Sistemul de parcare cu plată va apărea pe 47 de noi străzi din mai multe zone. Majoritatea vor fi incluse în zona tarifară albastră, dar mai sunt și câteva pe „galben”, „roșu” sau chiar „verde”, zone mai scumpe. Se va ajunge la un total de 300 de străzi incluse în sistemul TimPark.
Mai exact, vor intra în sistem 47 de noi străzi:
- str. Alexandru Odobescu, încadrată în subzona G12 (45 de locuri de parcare);
- str. Ulpia Traiana, încadrată în subzona G12 (45 de locuri de parcare);
- str. Glad, încadrată în subzona G12 (80 de locuri de parcare);
- str. Cozia, încadrată în subzona G12 (130 de locuri de parcare);
- str. Memorandului, încadrată în subzona G12 (100 de locuri de parcare);
- str. Ioan Rusu Șirianu, încadrată în subzona G12 (85 de locuri de parcare);
- str. Diaconu Coresi, încadrată în subzona G12 (85 de locuri de parcare);
- str. Eneas, încadrată în subzona G12 (140 de locuri de parcare);
- Piața Vasile Adamachi, încadrată în subzona G12 (25 de locuri de parcare);
- Piața Axente Sever, încadrată în subzona G12 (65 de locuri de parcare);
- str. Feldioara, încadrată în subzona G12 (45 de locuri de parcare);
- str. Salcâmilor, încadrată în subzona G12 (10 locuri de parcare);
- Aleea Vlăsiei, încadrată în subzona A2 (21 de locuri de parcare);
- str. Pogonici, încadrată în subzona A2 (30 de locuri de parcare);
- Aleea Cetinei, încadrată în subzona A2 (29 de locuri de parcare);
- Aleea Gorunului, încadrată în subzona A2 (82 de locuri de parcare);
- str. Nicolae Babac, încadrată în subzona A2 (25 de locuri de parcare);
- str. Bran, încadrată în subzona A2 (14 locuri de parcare);
- str. Platanilor, încadrată în subzona A2 (90 de locuri de parcare);
- str. Căpitan Damșescu, încadrată în subzona A2 (66 de locuri de parcare);
- Intrarea Veveriței, încadrată în subzona A2 (62 de locuri de parcare);
- str. Fructelor, încadrată în subzona A2 (174 de locuri de parcare);
- str. Budai Deleanu, încadrată în subzona A2 (55 de locuri de parcare);
- str. Crizantemelor, încadrată în subzona A2 (107 locuri de parcare);
- str. Ana Ipătescu, încadrată în subzona A2 (38 de locuri de parcare);
- str. Hebe, încadrată în subzona A2 (60 de locuri de parcare);
- str. Deliu Petroiu, încadrată în subzona A2 (22 de locuri de parcare);
- str. Siemens, încadrată în subzona A4 (281 de locuri de parcare);
- Intrarea Pădurarilor, încadrată în subzona A4 (44 de locuri de parcare);
- str. Surorile Martir Caceu, încadrată în subzona A4 (40 de locuri de parcare);
- str. Stejarul și str. Bradul, încadrate în subzona A4 (82 de locuri de parcare);
- str. Nicolae D. Cocea, încadrată în subzona A4 (10 locuri de parcare);
- Splaiul Spiru Haret, încadrată în subzona R3 (75 de locuri de parcare);
- str. Bogdan Petriceicu Hașdeu, încadrată în subzona A1 (30 de locuri de parcare);
- str. Nera, încadrată în subzona V3 (10 locuri de parcare);
- str. Frunzei, încadrată în subzona A2 (12 locuri de parcare);
- str. Alexandru Vaida Voievod, încadrată în subzona G10 (30 locuri de parcare);
- str. Martir Ioan Stanciu, încadrată în subzona A2 (114 locuri de parcare);
- Intrarea Vântului, încadrată în subzona A10 (28 locuri de parcare);
- str. Constantin Brăiloiu, încadrată în subzona A10 (30 locuri de parcare);
- str. Eugen Pop, încadrată în subzona A3 (40 locuri de parcare);
- Intrarea Munților, încadrată în subzona A2 (27 locuri de parcare);
- str. Constantin Radulescu Motru, încadrată în subzona A11 (89 locuri de parcare);
- str. Silistra, încadrată în subzona A11 (32 locuri de parcare);
- str. Martir Gheorghe Nuțu Ioțcovici, încadrată în subzona A11 (77 locuri de parcare);
- Intrarea Sunetului, încadrată în subzona A11 (44 locuri de parcare);
- str. Holdelor, încadrată în subzona A11 (154 locuri de parcare).
În plus, strada Dr. Iosif Nemoianu va fi mutată din categoria „zona roșie” în categoria „zona verde”, iar strada 20 Decembrie 1989 invers, din „verde” în „roșu”.
„Nu cred că se justifică”
Discuțiile din cadrul ședinței s-au purtat, în general, între Roxana Iliescu și viceprimarul Ruben Lațcău. Consiliera locală PSD a cerut, din start, date privind sumele colectate pe anul 2024 prin sistemul de taxare a parcării, dar și numărul de locuri de parcare realizate suprateran, subteran și la sol.
„La momentul înființării noului sistem ați motivat faptul că banii care vor fi colectați vor fi folosiți pentru amenajarea de noi locuri de parcare la sol supraterane, respectiv subterane”, a menționat aceasta.
„Obiectivul, dincolo de managementul sistemului în sine, de administrare proprie a parcărilor, este acela ca banii să îi investim în dezvoltarea sistemului de parcare. (…) Cred că sunt undeva la peste zece baterii de parcări care au fost doar anul trecut făcute în cartierul Lipovei, în Aradului, zona Girocului, Generală 25, foarte multe în Soarelui.
Ce n-a fost finalizat de demolat, acum se lucrează: pe Șagului și pe Dâmbovița, pe câteva zone. Toate aceste demolări și amenajări la sol sunt făcute de către primărie. TimPark, în momentul ăsta, lucrează la mai multe proiecte de parcări supraetajate care sunt în contractate deja și sunt în elaborare. (…)
Asociațiile de locatari cer ca sistemul să fie extins pentru că realitatea este că, acolo unde ajunge sistemul TimPark, rablele de pe domeniul public dispar. Mașinile abandonate de pe domeniul public dispar. Mașinile care circulă o dată la doi ani de zile, de Paști, pleacă. Avem, în realitate, multe locuri de parcare care se eliberează din această cauză.
Plus că mai există un fenomen în Timișoara – în special anumite zone, cum e Cartierul Dâmbovița, de exemplu în proximitatea Pieței Flavia –, unde adesea ori unele parcări sunt practic ocupate abuziv – un fel de comerț semi-legal –, adică ele sunt practic ocupate de bișnițari. (…)
Să nu uităm că abonamentul pentru TimPark și aici mă refer la zona albastră, cea pe care o extindem astăzi, care este zona practic rezidențială cu cel mai redus cost, este undeva la undeva la 70 de lei pe an. Este un preț, din punctul meu de vedere, destul de redus”, a răspuns, printre altele, viceprimarul.
Date mai concrete, a spus Lațcău, le vor fi trimise tuturor consilierilor locali în scris, ulterior. Vor fi menționate atât încasările pe zone, cât și cheltuielile. Roxana Iliescu, însă, s-a axat și pe proiectul supus votului.
„Trebuie să admitem faptul că administrația nu a realizat nici de departe un număr decent – nu vorbesc de număr suficient – de noi locuri de parcare. Nu cred că, în atare condiții, putem veni astăzi să mai suplimentăm lista locurilor care urmează a fi taxate undeva cu încă 3.000 de locuri de parcare în plus. Dacă administrația publică locală și-ar face treaba și, într-adevăr, oamenii ar simți cu adevărat implicarea administrației pe această foarte mare problemă pe care o avem în Timișoara, atunci s-ar justifica.
Dar în condițiile în care noi am realizat câteva locuri de parcare, și alea la sol, trăgând niște linii pe asfalt, nu cred că se justifică”, a concluzionat social-democrata.
Viceprimarul userist a explicat că anul trecut au apărut „peste 100 de locuri de parcare prin demolarea de garaje”, unde „nu e vorba de o dungă trasă pe un asfalt existent, e vorba de o zonă unde nu se putea parca, unde erau garaje care au fost demolate și unde am dezvoltat noi locuri de parcare”.
Cei doi au mai discutat și asupra faptului că rezidenții nu au locuri garantate. Viceprimarul a amintit că prevederea privind rezervarea unor locuri între orele 19 și 7 a fost anulată în instanță, dar se caută soluții pentru reintroducerea unei măsuri asemănătoare.
Până la urmă, proiectul a trecut cu 22 voturi „pentru” și trei „împotrivă”.
Practic, parcarea se plătește pe fiecare stradă din momentul în care apar plăcuțele. Cei de la TimPark le vor monta etapizat pe toate. Așadar, trebuie să fiți atenți, pentru că situația poate fi diferită de la stradă la stradă.
Vă reamintim, serviciul TimPark, înainte funcțional în cadrul SDM, a devenit unul de sine-stătător în ianuarie 2022. De atunci, regulamentul său de funcționare, care prevede și străzile incluse în sistem, a mai fost modificat de două ori: în mai 2022 și iulie 2023.
Trimite articolul
XPROSTIA SE PLATESTE ! 🙂 Votati USR , de pe jos o sa mancati !
Cel mai simplu mod de a face bani, nici măcar nu trebuie să tragă linii să cheltuieli banii pe vopsea. Mai trebuie să angajeze vânători de amenzi, și probabil în viitor va face profit mai mare decât micile multinaționale. Trăiască SDM și ADP!
Ati votat Fritz, acum platiti
-
Plătim cu plăcere, că așa e normal. Cine vrea să ocupe spațiul public și să polueze în oraș cu mașina trebuie să suporte niște costuri.
-
Te-au spălat pe creier să le dai banii. Le poți face tu o donație.
-
Le-am făcut și le mai fac că am de unde hahaha
-
-
Ca de obicei minciuna incearca sa acopere adevarul. Nu s-a amenajat nici un loc NOU de parcare, doar s-a marit posibilitatea de a jefui cetateanul.
UIE SPRITZ !!! HOTZ ORDINAR !
Nu mai știu de unde sa scoată banul…
Foarte bine, să dispară mașinile abandonate. Trebuia extins în tot orașul. Dacă 70 de lei pe an vi se pare mult folosiți, că mine, bicicleta.
-
Saracie
-
70 de Ron ca si locatar,daca nu ai card si aplicatie pe telefon,ce faci?dar tu care ai bicicleta,cu cititul mai greu la tine.
Lăsați pesedismele,vrem investiții în modernizare,trebuie bani,indiferent cine e primar,nu el hotărăște,când mai suntem în dictatura,avem consilieri care votează ce cred ei ca e bine pt oras
Ati votat cu USR , sa dati cu banii acuma !
-
Dăm cu plăcere, abia aștept să scadă numărul rablelor care se târâie și fumegă prin centru
Stie cineva de cand intra in vigoare HCL-ul?
Cum sa aduci bani la bugetul local daca esti socialist userist, de la oameni bineinteles
Nu am votat fritz niciodata sau usr. Dar in ceea ce priveste masinile abandonate, aduse de prin oltenia cu nr DJ MH GJ si fara sa fie mutate tot anul salut decizia. Am stat pe Martir Dumitru Juganaru si dupa ce sa implementat timpark au disparut o gramada de masini si seara aveai unde parca cand veneai acasa. Pana sa bage timpark cautai jumatate de ora un loc de parcare. Deci plateai 70 de lei de masina dar macar sti ca ai loc de parcare.
-
100%
Extinderea nu se justifică, e un motiv în plus să se mai ia bani de la timișoreni, nun o pancardă și gata vine banul fără să facem concret ceva pentru timișoreni🤨
-
Ceva concret nu se poate face gratis boss