Sâmbătă, 7 iunie, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a verificat stadiul lucrărilor pe șantierul drumului care va asigura legătura între A1 și DN 69, respectiv între Timișoara – Arad.
În urmă cu câteva zile, reprezentanții DRDP Timișoara menționau că progresul pe acest șantier este de 65%, pe teren fiind mobilizați 350 de oameni, cu peste 80 de utilaje și 100 autobasculante. Acum, Grindeanu a precizat că proiectul se află într-un stadiu de „70%, dacă nu chiar mai bine”, urmând să fie finalizat undeva în august-septembrie.
„Este un proiect la care noi timișorenii ținem foarte mult. Un proiect aflat în stadiu de 70%, dacă nu chiar mai bine – această descărcare din A1 până la intersecția de aici de la Sânandrei, de fapt, o coborâre de pe Autostrada A1 către municipiul Timișoara, în regim de autostradă. Undeva la finalul lunii august, începutul lunii septembrie, acest proiect va fi finalizat. […] Aici avem un al doilea exemplu despre lucrări care au avut un constructor care nu s-a ținut de treabă, am reziliat contractul, la fel ca și pe centură. Acum avem constructori serioși, care se țin de treabă. Iată că și aici undeva în vara acestui an, conform contractului în vigoare, va fi finalizat și acest proiect – repet, pe final de august, început de septembrie. Eu țin să-i felicit, sunt o firmă serioasă cu care ne-am obișnuit să lucrăm și care își respectă tot timpul termenele contractuale și care fac lucruri foarte bune”, a declarat ministrul Transporturilor.
Vă amintim, primul contract pentru descărcarea de pe A1 de la Sânandrei, semnat cu firma Todini Costruzioni S.p.A, a fost reziliat în august 2023, deoarece italienii nu s-au ținut de treabă. Următoarea licitație a fost câștigată de ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A. (Strabag).
Cu ocazia vizitei pe șantier, Grindeanu, președinte interimar al social-democraților, a spus că face și o „scurtă radiografie” a celor mai importante proiecte desfășurate în ultimii aproximativ trei ani în zona de vest a României.
„Fiind într-un fel la final de mandat de ministru al Transporturilor, pentru că vrând-nevrând vom avea un nou guvern în câteva zile, mi-ar face plăcere să spun, pe scurt, câteva lucruri care, cel puțin pentru zona noastră, în acești trei ani și ceva, eu zic că au însemnat ceva. De la noul terminal al Aeroportului Internațional Timișoara, la Centura de Sud finalizată, la Centura de Vest care are un câștigător, la Timișoara-Moravița – un proiect la care țin foarte mult și la care în curând vor fi stabiliți câștigătorii, la proiectele CFR pe loturile de la Caransebeș la Arad, la acea bucată lipsă celebră de la Margina-Holdea, unde se lucrează, sunt aproximativ 200 de utilaje pe șantier. […] Am vrut să fac așa, pe scurt, o radiografie a ceea ce a însemnat această perioadă pentru zona noastră. Proiectele acestea nu sunt importante doar pentru bănățeni, doar pentru timișoreni, ci și pentru dezvoltarea economică a întregii zone și nu numai. […] Aș mai face o mențiune a unui proiect la fel de important pentru această regiune, și anume drumul expres de la Craiova la Lugoj”, a transmis Sorin Grindeanu.
foto: Tion
Pe aceeași temă:
FOTO. Continuă lucrările la descărcarea de pe A1 de la Sânandrei. Șantierul, pe două treimi gata
Citiți principiile noastre de moderare aici!