tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Calea Buziașului, lărgită pe etape. Când 4, când 6 benzi de circulație până la ieșirea din oraș spre Moșnița

Calea Buziașului, lărgită pe etape. Când 4, când 6 benzi de circulație până la ieșirea din oraș spre Moșnița

De Roxana Deaconescu
la 27 May 2021 13:13
19 Comentarii

Calea Buziașului, lărgită pe etape. Când 4, când 6 benzi de circulație până la ieșirea din oraș spre Moșnița

foto: arhivă
27 May 2021 13:13
Nu vor mai fi șase benzi de circulație pe toată Calea Buziașului, până la ieșirea din Timișoara, așa cum voia fosta administrație. Cel puțin nu acum. Pentru o perioadă, șoseaua va avea patru benzi. Calea Buziașului va fi modernizată pe bucăți: în opt luni va fi lărgit tronsonul care acum are două benzi – la patru benzi. Vor fi amenajate și piste de biciclete. Cele șase benzi mai așteaptă.
Scris de Roxana Deaconescu - Nu vor mai fi șase benzi de circulație pe toată Calea Buziașului, până la ieșirea din Timișoara, așa cum voia fosta administrație. Cel puțin nu acum. Pentru o perioadă, șoseaua va avea patru benzi. Calea Buziașului va fi modernizată pe bucăți: în opt luni va fi lărgit tronsonul care acum are două benzi – la patru benzi. Vor fi amenajate și piste de biciclete. Cele șase benzi mai așteaptă.

Trimite articolul

X

Consilierii locali au votat, recent, „execuția etapizată a lucrărilor aferente obiectivului de investiție «Modernizare și extindere Calea Buziașului». Se vorbește de ceva ani despre acest șantier și iată că în cele din urmă va fi deschis mult după finalizarea lucrărilor Consiliului Județean Timiș pe drumul ce trece din Moșnița. Detalii despre acel șantier, AICI!

Aproape 2 km de șosea are de lărgit Primăria Timișoara până la limita cu DJ 592, care leagă orașul de localitatea Moșnița. Studiul de fezabilitate a fost realizat în anul 2017 și aprobat încă din octombrie 2019 în Consiliul Local Timișoara. Un an mai târziu, în toamna lui 2020, Primăria Timișoara a pornit o licitație pentru dirigintele de șantier care să supravegheze lucrarea. A fost depusă o singură ofertă, dar procedura a fost anulată în noiembrie 2020. Lucrarea este estimată la 30,7 de milioane de lei cu tot cu TVA, iar fostul primar al orașului anunța că va face șase benzi acolo. Șantierul ar trebui să dureze 24 de luni.

Mai întâi se fac 4 benzi

Nu se pot face șase benzi pe toată Calea Buziașului, consideră noua administrație. Sau cel puțin nu acum, pentru că lucrările se vor desfășura, de fapt, în două etape, „atât pentru corelarea lucrărilor, cât și pentru decongestionarea traficului în această zonă a urbei”.

Potrivit hotărârii adoptate de CLT, etapa I înseamnă lucrări „pe tronsonul de drum cuprins între strada Magnoliei și limita administrativă a municipiului, la 4 benzi de circulaţie (câte 2 benzi pe sens, aproximativ 387 m), respectiv asigurarea continuității pistelor de biciclete și a trotuarelor de la sensul giratoriu până la limita administrativă a municipiului”. Durata lucrărilor ar fi de opt luni, iar valoarea acestora ajunge, conform estimărilor, la 6,7 milioane de lei cu TVA.

Etapa a II-a înseamnă „extinderea carosabilului la 6 benzi de circulaţie (câte 3 benzi pe sens) de la intersecţia Căii Buziaşului cu strada Matei Milo până la limita administrativă a municipiului, amenajarea zonei verzi de delimitare a sensurilor de mers, a locurilor de parcare şi accesele la proprietăţi”. Durata lucrărilor ar fi de 16 luni, iar valoarea acestora ajunge, conform estimărilor, la 23,9 milioane de lei cu TVA.

Ce să înțelegem de fapt de aici în condițiile în care nu există un orizont de timp pentru desfășurarea celor două etape? Practic, Primăria Timișoara vrea să fluidizeze traficul de urgență, adică bucata cu două benzi să ajungă să aibă patru benzi, de la al doilea sens giratoriu până la ieșirea din oraș, în opt luni. În același timp vor fi amenajate și pistele de biciclete cu trotuarele. Este vorba despre 387 de metri de șosea.

Etapa a doua, care prevede lucrări de la primul sens giratoriu până la ieșirea din oraș, nu se spune clar când se va face. Dar este vorba, conform hotărârii adoptată de aleșii locali, despre șase benzi de circulație de la str. Matei Milo până la ieșirea din oraș. Pe 1.705 metri de șosea. Adică inclusiv peste cele patru benzi ce vor fi amenajate în etapa I.

editor Amalia Kui

Pe aceeași temă:

Șantierul Timișoara – Moșnița, gata în iulie. Anunțul vine de la ministrul Dezvoltării

Trimite articolul

X
Taguri:
calea buziasului ,
drum mosnita ,
extindere drum
19 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Timisoara says:
    May 27, 2021 at 1:47 pm

    un alt mod prin care isi bate joc administratia actuala de Timisoara si de timisoreni! Felicitari pt. incompetenta!

    Reply
    • Gb says:
      May 27, 2021 at 5:01 pm

      Bătaia de joc este ca NU s-a facut până acum lărgirea la 4 benzi până la ieșirea din oras.

      Reply
  2. Ser09 says:
    May 27, 2021 at 2:21 pm

    Daca se elimina calea ferata industriala dintre Timisoara si Mosnita, etapa 2 nu este necesara, se va fluidiza foarte bine traficul…eventual doar rezolvat sensul giratoriu de la Continental unde este un punct dificil pentru trafic

    Reply
    • Sergiu says:
      May 27, 2021 at 3:58 pm

      Pe bune?Nu este necesara largirea nu?Ma da specialisti mai sunteti toti pe aici

      Reply
      • sicman says:
        May 27, 2021 at 4:40 pm

        clar e nevoie, altfel egal cu zero tot.
        Dar ca si observatie, in mod curent linia aia ferata e punct de gatuire, nush ce tot opresc toti acolo sa se uite la ce? Dupa linia aia se calca orbeste, odata eram la lidl acolo, se auzea traficul ca pe autostrada in parcare :))), fasait de masini asa rapid treceau. NU ma mir ca doar aci vezi calmatoare cat muntele everest.

        Reply
      • teo4ro says:
        May 27, 2021 at 5:01 pm

        Nu, nu este necesara largirea de la 4 benzi la 6 benzi. Cea de la 2 benzi la 4 benzi este imperios necesara si se va realiza. Cea la 6 benzi chiar nu isi are rostul. Traficul e ingreunat momentan strict din cauza lucrarilor si a actualei gatuiri.

        Reply
  3. Fritz says:
    May 27, 2021 at 2:51 pm

    N-ati vrut Robu, acum mergeti pe jos sau cu trotineta, baietii mei !

    Reply
    • dadaa says:
      May 28, 2021 at 12:12 am

      macar ne creste speranta de viata … sau a merge pe jos, cu autobuzul sau bicicleta e semn de saracie in mintea ta ?
      17 benzi va trebuie la unii dintre voi, zici ca sunteti nascuti in masina dar nu constientizati ca ne gazam singuri si cerem asta tot mai insistent

      … era bun Robu, taia tot, facea 6 benzi in tot orasul si interzicea mersul pe jos daca mai prindea un mandat, bravo, stai jos

      Reply
  4. fotbal1 says:
    May 27, 2021 at 3:05 pm

    S-ar putea sa fie, s-ar putea sa nu fie o solutie buna.
    Insa e clar ca daca se apucau de toate cele 6 benzi era o aglomeratie foarte mare.
    Daca se misca repede si fac trotuarele si pistele la distanta in asa fel in cat sa fie loc de inca o banda pe sens de mers dupa ce s-a largit la 4 benzi atunci este ok. Daca insa se va recurge la distrugerea trotuarelor noi facute pentru a face 6 benzi atunci e tipic romanesc.
    E clar ca 6 benzi probabil durau vreo 2 ani asa daca fac 4 benzi in 8 luni este untimp mult mai scurt.
    Plus ca probabil se gandesc ca daca o sa apara si centura acolo se va mai reduce din trafic si probabil nu vro mai fii nevoiti sa urgenteze cele 6 benzi !

    Reply
  5. simplu says:
    May 27, 2021 at 4:09 pm

    Se da urmatoarea problema de rezolvat prin metoda de 3 simpla sau 3 compusa la alegere Daca se construiesc 2 benzi pe 2 km in 8 luni, in cat timp vor avea Mandachi, #sieu, #rezist autostrada Moldovei stiind ca aceasta are 4 benzi ,pe 450km( fara sa mai socotim si bretele de acces, parcari, poduri si alte alea)? Pentru aprofundarea acestui tip de probleme, rezolvati lrin alta metoda pt celelalte autostrazi promise.

    Indicatie: aveti ce ati ales cu manutzele voastre.

    Reply
    • Realism says:
      May 27, 2021 at 4:42 pm

      8 luni este delirul tipic inceputului oricarui proiect…14 luni este mult mai realist. Deci in medie vreo 4m pe zi.
      Tu, eu, doi semi-betivi si minimul de unelte…am mentine fara probleme acest ritm si ibaugurarea la timp.

      Reply
  6. xsulescu says:
    May 27, 2021 at 10:21 pm

    nici in 20 de ani, ascultați la uica…

    Reply
  7. Ovidiu says:
    May 27, 2021 at 11:48 pm

    Pentru administratie , bagati la cap sa faceti un drum ce sa se uneasca prin spate (adica Saratog sau Conti) cu noul Kaufland si sa putem sa scurtam si pe acolo!!!
    iar 6 benzi sun super necesare

    Reply
  8. shagun says:
    May 28, 2021 at 7:49 am

    Aveti optiune: drumul Robilor ctitorit pe genunchi de ala dupa care plang unii pe aici…

    Reply
  9. Timisorean says:
    May 28, 2021 at 8:02 am

    Wooow, eu credeam ca acuma cu largirea drumului se fac inca 2 benzi si in oras!!! Nici prin cap nu m-am gandit ca au separat proiectele sau ca daca este separat robulienii din primaria timisoara nu au dat deja drumul la lucrari!!!! Am crezut ca cei de la strabag fac podetele si dupa vin in continuare cu largirea pana unde sunt 4 benzi deja! Nu am fost atent in ce tara traiesc!
    Si cand ma gandesc ca ati putut sa il votati pe robu prima data, a 2-a oara si foarte muuulti prosti si a 3-a oara!

    Reply
  10. Istvan says:
    May 28, 2021 at 10:05 am

    Nu stiu cine a facut calculele, 387 ml de drum cu 4 benzi adica similar autostrada – 6.7 milioane de lei adica 1,35 milioane de EURO, la nivel de EU cost maxim 1.5-1,6 mil euro pentru autostrada!!! Ce pun in asfalt AUR?

    Reply
  11. adevarul says:
    May 28, 2021 at 11:00 am

    nu vroiau sa faca tren/tramvai acolo? Au facut inca 2 benzi impotentii astia blocati in epoca automobilului. Deja Girocul e blocat si sunt 4 benzi care duc intr-un oras blocat. Voi chiar nu ganditi bai idiotilor deloc ca nu poti merge cu masina pana in centrul orasului ??

    Reply
  12. Anti_vir says:
    May 28, 2021 at 11:44 am

    La ce ajuta 3 benzi pe sens o portiune de drum asa de scurta in care intra 2 benzi pe sens dinspre Timisoara si ies 2 benzi spre Mosnita?

    Reply
  13. Nicu says:
    May 28, 2021 at 12:16 pm

    6 benzi pe Buziasului nu e necesar acum – unde duce acel drum? spre vreo autostrada? inca nu ! si nici in urmatorii ani nu va fi gata vreo autostrada spre Buzias probabil nici necesar
    Prioritatea ar fi 4 benzi spre singura autostrada existenta ->drumu ce trece prin Dumbravita Giarmata
    sau cat mai repede inca un access la autostrada pt ca intrare iesire spre autostrada prin 2 localitati a fost o greseala de la inceput

    Reply
  14. Cele mai citite știri

    1
    Ministerul Educației schimbă regulile olimpiadelor școlare după 13 ani
    2
    Curtea Constituțională a declarat neconstituțională reforma pensiilor magistraților
    3
    Daniel David, ministrul Educației, prezent la Timișoara pentru Gala Inovației și Performanței în Învățământul Dual
    4
    Program modificat pentru relațiile cu publicul la Tribunalul Timiș, în perioada sărbătorilor de iarnă
    5
    Accident pe Calea Dorobanților din Timișoara. O femeie a ajuns la spital
    6
    Sănătatea sânilor la orice vârstă. Dr. Simona Cerbu explică prevenția, autoexaminarea și rolul controalelor imagistice
    7
    Prințul Andrew al Marii Britanii, fratele Regelui Charles, renunță la titlul său regal
    8
    O fetiță rătăcită, salvată de jandarmi pe străzile din Timișoara
    9
    Din spectatori în salvatori. Timișorenii învață cum să intervină în caz de accident rutier
    10
    Timișoara, gazdă a Competiției Naționale de Înot Special Olympics

    Cele mai noi știri

    Mapamond

    Regizorul Rob Reiner și soția sa, găsiți morți în locuința lor din Los Angeles. Ar fi fost înjunghiați de fiul lor

    Utile

    Program modificat pentru relațiile cu publicul la Tribunalul Timiș, în perioada sărbătorilor de iarnă

    Cariere de Poveste

    FOTO. Chitaristul Horea Crișovan: „Colaborarea numărul unu a vieții mele este VanDerCris, trupa în care cânt și compun”

    Horoscop

    Horoscop săptămâna 15-21 decembrie

    Ştiri din Timiș

    Concert de colinde la Giroc: artiști consacrați și tineri talentați, pe aceeași scenă

    Ştiri din Timiș

    Școala Gimnazială Giarmata aduce spiritul Crăciunului în comunitate: târg de iarnă și concerte de colinde

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 15 decembrie

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 15 decembrie 2025, în Timișoara?

    Cinema

    Proiecție specială de sărbători la Cinema Timiș. „Love Actually” revine pe marile ecrane

    Eveniment

    FOTO. Protest la Timișoara în fața Palatului Dicasterial. Sute de persoane cer schimbări în Justiție
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici