Intervențiile fac parte din proiectul de „reparații capitale” care sunt realizate, de la finalul lunii mai, prin Societatea Drumuri Municipale.
„Pe Bulevardul Liviu Rebreanu trec, în medie, 13.000–14.000 de mașini pe zi, iar în mai multe zone se creează blocaje. Rezolvăm prin lărgirea unor intersecții, precum cea cu Calea Martirilor, extinderea benzilor de viraj și amenajarea unor locuri de parcare. Am prevăzut și măsuri pentru pietoni: eliberăm trotuarul pe un tronson sufocat de mașini parcate și adăugăm o zonă verde. Sunt intervenții punctuale, dar cu efect imediat în trafic”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Modificările
Pe de o parte, vor fi modificate benzi de încadrare. La intersecția cu Calea Martirilor, în direcția de mers spre Calea Șagului, va fi amenajată o nouă bandă de încadrare, astfel încât să fie patru în total: două pentru viraj la stânga spre Martirilor, o bandă pentru înainte și o bandă pentru înainte-dreapta. Măsura implică și eliminarea unor locuri de parcare, precum și desființarea unei suprafețe mici de spațiu verde.
Va mai fi extinsă și o bandă de încadrare pentru virajul la stânga spre Aleea Sănătății. Pe sensul spre Calea Șagului, vizavi de Spitalul Județean, pentru a reduce blocajele de pe prima bandă de către mașinile care intră în benzinărie, câteva locuri de parcare vor fi reconfigurate din format spic în locuri paralele cu trotuarul, astfel încât să fie amenajată o bandă suplimentară pentru intrarea în benzinărie.
Altfel, pentru pietoni, la intersecția cu strada Salcâmilor vor fi desființate locurile de parcare, urmând să fie amenajată o nouă parcare cu aproximativ 20 de locuri, care va asigura și legătura rutieră între bulevard și strada Intrarea Sepia, precum și acces auto pentru riverani.
Vă amintim, bulevardul Liviu Rebreanu a intrat în „reparații capitale” spre sfârșitul lunii mai. În primă fază, între intersecțiile cu Drubeta și Brâncoveanu, iar de vreo două săptămâni și pe alt tronson, între sensul de la AEM și Spitalul Județean. De amintit, Lațcău s-a plâns că, din cauza companiei de gaz, lucrările ar fi întârziate.
Trimite articolul
XReparatii capitale pe naiba. Reparatii capitale ar fi trebuit sa includa:
– pasaje pietonale la intersectia cu BD Soarelui, str. ARIES, Calea Martirilor, Drubeta.
Ar fi trebuit sa includa expropierea casei de pe colt Drobeta cu Rebreanu, si organizarea unei devieri spre dreapta, evitand statul la semafor. Ar fi trebuit sa organizeze de pe Drubeta la stanga prin statia de tramvai. Dar, cel mai important pasaje subterane pietonale la Aries si Martirilor.
La fel, expropierea casei de pe colt la Rebreanu cu Brancoveanu (spre dreapta) pentru selectia evitand semaforul (sau 2, sau 3)
Ar fi putut muta tramvaiul in subteran de la Bd Sudului pana dupa Drubeta.
Pomi mari pe margine udne se poate, pentru atenuarea caniculei incredibile de pe o mare parte a lungimii bulevardului.
Ar mai fi putut aduce si pasaj subteran pt virarea la stanga de pe Sudului pe Rebreanu, si organizarea unei selectii la dreapta evitand semaforul de pe Rebreanu pe Sudului.
Toate astea ar fi putut fi incluse inca in proiectul original, daca guvernul ar fi permis alocarea banilor respectivi primariei.
-
stai asa, reparatia capitala ar trebui sa includa constructia de pasaje?
daca am o masina, si ii fac reparatii capitale, inseamna ca imi cumpar alta? :))))
Un papagal vicele asta….
Sa mearga sa vada cum se trece Rebreanul de la Mc Donads la Judetean, stai la doua semafoare si trebuie sa alergi pe trecere ca sa nu prinzi rosu. Cei mai in varsta si bolnavi abia ajung pana la mijlocul stazii.
mai lasati masinile acasa!