tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Cum se construiește în 2020 la Timișoara, cu girul primăriei: locatarii unui bloc vor privi direct în peretele unei case

Cum se construiește în 2020 la Timișoara, cu girul primăriei: locatarii unui bloc vor privi direct în peretele unei case

De Roxana Deaconescu
la 25 May 2020 16:46 Reactualizat la: 25 May 2020 17:03
84 Comentarii

Cum se construiește în 2020 la Timișoara, cu girul primăriei: locatarii unui bloc vor privi direct în peretele unei case

25 May 2020 16:46 Reactualizat la: 25 May 2020 17:03
Timișorenii care locuiesc într-un bloc de pe strada Ranetti vor „admira” peretele unei case când vor privi pe geamuri. Locatarii s-au trezit cu un șantier deschis la doi metri de blocul lor, pentru o casă cu parter și două etaje. Totul e legal, îi asigură reprezentanții primăriei.
Scris de Roxana Deaconescu - Timișorenii care locuiesc într-un bloc de pe strada Ranetti vor „admira” peretele unei case când vor privi pe geamuri. Locatarii s-au trezit cu un șantier deschis la doi metri de blocul lor, pentru o casă cu parter și două etaje. Totul e legal, îi asigură reprezentanții primăriei.

Trimite articolul

X

Din luna martie, în plină pandemie de coronavirus, se lucrează de zor pe un teren viran aflat lângă imobilul cu patru etaje de pe str. Ranetti 21. Între blocul timișorenilor și terenul pe care a fost deschis un șantier pentru o clădire cu parter și două etaje este o distanță cam de doi metri. Practic, oamenii vor vedea un zid când se vor uita pe geam.

Nemulțumiți de cum se prezintă situația, oamenii au scris primăriei, dar au sesizat și Inspectoratul de Stat în Construcții. Există și autorizație de construire.

„Vă aducem la cunoștință că în vecinătate, chiar foarte aproape de blocul nostru, au început lucrări de construcții în vederea realizării unui bloc în regim P+2 cu două apartamente, pe parcela din str. Gh. Ranetti nr. 21. Prin prezenta petiție, dorim să verificați dacă la emiterea autorizației de construire a fost respectată legislația în vigoare, dacă s-au respectat prevederile PUG și RLU, normele de însorire prevăzute în Ordinul Ministerului Sănătății, distanța minimă între două construcții conform Regulamentului de Urbanism. Blocul a fost amplasat cu o retragere față de aliniamentul stradal cu toate că blocul nostru este amplasat frontal stradal, pe colț cu calcan spre str. Gh. Ranetti, tocmai pentru a se lipi un alt bloc. A rămas calcanul liber și au rămas fără soare, lumină și toate apartamentele de parter până la etajul doi. Vă rugăm să verificați în regim de urgență, având în vedere că lucrările sunt la faza de execuție fundații”, au scris reprezentanții asociației de locatari de pe Ranetti 21 în petiția adresată primăriei.

Răspunsul primăriei a venit destul de repede. Practic, funcționarii din PMT spun că nu s-au găsit abateri de la legislație.

„Au fost efectuate verificări în baza de date informatizată și în arhiva fizică a Direcției Generale Urbanism în legătură cu șantierul de pe strada Gh. Ranetti 21. De asemenea, a fost efectuat și un control la fața locului în data de 30 aprilie și au fost solicitate și informații suplimentare proiectantului (…) Nu au putut fi identificate la data realizării controlului în teren abateri de la prevederile autorizației de construire. A fost întocmit și un studiu de însorire care face parte din autorizația de construire”, se arată în răspunsul emis de PMT, semnat și de arhitectul șef al orașului Sorin Ciurariu.

Conform autorizației de construire, pe 164 de metri pătrați va fi ridicat un imobil „P+2E, cu două apartamente, acces auto și pietonal”, cu o suprafață desfășurată de 508 metri pătrați.

Imaginile trimise de locatari către redacția TION arată clar câtă lumină vor mai avea timișorenii din blocul de patru etaje de pe Ranetti 21.

Bloc vs. casă pe str. Ranetti 21

 

„Nu știu ce «specialiști» sunt prin primărie și cum e posibil să se aprobe o autorizație de construcție la nici trei metri de balcoanele acestor vecini disperați. Am făcut sesizări la primărie și ni s-a răspuns că această nouă clădire are studiu de însorire și că nu ne afectează. Noi nu mai vedem cerul de această construcție, nici vorbă de soare sau lumină naturală. Geamurile noastre de la bucătărie și de la camere vor avea vedere spre toaletele lor. Sunt peste 20 apartamente afectate. Eu nu înțeleg ce minte luminată este în Primăria Timișoara care să aprobe așa ceva”, ne-a spus un locatar.

Menționăm că asociația de proprietari afectată de construcția de pe strada Ranetti nu a primit încă un răspuns de la Inspectoratul de Stat în Construcții.

Trimite articolul

X
Taguri:
casa ranetti ,
constructii timisoara ,
pmt
84 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Ionescu says:
    May 25, 2020 at 5:00 pm

    Incredibil!
    Așa ceva numai la noi!

    Reply
    • mike says:
      May 25, 2020 at 7:15 pm

      e caz tipic de coruptie daca vrea dna in
      10 zile baga 5 oameni in puscarie pt luare de mita!

      Reply
      • Sicman says:
        May 25, 2020 at 9:40 pm

        Greu de demonstrat, fara flagrant. In plus, cineva trebuie sa il dea in judecata.

        Reply
      • asd says:
        May 27, 2020 at 9:57 am

        DNA poate face dosarul si sustine acuzarea in fata judecatorului.
        Judecatorul te baga la puscarie, nu procurorul. Tara de banani tari in gura, care au lipsit la lectiile de educatie civica din clasa a 7-a.

        Reply
  2. Pliscoi says:
    May 25, 2020 at 5:37 pm

    Nu e firesc și normal așa ceva. Nimic nu este legal. Ciudat cum aprobă primăria autorizația de construire, dar mai ales isc-ul…Miroase a penal aici.

    Reply
  3. tm says:
    May 25, 2020 at 5:38 pm

    Asa se intampla cand Robu s-a inconjurat de spagari, lingusitori si incompetenti. Toate directiile primariei colcaie de spagari. Si toate cu girul marelui primat. Se zice ca spaga pentru avizele si autorizatiile de constructie a blocurilor, consta in valoarea a cel putin un apartament din acel bloc(depinde de marimea blocului), de obicei unul mare si valoros. Bineinteles ca acel apartament este trecut pe numele copiilor, socrilor, parintilor, rudelor spagarului, niciodata pe numele lui. Oare de ce credeti ca se tem daca dispare Robu din primarie? Ii doare pe ei in basca de Robu, Robu le tine spatele, da bine la prostime cu ”dezvoltarea in forta” si alte aberatii (apropo unde se sifoneaza bani la greu). Pe ei ii doare ca daca pica Robu, nu-si mai pot face combinatiile si lua spagile. Pe Robu il doare ca daca aia nu-si iau spagile si contractele cu primaria, nu o sa mai aiba bani de finantat campania electorala. Asa ca legea tacerii in mafia din primaria Timisoara functioneaza perfect. Din pacate cei prostiti si dezavantajati sunt tot cetatenii Timisoarei, asemenea ca in articolul prezentat mai sus.

    Reply
    • Gantz says:
      May 25, 2020 at 6:35 pm

      Nu cred ca e cu girul lui. Mai probabil colegii de primarie il lingusesc cat pot si isi vad de afaceri; Nae e in ceata, pare naiv si manipulabil, ocupat cu proiectele lui de rahat… mai o miuta si o semnatura in graba si gata blocul. Intre timp toate apartamentele alea o sa isi piarda vreo 40% din valoarea de piata, daca or mai fi vandabile.

      Reply
  4. mircea says:
    May 25, 2020 at 5:47 pm

    Banul face legea,probabil si cei de la insp.in constructii au luat portia lor.

    Reply
  5. Anonim says:
    May 25, 2020 at 5:50 pm

    Angajati un avocat si direct plangere penala atat pentru cei care au eliberat autorizatia de constructie cat si pentru executantul respectiv beneficiarul constructiei . Plus plangere la Inspectoratul in constructii . Nimic din ce este descris nu respecta legislatia in vigoare . Cei de la primarie nu sunt la prima autorizatie devconstructie ilegal eliberata . Parchet si inspectoratul in constructii la primarie pierdeti vremea .

    Reply
  6. TIMISOARA says:
    May 25, 2020 at 5:58 pm

    Green without a blink !

    Reply
  7. Rodica Militaru says:
    May 25, 2020 at 6:11 pm

    Simplu: primăria a cerut studiu de însorire? E obligatoriu:
    ORDIN Nr. 119 din 4 februarie 2014
    pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei

    ART. 3
    (1) Amplasarea clădirilor destinate locuinţelor trebuie să asigure însorirea acestora pe o durată de minimum
    1 1/2 ore la solstiţiul de iarnă, a încăperilor de locuit din clădire şi din locuinţele învecinate.
    (2) În cazul în care proiectul de amplasare a clădirilor evidenţiază că distanţa dintre clădirile învecinate este
    mai mică sau cel puţin egală cu înălţimea clădirii celei mai înalte, se va întocmi studiu de însorire, care să
    confirme respectarea prevederii de la alin. (1).

    Reply
    • Andrei says:
      May 26, 2020 at 2:00 pm

      Cu tot respectul.
      Parcela in cauza este la nord de parcela cetatenilor ce au facut reclamatie.
      Drept si prin urmare, studiul de insorire nu ajuta cu nimic, deoarece fatada blocului fiind pe nord, e in umbra proprie.

      Eu nu cred ca e ilegala autorizatia.
      Trist ca oamenii nu sunt informati si fac plangeri…

      Reply
      • Anubis says:
        May 26, 2020 at 3:24 pm

        Andrei, haide sa nu fim naivi si sa privim cu celeritate situatia actuala unde primaria elibereaza autorizatii pe banda rulanta. Nu exista o disciplina in constuctii, un plan urbanistic (normal), totul se face la heirup si cu mult miserupism.

        Ce pretentii sa ai cand una care conduce o directie a primariei mimeaza ca nu are proprietatii, le trece cu sotul pe firma ca sa primeasca un teren pentru tineri.
        Poate asa au ocolit litera legii, dar autoritatiile din Timisoara nu respecta spiritul legii.

        Cat despre “dezvoltatori” (gluma buna asta… in ziua de azi orice speculant a dezvoltator) ocolesc normalitatea folosind chichite legislative si “mici” atentii catre autoritati pentru a jecmanii amarestenii. Acesti dezvoltatori imi amintesc de vanzatorii gelati de valuta din 700 care in teancul de 100 de marci mai bagau si bancnote false 🙂

        Trist nu e ca oameni fac plangeri, trist e cand NU fac si ca autoritatile se complac in sparagisoara.

        Reply
  8. Stefy says:
    May 25, 2020 at 6:14 pm

    Abuz de putere. Nu se poate să faci ceva pe nevoile cetățenilor, de parca ai fi pe moșia ta. De fapt ăștia-s primarii din România : au impresia că sunt proprietarii orașelor. Foarte trist unde sa putut ajunge… Ieșiți în stradă. Maghiarii asa ar fi procedat.

    Reply
    • Anonim says:
      May 25, 2020 at 8:20 pm

      Pai e moșia lui că de aia își ridică cocioaba acolo!

      Reply
  9. Axe says:
    May 25, 2020 at 7:37 pm

    Se poate si invers… langa casa (sau in zona de case) sa construiasca bloc de 6 etaje !!! Singura solutie puneti toti bani, luati un avocat si dati in judecata. Pe perioada procesului oricum nu mai construieste nimic :)… plus ca sigur o sa castigati. Si sa plateasca toti din primarie care au dat autorizatii din birou fara sa mearga in teren.

    Reply
  10. Dan says:
    May 25, 2020 at 7:37 pm

    Dupa legea urbanistica a Timisorii se poate construi la 1,90 m de la limita proprietatii pana la inaltimea constructiei invecinate… dar voi, cei care reclamati , cum de va uitati de zeci de ani in gradina vecinilor fara nici o jena? Da… va va lipsi perspectiva viitorului .

    Reply
    • Anonim says:
      May 25, 2020 at 9:15 pm

      Legea urbanistica a Timisoarei ? Cred ca glumesti ! Mergi pe strada Albinelor din Timisoara bloc cu 4 etaje intre case doar cu parter ! Nici un bloc pe strada aia nu este numai case maxim.p+ etaj . Legea constructiilor, locuintei este nationala nu de regiune cartier strada cum vrea Primaria Timisoara.Plin orasul de astfel de ilegalitati . Daca iti faceau tie un bloc de 10 etaje in curtea casei la 1.90 de limita de proprietate erai bucuros ?

      Reply
      • Mihai says:
        May 26, 2020 at 11:45 am

        Pe strada albinelor pare un proiect foarte misto… linistit intre case cu parcare subterana si mult soare .

        Reply
      • Anonim says:
        May 26, 2020 at 11:55 am

        Un santer d exceptie . O zona linistita . . doar un cabinet d psihiatrie ce se va muta unde propietatii chinuie animale . Speram la
        Dreptate

        Reply
      • Mario says:
        May 26, 2020 at 12:02 pm

        Dar d santajistii si escrocii de la
        Cabinetul de psihologie de p strada albinelor nu va intereseaza ? Care au luat bani de la dezvoltator si mai vor altii ? Hai si cu un articol d oameni ce traiesc numa pt a face santaj si pt a stompa orice dezvolta orasul

        Reply
        • Anonim says:
          May 26, 2020 at 12:40 pm

          Daca ai probe mergi la DNA . In rest acele blocuri cu 4 etaje nu aveau ce cauta intre case ! Esti dezvoltatorul imobiliar ? Pai acolo este ceva proces

          Reply
          • Lucifer says:
            May 26, 2020 at 5:52 pm

            Cine rade la urma rade mai bine .

        • Anonim says:
          May 26, 2020 at 12:43 pm

          Daca ai bani nu poti construi ce si cum vrei sunt niste reguli dar nu le respecta nimeni . Dezvoltare a orasului in mintea ta de parvenit . Nu mai poti tu de dezvoltarea orasului . Tu tremuri dupa profit mai gunoiule .

          Reply
    • Anubis says:
      May 26, 2020 at 3:30 pm

      Danute potoleste-te. Mai incet… respira. Daca exista o lege proasta trebuie sa dam dovada toti de prostie pentru o mana de euroi in plus. Chiar asa jos am ajuns?

      Michele Omaba spunea cu ceva timp in urma: When they go low, we go high… dar n-ai tu cum sa intelegi din astea.

      Reply
  11. Doina says:
    May 25, 2020 at 7:48 pm

    Si la Constanta la fel.Poate se face ceva in acest sens .Nu-i posibil sa te uiti in balconul vecinului.,unde este intimitatea.Poate cineva face ceva in tara asta .Se construieste pe Prelungirea Grindeanu in km 4-5.

    Reply
    • Agentul432 says:
      May 25, 2020 at 9:22 pm

      Nimanui nu ii pasa de Constanta

      Reply
    • pion says:
      May 26, 2020 at 11:36 am

      Prealungirea lui Grindeanu,a ajuns pana la Constanta? Este o poanta de a lui unchesu Ponta,cu prelungitor cu tot.

      Reply
  12. bazil says:
    May 25, 2020 at 7:55 pm

    Simplu fraților, plătiți un excavator și acoperiti șanțul fondatiei dinspre bloc, sau împleti cu apa

    Reply
  13. Sbr says:
    May 25, 2020 at 9:24 pm

    Putea fi mai rau, spalatorie auto, depozit de wc-uri ecologice, vopsitorie de masini, bloc cu geamurile spre blocul vechi si cu etaj retras cum e moda. Toate enumerate exista deja in timisoara.

    Reply
  14. Nicu says:
    May 25, 2020 at 9:56 pm

    Nici unde în Europa un asemenea proiect nu ar vedea lumina zilei! Imposibil de a aproba o asemenea constructie de vreme ce exista NORME pentru care NU se pot da nici macar derogari fie ele semnate chiar de Tovarasul Primar! Cazul e prea flagrant, nici banii nu ar folosi. Asa ca, daca s-ar da în judecata, 100% proiectul ar fi imediat abandonat. Dar…nu întârziati prea mult, mâine la TRIBUNAL!

    Reply
  15. Sunny Timis says:
    May 25, 2020 at 10:00 pm

    Nimic nousub soare…mafiotii adica dezvoltatorii imobiliari nu dau 2 bani pe PUG,PUZ, legi in general.Exemplugraitor este bloculnou construit in pata din Calea Lipovei pe amplasamentul fostului parc…o imensitate de bloc cu 0 -zero -parcari…si asa era nebunie in zona pietei.Darcand se vor muta viitori iproprietari care vor avea sigur cate 2 masini.Atunci sa vina Robu si urbanismul de la PMT sa vada capodopera spagii…sI
    DNA ….asta in cazul in care mai dau pe la birou procurorii.La fel in Dumbravita,blocuri in mijlocul caselor unifamiliale cu incalcare flagranta a PUG Dumbravita si CU urbanism ilegal.Si cu plangere la,DNA si cu proces civil.Rezultat ZERO.La civil prima instanta ne a dat dreptate,la recurs a respins tot si am pierdut.Apoi la DNA absolut nici o implicare…oare de ce ?Dreptate si lege in Romania nu ca fi niciodata…plecati pana,mai puteti pe unde macar de ochii presei si a lumii se face inca dreptate.

    Reply
    • Soani says:
      May 26, 2020 at 2:01 am

      Daca ati pierdut procesul si inca nu ati platit penalitati si daune dezvoltatorului, va puteti considera norocosi.
      Toata lumea stie de procese, dar putini mai stiu finzlitatea lor. Daunele aduse unui dezvoltator sunt foarte mari si un an de stacnare a investitiei in caz ca pierdeti procesul va poate costa zeci de mii de euro.
      Eu va sfatuiesc sa asteptati raspunsul Inspectiei de Stat in Constructii. Nu uitati ca toate amenzile pe care le plateste Primarul Nostru sunt date de catre aceasta institutie.
      Daca ei constata ca nu este in regula se vor autosesiza si vor opri lucrarile, amendind din nou primaria.
      Daca ei constata ca totul este in regula sansele de cistig in instanta sunt minime.
      Daca totusi doriti sa incepeti o actiune in instanta, va recomand sa urmati urmatorii pasi:
      1. Cereti oficial o copie dupa dosarul complet de autorizare care exista in primarie.
      2. Consultati un arhitect urbanist care sa studieze dosarul si care sa cunoasca bine codul civil si regulamentul local de urbanism aferent zonei respective din PUG Timisoara.
      3. Doar daca specialistul in urbanism spune ca au fost incalcate regulile de urbanism aferente zonei, luati legatura cu un avocat. Precizez ca avocatul nu are nimic de pierdut in cazul in care pierde procesul.
      Nu intrati in instanta fara sa aveti mai putin de 80% sanse de cistig. Instantele sunt complicate.
      Succes

      Reply
      • Borcsi Gabriela says:
        May 26, 2020 at 9:34 am

        Cred ca te inseli, pui dosarul la DNA, daca pierzi nu platesti

        Reply
        • Anubis says:
          May 26, 2020 at 3:33 pm

          Tanti, tu parca esti platita din bani publici sa prestezi la ora la care ai postat. Ce cauti pe net? Nu va e ma rusine… bugetarilor?

          Reply
      • Anonim says:
        May 26, 2020 at 12:47 pm

        Da si voi dezvoltatorii aveti bani pentru spagi si e greu de castigat .

        Reply
    • Anonim says:
      May 26, 2020 at 2:49 pm

      La blocul din Calea Lipovei sunt peste 40 de locuri de parcare in curtea interioara din spatele blocului . Desigur si acolo alta manarie au belit un parc dar din cate stiu fostul proprietar al terenului a negociat cu primaria 2 -3 ani . Dar cum la afacerea asta nu iesea nici um ban primaria nu a rascumparat terenul si acuma toc poc bloc in parc

      Reply
  16. Maria says:
    May 25, 2020 at 10:32 pm

    Mafia. Dacă merge un simplu om ii cer 1 hectar pentru spatii verzi si parcări. Trebuie dati in judecata si luat un avocat bun.

    Reply
  17. Faur Isaia says:
    May 25, 2020 at 11:27 pm

    Studiu de insorire???? Ce imi aud urechile s ce vad ochii? Ciuhandu a fost o lichea dar Robu este seful lichelelor. Tara de haos. Nemernicia la ea acasa. Timisoara a ajuns invadata de olteni. Nu cred ca mai doreste cineva sa creada in “Orasul Florilor”. E jale. Doamne ce vremuri traim.

    Reply
  18. TaxiDriver says:
    May 26, 2020 at 12:00 am

    Nu aveti alta sansa decat sa va luati lumea in cap pentru ca de dat un molotov in primarie nu sunteti in stare nici unul. Lae a invatat meserie de la Cojocari iar gradul de coruptie a atins cote nebanuite. Atunci cand un cocalar da drumul la o astfel de constructie strigatoare la cer, sa fiti siguri ca are toate avizele in ordine si ceva spate la tribunal, asa ca, taiati-va venele in fata la PNL de fata cu toate televiziunile, altfel o sa priviti toata viata zidul cocalarului.

    Reply
    • dd says:
      May 26, 2020 at 11:15 am

      cam asa e!

      Reply
    • Anubis says:
      May 26, 2020 at 3:34 pm

      TaxiDriver ai dreptate. Coruptia din primarie e dublata de coruptia din sistemul legislativ.

      Reply
  19. CetateanSuparat says:
    May 26, 2020 at 7:59 am

    La fel si in Freidorf, pe starda Ardealului unde incep blocurile se construieste un imobil nou de mai multe etaje. Constructia este intradevar in unghi dar incepe de la 3-5m distanta de blocul de langa. Oamenii aia care au apartamentele pe partea din spate a blocului deja existent nu vor vedea niciodata decat ziduri si nici vorba de verdeata sau soare.

    Bataie de joc cum se dau autorizatiile in primarie. Pe bani si pile ca de obicei.

    Reply
  20. Mariusica says:
    May 26, 2020 at 8:33 am

    ISC nu a raspuns….. pai cum sa mai raspunda acuma la ilegalitatiile primariei dupa ce Iapa personal, in carne si oase s-a deplasat sa le puna piciorul in gat?? Oare cine de la ISC face controlul? Mucea ala de 25 de ani, presedinte TNL proaspat transferat din primarie?
    Asta ati votat, asta aveti!
    Oricum legea reclamatilor trebuie schimbata. Toata tara functioneaza pe principiul Dinca: sa asteptam, sa vedem, oare o incalca legea ala, chiar violeaza, chiar ucide, sa mai stam cateva ore, zile, saptamani, luni si dupa hoooopa s-a prescris.
    In america daca suni la 911 si nu zici nimic imediat te localizeaza si trimit echipaj sa vada poate s-a intamplat ceva. La noi trebuie sa dai nume, cnp, adresa si dupa iti da pe unu plictisit la telefon care iti zice: “domnle veniti si faceti in scris la noi”!!!!! Si asta la 112 ca cica e urgenta, ca daca scrii la o institutie mai trec 5 pandemii mondiale pana primesti raspuns.
    ISC cica da amenzi, dau ei ceva amenzi asa sa se faca ca lucreaza, dar cand cladirea e sus, gata, intabulata si vanduta si asa ramane cica “ilegala” linistit in continuare.
    Legea reclamatiilor trebuie schimbata, fiecare institutie sa aiba telefon si om special sa preia plangerile, fara cnp si prostii. Si sa aiba prioritate reclamatiile in rezolvare si in cateva zile sa dai raspuns. Pana se face controlul pe fond sa fie suspendata activitatea.

    Reply
  21. zoly says:
    May 26, 2020 at 8:49 am

    rromani. asitia au distru parcuri sa faca hoteluri si alte constructii. singurii care i au tinut sub control au fost vlad tepes si ceausescu. de ex in 90 cand au dat de libertate au intrat cu barosu in pompele de irigatii si le-au vandut la fier vechi.

    Reply
  22. Timisorean says:
    May 26, 2020 at 8:50 am

    Mda….. raspunsurile miserupiste si incompetente a primariei timisoara. Si au 700 de angajati…… si ce fac toti e o mare enigma.
    Dintre institutiile statului isc si garda de mediu par ca mai vor sa faca ceva. Dar si ei asa ca o bruma ca nu au forta. Garda de mediu a anuntat in presa ca au 5 echipe de 2 comisari, isc din cate stiu au tot asa vreo 10 oameni pe tot judetul. Pai cand avem constructii la fiecare colt, deseuri la fiecare colt, primar care construieste ilegal sau da autorizatii ilegale si nu e in stare sa aiba contracte de strans gunoiul ce sa faca astea 2 institutii cu o mana de oameni?? Si nu numai in timisoara ci in tot judetul trebuie sa isi faca treaba! Institutiile astea ar trebui sa aiba 700 de angajati, nu primaria care taie frunze la caini! Pana atunci fiecare e pe cont propriu!

    Reply
    • Soani says:
      May 26, 2020 at 10:05 am

      Am verificat documentatia in primarie. Ceia ce se vede din poza publicata ca fiind peretele cladirii, care se afla la 2 m de blocul existent – este de fapt fundatia si elevatia gardului.
      Cladirea este amplasata la mai mult de 4m de bloc, iar in acea zona are un regim de inaltime PARTER.
      La o distant de peste 7m de bloc apare un corp de cladire cu un regim de inaltime de P+1E.
      In felul acesta cladirea in constructie nu afecteaza blocul de 4 nivele alaturat.
      Nivelul de inaltime de P+2 se regaseste in partea din fata a terenului in dreptul calcanului P+4 al blocului existent. Calcan care nu are ferestre si a fost lasat din constructie pentru o extindere viitoare P+4E.
      Conform normelor se pute construi pe parcela o cladire in regim P+2E cu urmatoarele retrageri: 2 metri lateral, 10 m din spate si 6 metri de la front.
      In situatia asta nu cred ca puteti decit sa multumiti proiectantilor si primariei ca nu aceti la 4 m distanta de bloc un calcan P+2E.
      IMI PARE RAU DAR NU CRED CA UN CETATEAN TREBUIE SA VERIFICE O INFORMATIE GRESITA LANSATA CA STIRE. ACEASTA CAUTARE DE SENZATIONAL NU CRED CA TREBUID SA DEVINA O PRACTICA A PRESEI NOASTRE !

      Reply
      • Ra says:
        May 26, 2020 at 3:04 pm

        Crezi ca-I intereseaza adevarul? Mai au un motiv sa-si verse frustrarea directionat -> Robu

        Reply
      • Anonim says:
        May 26, 2020 at 4:28 pm

        Legile sunt aiurea la 4 metri iti pune unul un perete in fata geamului numai in Romania merge asa . Unde ati vazut in UE asa blocuri lipite unele de altele ?

        Reply
        • baronu says:
          May 26, 2020 at 6:43 pm

          in new york :))

          Reply
          • Dacian says:
            May 27, 2020 at 12:37 am

            New York nu este in Europa, țărane…

  23. john marascu says:
    May 26, 2020 at 9:32 am

    Hello esti in Timisoara iar ca primar este un chitarist Robu, 2 metri distanta ? depinde cu ce ruleta masori, daca e a lu chitaristu inseamna 6 metri si corespunde legii

    Reply
  24. dss says:
    May 26, 2020 at 10:40 am

    Nu inteleg ce nu e clar . Omul construieste la 2m de limita lui de proprietate. Blocul are o retragere de 3 m, singura problema e ca blocul are geamuri catre curtea vecinului.

    Reply
  25. Eu says:
    May 26, 2020 at 10:43 am

    Un mastodont de bloc cu doua apartamente pe o suprafață de 168 mp…. Aveti simțul penibilului? Cladiri cu doua apartamente se numesc case tip duplex. Conform legislației in viguare retragerile laterale sunt de 2 m, spate 6m daca au geam la etaj si 3m pentru regim de inaltime parter… Iar aliniamentul stradal se face conform vecinatatilor sau la 6m. Atata denaturare si iz tendențios. Absolut oribil!

    Reply
  26. Revers says:
    May 26, 2020 at 11:20 am

    Da, dar nici ala cu casa n-o sa aiba lumina in toate camerele din cauza blocului…

    Reply
  27. pieton says:
    May 26, 2020 at 11:27 am

    ‘ Oul sau gaina’ , dilema veche.! Casa ,blocul sau lumina ?

    Reply
  28. Simo says:
    May 26, 2020 at 11:53 am

    Vedeti o fundatie si aveti impresia ca va construieste in casa. Sunt curioasa daca cei din acel bloc s-au dus sa verifice efectiv autorizatia? Din moment ce exista si un studiu de insorire cu singuranta lucrurile nu sunt atat de negre si clar situatia nu este atat de dramatica. Probabil cei ce locuiesc in acel bloc si-ar dori sa aiba spatiu verde, cui i-ar conveni sa faca parc pe terenul lui doar sa fie vecinii fericiti?

    Reply
    • Anonim says:
      May 26, 2020 at 12:48 pm

      Lasa ca vine criza va mai pune in cur si pe voi mari dezvoltaori a lui peste prajit in cur

      Reply
      • anabelle says:
        May 26, 2020 at 8:43 pm

        Anonimule, vad asa o mare frustrare prin modul in care te exprimi….consulta un psiholog mai bun
        !!!!

        Reply
        • Anonim says:
          May 27, 2020 at 12:07 am

          Eu zic sa iti vezi de treaba ta Nu am nevoie de staturile tale . Nu sunt frustrat sunt mahnit cum niste tripadusi au pus stapanire pe acest oras si au impresia ca pot face ce vor ei . Si cum institutiile statului dorm doar soarta ii mai poate da pe unii jos de pe creanga pe care sau urcat calcand peste reguli principii corectitudine

          Reply
        • TheArhitect says:
          May 27, 2020 at 1:22 pm

          anabelle si eu sunt in asentimentul anonimului. Sa vina criza sa va puna pe butuci bodegile alea pe care le numiti “complexe rezidentiale”…

          Toti tarani au ajuns dezvoltatori… sunt curios ce dezvolta?

          Reply
    • Anubis says:
      May 26, 2020 at 4:02 pm

      Simo eu inteleg ca e vorba de bani aici, inteleg ca salariile nu se platesc din spatii verzi sau bolidul nu sta sub umbra unui copac si se intretine cu cladiri multe, facute prost, vandute la amaresteni, dar totusi…. hello! Traim in Timisoara. Macar cand deveniti postaci sa o faceti mai putin agresiv si cu o doza mai mica de frustrare.

      Multumesc si spor la vanzari glumelor de dezvoltatori ce sunteti!

      Reply
    • IX says:
      May 26, 2020 at 6:16 pm

      Efectiv singurul comentariu documentat. Sunt de speriat unele opinii. 4m e o distanta legala, deci il reclama cei dintr-o cladire cu 4 niveluri pe un proprietar ca isi exercita dreptul de a edifica in regim p+2 pe terenul lui la 4m distanta??? Pentru cei care considera ilegala autorizatia, la ce distanta trebuia omul sa construiasca..10m..20? Bordei subteran era ok?

      Reply
      • silkepil says:
        May 27, 2020 at 1:18 pm

        Nu dezvoltatorule. Toti vreti un singur lucru: profit cat mai mare realizat cu investitii minime (forta de munca necalificata, materialele de calitate foarte slaba, totul inghesuit…)

        De aia suntem la coada europei si nu numai. Pentru ca sunt oameni ca voi care construiti fara un minim de bun simt. Intr-o lume normala in afara faptului ca nimeni nu v-ar cumpara mizeriile ati ajunge si la puscarie.

        Reply
  29. mita says:
    May 26, 2020 at 12:15 pm

    Trebuie sa fii specialist sa-ti dai seama ca asa ceva nu e OK? Cineva si-a umplut buzunarele bine si a inchis ochii.

    Reply
  30. alex says:
    May 26, 2020 at 12:21 pm

    Sa puna asociatia banii para para sa il faca parc sau parcarii 🙂

    Reply
  31. shagun says:
    May 26, 2020 at 12:33 pm

    Si mai au unii tupeul sa ceara sa se uneasca satele invecinate cu Timisoara. Merci, ne lipsim. Panselute, palmieri, vaporase, piste de bicicleta de 40 cm, benzi auto mai inguste decat autobuzele, praf, galagie noaptea din cluburi, constructii ilegale, parcari lipsa, mirosuri pestilentiale, toate astea nu sunt pentru tarani…

    Reply
    • Alexutu says:
      May 26, 2020 at 4:03 pm

      Las ca la fel ii si la Dumbravita si la Giroc, Ghiroda…

      Reply
    • orasean says:
      May 26, 2020 at 5:47 pm

      Corect,campul si pesticidele sunt pentru tarani, locuri de parcare pentru tractoarele cu care reusiti sa ajungeti la casa dupa o ploaie. Cu cat mai dati kg de branza?

      Reply
  32. Vio says:
    May 26, 2020 at 1:01 pm

    Oare cine construieste?…sau pt cine? sa vedeti casa la sefa ISC in str Albinelor!!..Toti sunt ,,penali”

    Reply
    • pion says:
      May 26, 2020 at 3:37 pm

      Pe ea n-o” inteapa’ nimeni,nicimacar albinele ?

      Reply
  33. ionel prepul says:
    May 26, 2020 at 2:26 pm

    Cum e posibil asa ceva ? Si primaria sa raspunda ca totul e legal, Imposibil ! nu pot sa cred

    Reply
  34. vaso says:
    May 26, 2020 at 2:54 pm

    Este un dezastru arhitectural si functional. Bineinteles cine da aprobarile pentru asa ceva este autor al acestui dezastru.

    Reply
  35. Anonim says:
    May 26, 2020 at 4:36 pm

    Sper sa vina o criza mare in imobiliare sa ii mai aduca cu picioarele pe pamant pe bisnitarii astia de isi spun dezvoltatori imobiliare . Sa vada cum este cand ii preseaza bancile si clienti ca prea se cred dumnezei . Ce a fost in 2008 -2010 a fost parfum pe langa ce o sa vina . Ca si in 2007 erau preturi si mai mari ca acuma 70 de mii 2 camere apoi au picat in cap . Am luat in 2010 ap 2 cam eta 1 Aradului langa Mall mobilat utilat cu 40 de mii acuma dupa inca 10 ani de vechime a blocului se cere 65 de mii pe acelas gen de apartament hahahaha . Cat despre astea noi 80 % sunt de o calitate indoielnica pereti din carton facute cu muncitori din gara .

    Reply
    • IX says:
      May 26, 2020 at 6:24 pm

      Si al tau e calitativ facut? Daca vine criza in imobiliare iti imaginezi ca veniturile tale si a tuturor raman neafectate..doar scad imobiliarele independent de altele..

      Reply
      • Anonim says:
        May 26, 2020 at 9:51 pm

        Al meu este facut cand existau arhitecti , ingineri si muncitori in constructii cand se faceau controale si nimeni nu construia cum il taie capul doar sa fie profit . Oricand un bloc de dinainte de 90 este mai ok ca peste 80 % din astea noi proiectate de arhitecti cofetari executate de bisnitari imobiliari pardon dezvoltatori imobiliari si constructori luati din Gara de Nord . Nu mai pun faptul ca sunt in oras nu la marginea Timisoarei sau la sat fara aoa canal etc .Cat despre criza e bine venita mai aseaza preturile si regleaza anomaliile . Cei care au scoala pe bune si nu sunt speculati nu o sa moara de foame in criza . In schimb toti speculatorii astia ordinari o sa simta mai dur criza si unii dintre ei o merita cu varf si indesat ca au calcat pe cadavre doar sa se inbogateasca peste noapte .

        Reply
        • Simo says:
          May 27, 2020 at 12:57 pm

          Ce trist sa iti doresti sa vina vremuri de criza doar ca sa le mearga rau semenilor tai. Ca in orice domeniu inclusiv in constructii exista progres de aceea acum se verifica mai mult proiectele respectiv executarea lor. Habar nu ai cum se construia inainte de 90 altfel taceai. Daca ai construit o singura data in viata nu te face expert. Se vede ca nu ai habar altfel nu ai specula aiurea pe aici. Pana una alta din constructii se fac cele mai multe contributii la stat in caz ca nu stiai, asa ca repet, e trist sa-ti doresti o criza.

          Reply
          • Pacala says:
            May 27, 2020 at 6:13 pm

            E trist cand acesti mascarici cu skoala vetii numiti si dezvoltatori ajung sa construiasca niste mizerii care pun in pericol siguranta cetatenilor. La ce materiale si mana de lucru se foloseste ma gandesc doar la ce e mai rau.

            Nu-i bai Simo.. bani pentru X5 inca vin, mai sunt destui prosti sa cumpere mizerii..

  36. Mihai says:
    May 26, 2020 at 5:06 pm

    Intrebarea este ce cauta blocul existent la o distanta asa de mica fata de limita de proprietate, avand in vedere ca legea spune ca orice cladire mai mare de P+1E+M trebuie amplasata la minim h/2 din inaltimea cladirii?

    Reply
    • Anonim says:
      May 26, 2020 at 5:54 pm

      Mihaita blocul ala este construit cand toate terenurile erau ale statului . Acuma a vandut unul terenul retrocedat si un alt smecher face bloc in geamurile altora deveniti si ei proprietari dupa 90

      Reply
    • Andrei says:
      May 26, 2020 at 6:12 pm

      Nici blocul existent nu respecta legislatia.

      Reply
  37. DNA says:
    May 26, 2020 at 5:09 pm

    Și toate mansardele din Timișoara sunt legale cu avizul primăriei cu toate ca nu au prevazute locuri de parcare și lift… Legea te obliga ca la imobil de 5 etaje sa montezi lift( scuze nu are 5 etj are 4 plus mansarda) dar locurile de parcare obligatorii unde sunt?
    Toți samsarii care se considera dezvoltatori imobiliari dar ei de fapt sunt doar niște nenorociti care încalcă legea fiindcă co struiesc blocuri și intabuleaza doar un apartament pe acea clădire… Bine înțeles ca nu are prevazute locuri de parcare sau nenorociții de asa ziși dezvoltatori care îți cer minim 5000 de euro pe locul de parcare când ei de fapt sunt obligați de lege sa prevadă fiecare apartament cu minim 1 loc de parcare în funcție de suprafață apt
    DNA sa verifice cum s au primit autorizațiile. Ptr construcțiile. De mansarde și cum de în Timișoara primăria permite construcția de imobile care nu au prevazut nr necesar de locuri de parcare

    Reply
  38. Marina says:
    May 26, 2020 at 8:33 pm

    Practica asta exista de mult in Timișoara, din păcate! In loc sa prevadă prin PUD, PUZ regimul clădirilor, am rămas la ideea cine plateste are autorizație! S-au ridicat multe constructii P+2, P+3 in zone rezidențiale, iar Primăria a explicat ca e nevoie și de astfel de locuințe. Corect, dar de ce in zona P+1?!

    Reply
  39. Timisorean says:
    May 27, 2020 at 8:02 am

    Sa presupunem ca e legal. Asta inseamna ca legea e proasta. Atunci intram in probleme de moralitate.
    Sunt curios la astia care sustin ca e legal si bine asa oare cand va sare in fata un om care trece strada prin mijlocul ei accelerati spre el sa il loviti, pentru ca e legal si nu veti pati nimic, ca el e vinovat sau franati sa il evitati?
    Asa e si cu constructia asta. O fi legala, dar moral ca locatarii dupa 40-50-60 de ani de cand stau acolo acum vor avea un zid la 4 m cum e? Ce inima si minte stearpa sa ai sa ceri si respectiv sa dai autorizatie pentru asa ceva???

    Reply
  40. Cele mai citite știri

    1
    Încă un bărbat a murit într-o stație de tramvai din Timișoara, la doar câteva zile după un alt incident similar
    2
    Legătura dintre știință și literatura SF. Dialog cu cercetătorul Cristian M. Teodorescu, la UVT
    3
    Krampuslauf – Demonii iernii care cutreieră Europa
    4
    Tradiția continuă. Concertul de Crăciun 2025 al comunității italiene, în decorul Bisericii Millennium
    5
    PROGRAM. Timișoara găzduiește seria de evenimente dedicate Zilei solidarității româno-maghiare
    6
    Accident feroviar la Peciu Nou. Un tren a lovit un autoturism, însă toți cei implicați au scăpat fără răni
    7
    Patru benzi între Demetriade și Pestalozzi, pod și pasarelă la ISHO. Primăria vrea fonduri europene pentru proiect
    8
    Un final de an care ne întoarce spre noi!
    9
    FOTO. Încă un pas pentru noul Spital Municipal. Primăria și specialiștii IFC fac ultimele consultări pentru a găsi investitori
    10
    FOTO. Gusturi, povești și identitate bănățeană. Expoziție și lansare de carte la Conacul Zăgujeni

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 15 decembrie 2025, în Timișoara?

    Cinema

    Proiecție specială de sărbători la Cinema Timiș. „Love Actually” revine pe marile ecrane

    Eveniment

    FOTO. Protest la Timișoara în fața Palatului Dicasterial. Sute de persoane cer schimbări în Justiție

    Eveniment

    Accident pe DN 6, între Remetea Mare și Timișoara. O tânără a fost rănită după ce un șofer a ieșit de pe drum

    Ştiri din Timiș

    Campanie de strângere de alimente și produse de îngrijire pentru familiile vulnerabile din Timiș

    Eveniment

    O fetiță de 4 ani a ajuns la spital după un accident petrecut într-o intersecție din Ghiroda

    Sănătate

    Recuperarea medicală, un pas esențial după intervențiile chirurgicale

    Eveniment

    Incendiu la o pensiune de pe DN68A, la ieșirea din Lugoj spre Făget

    Eveniment

    Ancheta în cazul bătrânilor ținuți în mizerie la Cenad se extinde. 13 percheziții, dosar penal pentru ucidere din culpă

    Ştiri din Timiș

    FOTO. 36 de ani de la Revoluție. Au fost depuse coroane în fața Bisericii Reformate din Piața Maria
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici