate cu ministrul Sorin Grindeanu, viceprimarul Ruben Lațcău a explicat, încă o dată, că există câteva propuneri punctuale cu care primăria nu este de acord. Este vorba de câteva propuneri care mai mult ar încurca traficul rutier. De exemplu, pe strada Gheorghe Adam din zona UMT sau pe strada Radu de la Afumați din Ronaț.

„Autorizația de construcție pentru acest proiect o emite Ministerul Transporturilor, nu primăria. Primăria – ca și consiliul județean –, în mod evident, emite niște avize către antreprenor vizavi de intervențiile punctuale pe care le are. (…) Sunt unele soluții propuse de către proiectant, care sunt soluții improprii, care vor crea mai multe probleme decât vor rezolva prin modul în care au fost ele propuse. Vă aduc aminte că acest proiect este extrem de mare. Ne dorim să se facă. Calea ferată trebuie să fie reabilitată, gara trebuie să fie reabilitată și salutăm inițiativa prim-ministrului Grindeanu de a împinge în față aceste proiecte, dar ele trebuie să fie gândite în așa fel încât și peste 5 ani, și peste 10 ani, și peste 15 ani să ne bucurăm de ele (…)

De exemplu, cum e pe Gheorghe Adam. Efectiv, este o propunere în care, practic, bulevardul acesta de 4 benzi, inelul IV, se îngustează la o bandă pe sens la – deci două benzi – pe o bucată de niște zeci de metri. Am fi avut o gâtuire care ar fi blocat până la urmă, inclusiv intersecția de pe Calea Lugojului. Evident că noi nu putem să acceptăm o astfel de soluție și (…) și ministrul Grindeanu este în întregime de acord cu noi și i-a cerut proiectantului să vină cu o soluție care să rezolve această situație. (…)

Am avut situații, de exemplu la (strada – n.r.) Radu de la Afumați, unde primăria, deși a dorit să mute acel pasaj pe C.A. Rosetti, am înțeles limitările pe care le are CFR-ul, atât ca și timp, cât și ca și finanțare. Am acceptat să fie acel pasaj pe Radu de la afumați, chiar dacă creează anumite probleme, dar pasajul pe care proiectantul WeBuild l-a propus primăriei în comisia de circulație nu asigură relații de stânga-dreapta dincolo de calea ferată. Ba mai mult de atât, vine cu un drum de patru metri cu două benzi pe sens. Eu nu știu cum se pot face două benzi pe sens pe un drum de patru metri, că nu încap două mașini mai mari, una pe lângă alta. Noi nu putem să le aprobăm în felul acesta. În mod evident, noi nefiind beneficiar, nu putem să dăm decât avize pe soluții de trafic, dar dacă acele soluții de trafic nu respectă normativele legale, noi nu avem cum să le avizăm”, a declarat, în urma întâlnirii, viceprimarul Ruben Lațcău.

Concluziile întâlnirii de vineri vor fi trase de abia joia viitoare, la o nouă întâlnire între reprezentanții primăriei și cei ai ministerului, care de această dată va avea loc la București, la sediul CFR Infrastructură. Până atunci, antreprenorul și-a luat angajamentul să vină cu noi propuneri la problemele ridicate de primărie și acceptate de CFR.

Linia de cale ferată Caransebeș-Arad

Vă amintim, reabilitarea linii de cale ferată Caransebeș – Arad este împărțită în patru sectoare. Timișoara Est – Ronaț Triaj este, teoretic, al treilea. Primul este Caransebeș – Lugoj, al doilea este Lugoj – Timișoara, iar ultimul este Ronaț Triaj – Arad. Cele patru sectoare au fost împărțite în două licitații de proiectare și execuție, lansate în 2021, cu câte două loturi fiecare. Valoarea totală a contractelor este de aproximativ nouă miliarde de lei, cu TVA. Doar pentru primul sector încă există probleme cu contestațiile, în rest celelalte sunt, teoretic, în desfășurare.

Pe lotul 2, Lugoj – Timișoara, câștigătoare a fost desemnată oferta de 1,9 miliarde de lei a celor de FCC Construccion SA. Pe lotul 3, Timișoara Est – Ronaț Triaj, și lotul 4, Ronaț Triaj – Arad, lucrează WeBuild, pe contracte în valoare de 1,4, respectiv 2,4 miliarde de lei. Lotul 1, Caransebeș – Lugoj, cel cu contestațiile, are de asemenea o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei, toate valorile fiind fără TVA.

Pe aceeași temă:

Proiectul de 300 de milioane de euro pentru linia ferată Timișoara Est – Ronaț Triaj, blocat în faza de „discuții”

FOTO. Trenurile vor opri în apropiere de Iulius Town. Proiect gigantic al CFR cu bani din PNRR

Trimite articolul

X
Taguri:
cale ferata ,
timisoara ronat
8 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Ronaț says:
    September 1, 2023 at 8:10 pm

    Sunt de acord cu amendamentul Primăriei în ceea ce privește pasajul superior care leagă strada Radu de la Afumați cu strada Comoarei, referitor la lățimea pasajului, în privința mea minim 3 metri pe sens și rotoare, dar și onor Primăria Timișoara se gândește ca această descărcare a pasajului, se va face în partea străzii Comoarei, pe o stradă cu o lâțime de 3,5 metri? În această zonă cu un potențial maxim de dezvoltare imobiliară după construcția pasajului, ar trebui regândită descărcarea pasajului pe o artera nou construită din care ar trebui să se facă legături cu celelalte străzi existente în zonă (cu aceași lățime de 3.5 m, 1.75 m pe sens). Primăria Timișoarei să se ocupe de un plan zonal care să vină în concordanța cu secolul 21, sau…..

    Reply
  2. Bpc says:
    September 2, 2023 at 10:37 am

    Scoateți gara din oraș, una noua lângă aeroport și de acolo tramvai până în centrul orașului și la gara de nord și gata

    Reply
    • Euy says:
      September 2, 2023 at 4:28 pm

      @Bpc, ar fi ceva prea occidental pentru mintile mioritice. La noi trebuie ceva improvizat, inapoiat ca “merge si asa”.

      Reply
      • flo_tm says:
        September 2, 2023 at 8:53 pm

        Băi occidentalilor, în toate orașele mari ale Europei, gara feroviară se află cât mai aproape de cetățean, dacă nu chiar central. Dar na, ce să vezi ne dăm cu părerea toți habarniștii. Acum suntem mari specialiști și în transporturi publice.

        Reply
        • afilon says:
          September 3, 2023 at 11:45 am

          Da BA, asa e, in Paris gara e in holul Louvre-ului iar la Berlin tocmai au bagat sine pe Unter den Linden!

          Reply
  3. sinele paralele se intersecteaza la infinit says:
    September 2, 2023 at 4:39 pm

    Din nou Grindeanu – Vichend la TimisoaraI Cat patriotism local poseda dansul, cu un pahar cu vin!

    Reply
    • antiVrajeāla says:
      September 2, 2023 at 5:52 pm

      daca ar veni cu trenul, ar fi bine, as zice sa vina zilnic.

      Reply
  4. Dima says:
    September 4, 2023 at 1:10 am

    Să nu desființeze nicio trecere la nivel existentă, oricum trenurile în zona orașului nu vor circula cu 160 km/h. Ce au cu bariera de la Jumbo? Dar cu traversarea de pe Avram Imbroane (lângă noul ștrand Amazonia)?
    Adică în estul orașului de la centură pâna la Baader va mai rămâne doar un singur punct de traversare a liniei de tren – viitorul pasaj de pe Gheorghe Adam? Pe bune?!

    Reply
  5. Cele mai citite știri

    1
    Comercianții de flori, coronițe și candele sunt așteptați să depună cereri dacă vor să vândă de Ziua Morților în Timișoara
    2
    Campanie gratuită de colectare a deșeurilor vegetale în comuna Giroc
    3
    Primăria Lugoj cere respect în spațiul public online: „Dialogul civilizat este obligatoriu”
    4
    Percheziții la Timișoara într-un dosar de evaziune fiscală cu un prejudiciu de peste 30 de milioane de lei
    5
    Cincisprezece biciclete electrice pentru comunitate, prin apelul „Urban eRiders”
    6
    Raport Salvați Copiii: Sărăcia în rândul copiilor din România „costă” economia peste o treime din PIB
    7
    PROGRAM. „FestteamArt” 2025 marchează 25 de ani de prietenie teatrală între Lugoj și Corinthos
    8
    Doi bărbați au fost reținuți în cazul crimei din Ciacova. Și-au bătut prietenul și i-au dat foc
    9
    Delegație din Republica Moldova, în vizită oficială la Timișoara. A învățat cum să atragă fonduri europene
    10
    Ministerul Sănătății: Serviciile de prevenție sunt gratuite pentru toți românii, indiferent de asigurare

    Cele mai noi știri

    Lugoj

    Primăria Lugoj cere respect în spațiul public online: „Dialogul civilizat este obligatoriu”

    Eveniment

    Incendiu la o afumătoare din Mașloc, stins la timp de pompieri

    Eveniment

    Incendiu matinal la Șemlacu Mare. O cameră a fost cuprinsă de flăcări, iar pompierii au intervenit rapid

    Ştiri din Timiș

    Concordat vs. insolvență. Există prevenție și pentru companii?

    Horoscop

    Lună Plină în Gemeni, în 5 decembrie

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 5 decembrie

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 5 decembrie 2025, în Timișoara?

    România

    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului

    Ştiri din Timiș

    CJ Timiș și Eco Serv blochează predarea activității de tratare a levigatului și solicită oprirea ilegală a unei activități critice pentru protecția mediului

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara primește fonduri europene pentru regenerarea urbană a Pieței Mocioni
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici