tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
34 de ani de când s-a vândut prima Dacia 500 Lăstun

34 de ani de când s-a vândut prima Dacia 500 Lăstun

De Diana Lupulescu
la 26 January 2023 15:00 Reactualizat la: 26 January 2023 13:33
15 Comentarii

34 de ani de când s-a vândut prima Dacia 500 Lăstun

Foto: Adrian Pîclișan/Muzeului Național al Banatului
26 January 2023 15:00 Reactualizat la: 26 January 2023 13:33
26 ianuarie 1989 este ziua în care au fost puse în vânzare primele exemplare Dacia 500 Lăstun. Aceasta a fost singura mașină produsă la Timișoara.
Scris de Diana Lupulescu - 26 ianuarie 1989 este ziua în care au fost puse în vânzare primele exemplare Dacia 500 Lăstun. Aceasta a fost singura mașină produsă la Timișoara.

Trimite articolul

X

Între anii 1988 și 1991, la Timișoara s-a fabricat Dacia 500 Lăstun. Denumirea autoturismului de mici dimensiuni provine de la numele păsării lăstun (delichon urbicum).

Potrivit rubriici „Suvenir istoric” a Muzeului Național al Banatului, producția s-a făcut la fabrica Tehnometal, înființată în 1879 de maistrul Mihály Bozsák, devenită ulterior Întreprinderea de Autoturisme Timișoara.

„Conceptul inițial prevedea un autoturism economic pentru transportul urban cu o capacitate maximă de 2+2 persoane (2 adulți și 2 copii), un consum mic de până la 3 litri/100 km și o viteză maximă de 70 km/h. Rezultatul însă, nu a fost cel dorit. Consumul s-a ridicat la 8 litri la sută, caroseria prezenta multiple defecte de montaj, iar prețul depășea 50.000 lei (bugetul inițial era 25.000 lei)”, au transmis, joi, reprezentanții Muzeului Național al Banatului.

Un lucru interesant este că Dacia 500 este singurul autoturism interzis circulației de către Protecția Consumatorului, astăzi fiind cumpărat doar de colecționari.

Până în anul 1991, când a fost oprită producția, pe poarta uzinei au ieșit 6.500 de mașini.

Trimite articolul

X
Taguri:
lastun ,
masina ,
timisoara
15 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Pista says:
    January 26, 2023 at 3:35 pm

    Seamănă cu Dacia Șpring!
    %%3

    Reply
  2. Mioriticus says:
    January 26, 2023 at 3:40 pm

    O reușită inginerească deosebită dintr-o perioadă în care posturile se împărțeau nu pe știință și merit ci pe pile și cunoștințe ,cine a trăit acele timpuri știu despre ce este vorba .

    Reply
    • ROMANIA says:
      January 26, 2023 at 4:46 pm

      Nu e vorba de posturi, ci de ce voia țața Leana lu’ Împușcatu’, proasta de renume mondial!

      Reply
    • LasaNeee says:
      January 27, 2023 at 12:27 am

      Daaaa, o “reușită inginerească” 😀 phahaha! Am mai auzit un deștept ca tine care zicea că “pe vremea aia aveam industrie, făceam mașini în Timișoara!” 😀 Ce reușită inginerească e pârțăraia asta scumpă și penibilă? Nu puteai merge nici până la Lugoj cu ea fără să se dezmembreze, consuma cât o Dacia 1300 (adică un Renault 12 de calitate mult inferioară), o plăteai integral și așteptai 5 ani după ea, este singurul autovehicul interzis în România, și costa cât 20 de salarii medii, adică echivalentul de acum a 17.000€! Vorba aia, bă ejti neboon? 😀

      Reply
      • XD says:
        January 27, 2023 at 3:33 pm

        Era sarcastic, deci ti-ai luat 10 minute sa ventui degeaba

        Reply
        • LasaNeee says:
          January 27, 2023 at 4:00 pm

          Corect, am citit greșit că “se împărțeau pe știință” fără să văd acel “nu”, și mi-a ajuns. Scuze. Oricum, rămâne valabil comentariul pentru “deșteptul” despre care povesteam, că ăla sigur nu vorbea ironic, și ca el mai sunt multi nostalgici…

          Reply
      • afilon says:
        January 27, 2023 at 3:48 pm

        Nu stiu cu ce Dacii ai umblat tu, dar o 1300 cu avansul vacuumatic functional, cu jicloarele etalonate corect si sistemul de aprindere pus la punct consuma 6-6,5 la suta extraurban, pina la Lugoj. Condusa cu simt de raspundere, chiar ceva mai putin.

        Reply
    • Cadilac says:
      January 27, 2023 at 5:34 am

      A fost un fiasco 100%. Un gunoi produs din materiale de prosta calitate. Fabrica care in anii 80 producea custi pentru crescatorii de gaini a inceput productia din ciocan si nicovala a unui coteț cu doua scaune iar in spate o bancuta de lemn cu un burete si mușama. Niste politruci cretini au vrut sa impresioneze pe nea Nicu

      Reply
  3. corina says:
    January 26, 2023 at 3:50 pm

    Ati calculat bine ?! Cati ani au trecut ?

    Reply
    • Baluba says:
      January 26, 2023 at 5:07 pm

      Da, e corect!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Scrie in titlu, prima zi in care s’au vandut, azi 34 ani, fabricata 1988-1991!!!!!!!!!!!!!!

      Reply
  4. Ike says:
    January 26, 2023 at 3:52 pm

    Perla comunismului atat au putut sa faca

    Reply
    • ROMANIA says:
      January 26, 2023 at 4:49 pm

      Sa-nnebunesti!

      Reply
  5. Baluba says:
    January 26, 2023 at 5:08 pm

    “Până în anul 1991, când a fost oprită producția, pe poarta uzinei au ieșit 6.500 de mașini” – numai asamblate integral sau si scoase ilegal din fabrica, asa ca subansamble?

    Reply
  6. Mad says:
    January 27, 2023 at 5:50 am

    Imi amintesc ca nemtii erau inebuniti dupa ele.. se potriveau de minune ca scrumiera la mertan.

    Reply
  7. yurkovici says:
    January 28, 2023 at 3:27 pm

    Atunci eram independenti si stapani pe tara asta. Acum au venit ISRistii si astia din UE sa ne impuna sa producem ce vor ei si sa ne suga petrolul si gazul . Fabrica trebuie nationalizata si reinceputa productia, domnul Simenon Templer de la haur a promis la OTV ca daca ajunge presedinte va nationaliza tot si vom deveni prieteni cu Putin si poporul rus greu incercat de ucrainienii impinsi de NATO sa-i agreseseze cu operatiuni speciale. Poporul rus , din Iran si Corea de Nord isi doresc sa ne ajute cumparand masini romanesti economice si fiabile precum Lastunul. Poate fi acum transformat si in drone mul mai bune ca cele turcesti.

    Reply
  8. Cele mai citite știri

    1
    Cămin de bătrâni din Timișoara dotat cu mobilier și echipamente noi în valoare de aproape 65.000 de euro
    2
    Țările de Jos caută oportunități de colaborare și parteneriate în județul Timiș. Canalul Bega, vizat
    3
    Lună Plină în Gemeni, în 5 decembrie
    4
    Sondaj INSCOP: Norocul bate rațiunea și știința pentru 8 din 10 români
    5
    Directoarea medicală a Spitalului Județean Buzău a murit în timpul serviciului. Avea 37 de ani
    6
    Prins când fura o bicicletă din Piața Victoriei, un tânăr de 18 ani a ajuns pe mâna polițiștilor
    7
    Lucrări semnate de Horia Bojin și Costin Brăteanu, la Galeria Pro Arte din Lugoj
    8
    FOTO. „Pelerinaj de suflet”. Ierarhi, preoți și credincioși din Banat, prezenți la sfințirea picturii Catedralei Naționale
    9
    Elevii români pot descoperi ce carieră li se potrivește printr-o nouă platformă de orientare vocațională
    10
    FOTO. Sanctuarul neolitic de la Parța și Muzeul Traian Vuia vor putea fi explorate în tururi 3D interactive

    Cele mai noi știri

    Eveniment

    Incendiu la o afumătoare din Mașloc, stins la timp de pompieri

    Eveniment

    Incendiu matinal la Șemlacu Mare. O cameră a fost cuprinsă de flăcări, iar pompierii au intervenit rapid

    Ştiri din Timiș

    Concordat vs. insolvență. Există prevenție și pentru companii?

    Horoscop

    Lună Plină în Gemeni, în 5 decembrie

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 5 decembrie

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 5 decembrie 2025, în Timișoara?

    România

    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului

    Ştiri din Timiș

    CJ Timiș și Eco Serv blochează predarea activității de tratare a levigatului și solicită oprirea ilegală a unei activități critice pentru protecția mediului

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara primește fonduri europene pentru regenerarea urbană a Pieței Mocioni

    România

    Infecțiile cu VSR, în creștere odată cu sezonul rece. Peste 10.000 de internări anual în România, jumătate fiind doar bebeluși
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici