tion.ro Web analytics

FOTO. Șantiere în grafic, pe Cetății și Bogdăneștilor. Lațcău: Stadiul fizic realizat este de 25-30%

De Erika Iszlai
Reactualizat la:

FOTO. Șantiere în grafic, pe Cetății și Bogdăneștilor. Lațcău: Stadiul fizic realizat este de 25-30%

foto: Facebook / Ruben Lațcău
Reactualizat la:
Calea Bogdăneștilor și bulevardul Cetății, cele două proiecte începute în acest an „merg bine, conform graficului”, spune Ruben Lațcău. Viceprimarul a fost pe teren și spune că lucrările au ajuns „la aproximativ 25-30%”.
Scris de Erika Iszlai - Calea Bogdăneștilor și bulevardul Cetății, cele două proiecte începute în acest an „merg bine, conform graficului”, spune Ruben Lațcău. Viceprimarul a fost pe teren și spune că lucrările au ajuns „la aproximativ 25-30%”.

„Pe Cetății a fost montat deja primul tronson de șine de tramvai. Șinele au fost atașate unui schelet de metal care a fost apoi învelit în beton. De asemenea, fundația pentru rețeaua de alimentare cu curent electric a tramvaiului a fost finalizată, iar la începutul anului viitor vor fi montați stâlpii pentru catenară”, a scris viceprimarul pe Facebook.

Potrivit lui Ruben Lațcău, pe Bogdăneștilor a fost pus primul strat de asfalt, de la intersecția cu Cetății până la Alexandrescu, cu tot cu semnalizarea prin linie galbenă pe carosabil.

„Accesul rutier va fi mutat pe secțiunea de asfalt nouă în luna ianuarie. Tot atunci, constructorul va începe lucrările la utilități pe partea stângă a bulevardului (pe direcția către Ronaț).

Am vorbit cu responsabilii ambelor lucrări pentru a fi semnalizate și delimitate corespunzător șantierele, în special pe perioada sărbătorilor când nu e multă activitate pe teren. Cele două proiecte merg bine, conform graficului și se află la aproximativ 25-30% stadiu fizic realizat”, a transmis Ruben Lațcău.

La finalul lucrărilor, bd. Cetății va avea o linie dublă de tramvai înierbată și încadrată de pomi pe o distanță de 1,57 km, 20.500 mp de spații verzi, 10 stații de tramvai noi, câte două benzi de circulație pe sens, piste de biciclete pe ambele sensuri de mers și trotuare decente. Lucrările sunt executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme – Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți) – și costă 83,7 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 17 milioane de euro. Durata contractului semnat în 21 septembrie 2020 este de 36 de luni, din care șase pentru proiectare și 30 pentru execuție.

Pe Calea Bogdăneștilor lucrează asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic, care s-a angajat că face lucrările cu 116 milioane de lei, în 31 de luni. Aproape 90 de milioane de lei vin de la Uniunea Europeană, prin Programul Operațional Regional.

editor Dan Oancia

6 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. dinCarpati says:

    DA DA DA Un proiect gresit pentru Bd Cetatii facut pe picior de ” specialistii vechi si noi ” cu aceleasi facilitati comuniste. Mai bine scoateau iluminatul public aruncat pe langa trotoare si il puneau in mijloc pe stalpii de la tramvaie si eventual gard verde in zona dintre tramvaie . De asemnea desfiintau zonele verzi de peste tot care oricum sunt neingrijite si produc praf si noroi cand ploua cu galeata si amenajau cele mai importante lucruri: locuri de parcare pe ambele parti si 2 piste de biciclete doar pe o parte a bulevardului. Faceti parcuri si locuri de parcare !!! Timisoara e aglomerata ! Bulevardul Cetatii va fi la fel de prost organizat.
    Hai noroc si la alti specialisti cu viziune , ca de cei vechi ne-am saturat !!!
    Craciun Fericit si La multi ani !!!

    • petru says:

      din Carpati @ fugi in munti cu ideile tale bombastice! La un bulevard cu o asemenea latime iluminatul trebuie sa fie atat pentru carosabil cat si pentru trotuare. Dupa ideea ta absurda cu iluminat doar pe stalpii de la tramvai, banda 1 si trotuarul ar fi fost slab iluminate datorita coronamentului copacilor. Mai mult fiind regii diferite Enel nu va plati in viitor chirie pentru utilizarea stalpilor STPT!
      Zonele verzi trebuie sa ramana pe ambele parti nu asfalt cum vrei tu, asfalt care vara radiaza suplimentar caldura marind disconfortul zonei. Pistele de biciclete sunt prioritare fata de locurile de parcare ocupate in mare parte de cazane vechi sub sub care se aduna tone de praf si noroi.
      P.S. Spatiile verzi sunt distruse de acei cocalari care urca cu rotile masinilor nu de ploaia cu galeata iar intretinerea este si obligatia proprietarilor din imobilele adiacente!

    • Luk says:

      DA DA DA…faceti domn’le parcari, afara cu spatiile verzi. Sa faca si la intrare in bloc niste parcari si daca se poate si in casa scarii (pt domnul de mai de sus). Daca se poate, noapte (dupa ce se opresc tramvaiele) sa se ascunda liniile si sa faca dom’le niste parcari peste.

    • Alex says:

      Daca esti asa de bun organizator no name din Carpati ce paguba ca te-a ratat pletosul sa te puna in echipa sa de soc formata din analfabetii functionali care au ratat toate proiectele europene! Vezi sa nu te impiedici cand vei merge pe trotuar. Dupa mintea ta cat o nuca vrei iluminat doar pe axa bulevardului, trotuarul ramanand astfel in intuneric dupa cresterea copacilor :))

  2. marius says:

    Rubene, zi-ne si cu Lidia cum stam ? Ca ziceai ca pana la Craciun se deschide toata, pana la AEM, macar pe cate 1 banda, sau nah, cu ceva straturi de asfalt lipsa. In sens la AEM se circula tot pe 2 benzi, si era vorba ca in 18 Decembrie se revine la normal.Sau acuma te-ai facut mic si ne zici numa de zona de nord ? Despre sud, nimic ?

  3. timisoarean says:

    mentinerea liniilor de tramvai o mare greseala, avand in vedere ca mare parte din retea e varza

    se puteau achizitiona autobuze electrice, statiile ar fi fost pe prima banda, pentru ca incapeau 3 benzi una putea fi rezervata doar BUS si liniile puteau merge pana in rondou Torontal, sau rondou Aradului

    bani aruncati pe mentenanta tramvaielor si a unui sistem invechit

  4. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Se oprește temporar apa pe două străzi din Buziaș

    Ştiri din Timiș

    Două premiere la sfârșitul lunii ianuarie, la Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Kärcher, lider în tehnologia de cleaning, a inaugurat o nouă reprezentanță în ansamblul mixed-use Iulius Town

    Ştiri din Timiș

    Mihai Ritivoiu, numit prefect al județului Timiș

    România

    Revelion SF la Timișoara. Gongul bate la ora... H

    Ştiri din Timiș

    3 avantaje ale unui logo profesional pentru dezvoltarea afacerii tale

    Ştiri din Timiș

    3 servicii de copywrite care îți vor duce afacerea la următorul nivel

    Ştiri din Timiș

    Timișoara, în frig. Primăria dă peste 20.000 de euro pe servicii de consultanță în eficiență energetică

    Ştiri din Timiș

    În Timișoara, rata de infectare cu Covid a trecut de 21. Situația în Timiș

    România

    Coronavirus, 27 ianuarie: Peste 31.000 de infectări în România și 71 de decese. În Timiș sunt 2.381 de cazuri

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici