În 1990, la doar 19 ani, Emil Șoșdean s-a angajat la societatea de transport public din Timișoara. De atunci, nu a lipsit din nicio etapă a evoluției transportului electric timișorean, de la vechile troleibuze ale anilor ’90 până la modernele modele Skoda, care au adus confort pe străzile orașului.
Pentru Emil, fiecare firobuz are un „suflet electric”. Le cunoaște până la ultimul cablu și le redă viața cu răbdare și precizie, fiind omul pe care colegii îl cheamă atunci când „inima” unui vehicul se oprește.
Recent, în depoul STPT au ajuns noile firobuze Bozankaya, vehicule ultramoderne, pregătite să intre în circulație. Emil le-a studiat atent, așa cum a făcut mereu cu fiecare model nou ajuns în atelier.
Pasiunea sa pentru tehnică i-a transmis-o și fiului său, care a ales același drum al preciziei, programând astăzi borduri pentru mărci auto de renume.
Astăzi, Emil Șoșdean este șeful Atelierului de Întreținere și Reparații Troleibuze din cadrul STPT. Este unul dintre oamenii care, din umbră, țin discret Timișoara în mișcare de peste trei decenii.
Pe aceeași temă:
Larissa Danzwith vopsește tramvaie de peste 40 de ani: „Dacă n-aș munci, n-aș avea vlagă”
Trimite articolul
XMultumesc pentru articol! La mai multe de genul acesta!
Felicitari pentru dedicatie,seriozitate si tot ceea ce faceti cu inima!
Felicitări domnului Sosdean si dumneavoastră pentru expunerea frumoasei sale povesti.