Mai exact, primăria vrea încă 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice. Valoarea totală a celor trei proiecte este de 234 milioane lei, din care 179 milioane lei finanțare nerambursabilă prin componenta de mobilitate urbană a Programului Regional Vest 2021–2027.
Astfel, municipalitatea ar trebui să asigure o co-finanțare de 55 de milioane de lei pentru acoperirea valorii neeligibile și încă un plus de 2% din valoarea eligibilă.
„Fără bani europeni ar fi fost imposibil să modernizăm flota de transport la un asemenea nivel și într-un timp așa de scurt, doar din bugetul local. Ținta noastră este ca autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul să nu fie o alegere de compromis, ci prima și cea mai firească opțiune de deplasare în oraș pentru timișoreni. Mai e de lucru, dar suntem în direcția corectă și vom continua efortul de modernizare al transportului public local”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Defalcat, cele trei proiecte prevăd următoarele sume:
- 10 tramvaie –135,7 milioane lei (99,4 milioane valoare eligibilă);
- 10 troleibuze cu baterii – 27,2 milioane lei (22,9 milioane valoare eligibilă);
- 20 de autobuze electrice – 71,2 milioane lei (60,4 milioane valoare eligibilă).
Vă reamintim, Primăria Timișoara a depus spre finanțare cele trei proiecte pentru tramvaie „mici”; troleibuze și autobuze noi la începutul lunii martie.
Trimite articolul
Xdap, nu e cine sa le conduca nici pe cele care sunt deja la STPT, dar mai cumparam altele. PNRR-ul asta e despre cum sa cheltui bani aiurea fie ei si “europeni”, cat despre redresare si rezilienta… nicio treaba.
VESTE BUNA👍👍
Nu a mai ramas niciunul lovit in trafic? Cred ca e mai ieftin unul nou decat sa repare unul care are doi ani de circulatie printre soferii din timisoara!
Useristilooorrrr, nu mai tot luati tramvaie, ci dezvoltati un sistem train-tram cu localitatile periurbane. Voi nu aveti pic de viziune ? Pnrr-ul e excelent pt asa ceva ? De ce nu ganditi un tren urban eficient ? Infrastructura feroviara avem gramada.
Intretinere si reparatii , utilizare cu responsabilitate si bun simt profesional, mai degraba decat utilizare ca “bunuri de unica folosinta” si introducerera altor mijloace de transport dupa 2-3 ani.
Care este starea inventarului de mijloace de transport?
Daca as fi consilier as cere STPT sa prezinte, in detaliu, starea fiecarui mijloc de transport si CAUZELE defectiunilor si descompletarilor, inainte de a cere mijloace de transport noi.