tion.ro Web analytics

Gratuitățile STPT, luate la puricat. Fritz: Plătim foarte multe subvenții fără un beneficiu clar, calitatea a scăzut

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:

Gratuitățile STPT, luate la puricat. Fritz: Plătim foarte multe subvenții fără un beneficiu clar, calitatea a scăzut

foto: arhivă
Reactualizat la:
Zeci de mii de călători beneficiază de gratuități la transportul public, iar primăria plătește o subvenție anuală cam de 20 de milioane de euro. Circulă gratuit pensionarii, elevii, dar și alte categorii, însă de anul acesta se schimbă lucrurile. Primarul Fritz vrea modificări, „pentru că nu este sustenabil”.
Scris de Roxana Deaconescu - Zeci de mii de călători beneficiază de gratuități la transportul public, iar primăria plătește o subvenție anuală cam de 20 de milioane de euro. Circulă gratuit pensionarii, elevii, dar și alte categorii, însă de anul acesta se schimbă lucrurile. Primarul Fritz vrea modificări, „pentru că nu este sustenabil”.

Cu tramvaiele și alte mijloace de transport în comun din Timișoara circulă gratuit pensionarii, elevii, preșcolarii, revoluționarii, angajați de la diverse ONG-uri din oraș sau structuri ale primăriei, cetățenii de onoare ai orașului. Există și alte categorii care primesc reduceri la călătoriile cu transportul public, cum ar fi studenții – 50% și donatorii de sânge sau plasmă – 50%. Sunt avute în vedere la gratuități și persoanele cu handicap, pentru care primăria și STPT au înființat o linie de transport gratuită, cu mijloace de transport dedicate.

Numai că toate aceste gratuități s-au înmulțit de la an la an, în vreme ce prețurile la bilete și abonamente n-au suferit mari modificări. Au crescut și costurile, așa că s-a mărit și subvenția pe care primăria o dă către societatea de transport ca să acopere toate aceste gratuități. De exemplu, în 2018, conform bugetului STPT, subvenția era de 20 de milioane de EURO.

Anul 2021 vine cu modificări serioase. Primarul Dominic Fritz vrea să înceapă totul cu o analiză și să regândească gratuitățile STPT. El spune că a constatat deja că au crescut costurile în timp ce calitatea serviciilor a scăzut.

„E clar că acolo vor urma schimbări, eu am multe întrebări despre cum funcționează subvenționarea, care este pe abonament, nu pe călătorie, un abonament poate să fie și unul fictiv. Acolo, cu siguranță, urmează modificări. E clar că anumite categorii sociale din Timișoara vor beneficia și în viitor de o susținere din partea primăriei, dar cum și în ce sistem este vorba despre un pachet întreg pe care o să-l prezentăm. Cu siguranță nu va rămâne așa cum este, pentru că nu este sustenabil. Costurile au crescut foarte mult, tarifele au rămas la fel, orașul plătește foarte multe subvenții fără să fie un beneficiu clar, calitatea a scăzut”, a explicat, pentru TION, primarul Timișoarei.

Tarifele STPT s-au scumpit ultima dată în 2018, de la 2 lei la 2,5 lei, după ce vreme de opt ani nu au suferit modificări. Numai că atunci nu a fost scumpit și abonamentul general, de 93 de lei, care e neschimbat din anul 2009, adică de 12 ani. Prin comparație, un abonament general valabil o lună, în Cluj, este de 138 de lei.

89 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Bugetar says:

    Am zis eu ca in scurt timp il vom regreta pe Domnul Robu….o sa fie pelerinaj la casa Domniei Sale, o sa vedeti….sa il rugam sa revina inapoi

    • Helmuth says:

      Chiar că… De când a venit a început cu ” nu sunt bani”, și cu placa asta o duce.

      Oare primarii din Germania tot asa procedează sau caută să-și dezvolte orașul unde au fost aleși?

      Sa spui că nu sunt bani, oricine poate să spună placa asta. Dacă asa crede el ca face un primar, se inseala amarnic.

      • Johan Neamtu says:

        Da, clar, primarii din Germania vin cu bani de acasa si rezolva tot ce au stricat cei dinaintea lor! Sa va trimiti servetele ca sa il plangeti pe Robica in continuare?

        • desteptarea! says:

          ar trebui aplicata aceeasi viziune si la nivel national, mai ales in materie de pensii speciale(de serviciu)! si nimeni nu mai iese la pensii speciale la 45-50 de ani! TOTI PE CONTRIBUTIVITATE! usr este obligat sa faca asta! mai alesca a fost tema principala in campanie! sa nu cumva sa nu faca asta, ca la urmatoarelke alegeri nu vor mai intra in parlament!

        • Raoul says:

          Unde erobu ca ne pare nu rau dupa el, ci foarte rau !!!! A ajuns ciudatul asta cu pantaloni stramti primar ca i-a scos corporatia pe sclavi la votat nemteste.

      • Roberto says:

        Oare ai fost in Germania? Crezi ca acolo e gratis transportul in comun?

        • simo says:

          fritzulica n-are de unde sa stie ca el statea in casa si-l intretinea ‘prietena’. la fel ca la tm pina a ajuns primare.

          • Bia says:

            S-au dus multinationalele la vot si asta-i rezultatul.
            Taieri si austeritate ca in rest merkelii isi umplu buzunarele pe spatele fraierilor de slugi romanesti.

        • Marius says:

          Sunt cateva orase mari in care transportul in comun este gratuit, tocmai pentru a incuraja lumea sa nu mai circule cu masinile si sa nu mai polueze. Mai informeaza-te.

      • TUTA Niculina says:

        IN BAYERN CIRCULA GRATUIT NUMAI PERSOANELE CU HANDICAP SI STUDENTII.

        • Mihaiu says:

          De precizat: Persoanele cu handicap cu carnet de handicap. Adica handicap de peste 50%, ce se obtine greu. Persoana handicapata la urcare in autobus arata legitimatia de handicapat. Astia cu handicap peste 50% au legitimatie speciala. Ca ai carje sau ca oftezi lung si des nu inseamna ca esti scutit.
          Si persoanele peste 65 de ani au reducere de ca.1/3 din pret. Dar tot asa, arati buletinul inainte.
          La noi in oras (in Jermanika) costa biletul la pret normal 2,85 Euroi si redus este 2 euroi.
          Faceti singuri comparatia.

    • Daniel says:

      Pai daca romanului ii plac lucrurile “gratis”. Nu regret pe nimeni, platesc taxe si nu vreau sa se dea de poamana coltermistilor si setepetistilor. Cat am mers cu expresul mi-am platit abonament full.

      • Dean says:

        Da , am fost .. și pentru anumite categorii de persoane sunt gratis. Toti habarniștii își dau cu părerea despre cum e in Germania. Rețineți că Germania are o politică socială foarte generoasa (de la autostrăzi la educație superioară GRATIS!) .. Documentati-va și veți descoperi. Nu mai comentați aiurea aiurea cu ce și cum vă imaginați voi că este în Germania…

    • Nelu says:

      Ai zis tu multe, dar de obicei pe tine te asculta medicii psihiatri. Tie doar utilizatorul tibi iti face concurenta.
      Erai bun pe vremea lui Ceausescu sa fii ciripitor la securitate. Ia-ti un job la privat si scuteste-ne de milogelile tale socialiste.

    • Ghita says:

      Si cati bani din subventiile primariei au fost donati de fostul sef RATT Goia, catre “investitiile” sale speciale pentru fiul sau ?

    • calatorul says:

      In Germania am fost tramvaiul cu un pensionar de 84 de ani si si-a platit biletul de tramvai dus-intors 9 euro.Toti vor gratis.Cand eram elev plateam jumatate de pret din abonament.Sa ne dea statul,sa ne dea primaria ca de aia existam.

  2. nelu says:

    Asa Frizulache,strange bani pt. o noua bicicleta!

  3. gigi says:

    In afara de taieri, mai facem ceva dom primar ?

  4. Adrian says:

    Ar pute sa fie gratuit transportul pentru toată lumea cu buletin de Tim. Așa ar contribui și la protejarea mediului. Împreună cu alte măsuri, ar decongestiona traficul.

    • Ale says:

      Si cu ce bani sa se intretina/dezvolte reteaua de transport public atunci?

      • Tzzz says:

        Daca un salariat cu minim pe economie trebuie sa plateasca abonament/bilet, asa sa plateasca si pensionarii cu pensia pedte minimul pe economie. Sau daca tot se vrea gratuitate pentru pensionari, sa fie in intervalul 10-16 si in weekend, nu cand sunt orele de varf cand oamenii merg la servicii sau se intorc acasa de la servici. 6 ore de gratuitate sunt decente sa colinde orasul. Cand eram elev/student, nu aveam loc dimineata in troleibus de ei, ca voiau sa mearga in 700 si iosefin la ora 8 pentru preturi si oferte…

        • antiprosti says:

          elev\student eminent,treaz dimineata,prezent la cursuri,impiedicat de niste batrani care-si dramuiesc pensia mizera sa supravietuiasca de la o luna la alta.ori un bulangiu ratat fara scuze.

      • Dean says:

        Cu fonduri Europene poate sa-lsi întrețină și să-l și dezvolte ! Daca știe cum să pună problema … Dar deocamdata se pare că nu are habar ce face ! Nu vreau sa fac predicții dar la cum se desfășoară lucrurile opinez că în 4 ani vom avea un oraș plin de gropi (sigur nu vor fii bani pentru asfaltare)

  5. dadaaa says:

    In administratia lui Robu s-a mers pe principiul “nu suparam pe nimeni, nu ne supara nimeni la vot” … asa ca nu s-a scumpit nimic, de la bilete stpt pana la caldura deficitara, subventionata de primarie, dar hei, totul e roz, cum spunea marele lider, Robu.

    Daca dupa 2 luni de mandat, a lui Fritz, vedem ca trasnaparenta scoate la iveala pomeni si datorii de sute de miloane de lei … cine stie cum arata tabloul compet in Timisoara

    Va fi greu oricum, sa scoti aceste obiceiuri pomanagiste, dat fiind istoricul acestei tari, si numarul de asistati, apti de munca, ptr ca nu toti sunt deacord ca daca vor transport inteligent, curat si punctual, ar trebui sa il sustinem si noi, nu se ne agatam de pomeni de cateva zeci de lei, dar care, iata … aduna 20 mil de euro

    Sa vedem ce reactii va aduna articolul acesta, desi e previzibil cum va reactiona majoritatea 🙂

  6. Rumburak says:

    Dacă doriți reduceri de cheltuieli, faceți transportul gratuit total și o sa economisiți milioane dacă nu mai plătiți vinzatori de bilete, controlori, întreținerea sistemului de ticketing.

  7. Vasilică Vatmanul says:

    In sfârșit cineva care să facă dreptate,cei cu salariul minim plătesc bilete și abonamente in timp ce pensionari cu pensii de peste2500 circulă gratuit.Subventiile să fie acordate țintit,celor care într-adevăr au nevoie de ajutor.

  8. Vasi says:

    Fritz se agita in vant pentru niste lucruri de o importanta scazuta fata de problemele reale ale acestui oras. Ar trebui sa se apuce de remodelarea urbana a Timisoarei, parcuri noi, sistematizare circulatie, parcari etajate, digitalizare, locuri de practicare sport, plantare pomi, reparare cladiri centru care e totusi reprezentativ pentru oras scoli, crese, gradinite, conexiune cu localitati limitrofe, colaborare cu CJ pentru dezvoltare zona agrement in afara Timisoarei, Padurea Verde, Herneacova, Buzad etc. Asta asteptam dela el.

    • Sergiu says:

      De unde bani pt investiții, dacă ceea mai mare parte din bugetul Timișoarei se duce pe subvenții de zeci de milioane de euro anual catre STPT, Colterm, iar o alta proporție însemnată se cheltuieli cu sutele de angajați din primăria Timișoarei!

      • Alex says:

        Din fonduri europene ca se lauda ca stie sa atraga fonduri.

        • tibi says:

          fondurile europene sunt pentru investitii, ratangiule, nu pentru plata salariilor unor capuse care si asa sunt prea multe. JJJJJJET de-aici, ratatule

          • Alex says:

            Exact pentru investitii sunt fondurile. Asta i-am raspuns si eu la Sergiu. Dar se pare ca Fritz nu stie sa atraga fonduri ci numai sa se planga ca nu sunt bani. Asta poate oricine. N-am auzit in aceste 2 luni nimic despre fonduri, doar vaicareli. Cat despre Tibi si Costel, doi USR-isti care neavand argumente, jignesc. N-aveti de grija baieti ca s-a prins deja lumea care-i treaba. Din pacate pentru noi toti, Fritz este incompetent.

        • Costel says:

          Tu mai si gandesti ‘au numa scrii? Proiecte europene scrise, depuse la ADRE si aprobate in doua luni? robu, in OPT ani, n-are decat DOUA: ala cu anveloparea blocurilor (anchetat de OLAF) si ala cu tramvaiele turcesti, care ne vor mai costa o caruta de bani, pentru ca nu sunt omologate.

    • Ale says:

      Pai si deaia are 4 ani de zile, sa dovedeasca daca poate sau nu. Peste noapte nu se poate.
      Cu toate astea, regandirea TimPark si abonamente pentru rezidenti vor aduce bani la bugetul parcarilor pentru a dezvolta si construi ulterior parcari supraetajate. Subventiile pentru transportul in comun date doar celor care au cu adevarata nevoie vor creste bugetul ratt ca sa se poata dezvolta pe viitor. Timisoara tocmai a primit 1mil lei pentru a reabilita cladirile istorice. Gradina zoologica e inchisa tocmai pentru a putea fi dezvoltata la standarde europene. Centura Timisoarei e in lucru, si tocmai am primit bani de la CJ pentru terminarea drumului din Giarmata care leaga Timisoara de autostrada. Totul trebe sa se intample cu cap si cu timp, nu heirup cum a facut Robu ‘in sistem’ si pentru asta sunt necesare regandiri a procedurilor si bugetelor ca sa nu bagam Timisoara in datorii de milioane de lei, din nou.

    • Ouch says:

      Exact aceste actiuni sunt prioritare in toiul iernii si in conditiile in care trebuie pastrata distanta. Felicitari. Sper sa candidati la primarie. Nu in Timisoara, undeva cat mai departe.

    • TUTA Niculina says:

      De ce nu mergi tu an locul lui dacä tot crezi cä se poate bate din Palme?!!

  9. SinguruNeurondinTimisoara says:

    in Timisoara nu exista transport in comun. Nu se poate compara nici 10% cu ce e in Cluj. Nu ai nici un motiv sa folosesti transportul in comun din Timisoara. Nu exista benzi dedicate, stai in trafic la fel ca in masina. De parcat gasesti loc oriunde in oras, daca nu o lasi pe trotuar sau spatiu verde ca oricum nu te prinde nimeni. Deci tot masina o folosesti. Nu mai vorbesc de timpii de asteptare, 20-40 de minute pentru un autobuz sau tramvai. Absolut de ras.

  10. Cum says:

    Românul care s-a învățat cu mocangeala acum îl regreta pe fostul baron orbu; cum sa dai bani pentru bilet de transport, cum vine asta

  11. Parinte says:

    Pentru matematica mea de “balta”
    la 20 de miloane de euro / an,
    la un abonament de 93 de lei / general/luna,
    la un numar de vreo 400.000 de mii de persoane in Timisoara,
    Iese ca aproximativ 100.000 de mii de persoane au beneficiat de gratuitate..
    Asta inseamna 1/4 persoane??
    In conditiile in care eu fac parte dintr-o familie de 4 persoane / nu avem niciunul gratuitate, la fel si cumnatul cu familia lui si buncii..iar in scara blocului cel putin 6 familii din 20 pe care le cunosc..iara nu au gratuitate..
    Ce nu este bun?
    Cineva din STPT sau cine face contractul castiga bine..

    • Vlad* says:

      20 000 000 eur / 20 eur abonament lunar full = 1 000 000 abonamente lunare / 12 luni = 83 333 persoane au abonamentul suportat.
      Stim ca unii au 50% redus doar, dar asta e dimensiunea gratuitatilor facuta prin calcul simplu.
      Nu stiu cati elevi, pensionari, persoane cu handicap, voluntari ai serviciilor publice, donatori etc, dar sigur situatia poate fi facuta publica si cunoscuta de primarie in detaliu.

  12. gogu says:

    Am mers cu transportul in comun, in mod frecvent, pana la inceputul pandemiei, de cand am renuntat complet. Ce am observat in toti anii astia? Indiferent ca se platea bilet in statie, se valida cardul ratt, sau plata prin sistemele noi, procentul de platitori era foarte mic. Jumatate dintre calatori erau scutiti de plata (dintre care multi nici nu mai validau card-ul si se mai si certau cu controlorii cand ii luau la intrebari), iar din cealalta jumatate, cam 1 din 2 persoane mergeau fara bilet.
    Era doar o chestiune de timp pana dadea RATT faliment, sau pana se restructura sistemul.
    Astia care latrati, sunteti doar niste retarzi care va dati cu parerea pe orice subiect.

  13. hah89 says:

    Gratuitati si pomeni vor romanii , nu calitate . Romanii sunt multumiti sa circule inghesuiti ca sardinele , in mizerie , fara caldura sau clima daca e gratis sau foarte ieftin. Calitatea nu conteaza . Daca vrei sa le faci transport civilizat , caldura , clima , curatenie , orar precis dar mai scump vei fi injurat ca la usa cortului . Gratis e cuvantul zilei !

  14. Iulian says:

    Comparam Clujul cu semaforisora? Mare eroare. Clujul nu a avut 8 ani de administrație destructiva ca noi…

  15. Baader says:

    In sfarsit vede Fritz o problema reala, discriminatorie fata de categoria corecta de cetateni care isi platesc calatoria. Cred ca 50 % din calatori au gratuitati ceea ce sta absurd…

    De ce doar stptptpt acorda aceste gratuitati tâmpite si nu acorda nici retimul, nici aquatimul sau alte servicii din primarie?
    Ar trebui ca pensionarii sa nu plateasca ridicarea gunoiului, ar trebui sa nu plateasca consumul de apa rece, sa nu plateasca caldura de la Coltherm!
    Ori peste tot platesc, minus subventia generala la Coltherm (o alta porcarie), nimeni nu iarta pe nimeni ceea ce mi se pare corect insa doar la stptptpt exista gratuitati cu nemiluita.

    Dar tare mi-e teama ca Fritz se va razgandi la sfatul consilierilor si nu va face ordine nici macar in acest domeniu. Sau va face ceva doar de suprafata ca sa nu deranjeze prea multa lume.

    Pe principiul Retim-ului, firma mixta romano-germana, se poate face o firma mixta romano-germana de transport in comun cu un oras infratit sau nu din Germania, cu firma de transport in comun de acolo, fie Bremen sau Hannover…
    Asta ar fi solutia ideala pentru Timisoara si nu transport gratuit pentru toti cum vehiculeaza unii pe aici.

