Potrivit surselor citate, rulajul mediu anual real va fi calculat prin raportarea indicatorului de kilometraj al autovehiculului la vechimea stabilita în functie de data primei înmatriculari. Autoritatile au stabilit pentru fiecare tip de autovehicul un nivel standard privind rulajul mediu anual. Conform datelor, un autoturism cu cel mult opt locuri pe scaune ruleaza in medie 15.000 km/an, iar un autovehicul de marfa sub 3,5 tone – 30.000 km/an. In cazul in care exista diferente intre datele reale si cele standard, proprietarul unui autovehicul folosit la transportul de pasageri poate beneficia de o cota de reducere suplimentara de 1% în cazul unei diferente de 5.001-10.000 km între rulajul mediu anual real si cel standard, de 2,5% pentru o diferenta cuprinsa între 20.001- 25.000 km si de 3,5% pentru o diferenta mai mare de 30.001 km. In schimb, în cazul unui autovehicul folosit la transportul de marfuri si cu o masa maxima care nu depaseste 3,5 tone, respectiv de la 1% pentru o diferenta de 10.001-20.000 km la 2% pentru o diferenta de 30.001-40.000 km si la 3% în cazul unei diferente mai mari de 50.001 km între rulajul mediu anual real si cel standard. Pentru a beneficia de reducere, proprietarii de masini trebuie sa completeze la administratia fiscala o declaratie pe propria raspundere, sub sanctiunea falsului în declaratii din Codul Penal, la data înmatricularii în România. Potrivit autoritatilor, la calculul taxei de poluare se va mai lua în considerare atât situatia tehnica generala, cât si nivelul de dotare a masinii. Taxa de poluare auto va fi platita în lei, prin virament sau în numerar, la unitatile trezoreriei.
Sursă: Gardianul
Citiți principiile noastre de moderare aici!