tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
A fost aprobată extinderea TimPark: 3.000 de locuri de parcare noi, cu plată, în Timișoara

A fost aprobată extinderea TimPark: 3.000 de locuri de parcare noi, cu plată, în Timișoara

De Cristian Mîrț
la 18 January 2025 12:37 Reactualizat la: 23 January 2025 13:25
21 Comentarii

A fost aprobată extinderea TimPark: 3.000 de locuri de parcare noi, cu plată, în Timișoara

foto: arhivă
18 January 2025 12:37 Reactualizat la: 23 January 2025 13:25
Vineri, în cadrul ședinței Consiliului Local Timișoara, a fost aprobată extinderea sistemului de parcare cu plată TimPark. Au fost și opinii împotriva inițiativei primăriei, dar la vot nu au fost emoții.
Scris de Cristian Mîrț - Vineri, în cadrul ședinței Consiliului Local Timișoara, a fost aprobată extinderea sistemului de parcare cu plată TimPark. Au fost și opinii împotriva inițiativei primăriei, dar la vot nu au fost emoții.

Trimite articolul

X

Sistemul de parcare cu plată va apărea pe 47 de noi străzi din mai multe zone. Majoritatea vor fi incluse în zona tarifară albastră, dar mai sunt și câteva pe „galben”, „roșu” sau chiar „verde”, zone mai scumpe. Se va ajunge la un total de 300 de străzi incluse în sistemul TimPark.

Mai exact, vor intra în sistem 47 de noi străzi:

  • str. Alexandru Odobescu, încadrată în subzona G12 (45 de locuri de parcare);
  • str. Ulpia Traiana, încadrată în subzona G12 (45 de locuri de parcare);
  • str. Glad, încadrată în subzona G12 (80 de locuri de parcare);
  • str. Cozia, încadrată în subzona G12 (130 de locuri de parcare);
  • str. Memorandului, încadrată în subzona G12 (100 de locuri de parcare);
  • str. Ioan Rusu Șirianu, încadrată în subzona G12 (85 de locuri de parcare);
  • str. Diaconu Coresi, încadrată în subzona G12 (85 de locuri de parcare);
  • str. Eneas, încadrată în subzona G12 (140 de locuri de parcare);
  • Piața Vasile Adamachi, încadrată în subzona G12 (25 de locuri de parcare);
  • Piața Axente Sever, încadrată în subzona G12 (65 de locuri de parcare);
  • str. Feldioara, încadrată în subzona G12 (45 de locuri de parcare);
  • str. Salcâmilor, încadrată în subzona G12 (10 locuri de parcare);
  • Aleea Vlăsiei, încadrată în subzona A2 (21 de locuri de parcare);
  • str. Pogonici, încadrată în subzona A2 (30 de locuri de parcare);
  • Aleea Cetinei, încadrată în subzona A2 (29 de locuri de parcare);
  • Aleea Gorunului, încadrată în subzona A2 (82 de locuri de parcare);
  • str. Nicolae Babac, încadrată în subzona A2 (25 de locuri de parcare);
  • str. Bran, încadrată în subzona A2 (14 locuri de parcare);
  • str. Platanilor, încadrată în subzona A2 (90 de locuri de parcare);
  • str. Căpitan Damșescu, încadrată în subzona A2 (66 de locuri de parcare);
  • Intrarea Veveriței, încadrată în subzona A2 (62 de locuri de parcare);
  • str. Fructelor, încadrată în subzona A2 (174 de locuri de parcare);
  • str. Budai Deleanu, încadrată în subzona A2 (55 de locuri de parcare);
  • str. Crizantemelor, încadrată în subzona A2 (107 locuri de parcare);
  • str. Ana Ipătescu, încadrată în subzona A2 (38 de locuri de parcare);
  • str. Hebe, încadrată în subzona A2 (60 de locuri de parcare);
  • str. Deliu Petroiu, încadrată în subzona A2 (22 de locuri de parcare);
  • str. Siemens, încadrată în subzona A4 (281 de locuri de parcare);
  • Intrarea Pădurarilor, încadrată în subzona A4 (44 de locuri de parcare);
  • str. Surorile Martir Caceu, încadrată în subzona A4 (40 de locuri de parcare);
  • str. Stejarul și str. Bradul, încadrate în subzona A4 (82 de locuri de parcare);
  • str. Nicolae D. Cocea, încadrată în subzona A4 (10 locuri de parcare);
  • Splaiul Spiru Haret, încadrată în subzona R3 (75 de locuri de parcare);
  • str. Bogdan Petriceicu Hașdeu, încadrată în subzona A1 (30 de locuri de parcare);
  • str. Nera, încadrată în subzona V3 (10 locuri de parcare);
  • str. Frunzei, încadrată în subzona A2 (12 locuri de parcare);
  • str. Alexandru Vaida Voievod, încadrată în subzona G10 (30 locuri de parcare);
  • str. Martir Ioan Stanciu, încadrată în subzona A2 (114 locuri de parcare);
  • Intrarea Vântului, încadrată în subzona A10 (28 locuri de parcare);
  • str. Constantin Brăiloiu, încadrată în subzona A10 (30 locuri de parcare);
  • str. Eugen Pop, încadrată în subzona A3 (40 locuri de parcare);
  • Intrarea Munților, încadrată în subzona A2 (27 locuri de parcare);
  • str. Constantin Radulescu Motru, încadrată în subzona A11 (89 locuri de parcare);
  • str. Silistra, încadrată în subzona A11 (32 locuri de parcare);
  • str. Martir Gheorghe Nuțu Ioțcovici, încadrată în subzona A11 (77 locuri de parcare);
  • Intrarea Sunetului, încadrată în subzona A11 (44 locuri de parcare);
  • str. Holdelor, încadrată în subzona A11 (154 locuri de parcare).

În plus, strada Dr. Iosif Nemoianu va fi mutată din categoria „zona roșie” în categoria „zona verde”, iar strada 20 Decembrie 1989 invers, din „verde” în „roșu”.

„Nu cred că se justifică”

Discuțiile din cadrul ședinței s-au purtat, în general, între Roxana Iliescu și viceprimarul Ruben Lațcău. Consiliera locală PSD a cerut, din start, date privind sumele colectate pe anul 2024 prin sistemul de taxare a parcării, dar și numărul de locuri de parcare realizate suprateran, subteran și la sol.

„La momentul înființării noului sistem ați motivat faptul că banii care vor fi colectați vor fi folosiți pentru amenajarea de noi locuri de parcare la sol supraterane, respectiv subterane”, a menționat aceasta.

„Obiectivul, dincolo de managementul sistemului în sine, de administrare proprie a parcărilor, este acela ca banii să îi investim în dezvoltarea sistemului de parcare. (…) Cred că sunt undeva la peste zece baterii de parcări care au fost doar anul trecut făcute în cartierul Lipovei, în Aradului, zona Girocului, Generală 25, foarte multe în Soarelui.

Ce n-a fost finalizat de demolat, acum se lucrează: pe Șagului și pe Dâmbovița, pe câteva zone. Toate aceste demolări și amenajări la sol sunt făcute de către primărie. TimPark, în momentul ăsta, lucrează la mai multe proiecte de parcări supraetajate care sunt în contractate deja și sunt în elaborare. (…)

Asociațiile de locatari cer ca sistemul să fie extins pentru că realitatea este că, acolo unde ajunge sistemul TimPark, rablele de pe domeniul public dispar. Mașinile abandonate de pe domeniul public dispar. Mașinile care circulă o dată la doi ani de zile, de Paști, pleacă. Avem, în realitate, multe locuri de parcare care se eliberează din această cauză.

Plus că mai există un fenomen în Timișoara – în special anumite zone, cum e Cartierul Dâmbovița, de exemplu în proximitatea Pieței Flavia –, unde adesea ori unele parcări sunt practic ocupate abuziv – un fel de comerț semi-legal –, adică ele sunt practic ocupate de bișnițari. (…)

Să nu uităm că abonamentul pentru TimPark și aici mă refer la zona albastră, cea pe care o extindem astăzi, care este zona practic rezidențială cu cel mai redus cost, este undeva la undeva la 70 de lei pe an. Este un preț, din punctul meu de vedere, destul de redus”, a răspuns, printre altele, viceprimarul.

Date mai concrete, a spus Lațcău, le vor fi trimise tuturor consilierilor locali în scris, ulterior. Vor fi menționate atât încasările pe zone, cât și cheltuielile. Roxana Iliescu, însă, s-a axat și pe proiectul supus votului.

„Trebuie să admitem faptul că administrația nu a realizat nici de departe un număr decent – nu vorbesc de număr suficient – de noi locuri de parcare. Nu cred că, în atare condiții, putem veni astăzi să mai suplimentăm lista locurilor care urmează a fi taxate undeva cu încă 3.000 de locuri de parcare în plus. Dacă administrația publică locală și-ar face treaba și, într-adevăr, oamenii ar simți cu adevărat implicarea administrației pe această foarte mare problemă pe care o avem în Timișoara, atunci s-ar justifica.

Dar în condițiile în care noi am realizat câteva locuri de parcare, și alea la sol, trăgând niște linii pe asfalt, nu cred că se justifică”, a concluzionat social-democrata.

Viceprimarul userist a explicat că anul trecut au apărut „peste 100 de locuri de parcare prin demolarea de garaje”, unde „nu e vorba de o dungă trasă pe un asfalt existent, e vorba de o zonă unde nu se putea parca, unde erau garaje care au fost demolate și unde am dezvoltat noi locuri de parcare”.

Cei doi au mai discutat și asupra faptului că rezidenții nu au locuri garantate. Viceprimarul a amintit că prevederea privind rezervarea unor locuri între orele 19 și 7 a fost anulată în instanță, dar se caută soluții pentru reintroducerea unei măsuri asemănătoare.

Până la urmă, proiectul a trecut cu 22 voturi „pentru” și trei „împotrivă”.

Practic, parcarea se plătește pe fiecare stradă din momentul în care apar plăcuțele. Cei de la TimPark le vor monta etapizat pe toate. Așadar, trebuie să fiți atenți, pentru că situația poate fi diferită de la stradă la stradă.

Vă reamintim, serviciul TimPark, înainte funcțional în cadrul SDM, a devenit unul de sine-stătător în ianuarie 2022. De atunci, regulamentul său de funcționare, care prevede și străzile incluse în sistem, a mai fost modificat de două ori: în mai 2022 și iulie 2023.

Trimite articolul

X
Taguri:
extindere timpark ,
parcare cu plata
21 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. tnta says:
    January 18, 2025 at 1:37 pm

    PROSTIA SE PLATESTE ! 🙂 Votati USR , de pe jos o sa mancati !

    Reply
  2. Cetățean says:
    January 18, 2025 at 1:48 pm

    Cel mai simplu mod de a face bani, nici măcar nu trebuie să tragă linii să cheltuieli banii pe vopsea. Mai trebuie să angajeze vânători de amenzi, și probabil în viitor va face profit mai mare decât micile multinaționale. Trăiască SDM și ADP!

    Reply
  3. gogu says:
    January 18, 2025 at 4:56 pm

    Ati votat Fritz, acum platiti

    Reply
    • Dan says:
      January 19, 2025 at 4:08 pm

      Plătim cu plăcere, că așa e normal. Cine vrea să ocupe spațiul public și să polueze în oraș cu mașina trebuie să suporte niște costuri.

      Reply
      • Ionion says:
        January 20, 2025 at 4:45 am

        Te-au spălat pe creier să le dai banii. Le poți face tu o donație.

        Reply
        • dan says:
          January 21, 2025 at 4:00 pm

          Le-am făcut și le mai fac că am de unde hahaha

          Reply
  4. Poli 21 says:
    January 18, 2025 at 5:50 pm

    Ca de obicei minciuna incearca sa acopere adevarul. Nu s-a amenajat nici un loc NOU de parcare, doar s-a marit posibilitatea de a jefui cetateanul.

    Reply
  5. bzzzz says:
    January 18, 2025 at 10:39 pm

    UIE SPRITZ !!! HOTZ ORDINAR !

    Reply
  6. Ionion says:
    January 19, 2025 at 5:49 am

    Nu mai știu de unde sa scoată banul…

    Reply
  7. Unul says:
    January 19, 2025 at 7:39 am

    Foarte bine, să dispară mașinile abandonate. Trebuia extins în tot orașul. Dacă 70 de lei pe an vi se pare mult folosiți, că mine, bicicleta.

    Reply
    • Bill Musk says:
      January 19, 2025 at 9:17 pm

      Saracie

      Reply
    • sorin says:
      January 20, 2025 at 4:37 am

      70 de Ron ca si locatar,daca nu ai card si aplicatie pe telefon,ce faci?dar tu care ai bicicleta,cu cititul mai greu la tine.

      Reply
  8. Zapp says:
    January 19, 2025 at 2:57 pm

    Lăsați pesedismele,vrem investiții în modernizare,trebuie bani,indiferent cine e primar,nu el hotărăște,când mai suntem în dictatura,avem consilieri care votează ce cred ei ca e bine pt oras

    Reply
  9. johndoe says:
    January 19, 2025 at 4:15 pm

    Ati votat cu USR , sa dati cu banii acuma !

    Reply
    • dan says:
      January 21, 2025 at 4:01 pm

      Dăm cu plăcere, abia aștept să scadă numărul rablelor care se târâie și fumegă prin centru

      Reply
  10. Claudiu says:
    January 19, 2025 at 9:51 pm

    Stie cineva de cand intra in vigoare HCL-ul?

    Reply
  11. Dorin says:
    January 20, 2025 at 9:33 am

    Cum sa aduci bani la bugetul local daca esti socialist userist, de la oameni bineinteles

    Reply
  12. Stk says:
    January 20, 2025 at 10:43 am

    Nu am votat fritz niciodata sau usr. Dar in ceea ce priveste masinile abandonate, aduse de prin oltenia cu nr DJ MH GJ si fara sa fie mutate tot anul salut decizia. Am stat pe Martir Dumitru Juganaru si dupa ce sa implementat timpark au disparut o gramada de masini si seara aveai unde parca cand veneai acasa. Pana sa bage timpark cautai jumatate de ora un loc de parcare. Deci plateai 70 de lei de masina dar macar sti ca ai loc de parcare.

    Reply
    • Dan says:
      January 20, 2025 at 12:33 pm

      100%

      Reply
  13. Adrian says:
    January 20, 2025 at 2:14 pm

    Extinderea nu se justifică, e un motiv în plus să se mai ia bani de la timișoreni, nun o pancardă și gata vine banul fără să facem concret ceva pentru timișoreni🤨

    Reply
    • dan says:
      January 21, 2025 at 4:02 pm

      Ceva concret nu se poate face gratis boss

      Reply
  14. Cele mai citite știri

    1
    Horoscop săptămâna 24-30 noiembrie
    2
    Focar de Pestă Porcină Africană confirmat în comuna Gottlob
    3
    FOTO. Al-Khwarizmi, un savant deschizător de drumuri în matematică
    4
    21 noiembrie - Intrarea în Biserică a Maicii Domnului
    5
    Ministerul Sănătății propune modificări ale regulamentului pentru secțiile ATI, în urma analizelor realizate în ultimele luni
    6
    CJ Timiș încurajează timișenii să semnaleze incidente de integritate
    7
    Curtea de Apel București anulează rezultatul licitației pentru noul stadion „Dan Păltinișanu” și obligă CNI la reevaluarea ofertelor
    8
    Programul „Burse pentru Viitor” sprijină elevii din mediul rural din Timiș și Arad. Cum puteți ajuta
    9
    Accident în lanț pe Calea Aradului din Timișoara, provocat de un șofer beat. O tânără a ajuns la spital
    10
    Napoleon Tiron: un artist-spectacol, un premiu mare și o seară de poveste

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Magia iernii prinde viață la Muzeul Satului Bănățean. S-a deschis Lights of the Village!

    Mapamond

    FOTO. Al-Khwarizmi, un savant deschizător de drumuri în matematică

    Eveniment

    Tragedie într-un sat din Timiș: bărbat găsit mort în casă din cauza scăpărilor de gaz

    Ştiri din Timiș

    „Colind și bucurie”. Artiști consacrați aduc magia sărbătorilor la Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș

    Eveniment

    FOTO. Tânăr rănit după ce a lovit parapetul pe DN 6, în Calea Lugojului

    Ştiri din Timiș

    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița

    Capitală Culturală

    Tradiția continuă. Concertul de Crăciun 2025 al comunității italiene, în decorul Bisericii Millennium

    Ştiri din Timiș

    Toleranță zero la articole pirotehnice. Poliția Locală Moșnița Nouă anunță amenzi mari și pedepse cu închisoarea

    Ştiri din Timiș

    „Iubirea”, noua carte a părintelui Octavian Blaga, prezentată la UMF Timișoara alături de o reflecție asupra morții bune

    Ştiri din Timiș

    Fântâni arteziene, piațetă nouă și mai mult spațiu verde. Sânnicolau Mare își modernizează centrul cu o investiție majoră
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici