Anul acesta perlele elevilor au fost în majoritate datorate copierii greşite din culegerile cu comentarii literare. Limbajul prea sofisticat le-a dat de bătăi de cap elevilor, în capul cărora unele cuvinte s-au amestecat şi au fost confundate. Multe din lucrări au părut trase la xerox, datorită opţiunilor limitate de culegeri care tratau subiectele din acest an.
Iată câteva dintre perlele din acest an
“Spânul a fost pentru Ion Creangă un model de personaj nenorocit pe care l-a urmat toată viaţa”
“Conform concepţiei lui Eugen Lovinescu deviate din teoria sincronismului” în loc de „derivate”.
“Basmul cult işi are originea în cel popular de la care autorul preia tiparul narativ, dar reorganizează elementele stereotipi.” în loc de “elementele stereotipe conform viziunii sale stilistice”.
Este de remarcat faptul că anul acesta perlele nu sunt de calibrul celor din anii trecuţi, adevărate surse de umor atât pentru profesorii corectori, cât şi pentru public. Iată câteva din perlele elevilor la examenele de capacitate şi bacalaureat din anii trecuţi.
„Poema „Mioriţa” circula pe baza orală, adică nu a fost scrisă, din motive tehnice. În balada „Mioriţa” este vorba de trei ciobani care complotează împreuna să-l omoare pe unul dintre ei. Ciobanul „Mioriţei” a spus că la cap să-i puie diverse categorii de fluiere.„
„Marin Preda a avut viaţa ca o prada, de aceea a compus “Delirul”. Scriitorii care se consuma mult, mor.”
„Romanul “Răscoala” este conceput de Liviu Rebreanu sferic, pentru că începe şi se termină cu imaginea burţii lui Rogojinaru, care seamănă cu o sferă.„
„În acest text se analizează trăsăturile vitelor de la plug, căci aceste obiecte – boul şi vaca – sînt cele mai valoroase ale ţăranului.”
Citiți principiile noastre de moderare aici!