tion.ro Web analytics

Fritz spune că Robu sabotează mersul pe bicicletă: „Are o viziune împrumutată direct din anii ’50 ai secolului trecut”

De Dan Oancia

Fritz spune că Robu sabotează mersul pe bicicletă: „Are o viziune împrumutată direct din anii ’50 ai secolului trecut”

Reactualizat la:
„De traficul congestionat și de poluarea aerului din Timișoara scăpăm doar atunci când oamenii vor alege alte mijloace de transport”, este concluzia simplă trasă de Dominic Fritz, după ce primarul Robu a spus că nu se pot face piste de biciclete pe carosabil, pentru că s-ar crea ambuteiaje și poluare.
Scris de Dan Oancia - „De traficul congestionat și de poluarea aerului din Timișoara scăpăm doar atunci când oamenii vor alege alte mijloace de transport”, este concluzia simplă trasă de Dominic Fritz, după ce primarul Robu a spus că nu se pot face piste de biciclete pe carosabil, pentru că s-ar crea ambuteiaje și poluare.

Nicolae Robu a menționat că Timișoara nu va avea piste de biciclete pe carosabil, chiar dacă marile orașe din Europa aleg această cale. Edilul-șef spune că la Timișoara s-ar lăsa cu proteste dacă pistele de biciclete ar „încăleca” șoseaua, dar și cu… poluare. Candidatul USR-PLUS la Primăria Timișoara Dominic Samuel Fritz a reacționat, spunând despre Robu că „are o viziune împrumutată direct din anii ’50 ai secolului trecut”.

Care este viziunea viitorului? E foarte simplu: Atragi ce construiești. Dacă faci benzi auto mai multe, atragi mai multe mașini. Dacă faci piste de biciclete mai multe, atragi mai multe biciclete. În alte cuvinte, bicicliștii și pietonii trebuie să se înghesuie în continuare pe trotuare (ciuciu distanțare socială) ca să nu cumva fure din spațiul sfânt al mașinilor. E o viziune împrumutată direct din anii ‘50 ai secolului trecut. De traficul congestionat și de poluarea aerului din Timișoara scăpăm doar atunci când oamenii vor alege și alte mijloace de transport. Piste de biciclete late și sigure (da, și pe carosabil!) nu sunt problema, ci soluția!”, a spus Fritz.

Reprezentantul USR, care în dese rânduri s-a arătat un susținător al transportului ecologic, pe două roți, fiind unul dintre mijloacele sale preferate de deplasare, crede că în Timișoara mașina încă este preferată în detrimentul altor mijloace de transport pentru că oamenii nu au alternativă.

Ce știm din experiența altor orașe europene? Infrastructura velo trebuie sa ofere 3 condiții obligatorii: siguranță, confort și eficiență în utilizare (cu efort redus, parcurgi distanțe mari). Fără aceste condiții, bicicleta va rămâne un vehicul de nișă, pentru hipsteri și pasionați. Doar când va oferi aceste 3 condiții obligatorii va deveni un mijloc de deplasare atractiv pentru publicul larg. Doar atunci mașina va deveni o alegere, nu o necesitate”, a menționat Dominic Samuel Fritz.

De altfel, Fritz nu se sfiește să spună că administrația Robu sabotează conceptul de infrastructură velo prin lucrări făcute pe genunchi”. Iar ca exemplu dă pistele făcute recent, pe care le numește „alea pe trotuar, fără aviz, care au o lățime de doar 80 cm.”.

Articole pe aceeași temă:

Timișoara nu va avea piste de biciclete pe carosabil. Primarul: Ar fi un dezastru ecologic, s-ar lăsa cu proteste

30 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Un_Timisorean says:

    Cum sa gandesti asa Fritz-ule ? Tu te gandesti putin ca peste tot in lume e plin de masini si daca ii ti in coloana,mai multa poluare faci ca ei stau aproape mai mult pe loc ! Rezolvarea poluarii e sa descarci cat mai repede coloana de masini,nu sa ingustezi drumul. Ca sa te fac sa intelegi si mai mult : inainte la gara de nord erau ditamai cozile,e decand sa modernizat traseul si 2 benzi stanga,se descarca mult mai rapid coloana,deci nu vor face mai multa poluare in sensul asta. Daca eu parcurg de ex 30 de minute in trafic sa ajung acasa,si nu 15 minute,e logic ca voi contribui la poluare dublu. Nu ma lua ca de ce nu merg cu bicicleta,dar sa nu uitam ca nu totul se rezolva cu bicicleta,nu am sa precizez motivele,si nu folosesc masina doar sa imi plimb dosul! Merg si pe jos sa te linistesc,dar nu orice se rezolva doar pe jos sau cu bicicleta! Nu tin cu niciun partid sa exclud in start si varianta asta,dar aici ii pot da dreptate la Robu,o coloana de masini inseamna mai multa poluare.Nu vreau sa ne intoarcem la traficul care era candva in oras,si aerul e altul decand cu modernizariile facute. Clar sunt PRO bicicletelor,dar in anumite circumstante doar.Daca asa gandesti Fritz,sper sa nu ajungi niciodata sus,nu ai o gandire realista,una ecologica,esti bun doar de scandal si atata tot,gargara cum ii se mai spune!

    • Matei says:

      pentru Un Timisorean,
      Cauta sa vezi ce solutii au ales marile orase europene pentru a reduce poluarea…
      In primul rand a fost REDUCEREA numarului de masini care au acces in zonele centrale (prin taxe suplimentare si limitarea normei euro pentru cele care pot intra in zona centrala) si prin dezvoltarea transportului alternativ (rute alternative, car sharing, transport public, electric, biciclete, pietonal)
      Daca se mereste numarul de masini care circula in oras creste poluarea este o dependenta directa intre poluare si numarul de masini, restul este politica oRbului care nu vrea sa vada si sa inteleaga realitatea.

      • Un_Timisorean says:

        Da,de acord cu tine ca reducerea de masini o poti face prin acele metode,dar nu si ingustarea carosabilului prin tot orasul sa creezi piste ! O masina oprita mai repede,poluarea scade foarte mult.Daca tot vrem sa reducem poluarea,hai sa promovam treaba asta in tot orasul,nu doar central! De exemplu cu program stabilit,ori in weekend dupa ora X nu mai circula in zona aia…Daca tot vrem reducere de poluare se poate,numai sa fie si vointa din partea autoritatiilor locale!

      • MonarhulAbsolutNicolaeRobu says:

        corect!

      • Rusine tion says:

        Ti-ai gasit sa educi oameni fix pe tion: scoala pregatitoare de postaci psdisti. Stai linistit ca “un_timisorean” asta nu are nici masina si nici habar de administratia publica. Comentariul lui face parte din proba practica pe care o sustine in perioada asta.

      • bubu says:

        ps: doar ca la noi, e mult prea inradacinata ideea de autoturism. Ar fi de-a dreptul nepopular sa te pui contra soferilor/alegatorilor, majoritatea dintre noi preferand sa-si puna basanaul in masina si daca mergem pana la colt sa luam tigari.

      • acidutzu says:

        Votati cu incredere FRTZ si veti avea si in Timisoara cosmarul pe care-l traiesc berlinezii.
        Fritzii lor ( progresistii , verzii si socialistii) majoritari in Senatul orasului Berlin au transformat pentru biciclisti o banda care era destinata traficului auto in piste pentru biciclete si trotinete.
        Este un CALVR, masinile fiind nevoite sa circule aproape bara la bara, si normal cosum ridicat de benzina/ motorina / poluare….
        La nivel de Germania a fost modificata si legislatia rutiera in sensul ca trebuie sa pastrezi distanta de 1,5 metrii cand treci pe langa un biciclist sanctiuniile mergand pana la suspendarea permisului.Cu ocazia pandemiei au aparut ,, peste noapte‘‘ 10 km noi de piste pentru biciclisti in Berlin multe din ele printre banda 1 si 2 de masini ( acolo unde erau 3 benzi auto) desi exista pista traditionala de biciclete.
        Asa ca nu fiti surprinsi de gandirea Fritzului de Timisoara , deoarece el este doar un simplu PION pregatit si plantat de PROGRESISTI in Timisoara ,asa cum au aparut in mai toate tarile est Europene in ofensiva de destructurare a societatii traditionale si a valorilor nationale.
        In cunostiinta de cauza votati FRTZ si veti benificia de ,, binefacerile de care se bucura cei din marile orase din vest‘‘

