tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
34 de ani de când s-a vândut prima Dacia 500 Lăstun

34 de ani de când s-a vândut prima Dacia 500 Lăstun

De Diana Lupulescu
la 26 January 2023 15:00 Reactualizat la: 26 January 2023 13:33
15 Comentarii

34 de ani de când s-a vândut prima Dacia 500 Lăstun

Foto: Adrian Pîclișan/Muzeului Național al Banatului
26 January 2023 15:00 Reactualizat la: 26 January 2023 13:33
26 ianuarie 1989 este ziua în care au fost puse în vânzare primele exemplare Dacia 500 Lăstun. Aceasta a fost singura mașină produsă la Timișoara.
Scris de Diana Lupulescu - 26 ianuarie 1989 este ziua în care au fost puse în vânzare primele exemplare Dacia 500 Lăstun. Aceasta a fost singura mașină produsă la Timișoara.

Trimite articolul

X

Între anii 1988 și 1991, la Timișoara s-a fabricat Dacia 500 Lăstun. Denumirea autoturismului de mici dimensiuni provine de la numele păsării lăstun (delichon urbicum).

Potrivit rubriici „Suvenir istoric” a Muzeului Național al Banatului, producția s-a făcut la fabrica Tehnometal, înființată în 1879 de maistrul Mihály Bozsák, devenită ulterior Întreprinderea de Autoturisme Timișoara.

„Conceptul inițial prevedea un autoturism economic pentru transportul urban cu o capacitate maximă de 2+2 persoane (2 adulți și 2 copii), un consum mic de până la 3 litri/100 km și o viteză maximă de 70 km/h. Rezultatul însă, nu a fost cel dorit. Consumul s-a ridicat la 8 litri la sută, caroseria prezenta multiple defecte de montaj, iar prețul depășea 50.000 lei (bugetul inițial era 25.000 lei)”, au transmis, joi, reprezentanții Muzeului Național al Banatului.

Un lucru interesant este că Dacia 500 este singurul autoturism interzis circulației de către Protecția Consumatorului, astăzi fiind cumpărat doar de colecționari.

Până în anul 1991, când a fost oprită producția, pe poarta uzinei au ieșit 6.500 de mașini.

Trimite articolul

X
Taguri:
lastun ,
masina ,
timisoara
15 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Pista says:
    January 26, 2023 at 3:35 pm

    Seamănă cu Dacia Șpring!
    %%3

    Reply
  2. Mioriticus says:
    January 26, 2023 at 3:40 pm

    O reușită inginerească deosebită dintr-o perioadă în care posturile se împărțeau nu pe știință și merit ci pe pile și cunoștințe ,cine a trăit acele timpuri știu despre ce este vorba .

    Reply
    • ROMANIA says:
      January 26, 2023 at 4:46 pm

      Nu e vorba de posturi, ci de ce voia țața Leana lu’ Împușcatu’, proasta de renume mondial!

      Reply
    • LasaNeee says:
      January 27, 2023 at 12:27 am

      Daaaa, o “reușită inginerească” 😀 phahaha! Am mai auzit un deștept ca tine care zicea că “pe vremea aia aveam industrie, făceam mașini în Timișoara!” 😀 Ce reușită inginerească e pârțăraia asta scumpă și penibilă? Nu puteai merge nici până la Lugoj cu ea fără să se dezmembreze, consuma cât o Dacia 1300 (adică un Renault 12 de calitate mult inferioară), o plăteai integral și așteptai 5 ani după ea, este singurul autovehicul interzis în România, și costa cât 20 de salarii medii, adică echivalentul de acum a 17.000€! Vorba aia, bă ejti neboon? 😀

      Reply
      • XD says:
        January 27, 2023 at 3:33 pm

        Era sarcastic, deci ti-ai luat 10 minute sa ventui degeaba

        Reply
        • LasaNeee says:
          January 27, 2023 at 4:00 pm

          Corect, am citit greșit că “se împărțeau pe știință” fără să văd acel “nu”, și mi-a ajuns. Scuze. Oricum, rămâne valabil comentariul pentru “deșteptul” despre care povesteam, că ăla sigur nu vorbea ironic, și ca el mai sunt multi nostalgici…

          Reply
      • afilon says:
        January 27, 2023 at 3:48 pm

        Nu stiu cu ce Dacii ai umblat tu, dar o 1300 cu avansul vacuumatic functional, cu jicloarele etalonate corect si sistemul de aprindere pus la punct consuma 6-6,5 la suta extraurban, pina la Lugoj. Condusa cu simt de raspundere, chiar ceva mai putin.

        Reply
    • Cadilac says:
      January 27, 2023 at 5:34 am

      A fost un fiasco 100%. Un gunoi produs din materiale de prosta calitate. Fabrica care in anii 80 producea custi pentru crescatorii de gaini a inceput productia din ciocan si nicovala a unui coteț cu doua scaune iar in spate o bancuta de lemn cu un burete si mușama. Niste politruci cretini au vrut sa impresioneze pe nea Nicu

      Reply
  3. corina says:
    January 26, 2023 at 3:50 pm

    Ati calculat bine ?! Cati ani au trecut ?

    Reply
    • Baluba says:
      January 26, 2023 at 5:07 pm

      Da, e corect!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Scrie in titlu, prima zi in care s’au vandut, azi 34 ani, fabricata 1988-1991!!!!!!!!!!!!!!

      Reply
  4. Ike says:
    January 26, 2023 at 3:52 pm

    Perla comunismului atat au putut sa faca

    Reply
    • ROMANIA says:
      January 26, 2023 at 4:49 pm

      Sa-nnebunesti!

      Reply
  5. Baluba says:
    January 26, 2023 at 5:08 pm

    “Până în anul 1991, când a fost oprită producția, pe poarta uzinei au ieșit 6.500 de mașini” – numai asamblate integral sau si scoase ilegal din fabrica, asa ca subansamble?

    Reply
  6. Mad says:
    January 27, 2023 at 5:50 am

    Imi amintesc ca nemtii erau inebuniti dupa ele.. se potriveau de minune ca scrumiera la mertan.

    Reply
  7. yurkovici says:
    January 28, 2023 at 3:27 pm

    Atunci eram independenti si stapani pe tara asta. Acum au venit ISRistii si astia din UE sa ne impuna sa producem ce vor ei si sa ne suga petrolul si gazul . Fabrica trebuie nationalizata si reinceputa productia, domnul Simenon Templer de la haur a promis la OTV ca daca ajunge presedinte va nationaliza tot si vom deveni prieteni cu Putin si poporul rus greu incercat de ucrainienii impinsi de NATO sa-i agreseseze cu operatiuni speciale. Poporul rus , din Iran si Corea de Nord isi doresc sa ne ajute cumparand masini romanesti economice si fiabile precum Lastunul. Poate fi acum transformat si in drone mul mai bune ca cele turcesti.

    Reply
  8. Cele mai citite știri

    1
    Accident pe A1, în zona Orțișoara. Un bărbat a fost rănit
    2
    Doi șoferi aflați sub influența alcoolului, opriți de polițiști în Timiș: s-au ales cu dosare penale
    3
    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara
    4
    Mașină răsturnată pe un drum din Timiș. Două persoane, printre care un copil, au fost transportate la spital
    5
    FOTO. Descoperiri arheologice spectaculoase la Castelul Huniade din Timișoara: ziduri medievale ies la lumină
    6
    Verucile plantare, o problemă frecventă dar adesea ignorată. Medicii explică riscurile
    7
    Campania „Un copil pentru fiecare”: Puteți îndeplini dorințele din scrisorile copiilor pentru Crăciun
    8
    Prefectura pune în aplicare strategia de prevenire a urgențelor de mediu până la deschiderea Celulei 3 de la deponeul Ghizela
    9
    Noua grădiniță cu program prelungit în Moșnița Nouă, un proiect de peste 18 milioane de lei, intră în faza de contractare
    10
    „Kasimir și Karoline”, în decembrie, la Teatrul Maghiar din Timișoara

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Timișorenii au comemorat eroii Revoluției de acum 36 de ani prin Marșul Eroilor

    Capitală Culturală

    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara

    Eveniment

    UPDATE. Scăpări de gaz în Lugoj: intervenție a pompierilor și evacuări în zona Filaret Barbu

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Spiritul Crăciunului pe două roți. Motocicliștii din Timiș marchează 20 de ani de fapte bune printr-o paradă caritabilă

    Ştiri din Timiș

    Mișcare pentru speranță. Clasă de Pilates caritabilă în sprijinul lui Reli, diagnosticată cu cancer

    Eveniment

    Carambol într-o intersecție din Timișoara. O femeie a fost rănită

    Capitală Culturală

    Un Crăciun mai bun pentru copiii în nevoie. Târg caritabil la Iulius Town Timișoara

    Ştiri din Timiș

    25 de microbuze școlare ecologice pentru primării și școli speciale, aprobate de Consiliul Județean Timiș

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Amintiri, eroism și lecții pentru prezent. Timișoara comemorează 36 de ani de la Revoluția din Decembrie 1989

    Mapamond

    Comisie internațională pentru despăgubiri: peste 50 de țări sprijină compensarea pagubelor cauzate de Rusia în Ucraina
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici