Cum a fost primul an de IKEA Timișoara?
Dacă aș putea rezuma primul nostru an în câteva cuvinte, acestea ar fi: experiență remarcabilă pentru clienți, spirit puternic de lucru în echipă și implicare continuă în comunitate. Sunt foarte mândră de ceea ce am realizat – în fiecare zi, magazinul și-a ținut promisiunea și a oferit clienților o experiență IKEA ireproșabilă, acces mai ușor la cele mai îndrăgite produse ale brandului, precum și servicii de planificare în magazin și online care sprijină clienții în crearea soluțiilor de amenajare a locuinței.
Dedicarea și angajamentul nostru au dus la rezultate foarte bune: o reacție pozitivă din partea clienților noștri din Timișoara și din regiune. Peste 1 milion de vizitatori ne-au trecut pragul în primele 12 luni și au fost vândute peste 4 milioane de produse. Vedem niște cifre îmbucurătoare, însă aș dori să subliniez povestea din spatele lor: eficiența și spiritul de echipă al colegilor noștri au fost remarcabile.
Cine sunt clienții dumneavoastră obișnuiți?
IKEA este cunoscută pentru o mare varietate de soluții de amenajare a locuinței bine concepute, funcționale, durabile și sustenabile și la prețuri accesibile. Acest lucru se reflectă și în tipurile de clienți, deoarece fiecare poate găsi ceva care să răspundă nevoilor sale. Am fost vizitați de o mare varietate de clienți, majoritatea din județul Timiș, dar și din regiuni mai îndepărtate, precum Brașov și chiar Maramureș. Au fost, în principal, familii care caută produse de casă și decorațiuni la prețuri accesibile, oameni pasionați de design interior și cei care caută produse sustenabile pentru casă.
De asemenea, există un lucru care diferențiază magazinul nostru de altele din România – mai mulți clienți tineri. Sunt foarte fericită când văd că IKEA este alegerea lor în a achiziționa produse de casă pentru locul pe care îl numesc acasă. Mai mult decât atât, 1 din 5 timișoreni ne-au cotat drept magazinul preferat de articole pentru casă și decorațiuni, ajungând astfel la 68.000 de noi membri ai IKEA Family care s-au înscris în programul nostru de loialitate în primul nostru an aici.
Sunteți unul dintre principalii angajatori de retail din zonă, ce ne puteți spune despre mediul de lucru?
Evenimentele zilnice de acasă, din societate sau de la locul de muncă pot pune presiune pe angajați și pe bunăstarea lor. La fel ca restul industriei de retail, în urmă cu câțiva ani, ne confruntam la nivel global cu un ritm rapid de înlocuire a angajaților, în urma pandemiei. Cu toate acestea, am depus eforturi considerabile, pentru fiecare piață în parte, pentru a reduce această fluctuație, concentrându-ne pe lucrurile care erau cele mai importante pentru angajați: mai multă flexibilitate, integrarea noilor tehnologii, simplificarea fluxurilor de lucru și remunerarea. În plus, mediul nostru de lucru încurajează dezvoltarea personală și profesională, iar noi apreciem foarte mult feedback-ul deschis și acordăm prioritate bunăstării colegilor noștri.
Mă mândresc cu faptul că la IKEA Timișoara avem niște colegi extraordinari. Rezultatele la un de la deschidere sunt strâns legate de munca lor asiduă și de spiritul de echipă. Ei sunt dedicați și creativi și cred în viziunea IKEA de a crea o viață mai bună pentru cât mai mulți oameni. Echipele noastre se remarcă nu numai prin excelență profesională, ci și prin diversitatea lor deosebită. Provenind din diverse colțuri ale lumii, cu până la 11 naționalități, membrii echipei noastre multinaționale reflectă diversitatea IKEA și a multiculturalității specifice Banatului. Iar partea cea mai bună este că împărtășim aceleași valori: avem o dorință puternică de a învăța, ne străduim constant să facem lucrurile mai bine, apreciem simplitatea și bunul simț și suntem hotărâți să fim un exemplu demn de urmat.
Ce ne puteți spune despre sustenabilitate, ați reușit să implementați strategia companiei și acțiuni concrete în Timișoara?
Avem o mulțime de motive să fim mândri când vine vorba de sustenabilitate, deoarece IKEA Timișoara a fost desemnat ca cel mai sustenabil magazin IKEA din Europa de Sud-Est. Aici au fost implementate cele mai înalte standarde de construcție inovatoare și sustenabile, precum și importante principii operaționale de afaceri, în conformitate cu ambițiile IKEA de a atinge nivelul zero deșeuri, emisii reduse de carbon, de a fi un vecin bun și un loc minunat de muncă.
IKEA Timișoara funcționează cu energie regenerabilă, fiind dotat cu 1.750 de panouri fotovoltaice care generează 700 kW de electricitate. În plus, 40% din apa necesară pentru igienizarea toaletelor și irigare este asigurată de apa de ploaie colectată. Necesarul în ceea ce privește răcirea, încălzirea și ventilația este asigurat în proporție de 100% de pompe de căldură. Pentru noi, deșeurile sunt o resursă valoroasă, așa că reciclăm aproape totul, de la lemn la plastic și sticlă. În prezent, avem 39 de fracțiuni de reciclare și ne propunem o rată generală de reciclare de cel puțin 90%.
În plus, în Timișoara avem prima grădină IKEA auto-sustenabilă certificată pentru biodiversitate. În cei 1.600 m2 ai săi, grădina conține mai multe plante care sunt indigene regiunii și se adaptează bine la solul local. Atunci când sunt plantate sau semănate împreună, acestea creează un nou ecosistem în care se vor dezvolta insecte și alte plante care vor servi apoi drept hrană pentru păsări și animale mici.
La ce ne putem aștepta în continuare de la IKEA?
Dorim să rămânem fideli misiunii noastre și să oferim cât mai multor oameni opțiuni creative, moderne și accesibile pentru soluții de amenajare a locuinței. Conștienți de climatul economic actual și de creșterea costurilor de trai, în cursul anului fiscal trecut am făcut investiții substanțiale în stabilizarea și chiar reducerea prețurilor. Obiectivul nostru este de a reveni la nivelurile pre-pandemice, ajustate în funcție de inflație, pentru produsele cel mai îndrăgite de către clienți.
Privind lucrurile dintr-o perspectivă mai amplă, avem o strategie solidă de dezvoltare, iar România este o piață importantă pentru IKEA. În paralel cu gestionarea celor trei magazine din România, dezvoltăm noi formate pentru a ne aduce gama mai aproape de clienții noștri. Anul acesta am deschis primul nostru studio de planificare și comandă din România, în Constanța. Ofertele noastre din PAOP includ servicii de planificare personalizate, asistență de specialitate în selectarea și comanda soluțiilor de amenajare și a produselor noastre, o gamă limitată de produse care poate fi achiziționată direct din locație, precum și servicii de asamblare și livrare. Toate acestea cu scopul de a simplifica și îmbunătăți experiența de cumpărare a clienților și de a-i ajuta să-și creeze o viață mai bună acasă.
(2819)
Citiți principiile noastre de moderare aici!