În paralel, pe Varianta de Ocolire Timișoara Vest se desfășoară investigațiile arheologice intruzive, demarate după emiterea deciziei de expropriere, pas obligatoriu în procesul de execuție.

Foto: DRDP Timișoara
Potrivit DRDP Timișoara, cele două proiecte – extinderea la patru benzi a Centurii de Nord și avansarea lucrărilor pe Centura de Vest – continuă astfel să înainteze în ritmul stabilit, reprezentând etape importante pentru îmbunătățirea mobilității în jurul Timișoarei.
Vă amintim că licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate privind extinderea Centurii Timișoara Nord a atras zece oferte, iar câștigătoare a fost desemnată asocierea româno-maghiară VENTRA PROJECT MANAGEMENT S.R.L. & UTIBER Közúti Beruházó Kftcu o ofertă în valoare de peste 835.000 de euro cu tot cu TVA.
Varianta de Ocolire Timișoara Nord are o lungime de 12,6 kilometri. Șoseaua a fost primul sector al Variantei de Ocolire a municipiului Timișoara (VTM) și asigură legătura între drumurile naționale DN 6 și DN 69.
Tronsonul a fost deschis traficului în anul 2010, având două benzi de circulație. Proiectarea obiectivului a început în anul 1997, drumul fiind dimensionat pentru a asigura cerințele bazate pe informații și date de trafic învechite.
Însă dezvoltarea din ultima perioadă a altor obiective rutiere care sunt în legătură cu VO Timișoara Nord a determinat creșterea semnificativă a volumului de trafic pe întreaga centură, ceea ce a condus la producerea de ambuteiaje și strangulări ale fluxului de trafic, în special în zonele de intersecții la nivel.
În ceea ce privește Centura Timișoara Vest, de proiectarea și execuția lucrărilor se ocupă firma turcă NUROL INSAAT VE TICARET AS, câștigătoare a contractului după mai multe contestații depuse de-a lungul licitației.

Pe aceeași temă:
Încă un pas pentru Centura Timișoara Vest. Pot începe exproprierile
Trimite articolul
XMergeti la Oradea. Acolo vedeti centuri,nu mizeria ce o detine Timisoara,care e cel mult o strada…
-
Am fost în Oradea de mai multe ori, am vorbit cu prieteni care locuiesc în Oradea, e supralicitată Oradea, nu e cum se tot afirmă că toate-s bune și frumoase. Da, s-a dezvoltat și Oradea ca multe alte orașe… Problema este că noi contestăm tot, orice, doar că nu ne place x sau y…
-
Ce prostii vorbesti ma aici, care noi contestam? Ca tu nu. Aia e centura potrivita pentru un oras ca si Timisoara, cu o banda pe sens? Nici bine nu s-a deschis si au fost accidente mortale datorita felului prost in care e facuta.
Astia ca voi sunteti problema societatii care acceptati orice rahat si il mancati ca si cum ar fi inghetata. Auzi la ea..
-
Proiect ambițios. E bine că se fac investigații serioase înainte de construcție — dar costurile pot urca rapid
Prefezabilitate si fezabilitate ca sa gasiti banuti si ulcele care nu fac 800.000 dar cui sa-i spun ca sunt ei batuti in cap si tara geme
Interesant, forajele se fac in partea carosabila, nu in afara ei, unde se va realiza estensia.
-
Orice proiect de interventie/extindere, necesita o expertiza tehnica si pe zona existenta, deci da..e interesant!