Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara a anunțat parafarea înțelegerii cu asocierea româno-maghiară care a câștigat licitația. Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate are o valoare de 3,5 milioane de lei, fără TVA, și prevede un termen de 12 luni pentru elaborarea documentației, începând de la emiterea ordinului de începere.
„A fost semnat astăzi, 18 august, la DRDP Timişoara, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate Extindere Varianta de Ocolire Timișoara Nord, DN 6 – DN 69 la patru benzi de circulație” cu reprezentanții câștigătorului procedurii: Asocierea VENTRA PROJECT MANAGEMENT S.R.L. & UTIBER Közúti Beruházó Kft”, anunță reprezentanții DRDP Timișoara.
Vă amintim, licitația pentru desemnarea firmei care să elaboreze studiul de fezabilitate a fost lansată în noiembrie 2024. Până la termenul de depunere din 23 ianuarie s-au înscris 10 ofertanți. Până la urmă, în iunie a fost anunțată și asocierea câștigătoare, cea cu care a fost acum semnat contractul.
După anunțarea rezultatului, două firme înscrise – ECO GEODRUM și SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA – au contestat rezultatul. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, însă, a respins cererile acestora, astfel că a rămas câștigătoare asocierea româno-maghiară, decizia fiind luată în a doua parte a lunii iulie.
„Este o veste îmbucurătoare pentru noi pentru că vorbim despre un proiect pentru care am insistat mult în ultimele luni. Voi urmări în continuare cu atenție tot ceea ce se întâmplă aici pentru că zona din nordul Timișoarei are nevoie de o centură care să ajute la decongestionarea traficului”, a transmis președintele CJ Timiș Alfred Simonis.
Centura, deschisă în 2010, după un proiect din anii ’90
Varianta de Ocolire Timișoara Nord, cu lungime de 12,6 kilometri, a fost deschisă circulației în 2010, fiind primul sector al centurii dat în folosință. Proiectarea obiectivului începuse în anul 1997, drumul fiind dimensionat pentru a asigura cerințele bazate pe informații și date de trafic învechite.
„Dezvoltarea din ultima perioadă a altor obiective rutiere care sunt în legătură cu VO Timișoara Nord a determinat creșterea semnificativă a volumului de trafic pe întreaga centură. Pentru a asigura condiții de circulație corespunzătoare și un trafic fluent atât pe VO Timișoara Nord, cât și pe relațiile de circulație importante care converg la aceasta, este nevoie de extinderea la patru benzi de circulație, cu reconfigurarea intersecțiilor la nivel din soluția existentă”, precizau în trecut reprezentanții DRDP Timișoara.
Între timp, al doilea sector al variantei de ocolire, cel de sud, a fost deschis în toamna anului trecut. Acesta trebuia să fie gata din decembrie 2021, însă primul constructor – italienii de la Tirrena Scavi – nu s-a ținut de treabă, astfel că a fost nevoie de o nouă licitație. Până la urmă, șantierul a fost închis de SA & PE CONSTRUCT SRL (lider) – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE SRL.
Centura Timișoara Vest va avea încă din start patru benzi. De proiectarea și execuția lucrărilor se ocupă firma turcă NUROL INSAAT VE TICARET AS. Lucrările propriu-zise sunt pe punctul de a începe, însă ar putea apărea amânări din cauza schimbărilor de guvern din această vară.
Trimite articolul
XFirma de casa a UDMR-ului, doar de aia sunt la putere 🥲 firma din bloc de la etajul 3 👍
-
Corect! Românii doar închid ochii. Tot ungurii au pus mâna și pe clădirea din dreapta domului romano-catolic din Piața Unirii. Ce rușine!
-
Daca o va face ca in Ungaria voi fi multumit. Ca cele ce le-a facut psd pur 100% romanesc, nu ma ajuta la ceva
Si vopsitul cu videoclipuri generate o semnat centura sud in 2019 cu 1 banda pe sens 🙂 Mare inginer!
Doar români nu se gasesc? Trebuie să ne asociem cu bozgorii pentru orice chichiță?
-
La Dedeman, partea de Dede se refera la un catelus. In cuvant similar cu catelus este javra. Trage tu concluziile, J.
sa nu vina iarasi Grindulici si o “subtiaza” la o banda, ca are ejperientza la asa ceva.