Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, managerul infrastructurii feroviare naționale, anunțat, luni, că începând de marți se suspendă temporar circulația a zeci de trenuri operate de Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” SA. Motivul? Neachitarea la termen a Tarifului de Utilizare a Infrastructurii (T.U.I.), conform obligațiilor contractuale. Restanțele ar fi de puțin peste 100 de milioane de lei.
„Ca urmare a notificării primite din partea managerului infrastructurii feroviare CNCF CFR SA, o serie de trenuri vor avea circulația temporar suspendată. CFR SA este singurul decident care poate impune o astfel de măsură. Suspendarea sau introducerea în circulație a oricărui tren se stabilește de către CFR SA”, precizează, ca răspuns la informarea companiei „surori”, CFR Călători.
Suspendările care îi afectează pe timișoreni
Dintre multele zeci de trenuri suspendate, 12 pleacă sau sosesc de la Timișoara. Suspendarea se va face treptat:
- Din 21 octombrie se suspendă trenurile Regio 3115, 3116, 3117 și 3118 în relația Timișoara Nord – Oradea și retur;
- Din 7 noiembrie se suspendă trenurile IR 1531 Timișoara Nord – Baia Mare, IR 1537 și IR 1539 Timișoara Nord – Oradea, IR 1532 Satu Mare – Timișoara Nord, IR 1533 Timișoara Nord – Satu Mare, IR 1537 și IR 1539 Timișoara Nord – Oradea și retur.
- Din 8 noiembrie, suspendată va fi și circulația trenului IR 1530 Baia Mare – Timișoara Nord.
Astfel, între Timișoara și Oradea va rămâne un singur tren pe zi operat de CFR Călători. Ar mai fi, însă, și altele două operate de privați. În sens invers, la fel. Către Satu Mare și înapoi, rămân doar variante de schimbare de trenuri. Către Baia Mare, rămân două variante pe fiecare sens ale CFR Călători, plus una cu schimbare de trenuri, unul fiind și privat.
Deși sunt alte zeci de trenuri care vor fi chiar anulate – asta și din cauza cheltuielilor cu personal – niciunul dintre ele nu are capăt la Timișoara.
Lista tuturor trenurilor suspendate sau anulate începând din octombrie sau noiembrie poate fi consultată AICI.
Trimite articolul
XDoar trenuri cu legături în Ardeal?De ce nu suspendați și trenuri ce fac legătura cu Oltenia?
-
Cine mai merge bre cu trenul?
-
sa circule morometi la Timisoara.
SPer sa crape CFR-u pe veci ! Neamu mamii voastre de hoti ordinari ! Sa mai circule moartea cu trenu ! FALIMENT FRUMOS ! <3
Si nu era mai simplu cand CFR era CFR? Dupa marea diviziune inventata de Basescu, au aparut si necazurile.
Iar Basescu a facut-o doar pentru a face loc firmelor private de cale ferata sa intre pe piata.
Intr-o tara normala, serviciile legate de infrastructura feroviara sunt esentiale, sunt monopol al statului, sunt prioritare (si, in acelasi timp, motor de dezvoltare economica). Dar la noi, au devenit sursa de venit (ca in alte zone) pentru “baietii destepti”.
-
la ce e bun transportul in comun? vrei sa nu mai consumi carburant ? pai sunt baieti direct interesati ca sa distruga tot ce inseamna tren-tramvai-autobuz. + cate taxe strange statul de pe 1 bilet stpt vs 1l de benzina ?
Pai se mai folosește CFR?