  16. Un_Timisorean says:

    deplasez* scuze….

  17. uie_fritz says:

    SE TAIE, FOARTE BINE

  18. Paul says:

    „E clar că acolo vor urma schimbări, eu am multe întrebări despre cum funcționează subvenționarea, care este pe abonament, nu pe călătorie, un abonament poate să fie și unul fictiv.”

    Am stat si m-am gandit un pic, ce vrea sa spuna cu abonament fictiv ? De ce ti-ai face abonament, chiar si redus 50%, daca nu ai de gand sa il folosesti ?
    Si atunci mi-am dat seama ca schema e pe dos : RATT face abonamente fictive la mii sau zeci de mii de persoane, de la oricine au datele sau au avut in trecut abonament pt a-si spori subventia care e pe calator/abonament !

  19. voinea says:

    Cred ca o sa se planga dupa Nea Lae Robu. Fritz o sa dea cu stangu’n;dreptu’, varza!
    In ritumul si cu mentalitatea asta “nemteasca” ne intrece Lugojul.

    • TheMask says:

      Cred ca gasesti o garsoniera de cumparat pe-acolo.
      Fugi acum, pana nu se scumpesc, ce mai stai sa faci ulcer de stres comentand aiurea pe-aici.

      • calatorul says:

        Bine punctat!Probabil ca s-ar muta la oras,ca de unde vine el….e cam mult noroi.Neam de pomanagii.Poate ca vor fi si curvele gratis.Asta gratuitate.

  20. Mihai says:

    Schimbați conducerea pe Buboi sapgarul de la Isctr și pe Bitea doi incompetenți care doar au furat și lau prostit și pe Robu ca pe ultimul din curtea scolii.

  21. Terezia says:

    Suma subvenționată este ,cred personal, exagerată…poate o curățenie….o verificare….si mai scade suma!!! Oricum pensionarii sunt puși să valideze cardul gratuit lunar…poate poate renunță și rămân mai mulți bani pentru angajații primăriei….unde promitea domn primar curățenie…nu a mai făcut!!!

  22. George says:

    ROMANII VREAU TOT GRATIS ,NU CONTEAZA CA DAI FALIMENT.

    • antiprosti says:

      Romanii vor nu vreu incultule si apasa capslock ca racnesti in scris, daca pricepi cu neuronul ala obosit si epuizat!

  23. Mircea says:

    Nu trebuie sa fii vreun inteligent sa observi ca 20 mil euro ar costa abonamentele anuale la aproape un sfert din populatia Timisoarei. Evident la mijloc este o excrocherie, in niciun caz 1 din 4 timisoreni nu are abonament gratuit, nici macar 1 din 4 nu are abonament platit. De fapt asta e problema, gratuitatile elevilor sau pensionarilor care sugruma sistemul de transport e o aberatie a lui Fritz. Practic subventia in transportul public este si o investitie in mediu, trafic, samd. E mai logic sa investim in largiri de sosele?

  24. Realism says:

    20 milioane euro anual sunt lejet furati si irositi… Supuran a facut un audit si a fost dat afara cand a prezentat raportul cu furturile de acolo…cum directorii cobtroleaza firnee fantomă prin intermediul carora fac achizitii la preturi exorbitante…au cabinet stomatologic…telefoane in valoare de zeci de mii euro “disparute”…mii de euro pe aparatura de filtrat apa…
    Fritz ori e tampit sau face pe prostu…bani sunt gramada…dar sunt furati sau irositi.

  25. Dan says:

    Peste tot in lume transportul public este subventionat. Peste tot se merge in pierdere. Dar se continua asa fiindca se castiga pe alta parte. De ex: mai putina poluare, mai putini participanti la trafic. Asta este realitatea. Ceea ce face Fritz acum este praf in ochi. Adica pe intelesul tuturor: vrajeala electorala. El pur si simplu nu se astepta sa fie primar ci doar sa comenteze de pe margine si de aceea continua pe linia asta. Inca nu s-a trezit din campanie. El va incerca sa opreasca cat mai multe proiecte: 1. Pentru ca Robu sa nu primeasca merite pentru ele, asa cum a patit Robu continuand fara comentarii proiectele lui Ciuhandu si 2. Pentru ca este mai usor de administrat nimicul. Oricum daca nu da drumul rapid la pasajul Solventul isi va pierde multi sustinatori.

    • Tiberius says:

      Da, ai dreptate, transportul public e subventionat peste tot in lume DAR, infrastructura costa la fel ca in UE, vehiculele costa la fel ca in UE, curentul si motorina au aceleasi preturi numai ca noi platim 50 de centi calatoria.

      Daca mergi la Viena cu bilet, platesti 2.4 Euro calatoria.

      Hai sa facem o comparatie cu preturile din 2010 in TM

      2010 – salar minim brut 600ron – bilet 2 RON
      2021 – salar minim brut 2300ron – bilet 2,5 RON

      adica, ti-a crescut salariul minim brut cu 350% si biletul cu 25% in conditiile in care aceleasi modificari pe salarii se aplica si angajatilor din STPT.

      Cat vrei sa mai acopere primaria? Vrei gratis ?

      • Dan says:

        Nu vreau nimic gratis. Vreau sa nu se mai planga primarul zilnic ca nu sunt bani. Vreau sa atraga bani din fonduri asa cum a promis. Si sa nu incerce zilnic sa distraga atentia cu probleme false. Sa se ocupe de problemele urgente, nu sa spuna ca da drumul la pasajul Solventul abia din toamna. Si nici atunci nu ii sigur. Cand toata lumea stie cat este de important pentru oras.

        • Tiberius says:

          Nu cred ca se plange, doar exprima public situatia actuala pe care multi o cred ROZA. Pasajul Solventul e foarte necesar DAR, fosta administratie l-a pus sub finantare din bugetul local ceea ce e gresit. Daca baga toti banii in pasajul ala, atunci nu mai ajuungi sa faci nimic in oras. De aceea trebuie atrase si ceva fonduri EU, pentru a echilibra balanta de costuri pe investitie.

  26. Anonim says:

    O masura buna in Timisoara toata lumea are gratuitati . Pensionarii gratuitati doar cei care au o anumita pensie , elevii , studentii 50 % reducere restul platit abonament , bilet integral . Toti banii primariei merg la subventii Colterm si RATT

  27. Rumburak says:

    După ce taie subvenția la pensionarii care nu votează USR tot trebuie acoperite găurile din bugetul stpt. E ca la Coldterm… Stpt e o gaura fără fund…

  28. Jack says:

    Fix azi sunt 100 de zile de cand l-am votat primar. Bilant la 100 zile: zoo inchisa, licitatia parcarii pe Take Ionescu anualata si mult vaiete.Incompetentii/ spagarii din primarie tot pe pozitii
    Nimic despre Pasajul Solventul, poduri noi, parcari noi, inelul 4 de centura. .
    Un papagal de politician neamtul asta.

    • Dan says:

      Exact, n-as fi putut-o zice mai bine. Pacat! Si mare pacat ca lumea nu se va prinde nici in 4 ani. Nu s-au prins cu Ciuhandu 16 ani asa ca …

    • Jack says:

      Iar te-am prins. Chiar așa lipsit de imaginație ești încât nu poți găsi alt nume de scenă? Sau ai personalitate multiplă aka trol? Ușor jenant…

  29. ionel says:

    Fain. Atata timp cat nu se atinge de proprietarii de multiple masini per aceeasi adresa, de proprietarii de multiple apartamente inchiriate la negru si de alti oameni cu greutate si avere, cred ca la penalizat saracii, batranii, copiii si alte categorii defavorizate are liber, ca oricum cine sa ii apere pe astia? Clar ei nu renteaza, doar in hartii cand pe spinarea lor se baga proiecte si beneficii care in realitate is ciuciu, plus ca societate civila avem stil lup in blana de oaie (adica aplauda masurile contra astora), plus au fost asa demonizati ca ceilalti cetateni se bucura cand aud ca se face ceva contra lor. Sitting ducks, cum ar veni. Numai de marii invartitori sa nu se ia, in rest… baga mare. A, si ineficienta ratt de la asta vine, nu ca circula precum melcul, e murdar, trasee peste mana, nerecomandat in pandemie, nu se poate conta pe program etc etc. Mare grija sa nu dezlipiti de pe scaune afaceristii de acolo, de asemeni, aia care sunt sefi pe viata. Mai bine dati interzis batranilor, e mai usor…

  30. xulescu says:

    Dar ala pe care l-ati injurat voi mereu, de unde o fi avut bani si pentru aceste gratuitati si pentru lucrarile de anvergura care s-au facut prin oras? Si nu l-am auzit nici macar o data sa spuna ca nu are bani din cauza lui Ciuhandu. Mai bine bocim in continuare si ne facem ca lucram.

    • Ali says:

      Ma bucur ca se prind tot mai multi de gafele lui Fritz. Poate schimba placa. Desi ma indoiesc, inca are multi sustinatori fanatici care in loc sa-l traga de maneca, il incurajeaza, cand greseste.

  31. gherhard says:

    fratilor pensionarii au gratuitati dar plateste statul pentru ei la fel si pentru ceilalti dar cineva bate phula de voi si ala e Fritz asta vrea sa aduca firma din germania sa faca transportul urban vezi Flix buss face deja transporturi in tara …greu sa va deschideti ochi?

  32. Eu says:

    In loc sa scumpeasca biletele si abonamentele poate sa taxeze primaria Timișoara împreună cu CJ. firmele din Jud Timiș după numărul de angajați și toti salariații din județ cu 5 -10lei pe lună sa zicem si sa fie gratuit transportul in comun pentru toată lumea …..poate asa mai respirăm si noi aer curat !

  33. gigi says:

    eu nu inteleg de ce pensionarii merg gratis ..

  34. Timisorean says:

    Nu gratuitatile sunt problema. Daca ar fi cautat transportul in comun si ar merge la randament mare nu s-ar simti gratuitatile alea.
    Transportul in comun nu e….. in comun. In afara de vreo 2 ore pe zi mijloacele de transport au 10 oameni in ele. Dupa ora 7-8 in afara de cele spre malluri care au 10 oameni, restul liniilor au 3-4 calatori. Am vazut la ora 10 seara si tramvaie absolut goale. Pai si atunci de unde sa faca incasari????
    Uitati-va la firmele de transport private pe rutele din afara orasului merg la ore planificate si atunci sunt pline.
    Transportul in comun trebuie redus la anumite ore cand e trafic, cand omul merge sau vine de la serviciu. Iar liniile care deservesc mallurile, pietele orar poate din ora in ora sau din 2 in 2 ore, cand oamenii isi planifica si se strang toti in statie ca la tren.
    Vrei sa mergi tu la ora care vrei tu iei taxi, uber etc.
    Redus traficul la 30-50% si atunci va fi plin si macar pe 0 sa fie sa nu mai inghita subventii de la buget!

    • alin says:

      Stai sa vezi ce pline vor fi cand nu vor mai fi gratuitati si daca vor scumpi bilete/abonamente. Foarte inteligent primarul nostru. De fapt, chiar este, ca ne distrage atentia cu probleme inexistente, ca se ne razboim intre noi si sa uitam esenta, ca de fapt nu face nimic, doar da din gura.

  35. Elena says:

    Intr adevăr trebuie făcută ordine . O cheltuiala enorma de 20 milioane Euro, pentru ce ? Sint pensionari care au pensii f mari și alții care lucrează cu minimul pe economie nu beneficiază de nici o reducere. Bravo Fritz !

  36. Daniel says:

    ce se mai zvarcolesc pomanagii si robistii :)))

  37. darius says:

    comitetul central al subunitarilor usereisti a ajuns la putere in Romania. UIn dezastru pentru Timisoara cu roboteii de corporatie zero creier pe post de bate toba. Bine le face dominica la amarasteni 🙂

  38. unCetateanv7 says:

    In RATT e plin de abonamente false făcute doar pentru a incasa mai mulți bani ca subvenție, e trist ca la noi romanul mereu se gândește doar cum sa fenteze sistemul, nu cumva sa se facă si la noi lucrurile ca la carte ca sar hoții cu gura imediat, plin de oamenii needucați in sistem care se cred superiori dar in realitate sunt prosti, daca tara continua sa fie condusa in continuare de inapți si corupți care au pe primul loc doar propriul interes si nu sa dezvolte tara, atunci ce sens are ca tinerii sa mai stea in aceasta tara? Unde orice faci ți se baga doar bete in roate.

    Mie personal începe sa îmi fie tot mai scârba, pana acuma mi s-a băgat doar bete in roata in orice voiam sa fac. Când am fost internat in spital mi s-a cerut sa duc pansament, sa cumpăr de la farmacie. Cum sa stai in spital 2 săptămâni si sa nu ai o baie decenta? Nici sa te speli nu prea poți… pentru ce plătesc lunar mai bine de 2000 RON doar pentru sănătate? Doar ca sa ma trezesc ca ajung la spital si nu au cu ce sa ma trateze? Sa ma oblige sa îmi cumpăr singur niște chestii banale care cam orice spital ar trebui sa le aibă?

    Vreau sa vad oameni competenți in sistem si nu comuniști egoiști corupți needucați care au la baza profesii de mecanic auto, brutar sau orice alta profesie care nu are nimic de a face cu conducerea tarii.

    Pana acuma mi se pare normal ce a făcut Fritz, a luat chestiile pe rand si cu răbdare, Un om nou venit in sistemul romanesc unde totul e stricat nu poate să facă multe din prima luna(cine crede asta e un ipocrit), trebuie ceva timp si răbdare ca sunt multe de luat in considerare. In Timișoara e nevoie de multe schimbări la nivelul sistemului corupt.

    Daca nu aș avea bunicii pe care ii tot ajut, as fi plecat de mult de aici. Mi scârba.

  39. Gloria Bardi says:

    Sa nu uite dl Primar sa faca curetenie în primărie. Acolo sunt salarii mari și multe. Sa nu uite dl Primar sa mărească impozitul smecherilor. Asteptam sa vedem cât curaj are sa faca “curatenie ” :))))

  40. Unde e Robu doamne? :((( says:

    DEZAMĂGIRE TOTALA!
    Asta numai se plânge ca n-are bani.. Eu am știut tot timpu ca nenea asta nu e potrivit pt primar în Timișoara. Pana la urma Robu a fost rector la poli.

  41. Mohaci says:

    Domnul Fritz ar trebui sa ia la puricat toti banii platiti de primarie.

    Sunt o gramada de plati facute cu dedicate, servicii supraevaluate, dezmat pe banul public fara vreo responsabilitate, angajati ce primesc beneficii si avantaje desi munca lor si performanta lor e in cel mai bun caz mediocra, tot felul de cumetrii si nepotisme in companiile din subordinea primariei.
    Daca toate aceste lucruri s ar inlatura bugetul orasului ar fi cu mult mai consistent, ar fi bani mai multi pt cazuri sociale, infrastructura si alte proiecte de anvergura.

  42. Andrei says:

    Eeeeee, asa, ati votat pe “NIMA” scoateti banii ca si asa circulati toata ziua gratis fara rost. Merg busurile in Ronat goale, ba nu, merg pensionarii cite unu-doi sa cumpere o piine de la Kaufland. Traiesc pe picior mare, nu? Unde a vazut artistul asta de primar care sta pe facebook toata ziua, ca transportul public este profitabil, vai mama lui! Dar nici pensionistii sa nu se supere ca nu este corect sa mearga gratis, ce naiba! Friz, la treaba ca deaia ai fost ales, tu ce crezi ca aia au fost mai buni, dar tu plutesti frate, vai mama noastra! Ai grija ca romanul nu-i ca neamtul, cum nici iarna nu-i ca vara, si vine scadenta si te rup la vot! Pune osul la batai si fa ce trebuie ca timpul trece si deja, lumea regreta ca te-a votat, tot mai multi si-au dat seama ca vorbesti numai prostii! Hai succes ca esti tanar, lasa postarile!

  43. Andrei says:

    Oameni buni! Voi nu vedeti ca Friz acum isi da seama ca nu stie la ce s-a inhamat? El acum invata ce sa faca, cu ce se mananca Primaria, NOI, cetatenii, votantii, trebuia sa alegem un OM care se price la rezolvarea lor nu unu care nu pricepe cum gandeste gloata! O societate, gindirea ei, nu se poate schimba de azi pe miine, in stil nemtesc! Dar asa va/ne trebuie, ati/am votat, avem un ….nimic! Eu nu am votat pe dl.Robu( spun dl. Robu ca estecun om pregatit, la Friz cum sa-i zic ca el saracul da cu papagalul,…), si nici pe Friz, dar Dl.Robu a facut multe, voi chiar uitati cat a miscat lucrurile omul asta, ati uitat intersectiile, pasajele, etc, etc, amnezie totala aveti! Ati uitat ce greu se circula in oras pina nu a descongestionat circulatia? Ati uitat ca avet firobuze si busuri la botul calului, localitati limitrofe legate la transpirtul in comun si cite altele….. Sigur ca nu este destul, dar nu fiti scarnavi si rautaciosi, si nici amnezici! Dati cezarului ce merita! Salariile marite din Primariile din tara sint din cauza lui Dragnea ca el le-a dat mana libera sa le mareasca, nu dl.Robu si alti primari le-au inventat! Hai succes si la mai bine!

  44. Sorin says:

    Vi se pare normal fost procuror cu pensie de 15000 Ron / lună sa beneficieze de gratuitate ? Caz real

  45. Marinela says:

    Funcționarii din administrația publică locală (Primărie, Consiliul Județean, Prefectură și din toate deconcentratele, cu salarii mari + tot felul de sporuri, iar majoritatea și cu mașini ale instituției la dispoziție !!!) se bucură de gratuități !!! Nu credeți că de acolo ar trebui să începeți ? Nu de la amărâții de pensionari care abia își împart bănuții între medicamente SAU mâncare ???!!!

  46. Cele mai noi știri

    Sănătate

    Peste 200.000 de doze de vaccin anti-Covid, efectuate în Timiș

    Sănătate

    Peste 100 de cazuri noi de coronavirus și patru decese în Timiș, în ultimele 24 de ore

    Ştiri din Timiș

    Rata de infectare scade în Timișoara sub 3,5. Situația în localitățile din Timiș

    Sănătate

    Coronavirus, România: record negativ al deceselor, în 24 de ore. Peste 1.400 de pacienți sunt la ATI

    Ştiri din Timiș

    Spitalul „Victor Babeș” lansează o nouă licitație, pentru un al doilea computer tomograf

    Eveniment

    Tânăr drogat la volan, depistat la Timișoara

    Eveniment

    Șofer prins beat la volan, în Peciu Nou

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Pregătiri la CRAFT pentru Maratonul Vaccinării. Voluntarii ajută la programări

    Ştiri din Timiș

    Protecția Consumatorilor, sfaturi pentru cumpărăturile de Paște

    Eveniment

    Prinși când spărgeau „de plăcere” geamurile unui imobil din Piața Unirii

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici