tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Bulevardul Cetății: va trebui refăcută toată intersecția cu probleme la testele cu tramvaiul

Bulevardul Cetății: va trebui refăcută toată intersecția cu probleme la testele cu tramvaiul

De Cristian Mîrț
la 4 December 2023 15:04 Reactualizat la: 6 December 2023 18:29
24 Comentarii

Bulevardul Cetății: va trebui refăcută toată intersecția cu probleme la testele cu tramvaiul

Foto: STPT
4 December 2023 15:04 Reactualizat la: 6 December 2023 18:29
Viceprimarul Ruben Lațcău a explicat luni, 4 decembrie, la aproape o săptămâna de la testele cu tramvaiul făcute pe bulevardul Cetății, care ar fi modul în care va fi rezolvată problema. Practic, problema este la linia de tramvai și va trebui refăcută toată intersecția cu Calea Torontalului.
Scris de Cristian Mîrț - Viceprimarul Ruben Lațcău a explicat luni, 4 decembrie, la aproape o săptămâna de la testele cu tramvaiul făcute pe bulevardul Cetății, care ar fi modul în care va fi rezolvată problema. Practic, problema este la linia de tramvai și va trebui refăcută toată intersecția cu Calea Torontalului.

Trimite articolul

X

Potrivit viceprimarului Ruben Lațcău, problema a apărut încă de la prima fază, la montarea liniilor. Au fost discuții cu firma austriacă PORR Construct, s-a cercetat cum au apărut problemele și s-a stabilit un calendar de refacere a intersecției.

„În urma testelor pe care le-am efectuat pe bulevardul Cetății, mai ales în ceea ce privește linia și modul în care tramvaiul circulă pe linia cea nouă, am identificat niște probleme. Am avut săptămâna trecută discuții mai multe cu antreprenorul general și cu echipa care a lucrat pe acest proiect. Am așteptat să treacă acest weekend să vedem care sunt cauzele și care sunt motivele reale pentru aceste probleme și, mai ales, în cazul în care aceste probleme se dovedesc a fi probleme care să necesite refaceri, care este calendarul de refacere și ce implică acest lucru. Este o eroare de execuție care a fost făcută în faza inițială de montare a liniei. Problema nu este la stâlpii de decantare sau la stâlpii care susțin linia. Problema este efectiv la linia cale. Va trebui să fie refăcută o parte din acea intersecție”, a explicat Ruben Lațcău.

Restricții de trafic în zonă, de zilele viitoare

Potrivit viceprimarului, intersecția se va închide începând de miercuri, 6 decembrie, până la rezolvarea problemei. În primă fază, se va circula cu câte o bandă pe sens, pe partea pe care în mod normal se circulă dinspre Torontalului spre Bogdăneștilor.

„Mâine (marți, 5 decembrie – n.r.), noi vom face o ședință extraordinară de Comisie de Circulație și vom aproba o închidere începând cu ziua de miercuri, iar ei vor trebui să refacă această intersecție în întregime, de la fundație înapoi, în așa fel încât să ne asigurăm că avem o intersecție funcțională unde se poate circula atât cu tramvaiul, cât și cu mașina. (…) Vom avea închisă doar porțiunea de la capăt, de pe Torontalului, doar acel viraj pe care îl face tramvaiul. Vom circula pe un singur sens pe mers. Practic, ne întoarcem la modul în care se circula acum șapte-opt luni de zile. Pe partea dreaptă, cum ieșim înspre Torontalului, partea stângă cum intrăm pe Cetății, circulația va fi permisă în continuare pe un fir pe sens. Practic, vom avea acolo o reducere a traficului. Bucata opusă, practic partea stângă cum ieșim de pe cetății, dreapta cum intrăm, va fi închisă pentru refacerea acestei zone de intersecții”, a declarat viceprimarul.

Practic, cei de la PORR vor trebui să refacă toată intersecția, de la un capăt la altul. Vor avea termen de finalizare termenul deja existent în contract, data de 28 decembrie. Dacă nu vor reuși să termine, vor primi penalități.

„Cerința primăriei a fost ca întreaga intersecție să fie refăcută, în așa fel încât această problemă să fie rezolvată. Ei (PORR Construct – n.r.) vor fi nevoiți să refacă această intersecție de la rost la rost. Să spargă, să refacă în întregime linia cale, fundația pe care stă linia cale. Termenul de finalizare al lucrărilor este 28 decembrie, termenul de finalizare a contractului. Nu vor primi nicio zi în plus. Pentru această eroare, așteptarea noastră este să fie rezolvată în acest termen. În cazul în care termenul va fi depășit cu siguranță vor fi penalități. Așteptarea este ca această eroare să fie rezolvată în întregime pe cheltuiala executantului”, a mai declarat Lațcău.

De vină, dirigintele de șantier. Va fi tras la răspundere doar dacă se depășește termenul

Potrivit viceprimarului, problema a apărut pentru că nu a fost respectat proiectul tehnic, nu pentru că documentația ar fi fost neconformă. În acest caz, de vină ar fi, teoretic, dirigintele de șantier. Se va vorbi, însă, despre tragerea la răspundere a celor care au greșit doar dacă lucrarea nu va fi finalizată în termen.

„Eroarea pe care o avem noi este una de execuție, nu de proiectare. Adică lucrările executate în sit nu corespund cu proiectul avizat și documentat. Ca urmare, nu vorbim de modificări care ar fi fost făcute și care au creat anumite probleme sau care au generat un lanț de alte modificări. Vorbim de o eroare de execuție în șantier și nu de o eroare de proiectare sau de lucruri care țin de proiectul tehnic avizat, aprobat, care au dus la acest punct. În acest context specific, nu contează proiectul. Nu proiectul a fost cel care a produs această eroare, ci execuția. Altfel spus, execuția nu a fost conform proiectului. (…)

În mod evident, (întrebat despre dirigintele de șantier sau alți responsabili de eroare – n.r.) primăria a început corespondența de săptămâna trecută, atât cu dirigintele, cât și cu antreprenorul general. În acest moment, preocuparea noastră este ca lucrările să fie finalizate în termenul stabilit. Până la urmă, termenul contractual este în vigoare. Constructorul mai are încă o lună, sub o lună, undeva la 25 de zile, să finalizeze lucrările. Ele sunt finalizate în întregime, cu excepția acestei probleme pe care am identificat-o. Testele pe care le-am făcut până acum arată că nu există alte probleme nici la intersecția cu Bogdăneștilor, nici în întoarcerea de pe Torontalului. Singura problemă este aici, la virajul la stânga pe care îl face tramvaiul. Așteptarea noastră este ca executantul, până la finalul contractului, să rezolve această problemă conform contractului. În cazul în care ea nu va fi rezolvată, atunci nu se vor pune în discuție penalități și, în mod evident, responsabilitățile, nu doar ale executantului – antreprenorul general –, cât și ale echipei din antrepriză și ale dirigintelui (de șantier – n.r.)”, a conchis viceprimarul.

Vă amintim, probele cu tramvaiul de pe bulevardul Cetății au arătat că tramvaiul „șterge” stâlpul meridian de la virajul de pe Torontalului spre Cetății. Testele au fost făcute în seara de luni, 27 noiembrie, iar primăria a anunțat de abia două zile mai târziu, după o primă serie de discuții și analize, că va cere constructorului remedierea problemei. Șantierul se apropie de finalizare, dar primăria așteaptă în continuare să primească o finanțare europeană.

Trimite articolul

X
24 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. RATM says:
    December 4, 2023 at 3:25 pm

    Priceless…

    Reply
  2. vatmanul din concediu says:
    December 4, 2023 at 3:42 pm

    O veche varba romaneasca:: “latcau ca-i bine, mai rau sa nu fie!” Julitura se vindeca cu o compresa rivanol de culoarea tramvaiului.

    Reply
  3. aslo says:
    December 4, 2023 at 4:09 pm

    Ruiben, du-te tare de unde ai venit, si ia-l si pe Fritz

    Reply
    • Siiigur says:
      December 5, 2023 at 11:38 am

      Da, bă! Latzcau și Fritz au pus stâlpul greșit, așa-i? Au mers pe șantier ca zeRobul tău iubit cu căscuța pe cap? 😀

      Reply
  4. Neuron says:
    December 4, 2023 at 4:20 pm

    Proștii la putere! Inginer de 2 lei făcut cu busuiocul pe internet la cine știe ce școală din Căcăieții din Deal.
    Generația de rahat a României care a pus stăpânire pe tot ce mișcă, mai puțin neuronii lor.

    Reply
  5. Manu says:
    December 4, 2023 at 4:49 pm

    Nu stiu daca a observat dirigintele de santier cat de valurit e tot traseul de la intersectia problema pana la str Bogdanestilor , nu prea pare drum nou asfaltat .

    Reply
    • Yo says:
      December 4, 2023 at 6:38 pm

      E design modern si are calmatoare de viteza incluse. Vai de capul nostru ce incompetenti avem prin toate domeniile in ultimul timp…

      Reply
    • Un timișorean says:
      December 4, 2023 at 6:52 pm

      Ce vrei Manu, la așa o lucrare angajezi diriginte de șantier un PFA! Atât s-a putut. Pentru mai multe detalii, e google.

      Reply
    • cetatdean contra prostiei says:
      December 4, 2023 at 8:46 pm

      Astfel de lucrari trebuie sa aiba multe faze de control intermediare documentate cu procese verbale de calitate sau lucrari ascunse!
      Cum de s-a descoperit eroarea de la fundatie doar cand totul este terminat??

      Reply
  6. Unfost...functionarpblik says:
    December 4, 2023 at 5:00 pm

    Jos Lațcău! Jos Fritz!
    Asa au făcut în toate proiectele lăsate si-au băgat coada și au creat prejudicii de milioane

    Reply
  7. ioio says:
    December 4, 2023 at 5:11 pm

    Nu stalpii sunt problema, nici liniile de tramvai. Ci tramvaiul, care nu avea ce sa caute pe linie acolo, nu asa de mare. De fapt a gresit doar vatmanul ca nu a luat un tramvai mai subtire si daca nu avea unul mai subtire, trebuia sa faca un referat sa ceara. Primaria sa faca bine si sa achizitioneza tramvaie moderne, care sa se incadreze la standardele avangardiste de pe Cetatii. Sunt convins ca mai sunt ceva bani la buget, a mai stat orasul fara caldura, nu a murit nimeni. Si ce daca e singurul oras mare din Romania care a inchis scoli si spitale pentru ca nu are caldura.

    Reply
  8. Dima says:
    December 4, 2023 at 5:28 pm

    Și-au imaginat că dacă se pot îngusta benzile pentru mașini, atunci de ce să nu înghesuie și linia de tramvai foarte aproape de stâlpi. Ce ar putea merge rău, nu?

    Reply
  9. Geo says:
    December 4, 2023 at 5:48 pm

    Mult promisele piste de biciclete pe Cetatii le-au facut la fel ca cele facute de Robu (o banda de vopsea pe trotuar) acele piste pe care le critica Ana Munteanu USR in videourile alea penibile inainte sa castige Fritz mandatul. Rusinos si dezamagitor.

    Reply
  10. Wanda89 says:
    December 4, 2023 at 7:42 pm

    Tot felul de comentarii de partid(e)… Adică foarte cretine. PORR Construct, constructorul austriac (ăia de nu ne vor în Schengen) va reface tronsonul, de aia s-au făcut teste. Dacă era eroare de proiectare, ridicați mâna sus toți tâmpiții care credeți că austriecii ar fi de acord să plătească (pentru alții).

    Reply
  11. Sergiu says:
    December 4, 2023 at 8:04 pm

    Acuma pe bune!
    Clădirea aia din colt, parca-i cam de prisos. Rostul ei s-a pierdut in veac si-a rămas o stricăciune-n drum, de total lumea trebuie s-o ocolească, de parc-am fi cu toții din “Povestea prostului”!

    Reply
  12. uie_fritz says:
    December 4, 2023 at 8:08 pm

    sa gandim pozitiv: actuala administratie va fii deportata la vara

    Reply
  13. Qwe says:
    December 4, 2023 at 8:22 pm

    Eterna si fascinanta romanie.

    Reply
  14. MNU says:
    December 4, 2023 at 10:15 pm

    Nu de prosti au facut aia dinainte linia simpla in intersectia aia. E destul de dificil sa faci si virajul cu raza aia, si pe linie dubla.

    Reply
  15. Angela says:
    December 5, 2023 at 1:33 am

    Aceasta este echipa “vrem o tara ca afara” =)))

    USR POWER

    Reply
  16. itsme says:
    December 5, 2023 at 10:32 am

    Frumos, lucreaza baietii aici in comentarii pentru prima de Craciun. Atat Frit cat si Robu au lucrat cu firma Porr (foarte laudata pentru pasajul Jiul). Daca acum Porr a facut o greseala de executie Frit este de vina. Are sens perfect!

    Reply
    • Hmmm says:
      December 5, 2023 at 10:50 am

      Pana la urma toata urlatura de ieri, cu superproiectul genialului Robu modificat de incompetentul Fritz, a fost doar urlat la luna in stilul penibil al politicii locale si judetene. Tot felul de genii, care se pricep la politica cat la inginerie (zero este egal cu zero) si stiu totul… mai putin sa-si tina gura inchisa, cand i-ar avantaja enorm…

      Reply
    • Diriginte says:
      December 5, 2023 at 6:15 pm

      Bă există un diriginte de șantier care trebuia sa verifice aceste lucrări, ce a făcut, nimic. A luat bani de pomană.

      Reply
  17. SKbjull says:
    December 5, 2023 at 12:08 pm

    Nu se poate lua un pic din stâlpi cu polizorul?

    Reply
    • Wanda89 says:
      December 5, 2023 at 8:04 pm

      🙂 și eu mă gândeam la soluția cea mai simplă și ieftină. Varianta ta are o slăbiciune în studiul de fezabilitate, se micșorează rezistența stâlpului. Studiul meu de fezabilitate recomandă un stâlp înlocuitor sub forma cifrei 4.

      Reply
  18. Cele mai citite știri

    1
    21 noiembrie - Intrarea în Biserică a Maicii Domnului
    2
    Horoscop săptămâna 24-30 noiembrie
    3
    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER
    4
    Lună Nouă în Scorpion, în 20 noiembrie
    5
    CJ Timiș încurajează timișenii să semnaleze incidente de integritate
    6
    Napoleon Tiron: un artist-spectacol, un premiu mare și o seară de poveste
    7
    Focar de Pestă Porcină Africană confirmat în comuna Gottlob
    8
    Curtea de Apel București anulează rezultatul licitației pentru noul stadion „Dan Păltinișanu” și obligă CNI la reevaluarea ofertelor
    9
    Ministerul Sănătății propune modificări ale regulamentului pentru secțiile ATI, în urma analizelor realizate în ultimele luni
    10
    CJT atacă decizia RETIM de a-și muta sediul la Oradea. La mijloc este un HCL

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 6 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER

    Sănătate

    FOTO. Modernizări importante la Secția de Chirurgie Generală a Spitalului Municipal Timișoara

    Sănătate

    Sfaturi online care pot face rău. Ce trebuie să știe părinții despre alergii și astm

    Cinema

    Filmul săptămânii: „Eternity”, care ridică întrebarea: prima dragoste sau viața alături de cel iubit până la bătrânețe?

    Ştiri din Timiș

    Atelier caritabil pentru sprijinirea Ioanei Piroska în lupta cu cancerul, la Timișoara

    Eveniment

    Accident cu două persoane rănite în localitatea Bethausen

    Sănătate

    Ecografia aparatului urinar, metoda rapidă și neinvazivă de depistare a afecțiunilor renale

    Ştiri din Timiș

    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

    Ştiri din Timiș

    Înot gratuit la Timișoara pentru seniori și timișoreni activi
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici