Perioada de desfășurare : 21 iulie – 06 august 2025
Durata: 40 ore (teorie și practică)
Metoda de desfășurare: Online
Formator: Adrian MARITESCU
Competențe dobândite:
- Cadrul instituțional și legislativ în domeniul achizițiilor publice / Noutăți legislative
- Procedura de înregistrare/recuperare/reînnoire a certificatului digital SEAP
- Planificarea procesului de achiziție publică – referatul de necesitate
- Estimarea valorii contractelor de achiziții publice
- Programul Anual al Achizițiilor Publice, Strategia Anuală a Achizițiilor Publice
- Achiziția Directă – modalități de achiziție directă a serviciilor, produselor, lucrărilor
- Derularea procedurilor de achiziție publică. Asemănări și diferențe
- Desfășurarea procedurilor de achiziție publică și participarea la procedurile de achiziție publică
- Modul de întocmire a documentației de achiziție publică de către autoritatea contractantă (criterii de calificare, garanția de participare, garanția de bună execuție, criterii de atribuire, etc.)
- Modul de întocmire a ofertei de către operatorii economici
- Completare DUAE autorități contractante și operatori economici
- Încărcare documentație în SEAP de către autoritatea contractantă
- Depunerea ofertelor în SEAP de către operatorii economici
- Organizarea competiției și evaluarea ofertelor. Procesul de analiză al ofertelor și solicitărilor/răspunsurilor la clarificări
- Formularul de Integritate
- Atribuirea contractelor de achiziție publică
- Modificări ale contractului în perioada de implementare; Modificări substanțiale, modificări nesubstanțiale
- Remedii și Căi de atac în achiziții publice. Formularea și depunerea contestațiilor.
- Formularea punctelor de vedere
- Dosarul achiziției publice
Beneficiile participării la curs:
- Dezvoltarea competențelor în achiziții publice și dobândirea încrederii necesare pentru a naviga cu succes în platforma SICAP
- Derularea corectă, eficientă și legală a procedurilor de achiziție
- Învățarea pas cu pas a operării în SICAP: inițiere, publicare, evaluare, comunicare
- Evitarea greșelilor frecvente care pot duce la contestații sau sancțiuni.
Condiții de eligibilitate:
Cursul se adresează angajaților cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parțial), inclusiv persoane care ocupă poziții de management, ce provin din întreprinderi publice și private, cu domiciliul / reședința în județele Regiunii Vest (Timiș, Arad, Hunedoara, Caraș – Severin).
Persoanele ce ocupă poziții de management și au calitatea de administrator / reprezentant legal într-o întreprindere publică sau privată NU sunt eligibile.
Condiții minime de acces la program, raportate la nivelul de studii: Studii medii finalizate (minim 12 clase)
Înscrierile se fac prin completarea Formularului de preînscriere diponibil pe site-ul CCIAT la adresa și transmiterea acestuia pe email: dpop@cciat.ro.
Informații suplimentare la:
E-mail: fluca@cciat.ro, dpop@cciat.ro
Telefon: 0768 794 522 (Flavia Sorca), 0722 445 665 (Diana POP)
Citiți principiile noastre de moderare aici!