    • Georgica says:

      Te-a pus Robulica sa scri asa?
      Ti-a pus unda verde la semafoare si la casierie?
      In afara de cazul ala cu gara mai ai si alte cazuri?

    • MonarhulAbsolutNicolaeRobu says:

      esti un boomer gras

    • bubu says:

      presupunand ca se poate “fluidiza” traficul, un trafic mai fluid va avea ca efect si cresterea numarului de masini, deci poluarea va creste. Solutia eco e transport in comun si variante gen velo/trotineta/etc. (Se poate confirma si cu ce se vede pe la altii)

    • Alt_Timisorean says:

      1. Masinile construite mai nou au un sistem start-stop care opresc motorul cand masina sta pe loc la semafor. Ar trebui folosit de catre toti participantii la trafic care il poseda.
      2. E banal de simplu: mai multe benzi pentru masini inseamna mai mult trafic. O infrastrucura mai buna pentru biciclete inseamna ca vor fi mai multi biciclisti. Tu ai vazut cum arata viata in Olanda si cate tipuri de biciclete sunt acolo? Sunt parinti care duc la scoala 3 copii folosind o singura bicicleta (sau tricicleta) – te rog fa o cautare pe “Dutch cycling”. In preajma liceelor la noi e ambuteiaj in fiecare dimineata, ca fiecare parinte isi duce copilul cu masina la scoala sau liceu. Acea masina care e folosita 2 ore pe zi si 22 de ore tine ocupat un loc de parcare (dar asta e alta discutie).
      3. Pot pune pariu ca un bicilist cu o stare fizica medie poate parcurge traseul acasa – serviciu in acelasi timp in care ar face asta cu masina proprie (cu conditia sa fie in interiorul orasului si sa nu fie pandemie, adica trafic normal) Exemplu – Calea Sagului la Iulius Town sau Calea Aradului – Buzias. Daca pistele ar fi gandite mai bine, timpii petrecuti pe bicileta vor fi mai mici. Piste mai late inseamna o deplasare mai rapida. Unde sa faci piste mai late, doar nu pe trotuar nu? Le vei face pe carosabil ca acolo e locul unui vehicul si bicicleta e un vehicul. Cand Un_Timisorean va realiza ca e mai rapid sa ajungi la serviciu sau sa iti duci copilul la scoala cu bicicleta, va lasa masina deoparte, o va folosi doar in concedii daca nu alege sa calatoreasca pe calea aerului.
      4. Pistele ar trebui facute mai late si pe carosabil ca un bicilist poate sa mearga destul de lejer cu 30 de km/h si nu vrea sa loveasca accidental un batran sau un copil neatent. Au fost inregistrate cazuri de deces intre un biciclist si un pieton.
      5. Traim intr-o tara in care principala cauza de deces sunt bolile cardiovasculare. Catre Un_Timisorean: Nu crezi ca pedalatul, mersul pe bicicleta ne-ar face mai sanatosi? Sunt studii care afirma ca in afara de sanatate, pedalatul ne face sa fim mai optimisti, mai veseli.
      6. Primarul Robu compara situatia pistelor din Timisoara cu alte orase din Romania (gen Slobozia sau Alexandria), dar de ce sa nu ne comparam cu Graz sau Karlsruhe, orase infratite cu Timisoara… Oare ei cum au pistele de bicicleta, de 80 de cm latime?

  2. Vortexul says:

    Fritz e paduchele lu colda ! AIC! e TIMISOARA avem reguli nescrise 🙂
    Mars in basina lu frau …
    Vom alege intre CRAINA si ROBU după dezbaterea finala ca o METROPOLA EURIPEANA !

  3. Werner says:

    Încă nu este asa de mare numărul bicicliștilor sa nu fie loc pe trotuar…. Problema cea mai mare ca nu sunt bidirectionale pistele!!! … Și creează un mare disconfort când nu se aplica regula de a tine partea dreapta… Unii bicicliști ar fi în stare sa intre în tine doar ca vi din fata și nu poți să-i ocolești pe dreapta ca nu este spațiu lângă pista pe partea dreapta, te obliga forțat sai ocolești pe stânga…… Sunt curios acești bicicliști bătuți în cap cu “pista mea” “sensul meu de mers” dacă au un pieton nevinovat pe pista dau oare în el?!? Sau depășirile cum se pot face fără sa se iasă de pe pista!!! Eu propun sa se folosească bidirecțional pistele aplicând regula de dreapta!!!

    • tibi says:

      astia “batuti in cap”, cum le zici tu, respecta codul rutier. daca ai o problema cu asta, bate-i in usa primakelui si spune-i sa-ti faca piste cum visezi, altfel taci in mortii ma-tii

      • Werner says:

        Acele piste desenate pe trotuar nu sunt piste. DUNGILE CONTINUE nu se pot trece conform codului rutier, și se sancționează foarte aspru… În Timișoara pistele vopsite pe trotuar sunt defapt niște recomandări pt a face deplasarea pe trotuar a pietonilor și a bicicliștilor mai reglementat, și mai în siguranță… Deci dacă se respecta codul rutier cum zici tu la finalul dungii cobori de pe bicicleta și mergi pe jos sau treci pe carosabil…toți bicicliștii merg în sir indian, ca nu poți face depășire fără sa nu calci dunga continua. Da sunt niște idioți bicicliștii care cred ca pista este doar a lor, și care nu sunt înțelegători fata de ceilalți bicicliști sau pietoni, copii, batrani… Eu a-și introduce niște reguli de bun simt, cum ca trecerea pe lângă pietoni ar trebui făcut cu viteza mai redusa fără a crea disconfort pietonului, și la fel interzicerea claxonarii pietonilor pe trotuar de către bicicliști!!! O folosire respectuoasa a trotuarului de către bicicliști, pietoni, folosind sistemul european de trecere unul pe lângă celalalt pe partea dreapta ar trebui implementat..

  4. Andrei says:

    Noi ca natie suntem astfel genetizati incat vrem sa facem totul cat mai usor, fara efort, fara munca. De aceea tot romanul prefera sa mearga cu masina ca sa NU DEPUNA EFORT. Asta e singura mea explicatie.
    Daca faceti o excursie in Danemarca, Copenhaga o sa vedeti ce inseamna cultura velo, cum merg aia pe biciclete ca furnicile pe 4 grade si ploaie si vant.
    Ar fi frumos sa avem si noi un oras plin de biciclisti, dar nu cred sa fie vreodata.

  5. Nagy Zoltan says:

    Bicicleta din definitie nu e comfort, tocmai ala e rolul masinii. Comfortul. Tot timpul va fi vehicul de nisa bicicleta. Sa te vad cum e sa cari lucrarile a 4-5 clase + o imprimanta cu tine zilnic. pe bicicleta. Sau cand ploua. In plus orice om isi doreste masina, e pura utopie sa speri ca cine are masina va alege bicicleta (in afara de cazul in care trebuie sa sa deplaseze la birou si atat, sa nu aiba nici un echipament de dus sau bagaj)

    • Mihai says:

      Exista atasamente pentru bicicleta tip remorca acoperita care pot transporta cele mentionate. Trebuie doar sa faci o mica cautare pe Google. Ma gandesc ca “ce va zice lumea” si “sunt uncool” va trece prin cap daca legati un astefel de atasament la bicicleta.

    • Corina says:

      Comfortul se plateste intotdeauna, iar cei care otravesc aerul tuturor pentru propriul confort trebuie sa o faca cu varf si indesat. Lucrarile le poti lua intr-un rucsac, dar daca cari zilnic imprimanta cred ca ai o problema, si porneste de la mansarda. Asa cum ursul nu joaca de voie la circ, nici olandezii sau occidentalii in general, nu au ales bicicleta din proprie initiativa ci au fost indrumati spre ea de cei care ii conduc si care o folosesc la randul lor, nu merg cu mercedes si sofer spre servici. Sunt convins ca Fritz va merge la servici cu bicicleta si nu va opri circulatia ca sa fie filmat cu ea.

      • Nagy Zoltan says:

        @Corina Nu exista imprimanta in locatie, si ai nevoie de ea… in secunda in care ai nevoie, nu planificat. Nu cred ca iti imaginezi ce volum enorma reprezinta acele lucrari. Mi se rupe cu ce calatoreste conducatorul xulescu. Comfortul deja il platesti prin impozit. Bicicleta de ce nu are RCA si impozit??

        • artalecs says:

          Si cam cum ai calcula tu impozit pe bicicleta? |Eu il platesc. Cati cm^3 crezi tu ca are bicicleta mea? SI RCA sti acronim al ce este, nu? daca te gandeai un pic iti raspundeai singur la intrebarea stupida

          • Nagy Zoltan says:

            @artalecs: Impozit fix de xyz RON pentru toti. Impozit bazat pe o lista de modele. Variante sunt. Respectiv de ce sa nu obligi biciclistul sa aiba asigurare? Da peste tine sau iti zgarie masina ca e beat (cade peste masina, scena vazuta de mine personal) cum recuperezi capota indoita?

  6. vasile says:

    cred ca pe tion…la cumparat fritz…..prea multa reclama….
    …ce azis fritz…ce a scuipat fritz…
    cred ca se poate si fara ce a spus fritz….robu si altele…
    daca biciclistul e pe strada…are prioritate…daca trece pe zabra calare…are dreptate…daca stai pe psta lui te injura…
    ma dau si eu cu biciclata…fara sa incurc pa altii si fara sa am nevoie de …ce azis fritz.

  7. fotbal1 says:

    Mama ce poluare pe Martirilor ca pistele s-au facut pe carosabil si bataie zilnica intre soferi si biciclisti, politia locala nu mai poate de atata lucru.
    Sa fim seriosi nu face ca nu vrea, mai bine fura dintr-un trotuar si asa plin cu masini si cu dale still sotron anti bicilete si alte vehicule cu 2 roti….

  8. Ubor says:

    Este clar cs pistele de bici nu Tr făcute pe trotuare . Frit are o buna viziune

  9. Anonim__ says:

    Sincer, eu sper sa ajunga Fritz primar. Pe langa faptul ca vine cu idei care nu denota maturitate si pragmatism, mai vin si cu citate specifice unui elev de liceu (cel mult). Eu chiar sper sincer sa ajunga primar doar ca sa poata pune Timisoara pe butuci, asa cum vor toti cei car e traiesc cu impresia ca ei stiu care sunt solutiile pentru problemele orasului, cum ar fi sa facem mai multe piste de biciclete in loc sa avem o infrastructura rutiera si de transport in comun bine pusa la punct. De asemenea, vreau sa vad cum toti haterii lui Robu devin haterii lui Fritz sau, daca nu, cum tac si inghit cu noduri doar ca sa nu isi dea arama pe fata.

  10. Soferu says:

    Asta e o tragedie pentru oras: sa avem de ales intre robu si fritz!
    Ideile astea ca atragem masinile daca facem drumuri sunt niste idiotenii utopice de clasa a 2-a. Fritzule fa o autostrada cu 6 benzi intre 2 sate si mijlocul campiei si vezi cate masini atragi! Niciuna, pentru ca daca nu e trafic nu au de unde sa rasara. Invers daca ai un drum circulat in coloana, nu va scadea numarul de masini daca il lasi asa. Fie vor creste cozile, fie vor gasi rute alternative si va creste coloana si pe alte strazi.
    Solutia adoptata peste tot in lume este realiza de noi drumuri mai rapide, cu pasaje supra si subterane. Astfel vechile rute se descongestioneaza si poti sa dai o banda si la biciclisti daca vrei.
    Pe principiul fritzurist de ce vrem autostrazi? Ca sa atragem masini???!!!

  11. România

    Cum va fi luată temperatura la intrarea într-un spațiu închis, pe perioada pandemiei
    Ministerul Sănătății transmite că triajul epidemiologic se aplică obligatoriu în cadrul instituțiilor sau autorităților publice, operatorilor economici etc. Cum trebuie luată temperatura la intrarea într-un spațiu închis, pentru a preveni răspândirea coronavirusului.

    Ştirile judeţului Timiş

    Încă o promisiune de la București: bază sportivă de amploare în orașul Buziaș
    Curg promisiunile de la București pentru baze sportive în Timiș. Pe lista sinteză a obiectivelor de investiții a Companiei Naționale de Investiții a fost trecută o bază sportivă în orașul Buziaș. Ar urma să aibă două terenuri de fotbal și ar costa 1,6 milioane de euro.

    Ştirile judeţului Timiş

    Pentru protejarea sănătății clienților, Enel oferă clienților o multitudine de modalități de plată și canale de comunicare
    ADVERTORIAL. Sănătatea și siguranța clienților, a angajaților și a comunităților în care activează reprezintă una dintre principalele preocupări ale companiilor Enel din România.

    Ştirile judeţului Timiş

    Bani din bugetul local pentru iluminarea clădirilor private renovate din Piața Unirii. E un premiu de la primărie
    Reprezentanții Primăriei Timișoara vor să ilumineze arhitectural clădirile private renovate din Piața Unirii, dar și pe cele din Piața Victoriei. Este, de fapt, un premiu pentru timișorenii care au investit să facă fațadele imobilelor în care locuiesc sau pe care le dețin. Dacă există cadru legal pentru acest lucru nu se știe încă. 2

    Ştirile judeţului Timiş

    Grindeanu dă semnale că s-ar întoarce în politică: Voi susține și mă voi implica într-un proiect serios
    Fostul premier Sorin Grindeanu, actual președinte al ANCOM, a dat, marți, un semnal că ar fi dispus să se întoarcă în politică. 3

    Ştirile judeţului Timiş

    UPDATE. A fost emis un nou cod galben de ploi în Timiș și alte trei județe din vestul țării
    Avertizare de ultimă oră emisă de meteorologi, pentru Timiș și alte trei județe din vestul țării. Vremea continuă să fie instabilă, astfel că a fost emis un nou cod galben. UPDATE Cod galben prelungit în Timiș. 30 de localități sunt afectate

    Ştirile judeţului Timiş

    Din nou parcări vs. copaci la Timișoara: cazul din zona străzii Dumitru Jugănaru
    Suntem în epoca mașinilor, așa cum le place celor din Primăria Timișoara să spună, astfel că este nevoie de cât mai multe locuri de parcare. Dacă nu se poate în centru, se fac în cartiere, în locul garajelor inutile demolate de primărie. Numai că în calea asfaltului stau și copacii, care pică rând pe rând sub drujbe. Vorbim acum despre cazul din zona străzii Dumitru Jugănaru. 3

    Sănătate

    Două noi cazuri de îmbolnăvire cu coronavirus, în ultimele 24 de ore, în Timiș. În România numărul infectaților a ajuns la 18.429
    Grupul de Comunicare Strategică a transmis cele mai recente informații legate de evoluția pandemiei de coronavirus, în România. În ultimele 24 de ore, numărul cazurilor de infecție cu COVID-19 a urcat la 18.429, fiind depistate alte 146 de cazuri noi de îmbolnăvire. Două dintre ele au fost în Timiș. 1

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.