tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
A fost semnat contractul pentru bucata lipsă din autostrada Lugoj-Deva. 1 km costă peste 15 mil. euro

A fost semnat contractul pentru bucata lipsă din autostrada Lugoj-Deva. 1 km costă peste 15 mil. euro

De Diana Lupulescu
la 14 October 2022 11:17 Reactualizat la: 20 October 2022 08:27
15 Comentarii

A fost semnat contractul pentru bucata lipsă din autostrada Lugoj-Deva. 1 km costă peste 15 mil. euro

foto: Tion
14 October 2022 11:17 Reactualizat la: 20 October 2022 08:27
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cornel Bunghiuz, director general al asocierii UMB și Tehnostrade, și Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) au semnat, vineri, la sediul Prefecturii Timiș, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului lipsă din autostrada A1.
Scris de Diana Lupulescu - Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cornel Bunghiuz, director general al asocierii UMB și Tehnostrade, și Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) au semnat, vineri, la sediul Prefecturii Timiș, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului lipsă din autostrada A1.

Trimite articolul

X

Asocierea C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT, care a câștigat licitația, va proiecta și realiza cei 9 kilometri lipsă din autostrada Lugoj-Deva, mai exact tronsonul de la Margina la Holdea, unde zilnic se înregistrează cozi kilometrice.

Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, între localitățile Margina și Holdea, include două tuneluri pentru urși.

Valoarea contractului este de 1.826.845.634,11 lei fără TVA, adică aproximativ 373 de milioane de euro. Prețul unui kilometru este de aproximativ 64 milioane lei fără TVA, echivalentul a circa 15 milioane de euro cu TVA inclus.

„UMB este o companie extrem de serioasă, care a terminat lucrările în termenii contractului, uneori chiar înainte de termen. E un lucru bun că o companie românească se ridică la un asemenea nivel și ștacheta pe care o ridică UMB îi obligă pe ceilalți să își îndrepte activitatea”, a declarat, vineri, la Timișoara, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.

Durata contractului este de 165 luni, din care 11 luni reprezintă perioada de proiectare, 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor.

Conform condițiilor din Acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.

Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri.

Antreprenorul va trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.

Vă reamintim că licitația anterioară a fost anulată de către CNAIR în data de 10 martie 2022. Atunci, unica ofertă depusă a aparținut asocierii Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cegiz Insaat Sanayi Ve Tikaret AS și a fost considerată neconformă de către CNAIR.

În vara anului 2019 a fost lansată prima licitație pentru secțiunea cu tuneluri pentru urși. Anterior, în 2017, CNAIR a reziliat parțial și unilateral contractul cu asocierea Salini Impregilo – Secol SpA, care întocmise deja proiectul tehnic pentru secțiunea E. Aceasta a fost eliminată din contract și scoasă la licitație separat.

Apoi, compania italiană Salini Impregilo – Secol SpA s-a adresat Curții Internațional de Arbitraj, care i-a dat dreptate. CNAIR a fost obligată să achite daune-interese de peste 230 de milioane de lei, plus cheltuieli de judecată. Abia după ce a ajuns la o înțelegere cu italieni, în toamna anului 2020, CNAIR a putut scoate la licitație acest tronson. Iată că abia după doi ani, CNAIR a reușit să găsească un constructor.

Pe aceeași temă:

Șase ofertanți vor să facă lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva, cu 1,5 miliarde de lei

Se relansează licitația pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Zece zile pentru verificarea documentelor

S-a reluat licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2 din A1, cu tunelurile pentru urși

Trimite articolul

X
Taguri:
A1 ,
autostrada ,
tronson ursi
15 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. fritzulica says:
    October 14, 2022 at 12:07 pm

    Huoooo!!!!!!!!

    Reply
  2. Mio says:
    October 14, 2022 at 12:10 pm

    Tunelurile pt ursi nu sunt calm lungi si inalte?

    Reply
    • ROMANIA says:
      October 17, 2022 at 3:11 am

      Ursii nu trec prin tuneluri, ci peste, unde se amenajeaza pajisti peste tunel. Ce ar fi, la 130-139 km/h, cat este maximul plus cei 9 km/h care nu se iau in calcul la amenda pt viteza, de vitezele de pana la 200 km/h sau peste, nu mai vorbim, sa lovesti un urs, ce se intampla!

      Reply
  3. DNA_vine_pe_voi says:
    October 14, 2022 at 12:55 pm

    Putem sa ne ca cam pe ea speranta stiind moralitatea personajelor din poza. Ginerica cu zero rezultate in viata, puiu lui Dragnea ce si-a manjit toata onoarea pentru mizeriile alora etc. Mai lipsea Simonis din poza.

    Reply
    • csm says:
      October 14, 2022 at 5:17 pm

      Ai uitat de fritz si drula

      Reply
    • Cititor says:
      October 15, 2022 at 8:02 am

      Simonis era cu altă gașcă la colectat taxa de șmecher de la liceul Azur și generală 25 .

      Reply
  4. McZid says:
    October 14, 2022 at 12:59 pm

    bre de ce nu se poate comenta la ” ANUNŢ DE PARTICIPARE la procedura de selecție a programelor sportive care vor fi finanțate prin CJT ” ?
    ce dom’le atata sport finantat de stat? ingheata copiii in scoli si batranii prin spitale in timp ce se sifoneaza o gramada de bani prin ” sport “. cine vrea sa faca sport e liber sa o faca. cine doreste performanta sa o plateasca din buzunarul lui.

    Reply
    • ROMANIA says:
      October 17, 2022 at 3:18 am

      Pentru ca la CJT e uslșușugraur la butoane, nu USR!

      Reply
  5. Wasile says:
    October 14, 2022 at 1:23 pm

    Exagerat !!!!

    Reply
    • ROMANIA says:
      October 17, 2022 at 3:18 am

      Crezi?

      Reply
  6. HHH says:
    October 14, 2022 at 1:45 pm

    Dar despre recuperarea penitatilor și daunelor plătite în urma De ideilor ” nefericite ” sau ” neinspirate” dar imbecile de acum n ani nu se sufla nici o vorba. Suport bugetul…..

    Reply
  7. antiVrajeala says:
    October 14, 2022 at 9:50 pm

    In MUNTENegru, pe cea mai grea portiune din autostrada lor cu cantec este de 20 mil euro. Si toata lumea “buna” zice ca vai ce scump. La ei, tunelul Vjeternik are 2 tuburi de vreo 3km fiecare, plus tunelul Klopot vreo 850 m, plus altele -in total is 17 km de tuneluri, 3 km de poduri, 5 viaducte de vreo 500 m- adica junatate din cei 40 km is numa tuneluri si poduri in conditii de fereasca Sfantul.
    La noi, 15 mil/km, zona de “deal” sa zicem, nimeni nimic. Cred ca “lucrarile de arta” costa asa mult, probabil vor fi facute de michelangelo, rafael, davinci si donatello. Mai urmeaza sa si aplaudam ca focile.

    #idiocracy

    Reply
    • ROMANIA says:
      October 17, 2022 at 3:22 am

      Dar in Germania, Austria, Spania, Franta, Suedia etc cat e km? De ce nu zici de Bangladesh sau Tuvalu, daca tot ai pomenit de Muntenegru? Muntenegru face parte din UE si sunt bani UE sau din PNRR?

      Reply
  8. cismigiul says:
    October 16, 2022 at 7:32 pm

    cata hotie in tara asta, in germania se face cu vreo 6-8mil km autostrada care respecta normele si nu pleaca la vale in 6luni de zile

    Reply
    • ROMANIA says:
      October 17, 2022 at 3:27 am

      Ce lucrari sunt in aia 6-8 milioane si ce lucrari sunt in astia 15? Ia cumpara caietul de sarcini, tradu-l in germana si intreaba cat ar costa lucrarea in Germania?

      Reply
  9. Cele mai citite știri

    1
    Admiterea la liceele pedagogice se schimbă: dispar specializările pentru învățători și educatori
    2
    „Orașele viitorului”, la Timișoara. Despre ce se va vorbi în cadrul conferinței
    3
    Trei noi „Visiting Professors”, după ultima zi a PneumoClinicsTM
    4
    Ce țară va taxa prezervativele pentru a stimula natalitatea. Îngrijorări în rândul femeilor vulnerabile
    5
    „Vestul adevărat”, cel mai nou spectacol al Teatrului Național Timișoara
    6
    A modificat sau nu primăria „culoarul verde” de pe Take Ionescu? Lațcău vorbește despre fake-news
    7
    Operațiune de sabotaj instrumentată de Rusia pe teritoriul României, dejucată de SRI
    8
    VIDEO. Deșeurile timișenilor, trimise de azi în județul Hunedoara
    9
    CFR suspendă peste 10 trenuri care pleacă de la și spre Timișoara. Se pierd legături cu Oradea, Satu Mare și Baia Mare
    10
    Kim Kardashian dezvăluie că a suferit un anevrism cerebral provocat de stresul divorțului de Kanye West

    Cele mai noi știri

    Mapamond

    Ce țară va taxa prezervativele pentru a stimula natalitatea. Îngrijorări în rândul femeilor vulnerabile

    România

    USR își desemnează noii candidați: Radu Miruță la Apărare, Irineu Darău la Economie

    Capitală Culturală

    „Teatrul Viitorului”, un spectacol despre anxietatea generației tinere, în premieră la Timișoara

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 18 decembrie

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 18 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Centrul Multiplexity se extinde. Primăria Timișoara cere bani pentru transformarea halei de tramvaie într-un nou hub cultural

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Grădiniță modernă pentru 360 de copii, construită cu fonduri europene la Moșnița Nouă

    Eveniment

    Accident la Belinț. Pasager rănit după ce mașina în care se afla s-a izbit de un copac

    Ştiri din Timiș

    Festivalul de Datini și Colinde transformă Giarmata într-o scenă a folclorului autentic

    Ştiri din Timiș

    Pișchia celebrează identitatea bănățeană la prima ediție a Festivalului de Cultură „Ionel Iacob-Bencei”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici