Pentru Universitatea Politehnica din Timișoara, tehnologia a fost mereu punctul forte. Iar acest lucru a permis întregului corp academic să facă schimb de experiență, atât între departamente și cercetători autohtoni, dar și cu parteneri strategici, din domeniul cercetării, de pe toate meridianele.
„Educația deschisă este o preocupare majoră a Universității Politehnica din Timișoara de aproape 20 de ani. Anul viitor se vor împlini 20 de ani de la Declarația de la Cape Town și de la absolut tot ceea ce a însemnat educația deschisă. Educația deschisă înseamnă un set de principii, practici, dar și tehnologii, care de ajută să poți să ai acces la informație, la cunoaștere și la resurse într-un mod liber. Dar, mai ales, înseamnă un concept, o putere a minții și a dorinței educatorilor și a studenților de a-i sprijini pe studenți într-un mod cât mai egal și cât mai accesibil, să aibă acces la educație.
Impactul inteligenței artificiale este destul de mare, pentru că unul dintre scopurile principale pentru care educația ar trebui să se uite la inteligența artificială generativă este cât de mult poate să îmbunătățească principiile educației deschise, adică accesul la cunoaștere într-un mod cât mai echitabil și cât mai rapid, cu utilizarea corectă a resurselor. Aici, la resurse, este o mică discuție pentru că, de fapt, nu știm dacă consumăm mai multe resurse sau producem mai multe resurse cu inteligență artificială generativă, dar nu putem decât să încercăm și să vedem efectele și să le studiem pe termen lung”, a declarat Diana Andone, profesor universitar și fondatorul centrului de E-learning din cadrul Politehnicii din Timișoara.
Există mai multe unelte pe care cercetătorii le folosesc pentru a face schimb de informații și experiență. Cercetătorii UPT sunt familiarizați cu aceste instrumente, care devin din ce în ce mai utilizate, în mediul academic. E important ca fiecare etapă de cercetare să poată fi accesibilă și altor experți, atât pentru a le utiliza, cât și pentru a adăuga la ele și a le completa.
„Ne ajută prin a reuși să ne deschidem munca pe care o facem în cercetare, prin a reuși să împărtășim cu ceilalți de la începuturi, de la primele gânduri, întrebările de cercetare pe care le avem, metodologia de cercetare pe care ne-o propunem, mergând până la lucrările pe care le publicăm, într-un stadiu incipient și rezultatele la care ajungem. Înseamnă că putem să le împărtășim cu toată lumea, că ceilalți pot să le citească, să le reutilizeze, să includă lucrurile astea în cercetările pe care le fac ei și să le dea mai departe, fără nici o restricție”, spune șeful de lucrări dr. inginer Silviu Vert.
Politehnica din Timișoara a fost gazda ediție cu numărul XI a Conferinței Internaționale „Open Education & Scicence Workshop”. Prezentările au pus accent pe modul în care știința și resursele educaționale deschise sunt aplicate în viața de zi cu zi, în special în contextul universităților, a proiectelor de cercetare, dar și al educației în general.
Trimite articolul
Xe bine si cu informatiile, dar ce faci cu dezinformarile? sau cu cenzura? sau cu adevarurile partiale? sau cu interpretarile “corecte”?
IA generativa… de-aia controlata/setata sa dea raspunsuri “corecte politic”?
“fara poezie… viata e pustiu!” da’ si fara gandire critica… mai e oare valida “ma indoiesc deci gandesc”? sau trebuie musai sa crezi(wth) adevarul generat de IA sau debitat de “autoritati”? fact checking de-a gata mura in gura(fortat chiar) din partea “detinatorilor adevarului absolut”?
ce bine e cand guvernul american publica documente cenzurate legate de efectele adverse ale “vaccinului”. asta da acces la informatii! 140 de pagini redactate, complet GOALE.